| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 46
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Priprava projektne dokumentacije za izgradnjo južne ceste v industrijsko cono I-11
Larisa Vidrač, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo prikazuje pripravo projektne dokumentacije. Predstavljeni so zakonodaja, pravilniki in obrazci ter projektna dokumentacija za izgradnjo ceste, ki jo obravnavamo kot javno površino. Diplomska naloga zajema predstavitev zakona o graditvi objektov, projektno in investicijsko dokumentacijo, pravilnik o podrobnejši vsebini obrazcev, povezanih z graditvijo objekta, predstavitev javne ceste, analize obstoječega stanja in idejne zasnove. Lotili smo se konkretnega primera priprave projektne dokumentacije za izgradnjo nove ceste v industrijsko cono I-11.
Ključne besede: zakon o graditvi objektov, projektna dokumentacija, investicijska dokumentacija, analiza obstoječega stanja, javna cesta, Občina Hoče - Slivnica.
Objavljeno: 29.09.2020; Ogledov: 280; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

2.
Prometno-varnostna analiza križišča na državni cesti v Hrastniku
Mirela Selimović, 2020, magistrsko delo

Opis: V zaključni nalogi je predstavljena in analizirana problematika štirikrakega križišča na državni cesti R1 221 v Hrastniku. Pregled ceste je narejen s pomočjo smernic za pregledovanje varnosti cest, katerih namen je ugotavljanje nepravilnosti obravnavanega križišča ter podajanje rešitev za odpravo le teh. Poleg pregleda je narejena analiza horizontalne in vertikalne signalizacije ter prometnih nesreč. Ugotovljeno je, da so talne označbe dotrajane, obravnavano križišče predstavlja nevarnost za vse udeležence v prometu zaradi neprilagojene hitrosti vozil na GPS ter nepreglednosti. Na podlagi ugotovljenih pomanjkljivosti so predlagane kratkoročne in dolgoročna rešitev. Rešitev vidimo v krožnem križišču, saj je analiza pokazala, da bi se varnost v prometu z umestitvijo krožnega križišča izboljšala.
Ključne besede: prometna varnost, krožno križišče, državna cesta
Objavljeno: 02.07.2020; Ogledov: 323; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)

3.
Umestitev skupnega prostora in obvozne ceste v občini videm
Robert Koletnik, 2019, diplomsko delo

Opis: Obravnavan odsek se nahaja v središču naselja Videm pri Ptuju v neposredni bližini šole. Problem predstavljajo prometne obremenitve, ki so glede na prometno infrastrukturo in glede na neposredno bližino osnovne šole in vrtca previsoke. Na podlagi analiz trenutnega stanja smo predlagali uvedbo slepe ulice na obravnavanem odseku in izgradnjo nove obvozne ceste. Izmed šestih analiziranih variant trase smo po vrednotenju vseh variant izbrali najprimernejšo in ji določili tipski prečni profil. Predlagali smo rekonstrukcijo križišča, kjer se obvozna cesta priključuje na to križišče. Na območju slepe ulice smo predlagali umestitev skupnega prostora.
Ključne besede: skupni prostor, obvozna cesta, kapacitetna analiza, prometna varnost
Objavljeno: 25.09.2019; Ogledov: 476; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (6,44 MB)

4.
Primerjava metod za izračun hrupa NMPB 1996 in CNOSSOS ob uporabi realnih in modelskih vhodnih podatkov
Tamara Bračko, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali obremenjenost okolice Ceste proletarskih brigad v Mariboru s hrupom cestnega prometa. Izračune hrupa smo opravili po metodah NMPB 1996 in CNOSSOS ob uporabi realnih in modelskih vhodnih podatkov. Pozornost smo namenili postopku pridobivanja vhodnih podatkov, njihovi kakovosti in analizi rezultatov različnih metod. Za različne scenarije smo izračunali zvočno moč cestnega prometa in izdelali karte hrupa. Pridobljeni podatki o površinah raziskovalnega območja, na katerih so kazalci hrupa prekoračeni, so bili osnova za izračun števila stavb in prebivalcev, ki so obremenjenih s hrupom cestnega prometa, in predloge omilitvenih ukrepov. Rezultati so pokazali, da je metoda NMPB 1996 primernejša za uporabo, saj ima metoda CNOSSOS pomanjkljivosti v zvezi s širjenjem hrupa. Z realnimi vhodnimi podatki se bolje opiše stanje okolja kot z modelskimi, vendar je njihovo pridobivanje kompleksnejše, dolgotrajnejše in dražje, zato se njihova raba priporoča v primeru študij na manjših in gosto poseljenih območij z močno obremenjenimi cestami.
Ključne besede: Maribor, Cesta proletarskih brigad, hrup cestnega prometa, metodi NMPB 1996 in CNOSSOS, realni/modelski vhodni podatki
Objavljeno: 19.09.2019; Ogledov: 355; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (10,10 MB)

5.
Analiza natančnosti in zanesljivosti merilcev prometnih podatkov na AC/HC v RS
Ožbej Slakan, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljenih več vrst merilcev prometnih obremenitev, ki se uporabljajo v Sloveniji. Podatke teh obremenitev lahko pridobivamo z avtomatskim ali tudi ročnim štetjem prometa. Pridobljeni podatki so temeljna informacija o prometu, ki se odvija na naših cestah. Na avtocestah in hitrih cestah uporabljajo različne vrste merilcev prometnih podatkov, ki se med sabo razlikujejo predvsem po natančnosti in klasificiranju vozil. V raziskovalnem delu smo s primerjavo in analizo dobljenih podatkov avtomatskih števcev in ročnega štetja ugotavljali, katera vrsta avtomatskih merilcev prometnih podatkov je najbližje rezultatom ročnega štetja. Podatki, pridobljeni z mikrodetektorjem, so se glede na ročno štetje razlikovali za 0,9 %, podatki iz induktivne zanke pa za 2,8 %. Kljub nekaj težavam z videoposnetkom in subjektivnim pristopom pri razvrščanju vozil v posamezne kategorije, ki jih zaznavajo števci, lahko ugotovimo, da sta oba avtomatska števca zanesljiva. Natančnost je višja od 95 %, kar je primerljivo s podatki o posameznih števcih, zapisanimi v karakteristikah teh števcev.
Ključne besede: Avtocesta/hitra cesta (AC/HC), zajemanje prometnih podatkov, merilci prometnih podatkov, analiza natančnosti izmerjenih podatkov
Objavljeno: 24.10.2018; Ogledov: 470; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

6.
PROBLEMATIKA NEUREJENOSTI LASTNINSKIH RAZMERIJ PRI KATEGORIZACIJI OBČINSKIH JAVNIH CEST, KI POTEKAJO PO ZEMLJIŠČIH V ZASEBNI LASTI
Maja Drnovšek, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana problematika urejanja pravnega statusa občinskih javnih cest v primerih dejanskih razlastitev. Gre za primere izgradnje, splošne uporabe in kategorizacije občinskih cest na zemljiščih, ki so v zasebni lasti. Na ta način je lastnikom zemljišč dejansko onemogočena uporaba in uživanje nepremičnine in jim preostane le še gola lastninska pravica. Tovrstni posegi v lastninsko pravico niso dopustni in za lastnike zemljišč pomenijo dejansko razlastitev. V takem primeru mora krajevno pristojna občina zaradi odprave nezakonitega stanja na spornih nepremičninah pridobiti lastninsko pravico. Občina lahko lastninsko pravico pridobi s sklenitvijo pravnega posla ali z izvedbo postopka razlastitve, v kolikor so za to izpolnjeni zakonsko predpisani pogoji. V magistrskem delu je predstavljen razvoj reševanja problematike urejanja pravnega statusa občinskih javnih cest. Na podlagi sprejetih pravnih aktov in obsežne sodne prakse so obravnavane različne dileme in pravna vprašanja. Predstavljen je tudi nov institut aktivne legitimacije za razlastitvene zavezance, ki naj bi pripomogel k odpravi nezakonitih stanj.
Ključne besede: javno dobro, javna cesta, kategorizacija javnih cest, občinske ceste, omejitev lastninske pravice, razlastitev, dejanska razlastitev, aktivna legitimacija, sodna praksa
Objavljeno: 15.10.2018; Ogledov: 908; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

7.
Prometno varnostna analiza s predlogom ureditve križišča na državni cesti v Trbovljah
Armin Turanović, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika prometne varnosti oziroma pregleda prometne varnosti. Pregled prometne varnosti je opravljen na primeru križišča na državni cesti v Trbovljah s pomočjo dokumenta ''Smernica za pregledovanje varnosti cest'' oziroma ''RSI''. Omenjeno križišče je štirikrako semaforizirano križišče, ki se nahaja na ''Savskem mostu'' in predstavlja vstopno točko v mesto. Namen pregleda prometne varnosti je ugotavljanje pomanjkljivosti na obravnavanem križišču in podajanje rešitev za njihovo odpravljanje. Poleg pregleda prometne varnosti je izdelana tudi analiza prometnih nesreč, analiza vertikalne in horizontalne signalizacije in kapacitetna analiza. Na podlagi opravljenega pregleda in rezultatov analiz je ugotovljeno, da so talne označbe dotrajane, hitrosti v križišču so previsoke, velika površina križišča je konfliktna, intervali zelene luči so prekratki, določeni prometni znaki so neustrezni itd. Na podlagi ugotovljenih pomanjkljivosti je predlagana rešitev enopasovnega krožnega križišča. Primerjava trenutnega stanja s predlagano rešitvijo enopasovnega krožnega križišča je pokazala, da bi se prometa varnost s predlaganim enopasovnim krožiščem izboljšala.
Ključne besede: prometna varnost, Trbovlje, RSI, krožno križišče, državna cesta
Objavljeno: 09.07.2018; Ogledov: 667; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (11,09 MB)

8.
Prometno-varnostna analiza cestnega odseka Dravograd-Maribor
Mateja Knežar, 2018, magistrsko delo

Opis: Naloga se nanaša na prometno-varnostno analizo glavne ceste G1-1 Dravograd-Maribor. V nalogi ni obravnava celotna dolžina glavne ceste G1-1 Dravograd–Maribor, ampak samo del cestnega odseka, in sicer G1-1 Radlje–Selnica, v dolžini 24,907 km. Začetek le-tega je v začetni stacionaži cestnega odseka G1-1 0243 Radlje–Brezno v občini Radlje ob Dravi, konča pa se pri dolžini 6,211 tekočega km cestnega odseka G1-1 0245 Ruta–Selnica v občini Selnica ob Dravi. Prometno-varnostna analiza je narejena na podlagi podatkov o prometnih nesrečah, ki so se pripetile na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica v obdobju 10 let, tj. med leti 2008–2017. Analiza prometnih nesreč je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu so analizirane prometne nesreče, nastale v in izven naselij na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica in po krajših cestnih odsekih G1-1 0243 Radlje–Brezno, G1-1 0244 Brezno–Ruta ter G1-1 0245 Ruta–Selnica, saj le-ti trije krajši cestni odseki sestavljajo cestni odsek G1-1 Radlje–Selnica. V drugem delu analize pa je v krajši obliki podana analiza podatkov prometnih nesreč, ki so se pripetile v naseljih Vas, Brezno in Ožbalt skupaj. Na podlagi podatkov o (stacionažah in posledicah) prometnih nesrečah je uporabljena metoda za določanje nevarnih cestnih odsekov. Le-ta upošteva tri prometno-varnostne kriterije, na osnovi katerih so določeni nevarni cestni pododseki v in izven naselij, ki se zaradi različnih omejitev hitrosti v metodi določajo ločeno. Pregled varnosti v cestnem prometu (RSI) smo izvedli na območju dveh nevarnih cestnih pododsekov izven naselja, ki sta locirana na cestnem odseku G1-1 0243 Radlje–Brezno in na cestnem odseku G1-1 0245 Ruta–Selnica, ter na enem nevarnem cestnem pododseku v naselju Brezno. Na podlagi RSI so podani morebitni ukrepi z namenom izboljšanja prometne varnosti na nevarnih cestnih pododsekih.
Ključne besede: prometno-varnostna analiza, glavna cesta, prometne nesreče, cestni odsek, nevarni pododseki, pregled varnosti v cestnem prometu – road safety inspecton (RSI)
Objavljeno: 06.07.2018; Ogledov: 817; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (4,70 MB)

9.
Predlog ureditve površin za pešce in kolesarje na županijski cesti znotraj naselja (odsek Bikovec - Čalinec)
Andrea Vidaček, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je analiziranih več predlogov ureditve površin za pešce in kolesarje na županijski cesti znotraj naselja.Cesta je infrastrukturni objekt, ki prebivalcem omogoča gibanje oz. mobilnost v prostoru. Pri načrtovanju površin za pešce in kolesarje je treba upoštevati, da sta pešec in kolesar najbolj nezaščitena in najpogostejša udeleženca v prometu, zato tudi sodita med najbolj ogrožene udeležence cestnega prometa. Na začetku je opisana kategorizacija cest v Sloveniji in na Hrvaškem. Potem sledi poglavje, v katerem so predstavljeni kriteriji za načrtovanje površin za pešce in kolesarje (površine za pešce in kolesarje, prosti in prometni profili, projektno-tehnični elementi). Predstavljene so tudi osnovne zahteve za zgornji ustroj kolesarskih površin in površin za pešce ter materiali, iz katerih so lahko zgrajene. V nadaljevanju je opisana prometna signalizacija (vrste signalizacije in označbe, ukrepi in naprave za umirjanje prometa v naseljih in razsvetljava). V zadnjem poglavju so predstavljena teoretična izhodišča, prikazana ob konkretnem primeru predloga ureditve površin za pešce in kolesarje, ki je izdelan v treh variantah, te pa so med primerjane. Ob tem so ugotovljene prednosti in slabosti posamezne variante in na podlagi tega je opravljena izbira optimalne variante.
Ključne besede: pešec, kolesar, cesta, promet, prometna signalizacija, načrt
Objavljeno: 15.12.2017; Ogledov: 715; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (23,39 MB)

10.
REKONSTRUKCIJA MALOPROMETNE CESTE - PRIMER CESTE V OROSLAVJU
Mateja Ladišić, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je analiziran postopek rekonstrukcije maloprometnih cest. Maloprometne ceste predstavljajo večino cestnega omrežja določene države, zaradi svojega obsega so postopki njihovega načrtovanja, gradnje in vzdrževanja pogosto poenostavljeni in so marsikdaj - predvsem, kar se tiče vzdrževanja - le-ti neustrezni oz. ne dosegajo željenih kvalitet. V sklopu magistrskega dela so analizirane kategorije maloprometnih cest, njihove osnovne značilnosti ter lastnosti. Opredeljeno je področje poškodb vozišč maloprometnih cest z oceno stanja ter analizirani postopki vzdrževanja in dimenzioniranja voziščnih konstrukcij maloprometnih cest. Opravljena je primerjava postopkov dimenzioniranja voziščnih konstrukcij maloprometnih cest na osnovi slovenskih tehničnih specifikacij ter hrvaške norme. V magistrskem delu so predstavljena teoretična izhodišča aplicirana na konkreten primer predloga rekonstrukcije maloprometne ceste. Sam predlog je izdelana v dveh variantah, opravljena je tudi njihova medsebojna primerjava z ugotovljenimi prednostmi in slabosti posamezne variante.
Ključne besede: maloprometna cesta, voziščna konstrukcija, poškodbe, dimenzioniranje, rekonstrukcija ceste, vzdrževanje, odvodnjavanje, projekt
Objavljeno: 03.01.2017; Ogledov: 1137; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (10,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici