SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
ANALIZA ZAPOSLOVANJA IN NEKATERIH KAZALNIKOV USPEŠNOSTI SLOVENSKIH GAZEL
Alen Solina, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče diplomsko delo obravnava gazele skozi izbrane dimenzije proučevanja – zaposlovanje, viri financiranja, dobičkonosnost in donosnost kapitala. Obravnavo smo, razdelili na dva dela. V prvem delu opredeljujemo gazele (dinamična podjetja), podajamo nekatere ključne informacije o gazelah, poudarjamo pomen tovrstnih podjetij za gospodarstvo ter navajamo pogoje za razvoj le-teh. V tem delu torej teoretično opredeljujemo problem in se na podlagi sekundarnih virov osredotočimo na dinamična podjetja skozi omenjene dimenzije proučevanja. Na podlagi sekundarne raziskave smo se seznanili z ozadjem problema in izpopolnili znanje o gazelah ter delovanju kot tudi vplivu teh na gospodarstvo. Empirična raziskava temelji na statistični populaciji 500 najhitreje rastočih podjetjih v Sloveniji v letu 2009. Lestvico teh podjetij je pripravila časopisna hiša Dnevnik, d. d. v sodelovanju z družbo Bisnode. Rezultati so pokazali, da so slovenska dinamična podjetja veliki zaposlovalci, predvsem podjetja v razredu MSP. Ta podjetja so tudi nadpovprečno poslovno uspešna in učinkovita v primerjavi s povprečjem vseh slovenskih podjetij. Ena izmed bolj presenetljivih ugotovitev pa je, da so ta podjetja v skladu z dosedanjimi raziskavami nekaterih slovenskih akademikov, v zadnjih letih hitro rast v večji meri, na račun lastniških, financirala z dolžniškimi viri.
Keywords: gazela, dinamično podjetje, zaposlovanje, viri financiranja, dobičkonosnost, donosnost kapitala (ROE)
Published: 09.05.2011; Views: 1772; Downloads: 221
.pdf Full text (8,03 MB)

2.
Proučitev življenjskega cikla podjetja in vzpostavljanje njegove dinamičnosti: Primer podjetja Komunala Ormož d.o.o.
Nataša Cvoernjek, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Cilj dinamičnih podjetij ni preživeti, temveč uspeti. Dinamično podjetje se mora, da bi bilo uspešno, intenzivno razvijati, obvladovati razvojne krize in jih pravočasno predvideti, predvsem pa mora biti sposobno nenehno izkoriščati prave poslovne možnosti na čim bolj inovativen način. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu magistrske naloge ugotavljamo posebnosti razvoja in rasti podjetja. V sklopu tega predstavljamo nekatere izbrane modele rasti in razvoja ter obravnave življenjskih ciklov podjetja. Nadalje smo se dotaknili tudi obravnave podjetniških kriz ter opredelitve dinamičnosti podjetja. V aplikativnem delu magistrske naloge proučujemo življenjski cikel podjetja in vzpostavljanje njegove dinamičnosti. Raziskava je bila izvedena na primeru podjetja Komunala Ormož d.o.o. V tem aplikativnem delu je bila pozornost namenjena tudi proučevanju krize podjetja. Za izbrano podjetje smo proučevali tudi stanje dinamičnosti, ugotavljali odstopanja dejanskega stanja izbranega podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti ter podali predlog ukrepov za dinamizacijo podjetja. Diagnozo razvojne stopnje podjetja, s pomočjo katere smo ugotavljali v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja, smo izvedli s pomočjo Pümpin in Prangejeve metode (Pümpin, Prange 1995). Raziskava o kriznem stanju izbranega podjetja je potekala na osnovi spoznanj kriznih modelov po Pümpin in Prangeju (Pümpin, Prange 1995) ter Kropfbergerju (2003).
Keywords: rast in razvoj, življenjski cikel, rastoče podjetje, kriza podjetja, krizno stanje podjetja, dinamično podjetje, Komunala Ormož d.o.o.
Published: 13.05.2011; Views: 3658; Downloads: 778
.pdf Full text (917,63 KB)

3.
Dinamizacija podjetja z uvedbo novega izdelka: Uporaba metode scenarija.
Martin Gorjanc, 2012, master's thesis/paper

Abstract: Glavno vodilo dinamičnih podjetij je razvoj. Sposobnost, ki jih imajo takšna podjetja, je da pridobivajo konkurenčne prednosti na trgu in se na ta način intenzivno razvijajo. Inovacije so izrednega pomena za delovanje podjetja, ker predstavljajo sledenje trženjskim vidikom in upoštevajo razumevanje in potrebe kupcev. V magistrski nalogi obravnavani vidik uvedbe ekološko pridelane hrane v gastronomsko ponudbo proučevanega podjetja bi lahko pripomogel k doseganju ciljnega stanja dinamičnosti podjetja. Na splošno to pomeni, da mora podjetje pravočasno reagirati na vse spremembe v okolju in jih izkoristiti za svoj obstoj in razvoj. Uvajanju novega izdelka pa je potrebno pristopiti sistematsko in na več ravneh v podjetju. V magistrski nalogi smo tako obravnavali procesno in inštrumentalno razsežnost planiranja bodočega razvoja podjetja. Opredelili smo različne metode in pristope za oblikovanje prihodnjih stanj podjetja ob uvedbi novega izdelka. Kot najboljšo možnost smo izbrali metodo scenarija, ker se ne ukvarja s preteklostjo in preteklimi rezultati, temveč daje oceno možnosti prihodnjega stanja. Metoda scenarija je uporabna predvsem, ko so strateška predvidevanja za prihodnost podjetja pomembna za poslovanje podjetja in njegovih udeležencev. Odgovori, ki jih dobimo na osnovi analize ključnih udeležencev procesa podjetja so tako samo ocene prihodnosti in nikakor ne njeno izrecno napovedovanje. Tako v teoretičnem delu magistrske naloge ugotavljamo razvojne priložnosti podjetja na področju uvedbe ekološko pridelane hrane. Na osnovi relevantne literature smo podrobneje predstavili razsežnosti planiranja razvoja v MER modelu integralnega managamenta. Opredelili smo možne metode scenarija za oblikovanje prihodnosti podjetja in definirali elemente dinamičnosti podjetja. V aplikativnem delu magistrske naloge smo na primeru dejanskega podjetja proučili možnosti za uvedbo novega izdelka v gastronomsko ponudbo obravnavanega podjetja. Ker gre v proučevanem primeru za uvedbo novega izdelka, ki nima ključnega strateškega vpliva na poslovanje podjetja ampak gre predvsem za element dinamizacije podjetja se temeljna strategija podjetja ne spremeni. Lahko pa uvedba menija s ekološko pridelano hrano podjetju prinese bistveno prednost pred konkurenčnimi ponudniki na trgu gastronomske ponudbe. S tem pa se skozi raziskovalno nalogo potrdijo tudi zastavljeni hipotezi, ki sta povezani z uvedbo novega izdelka.
Keywords: Ekološko pridelana hrana, integralni managament, dinamično podjetje, planiranje razvoja, metoda scenarija.
Published: 22.05.2012; Views: 1389; Downloads: 201
.pdf Full text (2,20 MB)

4.
DINAMIČNOST PODJETJA S PROUČITVIJO NJEGOVEGA RAZVOJNEGA IN KRIZNEGA STANJA
Miran Jerenec, 2012, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi smo za obravnavano zavarovalnico s pomočjo izbrane metode določili življenjsko fazo in krizno stanje ter ugotovili doseženo stopnjo njegove dinamičnosti. Nesporno je, da bo proučevano podjetje le s potrebno dinamičnostjo in sprotnim prilagajanjem kos vse zahtevnejšim izzivom, ki se obetajo v prihodnje. Magistrsko nalogo sestavljata teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu smo pojasnili nastanek, rast in razvoj podjetja ter njegov življenjski cikel. Raziskavo smo nadaljevali s predstavitvijo izbranih razvojnih modelov podjetja, opredelitvijo kriz v življenjskem ciklu podjetja in z opisom idealnotipskega dinamičnega podjetja. Aplikativni del naloge smo zasnovali na študiji primera. Najprej smo opredelili zavarovalniško panogo s poudarkom na slovenskem zavarovalniškem sektorju, zlasti v kontekstu mednarodnega prostora in pogojih finančno-gospodarske krize. V nadaljevanju raziskave smo predstavili proučevano družbo, nato diagnosticirali fazo razvojnega cikla obravnavanega podjetja in analizirali dobljene rezultate. Kasneje smo se lotili ugotavljanja kriznega stanja zavarovalnice in ga sklenili s sintezo spoznanj. Zadnji del raziskave smo namenili ugotavljanju in analiziranju odstopanja dejanskega stanja dinamičnosti izbranega podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti. Magistrsko nalogo smo sklenili s predlogi ukrepov za dinamizacijo obravnavane zavarovalnice.
Keywords: zavarovalnica, podjetje, življenjski cikel, rast podjetja, razvoj podjetja, pionirsko podjetje, rastoče podjetje, zrelo podjetje, podjetje v preobratu, podjetniška kriza, dinamično podjetje
Published: 22.05.2012; Views: 1648; Downloads: 266
.pdf Full text (608,49 KB)

5.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA
Tamara Verbošt, 2015, master's thesis

Abstract: Osnovni namen magistrske naloge je bil prikazati planiranje razvoja podjetja SGP Pomgrad d.d.. Najprej smo predstavili rast, razvoj in uspešnost podjetja na splošno, značilnosti dinamičnega podjetja, planiranje razvoja na ravni politike podjetja, planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, nato pa smo vsa teoretična izhodišča prikazali v empiričnem delu magistrske naloge na resničnem podjetju, ki obstaja. Podjetja danes delujejo in se razvijajo v kompleksnem in hitro spreminjajočem se globalnem okolju, zato je ključnega pomena, da podjetja spremljajo (med)narodne razvojne trende (Wheelen in Hunger 2010; v Duh 2011, str. 21). V okolju narašča zahtevnost in kompleksnost obvladovanja celotnega delovanja podjetja, zato, ker se razvojne možnosti in pogoji na posameznih področjih delovanja podjetja v okolju lahko močno razlikujejo (Duh 2011, str. 21). Največjo pozornost smo v magistrski nalogi posvetili razvojni proučitvi podjetja, kjer smo predstavili temeljne podatke o podjetju (nastanek podjetja, opis ključnih sprememb v rasti in razvoju podjetja in kakšno je podjetje danes). Opredelili smo razvojno vizijo, politiko in strategije, proučili strukturno analizo podjetja z vidika dejavnostnih področjih in upravljalno vodstvenih funkcij ter naredili analizo temeljnih vrednot udeležencev podjetja. Sintezo raziskovalnih spoznanj o proučevanem podjetju, s predlogom ukrepov za vzpostavitev in ohranitev optimalne razvojne pripravljenosti podjetja smo naredili s dvema podpoglavjema in sicer s skladnostjo razvojnih ciljev, struktur, kulture podjetja in predlogom ukrepov za uskladitev strukturnih dejavnikov z dejavniki kulture in obojih z razvojno vizijo, politiko in strategijami podjetja. V naši raziskavi smo zajeli tudi okoljsko proučitev razvojnih možnosti podjetja, kjer smo proučili razvoj okolja in naredili analizo okoljskih priložnosti, nevarnosti in razvojnih tveganj za podjetje ter analizo razvojnih prednosti in pomanjkljivosti proučevanega podjetja, primerjalno z drugim. V zadnjem poglavju v magistrski nalogi smo z izdelavo uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja zajeli razvojno strukturiranost podjetja, kjer smo opredelili organizacijsko shemo, strukturo kadrov, izobrazbeno strukturo, tehnično – tehnološko strukturo ter strukturo prihodkov in lastništva. Pri vrednotenju in izbiri strategij podjetja smo za proučevano podjetje izračunali kazalnik gospodarnosti, donosnosti kapitala in kazalnik stopnje finančne varnosti. Program uresničitve smo naredili za štiri planirana leta od 2014-2017, kjer smo za vsako leto planirali razvoj programa planiranega razvoja za podjetje SGP Pomgrad d.d.
Keywords: SGP Pomgrad d.d., planiranje razvoja podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, rast in uspešnost podjetja, dinamično podjetje.
Published: 20.11.2015; Views: 896; Downloads: 218
.pdf Full text (2,34 MB)

6.
UGOTAVLJANJE DINAMIČNOSTI PODJETJA: PRIMER PODJETJE S FINANČNO DEJAVNOSTJO
Sašo Vidovič, 2012, master's thesis

Abstract: Podjetje lahko štejemo za dinamično takrat, kadar je pionirsko in rastoče usmerjeno. To pomeni, da podjetje zaznava priložnosti, ki se ponudijo v okolju, ter jih v nadaljevanju zna izkoristiti. Le tako se lahko nenehno razvija, povečuje obseg, ter pridobiva konkurenčno prednost. Veliko pozornost pa mora seveda posvečati področju inovativnosti izdelkov oziroma storitev podjetja. Magistrsko delo smo razdelili na dva dela, teoretični in aplikativni. Teoretični del temelji na opredelitvi rasti in razvoja podjetja, kjer smo določili kazalce, ki pokažejo, da podjetje raste in se razvija. Na področju življenjskega cikla podjetja smo ugotavljali značilnosti življenjskih faz, skozi katere potuje podjetje v njegovem obdobju delovanja in obstoja. Na podlagi različnih avtorjev (Adizes 1988, Pümpin, Prange 1995; Belak 1998, 2000, 2010; Hauc 2002; Tavčar 2002; Pučko 2003) smo v nadaljevanju opredelili značilnosti modelov razvoja podjetja ter ugotovili veliko podobnosti med modeli. Zapisali pa smo tudi temeljne značilnosti dinamičnega podjetja. V drugem, aplikativnem delu, smo opravili raziskavo življenjskega/razvojnega cikla podjetja (Peters, Austin 1986; Ries, Traut 1986; Pümpin 1990; Pümpin, Prange 1995), kjer smo na podlagi različnih kriterijev ugotavljali, v katero fazo lahko uvrstimo proučevano podjetje1). Po pridobljenih podatkih smo zapisali oceno banke D ter podali predloge za izboljšavo poslovanja. Zelo pomemben dejavnik je bila ugotovitev in analiza odstopanj dejanskega stanja banke od ciljnega stanja dinamičnosti. Na podlagi ugotovitev pa smo v zadnjem poglavju podali predloge normativnih, strateških in operativnih ukrepov za dinamizacijo banke D.
Keywords: rast in razvoj, življenjski cikel, modeli razvoja podjetja, dinamično podjetje, banka.
Published: 04.02.2013; Views: 1454; Downloads: 152
.pdf Full text (1,45 MB)

7.
VZPOSTAVLJANJE DINAMIČNOSTI PODJETJA KOT PREDPOGOJ ZA DOLGOROČNO USPEŠNOST PODJETJA EURODESIGN APAČE D.O.O.
Marina Bevk, 2012, master's thesis

Abstract: Ustanovitev podjetja pomeni začetek njegovega delovanja. Poslovanje, delovanje ter razvoj in rast podjetja, pa vse do prenehanja predstavljajo njegov življenjski cikel. Med hitrorastoča podjetja, ki iščejo svoje poslovne priložnosti, štejemo dinamična podjetja. Prav iskanje poslovnih priložnosti ter konkurenčnost na trgu pa pripomoreta k doseganju vidnih rezultatov podjetja ter k njegovi uspešnosti. Magistrsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo preučevali teoretična izhodišča rasti, razvoja in uspešnosti podjetja. V sklopu tega predstavljamo življenjski cikel podjetja. Pri rasti podjetja smo zajeli tudi rast dinamičnih podjetij, ovire ki preprečujejo rast podjetja, ter pogoje, ki jih mora podjetje izpolnjevati za njegovo rast. Nadalje smo preučili dinamično podjetje, kjer smo se osredotočili na značilnosti dinamičnega podjetja ter proučevanje promotorjev dinamike. V drugem, empiričnem delu magistrskega dela, smo predstavili podjetje Eurodesign Apače d.o.o., ter preučevali življenjski cikel podjetja. Za diagnosticiranje faze razvojnega cikla podjetja smo uporabili Pümpin in Prange-jevo metodo (Pümpin in Prange 1995) in s pomočjo le-te določili v katero fazo se proučevano podjetje uvršča. Na primeru izbranega podjetja smo analizirali odstopanje dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti, raziskovali pa smo tudi prispevek podstruktur k poslovni uspešnosti podjetja s pomočjo Pučkove analize podstruktur podjetja (Pučko, 2003).
Keywords: rast podjetja, razvoj podjetja, uspešnost podjetja, dinamično podjetje, dinamični podjetniki, promotorji dinamike
Published: 29.10.2012; Views: 1035; Downloads: 197
.pdf Full text (1,15 MB)

8.
VPLIV OSEBNOSTNIH LASTNOSTI PODJETNIKOV NA RAST IN INTERNACIONALIZACIJO SLOVENSKIH GAZEL
Mateja Grobelnik, 2013, master's thesis

Abstract: Dinamičnost podjetnika, njegove osebnostne lastnosti, dinamično podjetje, rast in internacionalizacija predstavljajo prepletanje zgodbe magistrske naloge, ki je pred vami. Opravljena raziskava ugotavlja vpliv in povezavo med ključno osebo v podjetju, tj. podjetnikom, njegovimi osebnostnimi lastnostmi ter rastjo in internacionalizacijo slovenskih dinamičnih podjetij. Cilj magistrske naloge je bil poiskati relevanten odgovor na temeljno raziskovalno vprašanje: »Kako vplivajo osebnostne lastnosti podjetnika na rast slovenskih gazel in kolikšen del gazel internacionalizira svojo dejavnost zaradi istega vpliva?« V vsakem podjetju igra ključno vlogo podjetnik in njegova zavestna odločitev za rast. Seveda sama odločitev za rast ni dovolj. Poleg vseh zunanjih in notranjih dejavnikov je pomemben faktor podjetnik in njegove osebnostne lastnosti kot ključni element rasti. Kaj pravzaprav je osebnost? V psihologiji razumemo osebnost kot celostni vzorec relativno trajnih značilnosti, po katerih se posamezniki razlikujejo med seboj. Bistveni sestavini osebnosti sta relativna trajnost in individualnost, to kar posameznike med seboj ločuje. Osebnost posameznika določa različen odziv v enakih situacijah, pa tudi obratno, da se isti posamezniki v različnih situacijah odzivajo enako oz. podobno. Osebnostne značilnosti pa so tiste, ki se pojavljajo dosledno ne glede na vpliv okoliščin (dostopno na: Inštitut za razvoj človeških virov). V magistrski nalogi smo proučevali osebnostne lastnosti podjetnika. Veliko raziskovalcev pred nami je že analiziralo osebnostne lastnosti podjetnikov in spoznalo, da se osebnost podjetnikov razlikuje od osebnosti nepodjetnikov, predvsem v smislu odprtosti za nove ideje, nove izkušnje. V našem primeru smo osebnostne lastnosti razdelili na dva večja sklopa, in sicer: nepsihološke osebnostne lastnosti in psihološke osebnostne lastnosti. Nepsihološke osebnostne lastnosti sestavljata človeški in socialni kapital. V uspešnem podjetju, ki je usmerjeno v rast, sta človeški in socialni kapital neizbežna. Vse več podjetnikov se zaveda pomembnosti znanja, veščin, spretnosti in pomoči družinskih članov za uspešno delovanje podjetja. Prav tako pa je za uspešno podjetje pomemben tudi socialni kapital, ki pomaga podjetnikom do novih informacij, novega znanja ob vključenosti podjetnika v družbene vezi in omrežja, vse to pa ob visoko razvitih socialnih veščinah in trdnem zaupanju med člani. Podjetniki morajo vlagati tako v človeški kot v socialni kapital, saj lahko skupaj hitreje privedeta do željenega cilja. Psihološke osebnostne lastnosti smo razdelili na splošne psihološke lastnosti in spoznavne psihološke lastnosti. Splošne psihološke lastnosti sestavljajo: potrebo po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznano samoučinkovitost in notranji nadzor. Dinamičnega podjetnika opredeljujejo vse omenjene lastnosti, nekatere bolj izrazito kot druge. Spoznavne psihološke lastnosti pa sestavljata vizija in intuicija podjetnika, ki ravno tako prispevata pomemben del pri sprejemanju in analiziranju poslovnih odločitev v podjetju. Rast, ki se nanaša na spremembo velikosti podjetja, smo proučevali na vzorcu dinamičnih podjetjih. Zakaj? Ker so to edina podjetja, ki v današnjih težkih časih ostajajo dinamična, fleksibilna in ohranjajo konkurenčno prednost, saj so se sposobna hitro prilagoditi zahtevam, ki jih narekuje trg z učinkovito izrabo znanja, idej in informacij s strani dinamičnega podjetnika. To so ponavadi majhna visokotehnološka podjetja, ki so za razvoj slovenskega gospodarstva nujno potrebna, saj v obdobju petih let proizvedejo največ novih delovnih mest in iščejo priložnosti na globalnem trgu. V magistrski nalogi smo iskali tudi povezavo med rastjo podjetja in internacionalizacijo ter med osebnostnimi lastnostmi podjetnika v povezavi z internacionalizacijo. Mednarodno poslovanje je pomembno, saj predstavlja vključevanje v izvoz nujno sestavino za zagotavljanje obstoja, preživetja in rasti dinamičnih podjetij. V
Keywords: podjetnik, osebnost, osebnostne lastnosti, rast, internacionalizacija, dinamično podjetje - gazele, nepsihološke lastnosti, psihološke lastnosti, človeški kapital, socialni kapital, vizija, intuicija, potreba po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznana samoučinkovitost, notranji nadzor, neodvisnost, spol podjetnika, dinamični podjetnik, mednarodni podjetnik, znanje, izobrazba, veščine, položaj v družini, relacijski, socialni in strukturni kapital.
Published: 03.09.2013; Views: 2420; Downloads: 475
.pdf Full text (2,23 MB)

9.
VLOGA MANAGERJA PRI VZPOSTAVLJANJU DINAMIČNOSTI PODJETJA
Sandra Šušnja, 2013, master's thesis

Abstract: Dinamično podjetje ne želi le preživeti, temveč tudi uspeti. Zanj je značilno, da išče vedno nove možnosti, priložnosti in izzive, teži k uspehu in deluje globalno. Temeljni dejavnik, ki vpliva na uspešno rast podjetja, so osebnostne značilnosti managerja, ki vodi podjetje. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu opredeljujemo razvoj podjetja in v sklopu tega življenjski cikel podjetja. Podrobneje smo predstavili model razvoja podjetja po Pümpinu in Prangeju (1995). Nadalje smo opredelili še dinamična podjetja in managerja ter lastnosti managerja, ki jih potrebuje za uspešno vodenje podjetja. Aplikativni del temelji na praktičnem primeru, ki je bil izveden na primeru Zavoda Poslovno-proizvodna cona Tezno. Opravili smo raziskavo življenjskega/razvojnega cikla podjetja, na podlagi katere smo ugotovili, v kateri fazi življenjskega cikla se to podjetje nahaja. Proučili smo tudi stanje dinamičnosti ter ugotovili odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti. Na podlagi teh ugotovitev smo podali predloge za dinamizacijo podjetja.
Keywords: rast in razvoj podjetja, življenjski cikel podjetja, dinamično podjetje, manager, lastnosti managerja, Zavod PPC Tezno
Published: 18.10.2013; Views: 760; Downloads: 99
.pdf Full text (1,00 MB)

10.
ANALIZA ŽIVLJENJSKEGA IN RAZVOJNEGA STANJA PODJETJA S PREDLAGANIMI UKREPI ZA DINAMIZACIJO PODJETJA: PRIMER PODJETJA PLANINKA D.O.O.
Alen Vogrinčič, 2013, master's thesis

Abstract: Živimo v času hitro se spreminjajočega okolja. Na te spremembe se mora prilagajati tudi podjetje. Podjetje ima svoj življenjski cikel, tako kot vsako živo bitje. V tem življenjskem ciklu se podjetje srečuje z raznimi nevarnostmi, pastmi in tudi priložnostmi. Podjetje, ki sledi tem spremembam, se jim prilagaja in jih v določenih segmentih tudi premaguje, je dinamično podjetje. Da pa podjetje lahko postane dinamično, se mora zavedati svojih značilnosti, prednosti, sposobnosti in ugotoviti, v kateri fazi življenjskega cikla se trenutno nahaja in ustrezno ukrepati. Dinamično podjetje izhaja iz dinamičnih ljudi, ki jih v malem podjetju po navadi vodi podjetnik – dinamični podjetnik. Podjetniki so sicer po klasičnem razumevanju predvsem posamezniki – snovalci in uresničevalci novih poslovnih priložnosti, ki prevzemajo tveganje, ustvarjajo in inovirajo ne samo produkte, temveč tudi celotne procese, denarno vlagajo in povezujejo poslovne priložnosti z viri, ki jih morajo poiskati, medsebojno kombinirati in tako naprej. Pri tem lahko o dinamičnih podjetnikih rečemo, da so to podjetniki z nekaterimi izjemno poudarjenimi lastnostmi, med katerimi kaže predvsem izpostaviti njihovo ustvarjalnost, dolgoročno usmerjenost v trg in kupce, njihovo moralnost, etičnost in poslovnost, usmerjenost v dolgoročni uspeh in kapitalski dobiček ter izjemno sposobnost predvidevanja tveganj in prilagajanj (Tajnikar 2000, 300). Njihova vloga v ekonomskem razvoju in napredku je zagotovo nesporna. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu bomo najprej opredelili teoretična spoznanja o življenjskem ciklu podjetja in rast in razvoj podjetja. Življenjski cikel podjetja predstavlja obdobje delovanja podjetja. Preučevali bomo, kdaj podjetje nastane, deluje, posluje, se razvija in raste ali pa tudi ne, vse do prenehanja. Preučevali bomo podobnosti med življenjskim ciklom podjetja in biološkim življenjskim ciklom. Pri preučevanju rasti in razvoja bomo poudarek namenili življenjski krivulji rasti in razvoja podjetja. Proučevali bomo različne faze in modele razvoja podjetja ter kako se podjetje pri svojem obstoju in poslovanju spreminja. V nadaljevanju bomo preučili načelo dinamičnosti. Življenjski cikel bioloških sistemov se konča s smrtjo. Seznanili se bomo, ali je mogoče premagati življenjski cikel podjetja. V aplikativnem delu bomo najprej predstavili podjetje Planinka d.o.o.. Na podjetju Planinka d.o.o. bomo s pomočjo avtorjev Pümpin in Prange (1995) izvedli raziskavo po metodi diagnosticiranja življenjskega/razvojnega stanja podjetja. Ugotavljali bomo kateri elementi so v podjetju največ prisotni in tako ugotovili, v kateri fazi razvoja je podjetje. S pomočjo avtorjev Pümpin in Prange (1995) bomo ugotavljali in analizirali odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti. V primeru odstopanj bomo podali predloge normativnih, strateških in operativnih ukrepov za dinamizacijo podjetja Planinka d.o.o..
Keywords: razvojne faze podjetja, rast in razvoj, življenjski cikel, dinamično podjetje
Published: 14.01.2014; Views: 1260; Downloads: 93
URL Link to full text

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica