1. Pripovedovanje vizualnih zgodb, ki nagovarjajo potrošnikeMartina Kukec, 2023, undergraduate thesis Abstract: Vizualno pripovedovanje zgodb podobno kot pripovedovanje zgodb nagovarja občinstvo, v njih vzbuja čustva in jim nudi bodisi novo znanje ali zabavo. Pri oblikovanju vizualnih zgodb ne uporabljamo le teksta, ampak si pri ustvarjanju sporočil pomagamo tudi z vizualnimi in zvočnimi vsebinami. Glavni cilj diplomskega dela je bil proučiti in podrobneje opisati vizualne zgodbe, elemente vizualnih zgodb in raziskati, kako ti elementi vplivajo na potrošnike.
V teoretičnem delu naloge smo na kratko predstavili vizualno pripovedovanje in elemente, ki jih vsebuje vizualno pripovedovanje. V praktičnem delu smo najprej predstavili primer kvalitetne vizualne zgodbe in analizirali njene komunikacijske in vizualne elemente. Pri drugem praktičnem primeru smo s pomočjo anketnega vprašalnika pri potrošnikih poskušali poizvedeti, kateri elementi v vizualni zgodbi so jih najbolj nagovorili in kaj je tisto, kar jih je prepričalo o kvaliteti vizualne zgodbe. Keywords: vizualne zgodbe, komunikacija, vizualni mediji Published in DKUM: 10.02.2023; Views: 203; Downloads: 25
Full text (762,32 KB) |
2. Participacija in odnos mladih do družbenih gibanj na družbenih medijih : diplomsko deloAnita Kolar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Družbeni mediji zagotavljajo participativno medijsko okolje, ki temelji na interaktivni platformi spleta 2.0. Družbeni mediji zaradi te lastnosti predstavljajo pomembno digitalno orodje za vključevanje mladih v družbena gibanja. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri mladi uporabljajo različne vrste družbenih medijev, ali so seznanjeni z družbenimi gibanji, ki se odvijajo na družbenih medijih in, ali v njih tudi aktivno sodelujejo. Izvedli smo raziskovalno študijo s pomočjo spletnega vprašalnika. Dobljene rezultate smo analizirali in ugotovili, da večina mladih največ časa v dnevu posveti omrežjem za deljenje fotografij in videoposnetkov ter družbenim medijem. Kljub rezultatom, ki govorijo o popularnosti uporabe digitalnih orodij med mladimi, večina mladih družbenih medijev ne uporablja za namene državljanske participacije in ima do le-te odklonilen odnos. Rezultati, ki smo jih pridobili, so lahko podlaga za nadaljnjo raziskovanje na področju spletnega aktivizma mladih. Keywords: družbeni mediji, družbena gibanja, mladostniki, participacija Published in DKUM: 13.01.2023; Views: 305; Downloads: 29
Full text (1,54 MB) |
3. Okvirjanje novic v slovenskih medijihUroš Skaza, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu so predstavljene osnove komuniciranja in pojem okvirjanja novic, v okviru katerega smo preučili podobne raziskave iz drugih držav. Opredeljene so tudi druge pomembne osnove novinarstva, kot so nepristranskost, objektivnost, novinarska etika, morala ipd. V drugem delu magistrske naloge smo z analizo izbranih člankov odmevnih dogodkov odgovorili na raziskovalna vprašanja, ali se izbrani slovenski mediji (rtvslo.si, 24ur.com in Nova24TV.si) poslužujejo okvirjanja novic in v kakšni meri ter ali slovenski spletni mediji poročajo nepristransko. Z analizo izbranih člankov in s spletno anketo je bilo ugotovljeno, da članki praviloma ne vsebujejo interpretacije novinarjev. Senzacionalistični pristop do poročanja, interpretacije novinarjev kot tudi pristranskost pa so v veliki meri prisotni predvsem pri mediju Nova24TV. Ugotovljeno je bilo, da je težko opredeliti, kako slovenska javnost dojema poročanje slovenskih spletnih medijev. Ugotovili smo, da se vsi obravnavani mediji poslužujejo okvirjanja novic in da neko mero pristranskosti izražajo vsi mediji. Keywords: okvirjanje novic, slovenski mediji, internet, spletni mediji, spletno novinarstvo Published in DKUM: 06.12.2022; Views: 201; Downloads: 33
Full text (4,22 MB) |
4. |
5. Poročanje medijev o kriminaliteti v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloAna Vidergar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Ni skrivnost, da so množični mediji praktično sestavni del našega vsakdanjega življenja. So del kulture ter soustvarjalci našega pogleda na svet, mnenja, stališč in spodbujajo kritično analizo dogodkov, ki so zgodijo oziroma dogajajo v sodobni družbi. Na nas začnejo neizogibno vplivati v sekundarni socializaciji, saj ta vedno bolj temelji na medsebojni komunikaciji. Omogočajo množično komuniciranje zaradi velikega in raznolikega občinstva, enosmerne komunikacije in odzivnosti svojega občinstva (branost, poslušanost, gledanost). Množični mediji kot dejavnik socializacije vplivajo preko naslednjih dejavnikov: čas, ki jim ga namenimo, sporočene vsebine in načina prikazovanja realnosti dogodkov ter izbor prikazanega.
Ne glede na to v kakšni obliki, ena izmed bistvenih nalog množičnih medijev je objektivno poročanje. Demokratična družba strmi k enakosti znotraj skupnosti in posledično svobodnem načinu izražanja. Obstaja več dejavnikov zakaj ljudje tako radi pridobivamo informacije in ostajamo informirani. Razlog najdemo v čisti radovednosti, želji po boljši informiranosti, lažjemu oblikovanju konstruktivnega mnenja ali pa razumevanju različnih plati predstavljenega. Nekatere vsebine pritegnejo več pozornosti kot druge, veliko pa k tem pripomorejo tudi mediji sami z izbiro naslova, tiska, slikovnega gradiva in podobno. Kriminaliteta pogosto privablja zanimanje ljudi, zato je pogosto del različnih medijskih vsebin.
V zaključnem delu smo preučili medije kot celoto, kako njihovo poročanje vpliva na sodobno družbo, najbolj pa smo se osredotočili na spletne poročevalce, saj smo na podlagi poročanja le-teh, opravili tudi raziskavo, predstavljeno proti koncu dela. Keywords: kriminaliteta, mediji, poročanje, novinarji, diplomske naloge Published in DKUM: 29.11.2022; Views: 150; Downloads: 42
Full text (802,36 KB) |
6. Analiza in razvoj mednarodne trženjske promocije Gradu PodsredaLaura Kolar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Trženjsko komuniciranje predstavlja pomemben del delovanja podjetja, njegov pomen pa se s vplivom sodobnih digitalnih medijev še povečuje. Uporaba sodobnih komunikacijskih medijev ima vrsto prednosti, med drugim tudi lažji doseg ciljne skupine izbranega podjetja; internet namreč omogoča lažji in hitrejši dostop do informacij na stroškovno učinkovitejši način, kar je še posebej pomembno za podjetje. Privabljanje gostov je posebej pomembno za turistične destinacije, saj te s prihodom izključno domačih obiskovalcev enostavno ne bi mogle preživeti. V diplomskem delu se osredotočamo na koncept spletnega trženja na primeru izbrane turistične destinacije.
V teoretičnem delu opredeljujemo trženjski splet aktivnosti in komunikacijo tako preko sodobnih kot tudi konvencionalnih medijev. Predstavljamo tudi prednosti spletnega trženja in način, kako učinkovito spletno tržiti produkt ali storitev. V empiričnem delu analiziramo oglaševalske pristope Gradu Podsreda. Primerjamo jih z oglaševalskimi aktivnostmi italijanskega gradu Spessa ter iščemo morebitne možnosti za razvoj.
Diplomsko delo zaključujemo z opredelitvijo dodatnih priložnosti za razvoj trženjske promocije Gradu Podsreda na osnovi primerjave z izbranim gradom v Italiji in informacijami na drugih spletnih mestih. Keywords: Trženjsko komuniciranje, spletno trženjsko komuniciranje, spletna stran, družbeni mediji, Kozjanski park, Grad Podsreda. Published in DKUM: 28.11.2022; Views: 107; Downloads: 21
Full text (2,63 MB) |
7. Učinki medijskih sporočil na volilno vedenje mladih v Sloveniji : magistrsko deloTina Časar, 2022, master's thesis Abstract: Mediji imajo pomembno vlogo na oblikovanje javnega mnenja in sprejemanje odločitev na volitvah. Dovzetnost za medijski vpliv je lastnost, ki jo zlahka pripišemo drugim, vendar le redko sami sebi. S preučevanjem vedenjske komponente učinka na tretjo osebo se je ukvarjalo le nekaj študij, zato so državno-zborske volitve 2022 predstavljale priložnost, da raziščemo povezavo med zaznanim učinkom na tretjo osebo in volilnim vedenjem mladih v Sloveniji. Rezultati ankete so pokazali pozitiven statistično značilen vpliv izpostavljenosti družbenim medijem na zaznani učinek na tretjo osebo. Nismo pa potrdili povezave med učinki medijskih sporočil in udeležbo na volitvah. Rezultati raziskave lahko služijo nadaljnjim raziskovanjem vpliva medijskih sporočil na volilno vedenje. Keywords: mediji, učinki, volilno vedenje, mladi Published in DKUM: 26.10.2022; Views: 133; Downloads: 42
Full text (1,56 MB) |
8. Spletno oglaševanje na družbenih medijih pri generaciji Z v Sloveniji : magistrsko deloMaja Pučko, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je predstavljeno spletno oglaševanje na družbenih medijih pri generaciji Z v Sloveniji. Osrednji področji sta spletno oglaševanje na družbenih medijih in uporaba družbenih medijev pri generaciji Z za namene spletnega nakupovanja. Namen naloge je bil ugotoviti dejavnike, ki vplivajo na pripadnike generacije Z, da se odločijo za nakup izdelka, oglaševanega na družbenih medijih. Opravili smo raziskavo v obliki anketnega vprašalnika in ugotovili, da jih k nakupu najbolj motivirajo priložnosti ob uporabi družbenih medijev (zmanjšanje stroškov in dostopnost) ter družbeni vpliv, ki so ga deležni s strani vplivnežev ter ljudi, ki so del njihovega ožjega kroga. Keywords: generacija Z, družbeni mediji, spletno oglaševanje, oglaševanje, marketing Published in DKUM: 26.10.2022; Views: 216; Downloads: 45
Full text (2,36 MB) |
9. Trendi medijske uporabe med mladimi : diplomsko deloNika Škrilec, 2022, undergraduate thesis Abstract: Popularnost digitalnih medijev vedno bolj narašča, zato se veliko ljudi v primerjavi s tradicionalnimi mediji raje oziroma bolj pogosto odloča za digitalne medije. Med mladimi je ta trend še najbolj opazen, saj so mladi s temi mediji odraščali in tudi namenijo veliko časa družbenim omrežjem in spletu. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšni so trendi v uporabi medijev med mladimi. Raziskovali smo, če se mladi v prostem času raje odločajo za tradicionalne ali družbene medije, zakaj te medije uporabljajo, za katera družbena omrežja se mladi najraje odločajo in koliko časa preživijo na teh družbenih omrežjih. V ta namen smo izvedli anketo s pomočjo portala za ankete 1ka. Dobljene rezultate smo statistično obdelali in analizirali. Ugotovili smo, da se mladi za pridobivanje informacij in za prosti čas najbolj pogosto odločajo za družbene medije in splet, najmanj pa za radio in tisk. Ugotovili smo, da so najbolj popularna družbena omrežja med mladimi Instagram, YouTube in Facebook ter da na družbenih omrežjih največ anketirancev dnevno preživi največ 2 uri. Ugotovili smo, da mladi družbena omrežja najbolj pogosto uporabljajo za pogovor s prijatelji, za zabavo in za pridobivanje informacij. Rezultati, pridobljeni s pomočjo te študije, lahko služijo za nadaljnje raziskave o trendih v uporabi medijev med mladimi. Keywords: mediji, družbeni mediji, trendi v rabi medijev Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 144; Downloads: 30
Full text (886,09 KB) |
10. Analiza medijskega poročanja o vojni v Ukrajini : diplomsko deloMarko Turk, 2022, undergraduate thesis Abstract: Cilj diplomskega dela je bila predstavitev vloge medijev pri poročanju o vojni, kar bomo s primerom vojne v Ukrajini raziskovali v okviru diplomskega dela. Ugotovili smo, da imajo mediji pri poročanju o vojni velik vpliv na oblikovanje mnenj posameznikov in javnega mnenja. Ruski napad na Ukrajino je bil označen kot prva "vojna družbenih omrežij". Dinamičnost, ki jo družbena omrežja omogočajo, sicer odpira nove možnosti za hitro razširjanje novic in večji doseg občinstva. Pomanjkljivost takega poročanja pa se kaže v tem, da so izpostavljene temu, da se dojemajo kot neverodostojne, medtem ko je televizija v očeh večine najbolj verodostojen medij. Keywords: mediji, vojna, kredibilnost, vojno poročevalstvo Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 125; Downloads: 25
Full text (1,28 MB) |