| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
AGENTNI MODEL RAZVOJA EKOLOŠKEGA KMETIJSTVA
Nejc Finžgar, 2010, diplomsko delo

Opis: Ekološko kmetijstvo predstavlja človeku in naravi najprijaznejši način kmetovanja. Z namenom, da bi ugotovili, kako se bo ekološko kmetijstvo razvijalo pri nas, si pri predvidevanju pomagamo s simulacijskimi modeli. Cilj pričujoče diplomske naloge je bil zgraditi poskusni agentni model razvoja ekološkega kmetijstva v Sloveniji in ugotoviti, ali je ta način modeliranja primeren za proučevanje tega procesa. Na podlagi rezultatov lahko sklepamo, da si z agentnim modeliranjem lahko pomagamo pri predvidevanju razvoja ekološkega kmetijstva.
Ključne besede: dogodkovna simulacija, agentno modeliranje, ekološko kmetijstvo
Objavljeno: 02.09.2010; Ogledov: 2155; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

5.
SIMULACIJA ARHIVA IN ANALIZA LASTNOSTI PREDLAGANIH REŠITEV V POVEZAVI Z E-POSLOVANJEM
Tina Nemanič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisan in simuliran obstoječ splošni arhiv, v katerem smo proučevali proces arhiviranja. Predstavljen je klasičen in elektronski arhiv ter njihove značilnosti ter vmesno fazo arhiva, ko klasičen arhiv spremenimo v elektronskega. Proces arhiviranja je bil simuliran s simulacijskim orodjem Flexsim, s katerim so bili modelirani procesi, ki so prisotni pri vsaki vrsti arhiva. Izvedena je bila medsebojna primerjava treh različnih vrst postopka arhiviranja in prikazane razlike in podobnosti ter opisane njihove prednosti in slabosti.
Ključne besede: Arhiv, dogodkovna simulacija, elektronsko poslovanje, Flexsim, dokumentirano gradivo
Objavljeno: 31.01.2012; Ogledov: 963; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (11,00 MB)

6.
OPTIMIZACIJA STREŽBE V ŠPORTNEM CENTRU Z METODO SIMULACIJE
Maja Tvrdy, 2013, diplomsko delo

Opis: Dandanes je zadovoljstvo strank zelo pomembno. Naivno je upati, da se bodo nezadovoljne stranke še naprej vračale. Diplomsko delo obravnava problem dolge čakalne vrste na recepciji športnega centra. V delu se seznanimo s pretočnostjo skozi strežno mesto – recepcijo, z metodami in tehnikami dogodkovne simulacije ter orodjem za analizo omenjenega problema. Na recepciji nastane dolga vrsta, kar za stranke pomeni vsaj nekaj minutno čakanje. Z nekaj predlogi procesnih izboljšav bomo poskušali to čakanje skrajšati in s tem omogočiti strankam prijaznejši dostop do storitev. Cilji diplomskega dela so opraviti simulacijo (prikaz) obstoječega ter simulacijo izboljšanega stanja, opraviti primerjalno in stroškovno analizo, ter na podlagi dobljenih rezultatov v zaključku potrditi ali ovreči hipotezo, da bi zaposlitev dodatnega receptorja na dolgi rok prinesla pozitivne poslovne učinke.
Ključne besede: optimizacija, dogodkovna simulacija, športni center, čakalne vrste, GPSS
Objavljeno: 17.09.2013; Ogledov: 968; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

7.
Razvoj hibridnega simulacijskega modela za izboljšanje delovanja urgentnega oddelka bolnišnice
Stanko Grabljevec, 2016, doktorsko delo/naloga

Opis: V disertaciji obravnavamo vpliv uvedbe elektronske table, ki vključuje radiofrekvenčno sledenje pacientov, na delovanje urgentnega oddelka ter zajem vhodnih podatkov za simulacijski model. Ugotovili smo, da je uvedba elektronske table zahtevna, tako s tehničnega kot organizacijskega vidika. Elektronska tabla zahteva stalno tehnično podporo osebju urgentnega oddelka. Ocenjujemo, da v našem primeru prav zaradi pomanjkanja le-te nismo dosegli pričakovanega učinka. Z anketno raziskavo in statističnim testiranjem smo potrdili, da uporaba elektronske table brez ustrezne podpore in izobraževanja ne izboljša percepcije trenutnega stanja delovnega procesa. Razvili smo koncept avtomatskega zajemanja podatkov o trajanju aktivnosti, ki so vključene v simulacijski model urgentnega oddelka, s pomočjo radiofrekvenčnega sledenja pacientov. Razvoj elektronske table v sodelovanju z osebjem urgentnega oddelka je pokazal, da potrebuje osebje prek elektronske table pregled nad tistimi ključnimi fazami obravnave pacientov, ki so jih že v preteklosti raziskovalci vključili v generične simulacijske modele urgentnih oddelkov. V okviru našega dela smo izdelali generični simulacijski model, ki temelji na kombinirani uporabi diskretne dogodkovne simulacije in agentnega modeliranja. Z eksperimentiranjem na modelu smo potrdili, da bi s strani zaposlenih predlagane organizacijske spremembe doprinesle k skrajšanju časa obravnave pacientov. Opredelili smo pristop k modeliranju po principih sistemske dinamike, dogodkovne simulacije in agentno orientirane simulacije ter orisali relacije med omenjenimi paradigmami. V disertaciji predstavimo razvoj hibridnega simulacijskega modela širjenja gripe v populaciji in pretoka pacientov v bolnišnici. Razvili smo metodologijo uporabe hibridnega modela za strateško pripravo na krizno situacijo zaradi širjenja sezonske ali pandemske gripe ter za taktično prilagajanje organizacije izvedbe oskrbe pacientov.
Ključne besede: zdravstvo, simulacija, hibridna simulacija, diskretna dogodkovna simulacija, agentna simulacija, sistemska dinamika, modeliranje, radiofrekvenčna identifikacija, elektronska tabla
Objavljeno: 17.10.2016; Ogledov: 1100; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (4,31 MB)

8.
Simulacija klicnega centra telefonskega operaterja
Duško Rodić, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Optimizacija poslovnih procesov je v današnjem času pravzaprav stalnica. Nobena izjema niso klicni centri, v katerih želijo z minimalnimi resursi zagotoviti zadovoljstvo strank s storitvami. V diplomski nalogi smo skušali ugotoviti optimalno število operaterjev v klicnem centru, s katerimi bi zagotovili, da stranke na pogovor ne bi čakale več kot 20 sekund in bi bile vse postrežene. S pomočjo programa AnyLogic smo razvili simulacijski model klicnega centra, ki omogoča preverjanje različnih scenarijev v modelu. V analizo so vključena 4 različna časovna obdobja delovanja klicnega centra, uporabljeni pa so dejanski podatki, pridobljeni iz informacijskega sistema klicnega centra. Za primerjavo rezultatov smo najprej uporabili vhodne podatke o časih med prihodi in časih strežbe v obliki frekvenčne porazdelitve, nato pa še v obliki povprečij eksponentne porazdelitve. Rezultate simulacij smo primerjali tudi z rezultati predhodne raziskave, v katerih je bilo optimalno število operaterjev določeno s pomočjo modelov množične strežbe. Rezultati simulacije z vhodnimi podatki v obliki frekvenčnih porazdelitev so bistveno drugačni kot rezultati simulacije z vhodnimi podatki v obliki povprečij eksponentne porazdelitve. Vendar pa so rezultati simulacije z vhodnimi podatki v obliki povprečij eksponentne porazdelitve skoraj identični rezultatom iz modelov množične strežbe. Razloge za razlike oziroma primernost modelov za napovedovanje števila zaposlenih operaterjev bi bilo smiselno identificirati na osnovi primerjave z realnim stanjem v klicnem centru.
Ključne besede: klicni center, optimizacija, dogodkovna simulacija
Objavljeno: 27.05.2016; Ogledov: 643; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (780,89 KB)

9.
Realizacija dogodkovne simulacije v JavaScriptu
Peter Florjan, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj dogodkovnega simulacijskega modela strežnega mesta v jeziku JavaScript. Predstavljene so osnove dogodkovne simulacije in jezik JavaScript. Z uporabo tehnologije WebGL smo izdelali 3D grafiko, ki je bila uporabljena za predstavitev modela. Sam namen izdelave simulacije je bila hitra analiza rezultatov, ki so v realnem času in preprosto razumljivi uporabniku. Razviti simulacijski model omogoča takojšnje razumevanje dogajanja.
Ključne besede: Dogodkovna simulacija, JavaScript, WebGL, simulacijski model, brskalnik
Objavljeno: 12.10.2016; Ogledov: 457; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (4,04 MB)

10.
OPTIMIRANJE SKLADIŠČNO PRODAJNEGA POSLOVANJA V PODJETJU CS-EUROTRADE D.O.O.
Nino Gerjevič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali prenovo organizacijskega modela v podjetju CS-Eurotrade d. o. o. Prenova je zajemala spremembe na področju organizacije skladiščnega poslovanja ter na področju prodajnega poslovanja, v katerega uvrščamo tudi nabavne dejavnosti v podjetju. Prenova je vključevala uvedbo informacijske tehnologije ter optimizacijo delovnih procesov znotraj skladiščno prodajnega poslovanja. S pomočjo simulacijskega orodja Anylogic smo simulirali delovni proces priprave blaga, ki je podjetju povzročal organizacijske in kadrovske težave. V simulacijski model smo vnesli potrebne izboljšave in analizirali rezultate.
Ključne besede: CS-Eurotrade d. o. o., Prenova in optimiranje procesov, Dogodkovna simulacija, Anylogic, Priprava blaga
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 690; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici