1. Širjenje obzorij o poučevanju glasbe2025 Abstract: V monografiji Širjenje obzorij o poučevanju glasbe so študenti magistrskega študijskega programa Razredni pouk na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru proučevali sodobna spoznanja o poučevanju glasbe, zlasti na osnovnošolski stopnji. Monografija, namenjena učiteljem in študentom, ponuja teoretične vpoglede v številne ključne glasbene koncepte in njihovo praktično aplikacijo v pedagoškem delu. Obravnavani so različni vidiki glasbenega poučevanja, razvoj glasbenega mišljenja, vključevanje petja in igranja ter številne teme, ki spodbujajo razvoj pedagoških spretnosti. Izzivi so vključevali pravilno uporabo digitalnih orodij, ki temeljijo na umetni inteligenci, kot sta Elicit in ChatGPT, ki so spremenila tradicionalne raziskovalne pristope. Kljub prednostim teh tehnologij so študenti morali zagotoviti avtentičnost in izvirnost svojih raziskav, obvladovanje etične uporabe tehnologij in ohranjanje akademske integritete pri citiranju virov. Monografija na koncu ponuja nabor vprašanj za refleksijo, ki bodo študentom in učiteljem razrednega pouka pomagali ozavestiti, izboljšati in načrtovati izboljšave njihove pedagoške prakse pri poučevanju glasbene umetnosti v osnovnih šolah. Keywords: glasba, poučevanje glasbe, umetna inteligenca, digitalna orodja, inkluzivnost, interdisciplinarnost Published in DKUM: 02.06.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (6,81 MB) This document has many files! More... |
2. Preverjanje pokritosti tal z uporabo dveh digitalnih orodij : diplomsko deloKristian Lipavšek, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga opisuje preverjanje pokritosti tal z uporabo digitalnih orodij. Namen preverjanja pokritosti tal je, da s pomočjo sodobne tehnologije enostavneje kmetujemo. Digitalni orodji/aplikaciji SoilCover in Refarmo na podlagi zajetih fotografij s terena izračunata procentualno pokritost tal z ostanki posevkov, kamenjem in biomaso. Za lažje razumevanje sta programa opisana in praktično prikazana. Raziskava temelji na terenskih meritvah in statističnih analizah, ki so pokazale, da so določene obdelave tal optimalne za doseganje večje oziroma manjše pokritosti tal. Iz rezultatov lahko zaključimo, da je aplikacija SoilCover prikazala natančnejše podatke, saj so vsi podatki bili izračunani na 2 decimalni številki natančno in celotne fotografije točno določeno obarvane s predstavljeno barvo (kamenje, prst, ostanki rastlin in posevkov), v primerjavi s polavtomatskim izračunom pokritosti tal aplikacije Refarmo, na fotografiji označeni le z eno barvo in pomočjo človeške roke in znanja. Keywords: pokritost tal, digitalna orodja, SoilCover, Refarmo Published in DKUM: 04.09.2024; Views: 40; Downloads: 38
Full text (5,44 MB) |
3. Vloga digitalne pismenosti pri dojemanju spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju : diplomsko deloErika Blekač, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu se osredotočamo na vseprisotnost digitalnih medijev v izobraževalnem okolju in razvoj digitalne pismenosti kot ključne veščine za uspešno delovanje v tem okolju. V prvem delu naloge skozi teoretični pregled opredelimo ključne pojme, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in umetna inteligenca. V empiričnem delu proučujemo, kako socialno-demografski in socialno-ekonomski dejavniki vplivajo na stopnjo digitalne pismenosti med študenti Univerze v Mariboru, ter kako ta pismenost vpliva na dojemanje spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju. Rezultati statistične analize so pokazali, da spol in stopnja izobrazbe, uporaba osebnega računalnika in pametnega telefona ter uporaba digitalnih orodij za samostojno učenje, hobije in iskanje informacij ter reševanje težav preko spleta statistično značilno pozitivno vplivajo na digitalno pismenost, digitalna pismenost pa ne vpliva statistično značilno na dojemanje spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju. Rezultati te študije lahko prispevajo k nadaljnjim raziskavam o digitalni pismenosti ter dojemanju orodij z umetno inteligenco v izobraževanju. Keywords: digitalni mediji, digitalna pismenost, algoritmi, umetna inteligenca, spletna orodja Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 469; Downloads: 123
Full text (2,54 MB) |