| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
KONVERGENCA MEDIJEV IN TRANSFORMACIJA OBČINSTVA
Denis Kalamar, 2014, master's thesis

Abstract: Razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije pomeni oblikovanje nove tehnološko-ekonomske paradigme in posledično niz globokih strukturnih rezov v vsa področja družbenega življenja. Magistrsko delo predstavlja spremenjeno logiko medijskega delovanja kot odraz tehnološkega razvoja in popularizacije spleta. Rezultat nastalih sprememb je konvergenca, ki je v najosnovnejši opredelitvi kategorizirana kot tehnološka in medijska. Združeni ali konvergirani komunikacijski kanali, ki so osnovani na gigantskih medijskih monopolnih konglomeratih, vplivajo na percepcijo prejemnikov, konzumentov, uporabnikov, ki jih poznamo pod pojmom občinstvo. Slednjo zadeva proces transformacije in spreminja njegovo prvotno naravo delovanja. Posameznik iz množice občinstva, ki zdavnaj ni več subjekt javnosti, temveč objekt potrošnika, postaja proizvajalec vsebin in hkrati uporabnik, kljub aktivni vlogi v interaktivnem okolju, pa ga transformacija dela pasivnega, individualiziranega in nekritičnega.
Keywords: konvergenca, občinstvo, transformacija, digitalizacija, novi mediji, nova občinstva, tehnološke in družbene spremembe, pasivizacija
Published: 06.03.2015; Views: 1035; Downloads: 276
.pdf Full text (2,65 MB)

5.
Vpliv pojmovanja znanja na značilnosti vzgojno-izobraževalnega procesa v osnovni šoli
Irena Špelič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Na organizacijo in potek vzgojno-izobraževalnega procesa vpliva celotni družbeni razvoj, pri čemer pa so še posebej pomembna pojmovanja znanja v različnih zgodovinskih obdobjih in v okviru posameznih znanstvenih disciplin, zlasti tistih, ki obravnavajo razvoj človeka, učenje ter vzgojno-izobraževalni proces. Didaktične značilnosti pouka so tako odvisne predvsem od veljavnih znanstvenih, kot tudi od učiteljevih pojmovanj znanja. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako sodobno pojmovanje znanja vpliva na značilnosti vzgojno-izobraževalnega procesa v osnovni šoli, in sicer skozi ravnanja učiteljev in učencev. Osnova empiričnega raziskovanja je bilo anketiranje osnovnošolcev, preko katerih smo pridobili informacije o aktivnosti učiteljev in učencev pri pouku. Z vprašalnikom za učitelje pa smo pridobili osnovne informacije o tem, kako učitelji pojmujejo oziroma razumejo znanje. Rezultati empiričnega raziskovanja so pokazali, da so aktivnosti učiteljev pri pouku usmerjene v aktivno vključevanje učencev k pouku, kar kaže tudi na značilnosti konstruktivističnega pojmovanja znanja.
Keywords: pojmovanje znanja, družbene spremembe, spoznavna teorija, kognitivna psihologija, didaktične teorije, konstruktivizem
Published: 23.03.2016; Views: 608; Downloads: 133
.pdf Full text (1,09 MB)

6.
Turizem v obdobju aktualnih političnih, gospodarskih in družbenih sprememb v svetu
Špela Vodišek, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Svet so zaznamovale raznovrstne politične, gospodarske in družbene spremembe, ki so neposredno vplivale tudi na turizem. Spremembe so bile ključne za razvoj transporta, informacijsko-komunikacijske tehnologije in vključevanje novih, hitro rastočih gospodarstev v turistično ponudbo. To je pustilo posledice, ki so vodile v razcvet turizma. V diplomskem projektu obravnavamo aktualne politične, gospodarske in družbene spremembe v svetu ter njihove posledice za turizem. V empiričnem delu med drugim analiziramo strateške usmeritve slovenskega turizma in njihovo prilagajanje razvojnim trendom na področju turizma v svetu.
Keywords: politične spremembe, gospodarske spremembe, družbene spremembe, turizem, Slovenija
Published: 04.12.2017; Views: 377; Downloads: 44
.pdf Full text (1,92 MB)

7.
Novi mediji in družbeni aktivizem
Oliver Ruškovič, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so predstavljeni novi mediji kot tudi virtualni prostor – novi mediji so primerjani s tradicionalnimi kot tudi virtualni prostor z realnim. Opisane so spletne skupnosti in t. i. protrošnja, ki opisuje sodelovanje občinstva pri oblikovanju vsebin. Poudarek je predvsem na družbenem aktivizmu in na vsebinah, ki se zavzemajo za družbene spremembe. V zadnjem delu magistrskega dela je predstavljena študija primera, ki zadeva dogodke v Sloveniji, ki so nastali s pomočjo novih medijev in so prispevali k družbenim spremembam.
Keywords: novi mediji, demokracija, družbeni aktivizem, virtualni prostor, družbene spremembe
Published: 04.09.2018; Views: 646; Downloads: 47
.pdf Full text (2,38 MB)

8.
Nekateri sociološki vidiki starševstva v sodobni družbi ter odloženo starševstvo na Hrvaškem
Lucija Radmanić, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je podan pregled sodobnih znanstvenih spoznanj o konceptu starševstva v kontekstu razumevanja družine. Dejstvo je, da družina ni več tako trdna socialna institucija, kot je bila v tradicionalni družbi, čeprav sta družina in starševstvo še vedno osnovni instituciji družbe. Različni procesi modernizacije in individualizacije so vplivali na spremembe v vrednostnih vidikih in nastanek različnih oblik družinskih in starševskih struktur, kar imenujemo pluralizacija družinskih struktur. S spremembo vlog očetovstva in materinstva ter novo paradigmo otroštva je starševstvo v sodobni družbi opredeljeno kot ena izmed temeljnih, najbolj odgovornih in hkrati najtežjih socialnih vlog posameznikov. Namen magistrskega dela je analiza nekaterih socioloških vidikov, ki označujejo starševstvo v sodobni družbi, ter opredelitev družbenih procesov, ki vodijo v preoblikovanje družinskih komponent. V empiričnem delu smo s kvantitativno raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili vpogled v doživljanja in stališča mladih o starševstvu na Hrvaškem. Ugotavljali smo, zakaj se mladi vedno pozneje odločajo ali ne odločajo za starševstvo in družino. V skladu s tem smo poiskali razloge za spremembe v doživljanju tega ter analizirali pomembnejše sociološke vidike vzrokov odloženega starševstva na Hrvaškem. Rezultati raziskave so pokazali, da mladi odlagajo starševstvo predvsem zato, ker se ne počutijo dovolj zrelo in nimajo redne zaposlitve. Pred rojstvom otroka si najprej želijo zagotoviti ekonomsko stabilnost. Tudi večina tistih, ki že imajo otroke, poroča, da jih ni načrtovala. Anketiranci so se za otroke odločali v poznih dvajsetih letih. Ostali, ki še nimajo otrok in s starševstvom odlašajo, se zavedajo predvsem socialnih slabosti svojega ravnanja. Rezultati kažejo tudi, da si več kot polovica mladih želi imeti otroke v prihodnosti.
Keywords: družina, starševstvo, družbene spremembe, starševske vloge, mladi, načrtovanje družine
Published: 20.12.2019; Views: 118; Downloads: 23
.pdf Full text (778,04 KB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica