| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Pomembnost uporabniškega vmesnika v razširitvi digitalnega poslovanja bank
Jure Podboršek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uporabniki predstavljajo dragocenost podjetja, zato se tudi banke v današnjem času trudijo, da bi v čim večji meri zadovoljile potrebe svojih strank, jim omogočile čim več storitev ter si tako zagotovile lojalnost in konkurenčno prednost. Ena izmed storitev, ki je v zadnjih letih v porastu je tudi elektronsko poslovanje bank. Širitve na e-bančništvo se banke lahko lotijo na dva načina, preko lastnega razvoja rešitve ali preko nakupa celovite programske rešitve. Ugotovili smo, da ima vsak pristop svoje prednosti in slabosti, dejstvo pa je, da nakup celovite rešitve omogoča hitrejši in zanesljivejši prehod na elektronsko poslovanje, saj omogoča standardizirano uvajanje rešitve. Pri razširitvi pa je potrebno veliko pozornosti usmeriti predvsem na uporabniški vmesnik, ki pravzaprav služi kot neke vrste vezni člen med računalnikom in uporabnikom. Po rezultatih metode SUS, s katero smo ocenjevali uporabniške vmesnike spletne banke NLB Klik, Unicredit Online banka in SKB NET, je najvišjo skupno oceno prejela NLB banka, medtem ko je najnižjo prejela SKB banka. V raziskavi z anketnim vprašalnikom pa smo ugotovili, da se veliki večini anketirancev uporabniški vmesnik zdi zelo pomemben ali pomemben ter da se večina anketirancev strinja, da so uporabniški vmesniki njihovih bank pregledni in enostavni za uporabo.
Keywords: uporabniški vmesnik, digitalno poslovanje, elektronsko bančništvo, elektronsko poslovanje, metoda SUS
Published in DKUM: 09.12.2021; Views: 826; Downloads: 60
.pdf Full text (902,93 KB)

2.
Avtomatizacija naročanja transporta in digitalizacija dokumentov v oddelku logistike
Linda Luršak, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Digitalizacija in optimizacija v poslovnih procesih se vedno znova izboljšujeta in nadgrajujeta, z enim skupnim ciljem – olajšati poslovanje. V podjetju Armature d.o.o. smo se ukvarjali z nadgradnjo procesa naročanja prevoza, da bi zmanjšali obremenjenost zaposlenih in povečali produktivnost. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo digitalnega shranjevanja dokumentacije. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorije transporta v logističnem sistemu, vlogo elektronskega poslovanja, zakonodaje ter transportne dokumentacije v mednarodnem transportu. Analizirali smo določene poslovne procese, ki se povezujejo z naročanjem transporta v organizaciji, in jih skušali izboljšati s predlogi za lažje in boljše poslovanje. Kot rešitev za poenostavitev naročanja prevoza smo vzpostavili skupno bazo z logističnim podjetjem, s katerim ima podjetje Armature d.o.o. sklenjeno pogodbo za izvajanje prevozov. V diplomskem delu smo predlagali tudi samodejno pošiljanje računov ter uvedbo digitalnega arhiva.
Keywords: naročanje transporta, logistika, elektronsko poslovanje, digitalizacija, digitalno arhiviranje
Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 1146; Downloads: 310
.pdf Full text (3,53 MB)

3.
Management človeških virov v podjetjih temelječih na spletnem poslovanju
Laura Kovše, 2019, master's thesis

Abstract: Človeški viri smo v podjetju obenem cilj in sredstvo. Podjetje ne more obstajati, vsaj ne takšno, ki bi uspevalo dolgoročno, če ne zadovoljuje potreb in želj zaposlenih, prav tako ni podjetja, ki bi lahko obstajalo in delovalo brez ljudi. Tako se morajo managerji in upravljalci v podjetjih zavedati, da je človek proizvodni dejavnik, ki podjetju prinaša dobiček, zato ne smejo v zaposlenih nikakor videti samo stroškov, pač pa najkvalitetnejši vir inovativnosti in idej, znanja, kreativnosti, sposobnosti in ustvarjalnosti za ustvarjanje dodane vrednosti, posledično pa morajo poskrbeti za odlično organiziran management človeških virov. V današnjem tehnološkem napredku podjetja skoraj več ne morejo obstajati brez spletnega poslovanja in uporabe socialnih omrežij. Ravno zaradi teh dveh dejavnikov pa so se funkcije managementa človeških virov, poznanih nekoč, spremenile. V magistrskem delu smo tako ugotavljali, kako in zakaj so se posamezne funkcije preoblikovale in kakšno vlogo imajo pri tem splet in socialna omrežja. Za boljše razumevanje smo razložili, kako je spletno poslovanje sestavljeno in kako ga delimo, ter opisali Facebook, Instagram, Youtube in blog, saj smo si kot cilj zadali, da razložimo poslovanje modernih podjetij tako imenovanih influencerjev, ki prav ta socialna omrežja in platforme uporabljajo kot glavni predmet poslovanja. Ugotovili smo, da je splet preoblikoval funkcije managementa in njihove aktivnosti, da so sedaj veliko bolj digitalno podprte ter da sta e-zaposlovanje in uporaba spleta in tehnologije v namene razvoja in usposabljanja že pravilo in ne izjema. Prav tako smo spoznali, da moderna podjetja, ki temeljijo na poslovanju preko socialnih omrežij, poslujejo drugače kot tradicionalna in imajo drugačen in prilagojen management človeških virov.
Keywords: management človeških virov, spletno poslovanje, e-poslovanje, digitalno poslovanje, socialna omrežja
Published in DKUM: 16.08.2019; Views: 1377; Downloads: 179
.pdf Full text (756,69 KB)

4.
VARNOST ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA
Tjaša Marovt, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje je del našega vsakdanjega življenja in je skoraj že izpodrinilo klasično poslovanje. Vse večja uporaba elektronskega poslovanja prinaša vedno več groženj in nevarnosti. Sem spadajo nezaželena e-pošta, ribarjenje, računalniški virusi, računalniški črvi, zlonamerne programske opreme in ostale nevarnosti. Uporabniki morajo biti seznanjeni z nevarnostjo in se pred njimi zaščititi z ustreznimi varnostnimi mehanizmi, kot so šifriranje podatkov, elektronski podpis, digitalno potrdilo, požarni zid in protivirusni programi. V diplomskem projektu smo opredelili elektronsko poslovanje, predstavili njegovo zgodovino ter vrste in oblike ter prednosti in slabosti le-tega. V nadaljevanju diplomskega projekta smo podrobneje predstavili nevarnosti elektronskega poslovanja in varnostne mehanizme. Opisali smo varnostno politiko, ki je pomembna za zagotavljanje varnosti. Namen diplomskega projekta je bilo raziskati, kako varna je uporaba elektronskega poslovanja za študente Univerze v Mariboru.
Keywords: elektronsko poslovanje, grožnje, nevarnosti, nezaželena e-pošta, ribarjenje, računalniški virusi, računalniški črvi, zlonamerne programske opreme, varnostni mehanizmi, šifriranje podatkov, elektronski podpis, digitalno potrdilo, požarni zid, protivirusni programi, varnostna politika.
Published in DKUM: 15.11.2016; Views: 1986; Downloads: 405
.pdf Full text (2,02 MB)

5.
ANALIZA UVEDBE E-RAČUNA V PODJETJU SI.MOBIL D.D.
Maja Križan, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Podjetje Si.mobil za svoje storitve poslovnim in fizičnim uporabnikom vsak mesec izda več kot 450.000 računov. Zaradi optimizacije delovnega procesa, potrebe po zmanjšanju operativnih stroškov poslovanja, potreb trga in trendov razvoja tehnologij elektronskega poslovanja ter konkurenčnosti se je podjetje že odločilo za uvedbo e-računa. Podjetje uporabo omogoča vsem svojim uporabnikom, vendar se je zanjo zaenkrat odločilo le cca. 26 % vseh naročnikov. V diplomskem delu smo raziskali, opisali ter primerjali poslovni proces izdaje klasičnega računa s procesom izdaje e-računa. Zanimalo nas je, če in v kakšni meri uvedba e-računa vpliva na poslovanje in racionalizacijo operativnih stroškov v podjetju. Proučili in ocenili smo tudi druge vidike, ki prinašajo koristi vsem deležnikom, povezanimi z e-računi (procesi, odpravljanje napak, pravni vidik, informacijska varnost in zadovoljstvo naročnikov). Ugotovili smo, da je proces izdaje računa v obravnavanem podjetju popolnoma avtomatiziran in optimiziran. Izdaja klasičnega računa je za podjetje velik strošek, ki se na račun širjenja izdaje e-računa lahko zmanjša. Za kupca kot prejemnika e-računa pa smo ugotovili, da ima različne motive za prehod s klasičnega na e-račun. Ugotovili smo, da e-račun za prejemnika ni vedno najcenejša ali najhitrejša rešitev, zato so izzivi za izdajatelja toliko večji. Na trgu so se pričele pojavljati hitre, enostavne in ugodnejše rešitve, ki podjetju lahko predstavljajo dodatno tveganje za doseganje želene rasti izdaje e-računa.
Keywords: E-poslovanje, E-račun, Digitalno potrdilo, Elektronsko podpisovanje, Elektronska hramba
Published in DKUM: 06.10.2016; Views: 1916; Downloads: 132
.pdf Full text (862,28 KB)

6.
GROŽNJE IN NEVARNOSTI PRI ELEKTRONSKEM POSLOVANJU
Barbara Mir, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje, ki je skozi tekom svojega razvoja postalo del našega vsakdanjega življenja je v veliki meri že izpodrinilo klasično poslovanje. Vzporedno z večanjem uporabe elektronskega poslovanja se veča število groženj in nevarnosti, kot so: nezaželena e-pošta, ribarjenje, zlorabe in kraje podatkov, napadi in poskusi vdorov ter zlonamerna programska oprema. Prav zaradi tega je pomembno, da so uporabniki seznanjeni s temi nevarnostmi, saj se le tako vedo tudi ustrezno zaščiti pred njimi z uporabo varnostnih mehanizmov, kot so: požarni zid, protivirusni programi, šifriranje, elektronski podpis, digitalno potrdilo. V diplomskem projektu smo opredelili in na kratko predstavili področje elektronskega poslovanja. Podrobneje smo obravnavali grožnje in nevarnosti, katere pretijo uporabnikom. Predstavili smo varnostne mehanizme, kateri slednjim nudijo in zagotavljajo varnost ter zaščito. Dotaknili smo se varnostne politike, katera je ključna pri zagotavljanju varnosti. Na koncu smo predstavili praktične primere vdorov pri katerih je prišlo do kraje podatkov.
Keywords: elektronsko poslovanje, grožnje, nevarnosti, nezaželena e-pošta, ribarjenje, kraja podatkov, napadi, zlonamerna programska oprema, varnostni mehanizmi, požarni zid, protivirusni programi, šifriranje, digitalno potrdilo, varnost, zaščita, varnostna politika.
Published in DKUM: 01.12.2015; Views: 1689; Downloads: 230
.pdf Full text (820,89 KB)

7.
Primerjava klasičnega in digitalnega poslovanja v glasbeni industriji
Jakob Bizjak, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo primerjali klasično poslovanje v glasbeni industriji z digitalnim. Najprej smo teoretično predstavili okolje obeh oblik poslovanja. Nato smo preučili posamezne korake v procesu obeh načinov poslovanja ter analizirali logistiko, ki stoji za obema procesoma. Sledila je analiza materialne učinkovitosti, ki smo jo izmerili preko metode MIPS. Sledila je še analiza obeh načinov poslovanja z vidika CO2 emisij. Nato smo preučili še digitalno promoviranje izvajalcev preko glasbenega portala YouTube. Potem smo se lotili lastnega raziskovanja. Začeli smo s primerjavo logistike in ekološkega vidika, nato pa smo s pomočjo korelacije raziskovali še vpliv digitalnega promoviranja na raziskovanje. Skozi raziskavo smo ugotovili, da logistika digitalnega poslovanja zajema manj procesov. Prav tako je digitalno poslovanje veliko bolj materialno učinkovito kot klasično poslovanje. Tudi CO2 emisije digitalnega poslovanja so veliko manjše. Ugotovili smo tudi, da se digitalno promoviranje že uveljavljenim izvajalcem ne splača, je pa takšno promoviranje učinkovito v začetni fazi uveljavljanja glasbenega izvajalca.
Keywords: digitalno poslovanje, logistika, ekološki vidik, YouTube
Published in DKUM: 24.09.2015; Views: 1223; Downloads: 80
.pdf Full text (662,71 KB)

8.
E – NAROČANJE TELEKOMUNIKACIJSKIH STORITEV ZA ZASEBNE UPORABNIKE
Vili Možina, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene rešitve elektronskega naročanja širokopasovnih storitev, to pa so dostop do interneta, telefonija (VoIP) in TV (IPTV) ter druge storitve, ki se ponujajo na omrežju IP. Rešitve so predstavljene na primeru podjetja Telekom Slovenije, d. d., kjer je avtor tudi zaposlen. V nalogi je predstavljena rešitev za elektronsko sklenitev naročniškega razmerja za novi širokopasovni priključek od preverjanja, ali je na določeni lokaciji izgradnja priključka sploh mogoča in po kateri tehnologiji, do elektronskega naročanja telekomunikacijskih storitev oziroma spremembe teh storitev na obstoječem priključku. Z napredkom tehnologije, novimi metodami e-poslovanja in zadostnim številom strokovno kompetentnih ljudi v podjetju Telekom Slovenije, d. d., bomo omenjeno rešitev poskusili na novo postaviti. Nadgradili bomo obstoječe sisteme, da stranki pri naročanju telekomunikacijskih storitev ne bi bilo treba obiskati telekomunikacijskega centra, naročeno opremo in storitve pa bi lahko začela čim hitreje uporabljati.
Keywords: e-poslovanje, digitalni podpis, digitalno potrdilo, e-naročanje
Published in DKUM: 27.06.2014; Views: 1444; Downloads: 116
.pdf Full text (1013,35 KB)

9.
DIGITALNA POTRDILA IN NJIHOVA UPORABA V ZZZS
Žiga Kapus, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje lahko bistveno prispeva k pospeševanju postopkov ter prihranku časa in s tem k zniževanju stroškov tako ustanov kot strank. Izrazit primer take ustanove je Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, s katerim ima prek sistema obveznega zdravstvenega zavarovanja opravka tako rekoč vsak državljan Republike Slovenije. Delo z zavezanci v Zavodu je do nedavnega temeljilo izključno na papirni dokumentaciji, zato v Zavodu pospešeno tečejo projekti vpeljave elektronskega poslovanja. E-poslovanje prek interneta spremljajo potrebe po zagotavljanju visoke stopnje varnosti, tajnosti in nespremenljivosti poslanih podatkov. V prvem delu naloge so predstavljena digitalna potrdila, s pomočjo katerih zagotovimo visoko stopnjo varnosti poslovanja. Opisani so infrastruktura javnih ključev, na kateri temelji generiranje in hranjenje ključev, overjanje imetnikov in izdajanje digitalnih potrdil, objavljanje digitalnih potrdil (imeniki), preklicevanje in objavljanje preklicev digitalnih potrdil ter časovno označitev postopkov. Na kratko sta predstavljena overitelj na MNZ, ki ga sestavljata dva izdajatelja kvalificiranih digitalnih potrdil ter izdajatelj varnih časovnih žigov in overitelj ZZZS-CA, ki izdaja digitalna potrdila za potrebe delovanja sistema kartice zdravstvenega zavarovanja. V drugem delu so opisani obstoječi portali Zavoda, dostop do portalov ter njihova vsebina; pri vsakem je podan predlog za izboljšavo. Opisan je tudi sistem neposrednega dostopa do zdravstvenega zavarovanja (On-line ZZ), ki zagotavlja pregledno, varno in zanesljivo izmenjevanje podatkov o obveznem zdravstvenem zavarovanju, prostovoljnih zdravstvenih zavarovanjih in preostalih podatkih zavarovanih oseb med informacijskimi sistemi Zavoda, prostovoljnih zdravstvenih zavarovalnic in izvajalci zdravstvenih storitev. Naloga pokaže, da Zavod uspešno izkorišča možnosti, ki jih ponuja internet, in je uporabnikom z uvedbo portalov omogočil varno, pregledno in sledljivo elektronsko poslovanje. Predlaganih je nekaj možnosti, da Zavod elektronske storitve nadgradi in svoje poslovanje še bolj približa uporabnikom.
Keywords: e-poslovanje, digitalno potrdilo, infrastruktura javnih ključev, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Published in DKUM: 02.04.2014; Views: 1859; Downloads: 246
.pdf Full text (1,01 MB)

10.
RAZVOJ IN UVAJANJE BANČNIH STORITEV MOBILNEGA BANČNIŠTVA V POSLOVNE BANKE
Maja Grušovnik, 2013, master's thesis

Abstract: Hitrost razvoja tehnologije in tehnike, predvsem tempo življenja, nas sili v uporabo mobilnih tehnologij in pripomočkov. Z drugega zornega kota, pa nas gospodarska kriza, ki nas je zajela leta 2008, sili v iskanje cenejših storitev in izdelkov, šele potem se sprašujemo za varnost, kljub temu pa sta ti dve postavki zelo močno skupaj in tudi med seboj prepleteni. Veliko je na področju varnosti mobilnega poslovanja izboljšanega zaradi digitalnega podpisovanja in pametnih kartic. Zaradi tega tudi prihranimo čas, ki ga na koncu porabimo zopet za delo, saj smo z mobilnimi storitvami vedno bolj oddaljeni od družabnega življenja oziroma nas takšne inovacije silijo v nenehno delo. Mobilno bančništvo je eden izmed novih in ključnih storitev v mobilnem poslovanju in ima že kar nekaj uporabnikov, vendar še vedno je premalo izkoriščenega, glede na to kaj storitev mobilnega poslovanja ponuja. Po drugi strani, pa je mobilno poslovaje ena izmed cenejših rešitev poslovanja, saj potrebujemo za delo manj zaposlenih, s strani pridobivanja nepovratnih evropskih sredstev, pa imamo velike možnosti financiranja. Največji strošek pa še vedno ostaja izguba podatkov, zaradi izgube mobilnih telefonov in računalniških tablic. Južnoafriški trg je tvegal z investicijami najprej v infrastrukturo mobilnega signala in s tem pridobil pokritost signala sto odstotno, kar je že izhodišče za vsa težko dostopna področja, kjer lahko razvijajo poslovne prednosti s pomočjo mobilnega poslovanja. Sicer drzna investicija se je izkazala za najbolj uspešno.
Keywords: mobilno poslovanje, mobilno bančništvo, rešitve mobilnega bančništva, elektronsko bančništvo, digitalno podpisovanje, varnost poslovanja, stroški mobilnega bančništva, investicije
Published in DKUM: 13.01.2014; Views: 1416; Downloads: 275
.pdf Full text (1,16 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica