| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga aktivnosti na družbenih omrežjih pri oblikovanju dojemanja blagovne znamke na primeru nočnih lokalov v Mariboru : diplomsko delo
Sven Pušnik, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opredelili družbena omrežja kot kanal, na katerem so prisotni uporabniki in različne blagovne znamke, tudi nočni lokali. V sklopu empiričnega dela smo izvedli anketo, s katero smo analizirali dojemanje aktivnosti mariborskih nočnih lokalov na družbenih omrežjih. Prav tako pa smo beležili tudi objave na družbenih omrežjih treh mariborskih nočnih lokalov z največ sledilci (Štuk, Trust, Niagara). Rezultati našega empiričnega dela so pokazali, da stranke aktivnost mariborskih nočnih lokalov na družbenih omrežjih dojemajo pozitivno. Pri vrstah objav najraje spremljajo zgodbe, med vsebinami pa so najbolj priljubljene fotografije in videoposnetki.
Ključne besede: družbena omrežja, blagovne znamke, nočni lokali, psihološka vrednost znamke, dojemanje blagovne znamke
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 272; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

2.
Pomen poznavanja zdravil pri medicinskih sestrah
Mojca Šket, 2023, diplomsko delo

Opis: Uvod: Medicinske sestre pri svojem delu vsakodnevno rokujejo z zdravili, zato je pomembno, da zdravila poznajo, prepoznajo morebitne napake pri dajanju zdravil in se jih zavedajo. Namen zaključnega dela je raziskati, kako zaposleni v zdravstveni negi zaznavajo napake pri dajanju zdravil. Metode: Izvedli smo sistematični pregled znanstvene literature z analizo in sintezo. Literaturo smo z vključitvenimi in izključitvenimi kriteriji iskali v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL in Medline s pomočjo zastavljenega iskalnega niza. Upoštevali smo smernice PRISMA. Za sintezo identificiranih študij smo uporabili tematsko analizo. Rezultati: V končno analizo smo vključili 12 člankov. Ugotovili smo, da na pojav napak pri dajanju zdravil vplivajo različni dejavniki, osebnostni in drugi trenutni moteči dejavniki. Ti največkrat privedejo do aplikacije napačnega zdravila. Zaposleni v zdravstveni negi se pogosto soočajo z ovirami pri poročanju napak pri dajanju zdravil, zato o teh ne poročajo. Razprava: Zaznamo lahko, da se v klinični praksi napake pri dajanju zdravil pogosto dogajajo, nekateri se jih sploh ne zavedajo. Vse to povzroča škodo pacientu.
Ključne besede: zdravila, medicinske sestre, znanje, dojemanje, napake
Objavljeno v DKUM: 27.03.2023; Ogledov: 577; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (802,11 KB)

3.
Dojemanje varnosti hrane med ženskami v času nosečnosti in dojenja : magistrsko delo
Angelika Stropnik, 2022, magistrsko delo

Opis: Čas nosečnosti predstavlja obdobje, ko so ženske zaradi spremenjenega delovanja imunskega sistema izpostavljene večjemu tveganju za pojav okužb in zastrupitev s hrano. Te lahko vodijo v resne zaplete v zdravju matere in ploda. Da bi razumeli ozaveščenost, znanje, ravnanje in dojemanje tveganja nosečnic in doječih mater glede varnosti hrane smo uporabili kvalitativno metodo z intervjuji. Opravili smo tudi pregled literature, kjer smo primerjali kvantitativne in kvalitativne raziskave, ki so že raziskovale poznavanje in sledenje priporočilom varnosti hrane v času nosečnosti. V intervjujih je sodelovalo 10 nosečnic in 10 doječih mater. S kvalitativno analizo intervjujev smo pridobili tri teme: poznavanje priporočil, upoštevanje priporočil in viri informacij. Ugotovili smo, da nosečnice sicer poznajo nekatera splošna priporočila o varnosti hrane v času nosečnosti, kljub temu pa je to znanje pomanjkljivo. Razen parazita Toxoplasma gondii, nosečnice in matere po porodu slabo poznajo mikroorganizme, ki predstavljajo tveganje za okužbe in zastrupitve s hrano. Večina intervjuvank hrano odtaja na neustrezen način, prav tako jih je več kot polovica v nosečnosti uživala visoko-tvegana živila. Intervjuvanke kot najbolj zanesljiv vir informacij o varnosti hrane dojemajo zdravstveno osebje, vendar pa je informacije od ginekologa prejela le polovica. Predlagamo, da se izboljša in poenoti načine ozaveščanja o varnosti hrane v času nosečnosti in doda vsebine, ki bi ženskam pomagale pri razumevanju in dojemanju tveganj.
Ključne besede: varnost hrane, nosečnice, matere po porodu, priporočila, dojemanje tveganja
Objavljeno v DKUM: 07.12.2022; Ogledov: 547; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

4.
Dojemanje prevar in korupcije študentov v Sloveniji : magistrsko delo
Ana Marija Poplašen, 2022, magistrsko delo

Opis: Korupcija je globalen problem, posledice pa se največkrat kažejo kot ogromne finančne izgube. Mnoge države se zavzemajo za preprečevanje korupcije, še posebej pomembno pa je preventivno delovanje, kjer med ključne prioritete uvrščamo ozaveščanje mladih. V zaključni nalogi je tako poudarek na dojemanju korupcije študentov in razširjenosti korupcije v javni upravi. Prvotno so predstavljena teoretična izhodišča, ki nakazujejo, da je razumevanje korupcije kot pojma in poznavanje njenih pojavnih oblik še vedno nezadostno. Med drugim se to kaže tudi v pomanjkanju enotne definicije. Še posebej problematično je dejstvo, da stopnje korupcije zaradi prikritosti kaznivih dejanj ne moremo natančno izmeriti. Rezultati raziskave prikazujejo, kako študenti različnih fakultet dojemajo korupcijo v Sloveniji. Študenti izkazujejo visoko nezaupanje do ustanov javnega sektorja, med katerimi izstopajo: parlament, zdravstvo in lokalne uprave. Obenem je večina študentov prepričana, da je korupcije vsako leto več. Čeprav so študenti do korupcije kritični, so predvsem mladi pripravljeni na koruptivne dogovore v lastno korist. Med bolj izpostavjenima oblikama korupcije med mladimi sta nepotizem in klientelizem, ki mladim omogočata karierni razvoj in preskrbljenost. Problematično je dejstvo, da je družba do korupcije tolerantna. Veliko je tudi takih, ki korupcije ne bi prijavili. Mladi, z visoko stopnjo integritete, pa so postali kjučni gradnik za razvijanje družbe z ničelno toleranco do korupcije.
Ključne besede: korupcija, prevara, javna uprava, dojemanje korupcije, študenti, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 26.09.2022; Ogledov: 593; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

5.
Dojemanje ciljnega oglaševanja s strani mladih uporabnikov družbenih omrežij : diplomsko delo
Veronika Jakopič, 2021, diplomsko delo

Opis: Ciljno oglaševanje je vrsta oglaševanja, ki omogoča boljše doseganje ciljne skupine, saj prikazani oglasi temeljijo na podatkih o uporabnikovih interesih in značilnostih. Tej vrsti oglaševanja je dandanes izpostavljen praktično vsak uporabnik svetovnega spleta, z množično uporabo družbenih omrežij pa so ciljnemu oglaševanju najbolj izpostavljeni mladi. V teoretičnem delu so predstavljeni ciljno oglaševanje na spletu, zbiranje podatkov in problematika zasebnosti v povezavi z zbiranjem podatkov. V empiričnem delu je bila s kvantitativno metodo izvedena raziskava mladih uporabnikov družbenih omrežij. Tako je bil pridobljen vpogled v dojemanje in mišljenje mladih o ciljnem oglaševanju, kar je bil tudi glavni namen diplomskega dela.
Ključne besede: ciljno oglaševanje, družbeno omrežje, dojemanje, mladi
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 880; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

6.
Doživljanje nastopa učencev glasbenih šol pred občinstvom
Maja Zorič, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je zasnovano kot empirično delo. V prvem delu je predstavljen teoretični del, ki obravnava načela javnega nastopanja. Proučuje pa tudi postopek priprave na javni nastop, doživljanje nastopa, izkušnje izvajalca glasbenika in pridobitve z nastopanjem. Psihologija glasbe in sproščanje v glasbi sta pomembna dejavnika pri ocenjevanju uspešnosti nastopanja, ki podpreta teoretični del v celoti. V drugem, empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, ki so ga učenci izbranih glasbenih šol reševali. Na podlagi le-teh smo izvedeli, koliko izkušenj imajo učenci glede na razred, v katerega hodijo, ali je prisoten strah, ko so izpostavljeni pred občinstvom, in kakšno je njihovo doživljanje glasbe med nastopanjem.
Ključne besede: Javno nastopanje, doživljanje nastopa, stres, trema, anksioznost, spomin, interpretacija, motivacija, izkušnje, glasbene sposobnosti, zavestno in podzavestno dojemanje glasbe, poslušanje in razumevanje glasbe
Objavljeno v DKUM: 08.01.2019; Ogledov: 1662; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (598,15 KB)

