1. Analiza in optimizacija parametrov delovanja motorja za obratovanje pri različnih okoljskih pogojih : diplomsko deloTim Žnidarič, 2022, diplomsko delo Opis: Pri razvoju motorja se srečamo z raznimi konstrukcijskimi in energetskimi izzivi, njihovo analizo in reševanje pa nam omogoča napredna simulacijska programska oprema. V diplomskem delu je poudarek na optimizaciji obratovanja dizelskega motorja pri različnih okoljskih pogojih.
V nalogi so prikazani rezultati numeričnih simulacij motorja pri različnih okoljskih pogojih. Prikazana je tudi optimizacija izbrane kritične točke ob upoštevanju posebnih omejitev delovanja. Izkazalo se je, da samo z optimizacijo kritične točke ob doseganju enakega navora motorja ne izpolnjujemo zadanih omejitev. Ob vpeljavi pomožnih sistemov, kot je povratno vodenje izpušnih plinov, pa lahko izpolnimo zadane omejitve in dosežemo višji navor. Rezultati so pridobljeni z simulacijo modela motorja, ki ga je posredovalo podjetje AVL v njihovem programu CruiseTM M . Ključne besede: dizelski motorji, optimizacija, numerični model, matematični model, kritična točka, VTG, EGR. Objavljeno v DKUM: 29.09.2022; Ogledov: 558; Prenosov: 80 Celotno besedilo (4,43 MB) |
2. Vpliv biodizla na zgorevanje in emisijske značilke dizelskih motorjevAleš Hribernik, Breda Kegl, 2007, izvirni znanstveni članek Opis: Rezultati raziskav vpliva biodizla in njegovih mešanic z gorivom D2 na delovanje dizelskih motorjev so si pogosto nasprotujoči. Medtem ko velja glede emisij splošna ugotovitev o zmanjšanju koncentracije saj ter zvečanju NOx, pa so si ugotovitve o emisijah nezgorelih oglikovodikov in CO pogosto nasprotujoče. Tudi poročanje o zmanjšanju emisij NOx ni redko. Vzrok za tako različne ugotovitve tiči najverjetneje v različnih razmerah raziskovanja, motorjih z različno obliko zgorevalnega prostora, različnih sistemih za vbrizg goriva in podobno. Da bi analizirali mogoče vplive, smo opravili raziskave na dveh različnih dizelskih motorjih. Izmerili smo obratovalne in emisijske značilke pri delovanju z biodizlom in gorivom D2 ter posneli indikatorske diagrame, s katerimi smo lahko analizirali potek zgorevanja. Rezultati so pokazali, da ugotovitev o vplivu biodizla na potek zgorevanja in emisijske značilke ne smemo posploševati, saj se za oba obravnavana motorja pomembno razlikujejo. Ključne besede: bio-goriva, zgorevanje, dizelski motorji Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1032; Prenosov: 46 Povezava na celotno besedilo |
3. Numerična simulacija procesa zgorevanja v dizelskem motorju ob uporabi različnih modelov zgorevanjaJan Šimić, 2014, diplomsko delo Opis: Numerične simulacije nam lahko skrajšajo potreben čas za razvoj novega motorja ter zmanjšajo potrebno število eksperimentalnih testiranj. V predstavljenem diplomskem delu so bili testirani štirje matematični modeli (Vibe, 2-conski Vibe, Woschni/Anisits in AVL/MCC) za popis razmer zgorevanja v avtobusnem dizelskem motorju MAN. Dobljeni rezultati (numerične simulacije, tlak v valju motorja, sproščena toplota pri zgorevanju, moč in navor motorja ter specifična poraba goriva) so bili primerjani z eksperimentom.
Na osnovi analize in primerjave dobljenih rezultatov je ugotovljeno, da veliko vlogo igrajo nastavitveni parametri v posameznih modelih in da je treba poiskati njihove optimalne vrednosti. Z optimalno izbranimi vrednostmi nastavitvenih parametrov je bilo doseženo najboljše ujemanje numeričnih rezultatov z eksperimentom z modelom AVL/MCC. Ključne besede: Modeli zgorevanja, dizelski motorji, programski paket BOOST, karakteristike motorja, numerični izračun. Objavljeno v DKUM: 15.10.2014; Ogledov: 1605; Prenosov: 116 Celotno besedilo (1,68 MB) |
4. |
5. VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE DIZELSKEGA MOTORJAGregor Dobnik, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga opisuje vpliv biodizelskega goriva na karakteristike dizelskega motorja. V nalogi so predstavljene karakteristike dizelskega motorja, lastnosti biodizelskega in dizelskega goriva ter postopek merjenja in izračuna potrebnih parametrov za izdelavo potrebnih karakteristik. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da se z uporabo biodizelskega goriva zmanjšata moč in navor motorja, povečajo se emisije NOx ter zmanjšajo emisije CO, HC in saj. Ključne besede: dizelski motorji, eksperimentalne meritve, karakteristike motorja, emisije, biodizelsko gorivo, MAN 2566 MUM Objavljeno v DKUM: 15.11.2012; Ogledov: 2240; Prenosov: 136 Celotno besedilo (1,54 MB) |
6. VPLIV GORIV NA KARAKTERISTIKE SODOBNEGA DIZELSKEGA MOTORJABranko Grah, 2013, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je raziskati vpliv uporabe različnih goriv na karakteristike sodobnega dizelskega motorja s pomočjo numerične simulacije in ugotoviti možnosti uporabe biodizelskega goriva v dizelskem motorju z elektronsko krmiljenim vbrizgalnim sistemom. Za preučitev vpliva upora različnih goriv je bil izdelan testni model v programskem paketu AVL Boost. Da bi dosegel čim natančnejše rezultate, sem se v modelu osredotočil na maksimalno moč in maksimalni navor motorja. Primerjava dobljenih rezultatov simulacije za biodizelsko in dizelsko gorivo je pokazala, kako različna vrsta goriva vpliva na karakteristike motorja. Poleg karakteristike maksimalne moči in navora so bili primerjani še temperatura in tlak v zgorevalnem prostoru ter nastale emisije.
Po pregledu rezultatov simulacij, opravljenih na testnem modelu, lahko sklepamo, da so rezultati ‒ v primerjavi s tovarniškimi karakteristikami motorja ‒ za dizelsko gorivo dokaj natančni. Na podlagi eksperimentalnih rezultatov lahko sklepamo, da biodizelsko gorivo pomembno vpliva na zmogljivostne karakteristike motorja in da je potrebno za zagotovitev ekoloških in emisijskih parametrov spremeniti nastavitve motorja. Ključne besede: dizelski motorji, skupni vod, numerične simulacije, programski paket BOOST, model AVL MCC, karakteristike motorja Objavljeno v DKUM: 23.05.2012; Ogledov: 2406; Prenosov: 237 Celotno besedilo (2,23 MB) |
7. PREHOD IZ MERITEV NA SIMULACIJSKI 3D IN 1D MODEL ZGOREVANJA ZA DIZELSKI DI MOTORJanez Gotlih, 2010, diplomsko delo Opis: Zgorevanje v dizelskih motorjih je mogoče simulirati s pomočjo programske opreme, ki je danes na trgu že zelo razširjena. Vedno bo ostajalo število neraziskanih področij, ki se odkrivajo ob vpeljavi teh simulacijskih orodij. V tej nalogi sem na podlagi meritev in 3D, Fire simulacij sestavil 1D, Boost simulacijski model DI-dizelskega motorja z MCC-modelom zgorevanja, ki sem ga nato nastavil/umeril in rezultate primerjal z meritvami. Ujemanje je pokazalo, da je izbrana metoda dobra in da so simulacijski prijemi sposobni napovedovati trende obnašanja motorjev pri različnih obratovalnih pogojih. V prihodnosti je mogoče naredi še veliko, da se 1D- in 3D-simulacije zgorevanja dodatno zbližajo. Ključne besede: zgorevanje, dizelski motorji, simulacijske metode, 1D- in 3D-simulacije motorjev, zgorevalni motorji Objavljeno v DKUM: 07.12.2010; Ogledov: 2083; Prenosov: 179 Celotno besedilo (1,61 MB) |
8. |
9. |
10. |