1. Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave : magistrsko deloManja Gabrovec, 2021, diplomsko delo Opis: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave.
S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo. Ključne besede: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 961; Prenosov: 113 Celotno besedilo (2,34 MB) |
2. Improvizirane dramske igrice v vrtcuKlara Letonja, 2020, diplomsko delo Opis: Področje umetnosti v vrtcu zajema dramske dejavnosti. Za vpeljevanje otrok v dramske dejavnosti je pomembno postopno razvijanje gledaliških spretnosti preko improviziranih dramskih igric. Improvizirane dramske igrice so pomembne tako v prvem kot tudi drugem starostnem obdobju. Namen diplomske naloge z naslovom Improvizirane dramske igrice v vrtcu je bil omenjene igrice vpeljati v okolje vrtca, natančneje v skupino otrok drugega starostnega obdobja, v starosti 56 let. Diplomsko delo Improvizirane dramske igrice v vrtcu vsebuje teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili igro otrok in raziskali vrste otroške igre. Opisali smo dramske dejavnosti v drugem starostnem obdobju in predstavili improvizacijo. Osredotočili smo se na prostorsko in časovno pripravo improviziranih dramskih igric, izbor materialov in predmetov ter predstavili vsebinsko zasnovo le-teh. Prav tako smo raziskali, kakšen vpliv imajo improvizirane dramske igrice in igra na sploh na otrokov razvoj. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje predstavitev praktičnega dela ter izvedbo praktičnega dela, le-ta vsebuje osem priprav, v katerih so zasnovane in načrtovane improvizirane dramske igrice za izvedbo. Ključne besede: igra, improvizacija, dramske dejavnosti, predšolsko obdobje, dramska vzgoja Objavljeno v DKUM: 27.10.2020; Ogledov: 1117; Prenosov: 161 Celotno besedilo (495,69 KB) |
3. Spoznavanje letnih časov in naravnih pojavov skozi gledališke dejavnostiKatja Janžič, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje letnih časov in naravnih pojavov skozi gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo.
Namen diplomskega dela je vključiti in generirati spekter različnih gledaliških iger v drugem starostnem obdobju, izvesti, evalvirati in reflektirati dejavnosti. Opazovati vpliv gledaliških dejavnosti na otrokov kognitivni, motorični in socialno-čustveni razvoj.
Osnova dejavnosti je začrtana na segmentu igre. Nadgradnja tega so gledališke igre. Otroke usmerijo v izkustvo določene situacije in ob tem doživijo novo spoznanje. Ponujene vsebine otroku omogočajo možnost celostnega razvoja. Vplivajo na otrokove miselne procese, način mišljenja, spodbujajo otrokovo motorično odzivnost, kreativnost, domišljijo, doživljanje in socialno interakcijo. Spoznavajo pojem sodelovanje v interakciji z drugimi, ob vsem tem doživljajo občutek ugodja, sproščenosti in sprejetosti. To je ključ za otrokovo dobro počutje, delovanje in njegov konstruktiven, nadaljnji razvoj. Kot dodano vrednost h gledališkim dejavnostim smo vpeli tudi področje narave. Smotrno smo se odločili, da otrokom predamo znanje in vplivamo na razumevanje njene spremenljivosti ter pojavov, ki jih zasledimo. Vso to znanje smo preoblikovali in zapisali v skrbno načrtovane priprave.
Povzamemo, da smo z dejavnostmi uresničili zastavljene cilje, jih celostno spoznali, doživeli, izrazili, evalvirali in realizirali. Ključne besede: igra, gledališka igra, kreativna dramska vzgoja, otrok in njegov razvoj, naravoslovne vsebine, vzgojitelj Objavljeno v DKUM: 27.09.2018; Ogledov: 643; Prenosov: 37 Celotno besedilo (3,00 MB) |
4. Pozitivni učinki metod gledališke pedagogike na učence pri pouku slovenščine v osnovni šoliMojca Prigl, 2018, magistrsko delo Opis: Namen in cilj v sodobni gledališki vzgoji nista samo končni produkt, končna produkcija oziroma to, da z otroki ustvarimo predstavo. Treba je vedeti, da ne vzgajamo prihodnjih igralcev, temveč z metodami gledališke pedagogike pripomoremo k boljšemu čustvenemu, socialnemu in intelektualnemu razvoju otrok. Vsekakor pa jih sočasno vzgajamo za razumevanje in spremljanje gledališke umetnosti.
Ko omenimo kreativno dramo, gledališke delavnice, vaje in improvizacije, zelo pogosto pomislimo na neke nejasne forme kreativnega dogodka, ki naj ne bi vključevale estetske izkušnje in kritičnega odnosa do gledališča.
Namen gledališke vzgoje ter izvajanja in razvijanja gledaliških dejavnosti v šolah je poudarjanje otrokove osebnosti, individualnosti, krepitev samozavesti, razvijanje in spodbujanje boljše komunikacije, učvrščevanje medsebojnih odnosov in skupinskega dela. Hkrati razvijamo kritično mišljenje, empatijo, spoštovanje, kreativnost in smisel za estetiko. Otrokom ponujamo možnost za ustvarjalno izražanje. S tem potisnemo ob stran ustaljeno miselnost, da s kreativno dramsko vzgojo in z izobraževalnim gledališčem vzgajamo (le) redne obiskovalce gledališča in bodoče igralce, ki nastopajo na odru po točno določenih ukazih.
Pozitivne učinke metod gledališke pedagogike smo dokazali tudi z rezultati ankete, ki smo jo razdelili med 100 učiteljev slovenščine na osnovnih šolah. Ključne besede: gledališka pedagogika, gledališke igre, gledališče v učilnici, kreativna dramska vzgoja, metode gledališke pedagogike. Objavljeno v DKUM: 04.04.2018; Ogledov: 2239; Prenosov: 418 Celotno besedilo (1,31 MB) |
5. SPODBUJANJE SENZIBILIZIRANJA OTROK SKOZI DRAMSKE IGRE V PRED. OBDOBJUCirila Robič, 2015, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Diplomsko delo z naslovom Spodbujanje senzibiliziranja otrok skozi dramske igre v predšolskem obdobju je praktično diplomsko delo. Nastalo je predvsem z namenom, da se otrokom približajo dramske igre in s pomočjo teh spodbuja razvoj njihovih čutil. Teoretični del zajema poglavja o dramski vzgoji v predšolskem obdobju in čutilih. Tu lahko izvemo, kakšen in kolikšen pomen pravzaprav ima dramska vzgoja v zgodnjem otroštvu. V ostalih poglavjih pa se dotaknemo čutil, iger, vezanih na čutila, izkušenj ter materialov. V praktičnemu delu so predstavljene dramske igre za spodbujanje otrokovih čutil, ki so bile izvedene v vrtcu. Praktični del diplomskega dela smo izvajali z otroki prvega in drugega starostnega obdobja. Pripravili smo 10 priprav, od tega 5 priprav za prvo starostno obdobje (otroci, stari od 1 do 2 leti) in 5 priprav za drugo starostno obdobje (otroci, stari od 4 do 5 let). Izvajanje dejavnosti je potekalo v vrtcu OŠ Jožeta Hudalesa v Jurovskem Dolu. Dodan je tudi slikovni material, ki je nastal ob izvajanju dejavnosti. Izvajanje dejavnosti je potekalo tri tedne. Otrokom 1. in 2. starostnega obdobja smo pripravili dramske igre, s pomočjo katerih so na igriv način odkrivali svoja čutila, uživali ob tem, raziskovali, urili svoje spretnosti čutenja, se poigravali z domišljijo … Ugotovili smo, da dramske igre otroka celostno bogatijo, spodbujajo njegovo domišljijo in so izjemno priljubljene med otroci. Vzgojitelji lahko skozi dramske igre popestrijo tudi druga področja kurikuluma, kot je bilo v našem primeru predvsem področje narave – otrokovih čutil. Ključne besede: predšolsko obdobje, dramska vzgoja otrok, dramske igre, raziskovanje s čutili. Objavljeno v DKUM: 02.06.2015; Ogledov: 2703; Prenosov: 249 Celotno besedilo (2,23 MB) |
6. DRAMSKE IGRE S POUDARKOM NA SPOZNAVANJU VSEBIN IZ NARAVNEGA OKOLJA V 1. STAROSTNEM OBDOBJUAnja Pristovšek, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Dramske igre s poudarkom na spoznavanju vsebin iz naravnega okolja v 1. starostnem obdobju je nastalo predvsem z namenom, da se otrokom približa dramske igre in s pomočjo teh iger naravno okolje. Teoretični del zajema poglavja o dramski vzgoji v predšolskem obdobju. Tu lahko zvemo, kakšen in kolikšen pomen pravzaprav ima dramska vzgoja v zgodnjem otroštvu. V ostalih poglavjih pa je opisano zgodnje spoznavanje narave, dotaknemo se čutil, izkušenj ter materialov. V empiričnem delu so predstavljene dramske igre, ki so bile izvedene v vrtcu. Otrokom 1. starostnega obdobja smo pripravili dramske igre, s pomočjo katerih so na igriv način doživljali svet okoli nas in uživali ob tem, raziskovali in spoznavali okolje, urili svoje spretnosti čutenja, se poigravali z domišljijo… S tem diplomskim delom smo ugotovili, da dramske igre otroka celostno bogatijo, spodbujajo njegovo domišljijo, ter so izjemno priljubljene med otroci. Vzgojitelji lahko skozi dramske igre tudi popestrijo druga področja kurikuluma, kot je v našem primeru to bilo predvsem področje narave. Ključne besede: Predšolsko obdobje, dramska vzgoja otrok, dramske igre, spoznavanje okolja, raziskovanje s čutili. Objavljeno v DKUM: 05.01.2012; Ogledov: 5068; Prenosov: 552 Celotno besedilo (34,03 MB) |
7. IGRAJMO SE GLEDALIŠČE V VRTCUMaja Stopar, 2010, diplomsko delo Opis: Na podlagi strokovne literature so v teoretičnem delu diplomske naloge opredeljene vsebine o otroški, gledališki igri z njeno usmeritvijo na lutkovno in dramsko igro ter njeni vpetosti v ostala vzgojno-izobraževalna področja po Kurikulu za vrtce. Ta del kot celota nudi vpogled tako v neusmerjeno, spontano otroško igro kot tudi nekoliko kompleksnejšo otroško igro gledališča, ki zastopa področje gledališke umetnosti in se uresničuje s sodelovalno naravnanostjo vseh otrok ob ustreznem pedagoškem vodenju. S praktičnim delom sem želela otroke z določeno umetniško zaposlitvijo pripeljati do spoznavanja posameznih umetniških elementov, njihovega logičnega povezovanja v otroški miselni koncept in do igre gledališča. Šlo je za pridobivanje popolnoma vzgojne izkušnje vsakega otroka pri igranju in doživljanju zgodbe, ki je bila »rdeča nit« našega projektnega dela. V tem delu sem nazorno predstavila načrtovanje, ki obsega deset priprav, pa tudi izvedbo projektne naloge, ki je razvidna z opisi evalvacij ob koncu omenjenih priprav in z dodanim slikovnim gradivom. Projektno nalogo sem izpeljala v dveh oddelkih, in sicer 2- do 5-letnih otrok Vrtca Trebnje. Celotna projektna naloga je izvirala iz literarne predloge Mali medo. V eni skupini je bila uresničena z dramsko igro, v drugi skupini pa z lutkovno igro; časovno je obsegala obdobje dveh tednov. Namen celovitosti projektne naloge je bil dosežen. Otroci so lahkotno »vsrkali« vsebino zgodbe, ki je bila predstavljena z uporabo lutk, te pa so absolutno požele veliko zanimanja. V postopku nastajanja gledališča in njegovem igranju so se sproščeno praktično udejstvovali, pri tem pa na igriv način odkrivali svoje sposobnosti ter razvijali sebe, svojo izraznost in vsebine poglobljeno doživljali. Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, otroška igra, gledališka umetnost, lutkovna igra, dramska igra, lutka, projekt, medpodročne povezave Objavljeno v DKUM: 17.05.2010; Ogledov: 9175; Prenosov: 1602 Celotno besedilo (1,62 MB) |