1. |
2. Dizajn nove družine centralnih zgrabljalnikov : magistrsko deloŽiga Žlender, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je rezultat dela v sklopu projekta podjetja SIP. Cilji so bili nadgraditi primarno funkcijo, izboljšati karakteristike stroja, vizualni pogled in uporabniško izkušnjo obstoječih centralnih zgrabljalnikov STAR 720|22 T in STAR 850|26 T. Zahteve trga in vodstva podjetja so bile jasno sestavljene v zahtevnik, ki je bil osnova za celoten proces dela.
Prikazan je celoten postopek projekta, ki vključuje razčlenitev in pojasnitev vseh pomembnejših prelomnic projekta. Od raziskave, definiranja zahtevnika, oblikovanja, izdelave prototipa in predstavitve končnega produkta. Zaključek naloge predstavlja dosežene cilje projekta ter nastali končni dizajn. Ključne besede: centralni zgrabljalnik, SIP, razvoj, dizajn, kmetijski stroj, kmetijski priključek, kmetijska mehanizacija Objavljeno v DKUM: 15.04.2024; Ogledov: 202; Prenosov: 0 Celotno besedilo (7,20 MB) |
3. Munika - innovative design concept of the modular park bench : magistrsko deloMirnes Bajić, 2023, magistrsko delo Opis: The objective of the research in this work is to develop a socially responsible, modular public bench that embodies the concept of an innovative solution to the difficulties of park benches. This also includes the issues that surfaced during and after the COVID-19 epidemic, issues that highlight the significance of social interaction for humans, while adhering to ergonomic and ecological design principles.
The bench will be composed of two major modular sections (branches) and five modular seats that will be fitted on the branches.
These shapes will allow for the installation of a public bookshelf. The branches are planned as two monoliths, with a Voronoi diagram-shaped iron within.
Consequently, the objective is to design a modular, versatile public seat that visually resembles Munika, a local endemic tree. The optimization procedure for obtaining the Voronoi diagram forms of the iron holder is accomplished in the "Rhinoceros" program, and we will attempt to automate it so that other designers may use it as a model and a solution to their difficulties.
The final product will be an elegant, modular public bench that meets the human desire for social interaction and conversation while providing ergonomics, individuality, and a safe distance for other users. This design will emphasize "Munika" ideals, including the significance of mental health and peaceful cohabitation among humans, all other living species, and the environment that we all share. Ključne besede: inovativen pristop, modularna parkovna klop, igriv in čist dizajn, družbeno odgovoren izdelek Objavljeno v DKUM: 03.07.2023; Ogledov: 422; Prenosov: 24 Celotno besedilo (4,19 MB) |
4. Snovanje naprave za merjenje uhajavih tokov katodnih odvodnikov v visokonapetostnih omrežjih : magistrsko deloDario Bat, 2023, magistrsko delo Opis: V nalogi je razdelan problem merjenja uhajavih tokov, ki se pojavijo pri katodnih odvodnikih na visokonapetostnih omrežjih. Uhajave toke merimo, da dobimo sliko napetosti in pri tem zaznamo, kakšno je gibanje električnih velikosti v omrežju. Velikosti napetosti pri visokonapetostnih omrežjih so od 36 kV in na več, zato je takšne velikosti zelo težko meriti na konvencionalne načine. Pri predlaganem načinu merjenja se tok skozi katodni odvodnik »pretvori v vrednosti maksimalno 1 do 2 mA pri pritisnjeni napetosti od 36 kV. Nadalje se pridobljeni signal obdela skozi ADC pretvornik in določene vrednosti napetosti za meritev toka pridobijo vrednost med 0 in 3 V. Da bi metoda bila uspešna, je treba meriti vsaj 200 točk v eni polperiodi signala. Pridobljeni rezultati se obdelajo na procesorju, in če so meritve ustrezne, se enkrat dnevno pošlje informacija, ali je signal ustrezen (v dovoljenih mejah). S takšnimi podatki iz merilnika nadalje lahko opazujemo tudi stanje odvodnika in ga po potrebi zamenjamo oz. pustimo nespremenjenega, če so vrednosti zadovoljive. Ključne besede: tiskano vezje, dizajn, merjenje, komunikacija, optimizacija Objavljeno v DKUM: 30.01.2023; Ogledov: 594; Prenosov: 66 Celotno besedilo (3,44 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Analiza vpliva prenova blagovne znamke na poslovanje podjetjaŠpela Krajnc, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom »Analiza vpliva prenove blagovne znamke na poslovanje podjetja« smo podrobneje spoznavali pojme dizajna in blagovne znamke ter njene prednosti in vpliv na vedenje potrošnika; raziskovali smo prenove blagovne znamke Cockta v povezavi s prilaganjem razmeram na trgu skozi leta in podrobneje analizirali spremembo podobe Cockte v začetku leta 2018, v primerjavi z njenimi konkurenti na trgu.
Natančneje, v teoretičnem delu smo se usmerili v obravnavo blagovnih znamk, dizajna in vedenja potrošnikov do blagovnih znamk različnih avtorjev. V naslednjem, analitičnem delu smo raziskovali potrebna prilagajanja razmeram na trgu blagovne znamke pijače Cockta v preteklosti, prve znamke, ki je nastala v moderni dobi našega tržnega razvoja in je tudi neke vrste pionir uporabe sodobnih marketinških metod v Sloveniji, s poudarkom na analizi najnovejše osvežitve podobe Cockte iz začetka leta 2018, ko so prešli na »staro-novo« modro podobo in vpliv te prenove na uspešnost poslovanja Atlantic Grupe d. d.
Ne mnoge slovenske blagovne znamke so uspele zadržati svoj ugled in tržni delež ter predstavljajo tak ponos slovenskega gospodarstva in nacionalno identiteto kot blagovna znamka Cockta. Jasno je, da blagovna znamka Cockta ostaja simbol potrošniške revolucije v Sloveniji in z uspešnimi prilagajanji tržnim razmeram postaja prepoznavna predstavnica slovenskih znamk. Ključne besede: Blagovna znamka, vpliv blagovne znamke na potrošnika, dizajn, prenova
blagovne znamke, Atlantic Grupa d. d., Droga Kolinska d. d., Cockta. Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 950; Prenosov: 119 Celotno besedilo (1,57 MB) |
6. Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-resultsNino Kaučič, 2021, diplomsko delo Opis: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte.
V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte. Ključne besede: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 953; Prenosov: 98 Celotno besedilo (741,89 KB) |
7. Oblikovanje nove generacije avtodoma adria mobil sonic : magistrsko deloMetod Levart, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je predstavljeno oblikovanje eksterierja integriranega avtodoma Sonic. Na kratko so opisani tipi in zgodovina avtodomov ter podjetje Adria Mobil d. o. o. Cilj magistrske naloge je bil predstaviti morebitno obliko naslednje generacije integriranega avtodoma Sonic, pri čemer mora oblika zagotavljati funkcionalnost in smiselnost ter imeti rdečo nit z ostalimi produkti podjetja in predhodnimi generacijami. Razvoj je potekal v petih fazah v skladu s »Stanford design thinking« metodo, pri čemer smo na koncu izdelali končno vizualizacijo s pomočjo programskega orodja Autodesk SketchBook Pro in grafične tablice Wacom Intuos Pen & Touch. Ključne besede: avtodom, dizajn, eksterier, Adria Mobil d. o. o., Sonic Objavljeno v DKUM: 29.06.2021; Ogledov: 882; Prenosov: 64 Celotno besedilo (5,49 MB) |
8. OBLIKOVANJE JEDRA IN OHIŠJA MERILNE NAPRAVEAndrej Cupar, 2008, diplomsko delo Opis: V diplomi je po konceptu ''geštaltovskega'' oblikovanja od ''znotraj navzven'' razvita merilna naprava višjega cenovnega razreda. Pri tem velja vodilo, da oblika sledi funkciji. Estetsko je instrument oblikovan v smislu minimalizma. Značilne linije merilne naprave nakazujejo širino in višino instrumenta ali ga zakrožijo in omehčajo robove.
Uporabljena je inovativna zgradba jedra in ohišja. Jedro je pri tem funkcionalna celota.
Predstavljene so faze razvoja, evolucijske stopnje v tehničnem ter oblikovnem smislu. Pri razvoju so upoštevani mnogi tehnični dejavniki, ki so ključnega pomena za merilni instrument, saj tečejo skozenj tokovi do 1000 voltov, ki so lahko življenjsko nevarni. Ključne besede: dizajn, oblikovanje od znotraj navzven, merilna naprava, jedro, ohišje Objavljeno v DKUM: 18.03.2021; Ogledov: 868; Prenosov: 73 Celotno besedilo (2,20 MB) |
9. Izdelava ploščic za orodja podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. : magistrsko deloAleksandra Krivec, 2020, magistrsko delo Opis: Orodja nas spremljajo že od samega začetka razvoja življenja na Zemlji. Skozi čas so ljudje spoznavali nove materiale in različne obdelovalne postopke. Danes poznamo veliko naprednih postopkov, ki omogočajo izdelavo najrazličnejših orodji. Orodja so v današnjem času zelo pomembna, saj brez njih ne bi bilo izdelkov. Razvoj družbe je vplival na to, da pričakujemo vedno več izdelkov, ki so izdelani hitro, brezhibno in so prilagojeni posameznikovim potrebam. Na trgu je veliko orodjarn, zato je prepoznavnost ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetja. V podjetju EMO Orodjarna d.o.o. smo se odločili, da bomo orodja oplemenitili s ploščicami, ki bodo sporočale kje je bilo orodje narejeno. Najprej smo se posvetili dizajnu, nato pa še izdelavi ploščic. Ena izmed zahtev podjetja je bila, da so ploščice narejene v podjetju, zato smo pripravili tri možne postopke izdelave. Odločili smo se za najbolj učinkovit in najcenejši postopek – izrez z laserjem, lakiranje za doseganje temne barve in graviranje z vlaknastim laserjem. Med izdelavo magistrske naloge smo se naučili predvsem razlike med teoretično in realno izdelavo ploščic. Naše ideje in dizajni so lahko dobri, ampak je realizacija takšne ploščice toliko težja. Izdelali smo ploščice, ki izpolnjujejo vse zahteve podjetja, vsa orodja izdelana od januarja 2021 dalje pa bodo imela na odlitku orodja našo ploščico. Spremljali bomo poslovanje podjetja in takrat bomo lahko tudi najbolje opazili ali se nam je zaradi uporabe ploščice povečala prepoznavnost. Ključne besede: Ploščice, orodjarstvo, dizajn, prepoznavnost podjetja Objavljeno v DKUM: 12.01.2021; Ogledov: 1276; Prenosov: 40 Celotno besedilo (2,98 MB) |
10. Vpliv vizualne podobe izdelka na nakupne odločitveKlara Hameršak, 2020, diplomsko delo Opis: Kaj najprej opazimo pri izdelku? Je to vizualna podoba samega izdelka, njegov dizajn, grafika, barve in material, iz katerega je izdelan ta izdelek? Ob paleti različnih vizualnih podob izdelka, se oko odjemalca v največji meri ustavi na barvitih in zanimivih podobah izdelka. Dejstvo je, da je dobra vizualna podoba tista, ki pripomore, da odjemalec začne o njej razmišljati ter ga motivira k nakupu.
V prvem delu diplomskega projekta – teoretičnem delu, smo najprej predstavili, kaj je vizualna podoba, opisali embalažo in jo razvrstili glede na različne funkcije, ki jih opravlja. Prav tako smo opisali, katere vrste embalaže poznamo. Zraven embalaže spadajo tudi njeni komunikacijski elementi kot so barva, material, dizajn in grafika, oblika in dimenzija ter napisi na sami embalaži. Drugi del teorije je zavzela predstavitev nakupnih odločitev. Kašne vrste le teh poznamo, kakšen je njihov potek ter kakšne so njihove ponakupne reakcije. Na koncu teoretičnega dela smo opredelili povezavo med vizualno podobo izdelka in njen vpliv na faze nakupnega odločanja.
V drugem delu diplomskega projekta smo izvedli raziskavo, s katero bomo potrdili ali ovrgli postavljene hipoteze. Za pridobitev podatkov smo uporabili metodo anketni vprašalnik, pri katerem sta sodelovala 102 odrasla anketiranca v treh različnih starostnih skupinah. Skozi raziskavo smo anketirancem predstavili tri kategorije izdelkov, med katerimi so morali izbrati en izdelek, ki jih je glede na vizualno podobo privlačil ali so za njegovo izbiro imeli kakšen drugi razlog, ki so ga navedli pod vsako kategorijo izdelkov. Skozi raziskavo smo ugotovili, da je dobra vizualna podoba izdelka pri določenih kategorijah pomembna, pri določenih pa ne. Ključne besede: odjemalec, izdelek, embalaža, nakupno odločanje, dizajn, vizualna podoba. Objavljeno v DKUM: 02.12.2020; Ogledov: 1134; Prenosov: 105 Celotno besedilo (1,10 MB) |