7.
Zaznavanje in dojemanje barv : magistrsko delo
Lavra Smoljanović, 2018, magistrsko delo

Opis: Barve spremljajo človeka skozi vso zgodovino in skozi vsa življenjska obdobja. V različnih obdobjih so bile tudi statusni simboli socialnih slojev ali mitoloških prepričanj. Barvne kombinacije, ki jih srečamo, nas čustveno nagovorijo, kajti dojemanje barve je vedno in izključno samo čutno doživetje. Različne barvne kombinacije lahko na nas delujejo prijetno, lahko pa nas pustijo hladne ali se nas celo neprijetno dotaknejo. To je bilo izhodišče za pisanje magistrskega dela. Z izbranimi dvanajstimi barvnimi odtenki in pripravljenim anketnim vprašalnikom sem opravila raziskavo o zaznavanju in dojemanju barv. V raziskavi je zajet vzorec populacije, ki zajema tako ženske kot moške različnih generacij. Iz raziskave je mogoče ugotoviti priljubljenost posameznih barv tako v materialnem, oblikovalskem, kot tudi duhovnem smislu. Rezultati raziskave so ovrednoteni in primerjani glede na starostna obdobja in spol udeležencev, saj se ti med seboj razlikujejo, narejena je tudi primerjava z raziskavami iz preteklosti.
Ključne besede: barve, zaznavanje barv, dojemanje barv, priljubljenost barv
Objavljeno v DKUM: 01.10.2018; Ogledov: 1534; Prenosov: 222
.pdf Celotno besedilo (4,95 MB)

8.
Dojemanje enačaja pri slovenskih osnovnošolcih
Tjaša Matičko, 2018, magistrsko delo

Opis: Razumevanje koncepta enačaja v algebri učencem predstavlja mnogo težav, zato smo se v magistrski nalogi odločili preučiti, kako uspešno slovenski osnovnošolci razumejo pomen enakosti, kaj jim predstavlja enačaj, in njihove rezultate primerjati z rezultati portugalskih osnovnošolcev. Podatke za raziskavo smo zbirali s pomočjo delovnih listov, na katerih je bilo podanih osem enačb seštevanja. V raziskavi smo zajeli 230 učencev Osnovne šole Neznanih talcev Dravograd. Prvošolcev je bilo 42, drugošolcev 37, tretješolcev 37, četrtošolcev 40, petošolcev 38 in šestošolcev 36. Preverili smo razumevanje pomena enačaja pri učencih glede na razred, najpogosteje podane odgovore pri posamezni nalogi ter uspešnost pri posamezni nalogi glede na matematično znanje učencev. Ugotovili smo, da učenci bolje razumejo pomen enačaja pri enostavnih tipih enačb, učenci višjih razredov (druga triada) pa celotno gledano bolje razumejo pomen enakosti kot učenci nižjih razredov. Večina učencev dojema znak za enakost v operacijskem smislu, kar pomeni, da vidijo enačaj kot »navodilo«, kateremu mora slediti odgovor. Rezultati razumevanja enačaja so pri učencih z višjo oceno matematičnega znanja boljši, pri čemer smo ugotovili, da se statistično značilne razlike glede na oceno matematičnega znanja pojavijo predvsem pri težjih tipu enačb. Nadalje smo ugotovili, da med slovenskimi in portugalskimi osnovnošolci ni večjih razlik v razumevanju pomena enačaja, saj so v večini primerov delali podobne napake. Vendarle pa je možno opaziti, da imajo portugalski učenci prve triade pri določenih primerih večji delež pravilno podanih odgovorov v primerjavi s slovenskimi. Iz tega lahko sklepamo, da morda učitelji na Portugalskem dajejo večji poudarek na dojemanje enačaja že pri učencih v nižjih razredih.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: enačaj, dojemanje enačaja, enakost, algebra, aritmetika, operativni pogled, relacijski pogled.
Objavljeno v DKUM: 21.09.2018; Ogledov: 1498; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

9.
Pripovedovanje zgodb skozi fotografijo - foto eseji
Dragana Dodik, 2017, diplomsko delo

Opis: Foto esej kot sredstvo za fotografsko interpretacijo predstavlja mnogo več kot serija fotografij, ki pripovedujejo zgodbo. Teoretični del diplomske naloge se osredotoča na izhodišče foto esejev, torej na pripovedovanje foto zgodb. Predstavljena je zgodovina foto esejev od samih začetkov, ko so se večinoma uporabljali v fotoreportaži, obenem pa so predstavljene vrste zgodb ter elementi, ki sestavljajo foto esej. Besedilo ali opisi pod fotografijami in zaporedje le-teh sta poudarjena kot ključna elementa v prenašanju prepričljive zgodbe. Na osnovi teoretično pridobljenih znanj v praktičnem delu je analiziran foto esej kot projekt, za tem pa je predstavljena kvalitativna in kvantitativna raziskava interpretacije le-tega.
Ključne besede: pripovedna fotografija, fotografske zgodbe, foto eseji, fotoreportaža, vizualno dojemanje
Objavljeno v DKUM: 31.08.2017; Ogledov: 2705; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

10.
POSEBNI RAZLOGI ZA ZAVRNITEV REGISTRACIJE TRIDIMENZIONALNIH BLAGOVNIH ZNAMK
Viktoria Vereš, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen pravni položaj tridimenzionalnih blagovnih znamk. Poudarek je na podrobnejši analizi posebnih absolutnih razlogov za zavrnitev registracije tridimenzionalnih blagovnih znamk in na predstavitvi ovir, s katerimi se prijavitelji teh blagovnih znamk pri registraciji srečujejo. Posebni absolutni razlogi za zavrnitev registracije tridimenzionalnih blagovnih znamk prepovedujejo registracijo tistih znamk, ki so sestavljene izključno iz oblike, ki izhaja iz same narave blaga; iz oblike blaga, ki je nujna za dosego tehničnega učinka; in iz oblike, ki daje blagu bistveno vrednost. V kolikor so takšne oblike že registrirane kot znamke, jih je potrebno razveljaviti. Problem, ki se pojavlja v zvezi z navedenimi posebnimi razlogi za zavrnitev registracije tridimenzionalnih blagovnih znamk, pa je ta, da je besedilo določb, ki se nanašajo na posebne absolutne razloge za zavrnitev tridimenzionalnih blagovnih znamk, precej ohlapno in tako omogoča različno interpretacijo. Prijaviteljem so za boljšo opredelitev zadevnih posebnih razlogov za zavrnitev registracije v pomoč predvsem odločbe UUNT, obsežna sodna praksa nacionalnih sodišč, Splošnega sodišča EU in Sodišča EU. Odločbe, ki jih je sprejelo Sodišče EU na podlagi predhodnih vprašanj, so zelo pomembne za interpretacijo določb Direktive 2008/95/ES z dne 22. oktobra 2008 o približevanju zakonodaje držav članic v zvezi z blagovnimi in storitvenimi znamkami, Uredbe 207/2009 z dne 26. februarja 2009 o blagovni znamki EU, ki na ravni EU urejata pravni položaj blagovne in storitvene znamke; ter določb Zakona o industrijski lastnini, ki je temeljni pravni vir blagovnih in storitvenih znamk v Republiki Sloveniji. Pravni sistem blagovnih in storitvenih znamk je bil v zadnjih mesecih podvržen večjim spremembam, rezultat katerih sta Uredba (EU) 2015/2424 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2015, ki bo stopila v veljavo 23. marca 2016, ter Direktiva (EU) 2015/2463 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra o približevanju zakonodaje držav članic v zvezi z blagovnimi znamkami. Besedilo navedene direktive bodo države članice morale v roku treh let prenesti v nacionalno zakonodajo (najkasneje do 15. januarja 2019). V novem pravnem okviru blagovne znamke EU je opuščena zahteva po grafičnem prikazu znaka, ki mora biti za uspešno registracijo izpolnjena v sedanjem pravnem sistemu. To pomeni lažjo pot do uspešne registracije tridimenzionalnih blagovnih znamk, saj je prijaviteljem teh vrst blagovnih znamk nekoliko težje izpolniti navedeno zahtevo. Nadalje se je razširilo besedilo posebnih absolutnih razlogov za zavrnitev registracije, ki sedaj zajema tudi druge značilnosti znaka, in ne le obliko. Z drugimi besedami povedano, so v novem pravnem sistemu podvrženi zavrnitvi pred registracijo vsi znaki, ki izvirajo iz same narave blaga, ali so nujni za dosego tehničnega učinka, ali dajejo blagu bistveno vrednost. Iz tega lahko zaključimo, da so zadevnim posebnim izključitvenim razlogom v novem pravnem okviru podvržene vse vrste blagovnih znamk in ne le tridimenzionalne blagovne znamke.
Ključne besede: Netradicionalna znamka, tridimenzionalna znamka, registracija, znak, grafični prikaz, razlikovalni učinek, dojemanje povprečnega potrošnika, absolutni razlogi za zavrnitev tridimenzionalnega znaka.
Objavljeno v DKUM: 17.05.2016; Ogledov: 1304; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.83 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici