| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MANAGEMENT IN PODJETNIŠTVO
Vesna Barborič, 2010, diplomsko delo

Opis: Sodobni management se sooča s številnimi izzivi, ki kličejo po drugačnem načinu vodenja. V novem okolju številna podjetja zasledujejo koncept učeče se organizacije. Taka podjetja so sposobna hitreje najti priložnosti in se spopadati s krizami. Najpomembnejša funkcija vodje v učeči se organizaciji je organizacijo naučiti oblikovanja skupne vizije. Poudarek je na opolnomočenju zaposlenih, komuniciranju in na informacijah. Pri timskem delu vsak zaposleni prispeva k uspehu, delovno mesto postane mesto za ustvarjanje. Zato se je učeča organizacija sposobna neprestano učiti, je odprta za okolje in ima željo po povečevanju sposobnosti učenja. Ker se organizacije spopadajo z naraščanjem globalne konkurence, je pomembno, da organizacija doseže in ohrani poslovno odličnost. Odlične organizacije usmerjajo kupci, hitro se odzovejo na probleme, informacije so dostopne vsem in se izmenjujejo v vseh smereh. Take organizacije rajši vodijo kot sledijo. Uspešnost in učinkovitost organizacije lahko zagotovi le inovativno vodenje, ki ima značaj visoko kreativnega in inovativnega dela. Podjetništvo je trenutno najbolj uspešna metoda za zapolnjevanje vrzeli med znanostjo in trgom, za ustanavljanje novih podjetij in uvajanje novih izdelkov in storitev za trg. Podjetniške dejavnosti vplivajo na gospodarstvo nekega območja, saj zagotavljajo delovna mesta. Uspešen podjetnik mora imeti značilnosti, ki prispevajo k uspešnosti podjetja. Za uspešno poslovanje podjetja so potrebni še: poslovna priložnost, sposobnost upravljanja, zadostni kapital in sodobne metode poslovanja. Značilnost sodobnih organizacij je v njihovi poslovnosti in ustvarjalnosti. Produkt ustvarjalnosti so inovacije, ki jih lahko uresničujemo tudi preko podjetništva. Poslovnost podjetja je njegova usmerjenost v posel, od katerega imata korist oba partnerja, prodajalec in kupec. Brez poslovnosti ni uspešnosti. V času recesije je pomembno, da podjetje ohrani konkurenčnost izdelkov. V diplomski nalogi predstavljam podjetnika Jožeta Barboriča, ki se ukvarja z izdelavo in prodajo izdelkov domače in umetnostne obrti. Cilj podjetja je ohranjanje kulturne dediščine na Dolenjskem. Na trgu ponuja kvalitetne, unikatne izdelke, ki so vezani na kulturno preteklost Dolenjske. To so replike arheoloških in etnoloških predmetov, ljudska glasbila, izdelke iz volne. Z njimi zapolnjuje vrzel v ponudbi kakovostnih spominkov Novega mesta in poslovnih daril. Izdelki so se na trgu dobro »prijeli«, podjetnik povečuje prodajni program in razširja prodajno mrežo. Pri delu je inovativen, prilagodljiv, natančen, komunikativen. Udeležuje se razstav, sejmov, tržnic, a bo še moral delati na promociji izdelkov in podjetja. Predvsem pa se mora zavedati majhnosti slovenskega trga in razmišljati o vstopu na tuje trge. Zanimanja za to dejavnost je majhno in še naprej upada, kljub vzpodbujanju države za samozaposlitev v tej dejavnosti. Zato je pohvalno, da si podjetnik prizadeva skozi dejavnost domače in umetnostne obrti ohranjati kulturno dediščino naroda.
Ključne besede: management, učeča se organizacija, tim, podjetništvo, podjetnik, umetnostna obrt, domača obrt, rokodelstvo, spominki, poslovna darila
Objavljeno: 30.08.2010; Ogledov: 1695; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

2.
DRUŽINSKE VREDNOTE IN INTERESI TER NJIHOV VPLIV NA RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA
Renata Šnofl, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Velik del podjetij, ki posluje na trgu, je družinskih podjetij. So gonilna sila razvoja, saj prispevajo velik delež k gospodarskemu razvoju posamezne države. V Evropi je približno 70 % do 80 % podjetij družinskih podjetij, ki zaposlujejo približno 50 % do 60 % vseh zaposlenih v Evropi. V družinskem podjetju prihaja do interakcije dveh povsem različnih sistemov - družinskega in poslovnega, ki lahko učinkovito delujeta skupaj le z določeno mero kompromisa z upoštevanjem temeljnih družinskih vrednot in interesov, kateri lahko pomembno vplivajo tudi na razvoj družinskega podjetja. Magistrsko delo smo razdelil na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in praktični del, kjer smo izvedli tudi raziskavo. V teoretičnem delu smo opredelili družinsko podjetje po različnih definicijah in predstavili značilnosti družinskega podjetja. Iz tega smo ugotovili, da se družina in podjetje močno prepletata, manjša nasprotja med družinskim in poslovnim svetom pa vendarle obstajajo. Ugotovili smo tudi, da imajo družinska podjetja precej svojih posebnosti. Prav te se zrcalijo skozi družinske vrednote in interese ter so zelo pomembne v družinskem podjetju. Družinske vrednote so nekoliko drugačne od vrednot družinskega podjetja, vendar je prisotnost obojih pomembna za vpliv na razvoj družinskega podjetja. Ta vpliv pa povzročajo interesni udeleženci v družinskem podjetju s svojimi posebnostmi in interesnim usklajevanjem v družinskem podjetju. V praktičnem delu magistrskega dela smo se omejili na eno družinsko podjetje: Domača in umetna obrt Anton Golnar s.p. Uporabili smo spoznanja iz teoretičnega dela magistrske naloge. Prvi korak praktičnega dela je predstavitev podjetja s temeljnimi podatki, strukturno analizo, analizo razvojne vizije, politiko in strategijami ter predstavitvijo vlog družinskih članov. V drugem koraku smo s pomočjo osebnega razgovora z lastnikom in anketnega vprašalnika opravili raziskavo, ki je bila izvedena v proučevanem podjetju. Temeljila je na proučevanju družinskih vrednot, povezanih z življenjem, družinskih vrednot, povezanih z delom, družinskih vrednot, povezanih z družinskim podjetjem, analizi temeljnih vrednot ključnih udeležencev preučevanega podjetja. Raziskovali smo tudi interese družinskih članov ter njihovo medsebojno usklajevanje interesov. Ugotavljali smo tudi pomembnost vrednot in interesov za razvoj družinskega podjetja. Zanimalo nas pa je tudi, ali družina in družinski odnosi vplivajo na razvoj družinskega podjetja. Po končani raziskavi smo podali predlog ukrepov, ki naj bi jih podjetje upoštevalo.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družinske vrednote, interesi družinskih članov, altruizem, nepotizem, razvoj podjetja, družinsko podjetje Domača in umetna obrt Anton Golnar s.p.
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 2421; Prenosov: 540
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

3.
KULTURNOZGODOVINSKI UTRINKI S KOROŠKEGA
Veronika Gnamuš, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Kulturnozgodovinski utrinki s Koroškega je predstavljena kulturna zgodovina Koroške pokrajine. Koroška je predstavljena skozi temeljne zgodovinske dogodke, ki so pripomogli k razrešitvi meje z Avstrijo in razdeli ozemlje Koroške na dvanajst občin. Opisana so arheološka najdišča, sakralna dediščina s številnimi cerkvami in drugimi sakralnimi znamenji ter grajska in stavbna dediščina na Koroškem. Predstavljena je tudi gospodarska, tehnična in etnološka dediščina, domača obrt, kulturne institucije na Koroškem ter številni koroški kulturni in drugi ustvarjalci. V diplomskem delu je bila pri uporabi in interpretaciji virov izvedena deskriptivna raziskovalna metoda, pri opisovanju zgodovinskih dejstev, dogodkov in oseb pa zgodovinska raziskovalna metoda.
Ključne besede: Koroška, arheološka najdišča, cerkve, gradovi, stavbe, domača obrt, etnologija, kulturne institucije, koroški ustvarjalci.
Objavljeno: 18.07.2011; Ogledov: 1377; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

4.
5.
6.
Izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti
Dragica Nahberger, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je skozi teoretični in raziskovalni del predstavljeno izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti. V teoretičnem delu smo predstavili pojem domače umetnostne obrti in opredelili, kaj sodi v dejavnosti domače umetnostne obrti ter kako je nastala domača umetnostna obrt. V nadaljevanju smo ugotavljali pomen izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti, ki vpliva na kulturo in promocijo naroda ter na življenjski standard in zdravje ljudi. Posebno pozornost smo v teoretičnem delu naloge namenili predstavitvi načinov izvedbe izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti. V raziskovalnem delu smo skozi pogovor s tridesetimi naključno izbranimi sogovorniki ugotavljali, v kolikšni meri izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti dejansko vpliva na kulturo, promocijo naroda ter na življenjski standard in zdravje ljudi. Precejšnji del raziskave smo namenili načinom izvedbe formalnega in neformalnega izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti ter oviram, s katerimi se srečujemo pri izvedbi tovrstnega izobraževanja. Zanimalo nas je tudi, kdo so udeleženci izobraževanja iz posameznih aktivnosti poklicev domače umetnostne obrti. Ob vsem tem smo ugotovili, da se izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti izvaja samo v neformalni obliki, preko ustnega izročila posameznih nosilcev dejavnosti domače umetnostne obrti, zaradi ustvarjanja dohodka in ohranjanja kulturne dediščine. Za dopolnjevanje usvojenega znanja se posamezniki pogosto odločajo za delavnice in tečaje. Ekskurzij, seminarjev, nacionalne poklicne kvalifikacije in izobraževanja za pridobitev naziva mojster se ne udeležujejo v veliki meri zaradi previsokih stroškov. Izvajaci neformalega izobraževanja so centri domače umetnostne obrti in razna združenja. Navedenega izobraževanja se večinoma poslužujejo brezposelne osebe in nosilci dejavnosti turističnih kmetij. Pri izobraževanju v poklicih domače umetnostne obrti se srečamo tudi z nekaterimi ovirami, ki odvračajo mlade od izobraževanja, med katerimi izstopajo: nizek zaslužek, premajhen interes pristojnih vladni inštitucij za izobraževanje, kulturo, socialo in trženje ter neprimeren odnos javnosti do poklicev domače umetnostne obrti. Formalno izobraževanje za poklice tovrstne obrti sicer še ne obstaja, vendar njeni nosilci navajajo predloge za izboljšanje stanja izobrazbe na tem področju. Izpostavljajo izobraževanje z več prakse (vajeništvo), vsebine s poudarkom na večji strokovnosti, prodaji in marketingu, prav tako razmišljajo o primernem stopenjskem ovrednotenju morebitnih učnih programov.
Ključne besede: - domača umetnostna obrt, - pomen izobraževanja, - neformalno izobraževanje, - formalno izobraževanje, - udeleženci izobraževanja.
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 377; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici