1. Uvedba elektronskega tovornega lista (e-CMR) v transportnem podjetju : diplomsko deloNadja Planinšek, 2025, undergraduate thesis Abstract: Digitalizacija postaja ključni element v logistiki, saj tehnologija omogoča hitrejše in učinkovitejše poslovanje. Transportna podjetja vse bolj prehajajo na digitalne rešitve, pri čemer klasični papirni tovorni list, ki označuje tovorni list v skladu s Konvencijo o pogodbi za mednarodni cestni prevoz blaga (angl. Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road; v nadaljevanju: CMR), nadomeščajo z elektronskim tovornim listom (angl. Electronic CMR Consignment Note, v nadaljevanju: e-CMR). Uvedba e-CMR je pomembna, ker prinaša večjo preglednost in optimizacijo transportnih procesov, hkrati pa zmanjšuje okoljski vpliv z zmanjšanjem porabe papirja. V diplomskem delu bodo obravnavane organizacija transportne dokumentacije v transportnem podjetju in možnosti njenega izboljšanja z uvedbo e-CMR. Raziskan bo vpliv uvedbe e-CMR na poslovanje, pri čemer bo delo osredotočeno na prednosti in izzive digitalizacije pri upravljanju transportnih dokumentov ter analizirano, kako uvedba e-CMR vpliva na učinkovitost, stroške in sledljivost transportnih procesov. Poleg teoretičnega pregleda bo izveden intervju z zaposlenimi za oceno pripravljenosti podjetja na uvedbo e-CMR. Cilji diplomskega dela so ugotoviti, v kolikšni meri je transportno podjetje pripravljeno na optimizacijo poslovanja z uvedbo e-CMR. Poudarek je na poenostavitvi in avtomatizaciji logističnih procesov, odpravi stroškov, povezanih s papirnimi tovornimi listi, ter zmanjšanju uporabe papirja v korist varovanja okolja. Keywords: CMR, transportno podjetje, digitalizacija, e-CMR Published in DKUM: 15.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (1,09 MB) |
2. Digitalizacija dokumentov v kadrovskem procesu izbranega podjetja : magistrsko deloAna Stamenković, 2025, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je poudarek na digitalizaciji dokumentov v kadrovskih procesih izbranega podjetja. Raziskujejo se težave, povezane s tradicionalnim upravljanjem papirnih dokumentov, ter prednosti digitalizacije v izboljšanju učinkovitosti, varnosti in skladnosti z zakonodajo. Analiza rezultatov ankete razkriva pogoste težave pri iskanju in dostopu do papirnih dokumentov, kar potrjuje potrebo po digitalizaciji. Rezultati kažejo, da digitalizacija ne povečuje le hitrosti in učinkovitosti obdelave dokumentov, temveč tudi izboljšuje varnost in sledljivost, kar je ključnega pomena za zaščito občutljivih podatkov. Večina anketirancev meni, da digitalizacija zmanjšuje stroške in povečuje produktivnost kadrovske službe, kar potrjuje ekonomske in operativne prednosti digitalne transformacije. Poleg tega digitalizacija izboljšuje skladnost z zakonodajo o varstvu podatkov. Kljub temu pa 28 % anketirancev izraža pomisleke glede stroškov digitalizacije v primerjavi s papirno dokumentacijo. Iz teh ugotovitev izhaja, da digitalizacija kadrovskih dokumentov predstavlja pomemben korak naprej za podjetja, ki želijo izboljšati upravljavske prakse, povečati varnost in zmanjšati stroške. Priporočeno je, da podjetja nadalje raziskujejo možnosti digitalizacije ter razvijejo strategije za njeno uspešno implementacijo in integracijo v obstoječe kadrovske procese. Keywords: digitalizacija, kadrovski procesi, dokumentacija, učinkovitost Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (1,61 MB) |
3. Podjetništvo ob preboju digitalizacije in umetne inteligence : GEM Slovenija 2024Karin Širec, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, Polona Tominc, Matej Rus, 2025 Abstract: Raziskava GEM ponuja poglobljeno analizo različnih družbenih, kulturnih, političnih in ekonomskih dejavnikov, ki vplivajo na podjetniško okolje in podjetniško aktivnost, ter predstavlja celovit okvir za razumevanje nacionalnih podjetniških razmer. Ti dejavniki imajo ključno vlogo pri oblikovanju podjetniških ambicij posameznikov in uspešnosti ustanavljanja ter delovanja podjetij. Raziskava s tem zagotavlja neprimerljiv vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti ter presega informacije, ki so na voljo v drugih statističnih virih. Raziskava namreč vključuje tudi odnos posameznikov in družbe do podjetništva ter želje in usposobljenost ljudi za podjetništvo, v vseh fazah podjetniškega procesa. S proučevanjem teh vidikov v različnih državah, GEM ugotavlja ključna gonila in ovire za podjetništvo, kar omogoča razvoj uspešnega podpornega ekosistema. Tokratna izdaja se med drugim osredotoča na digitalizacijo in umetno inteligenco ter njun vpliv na podjetništvo. Poudarek je na izzivih in priložnostih, ki jih prinašata digitalizacija in UI, ter na tem, kako lahko podjetja te trende izkoristijo za rast in razvoj. Keywords: Globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem, podjetniška politika, trajnostno poslovanje, digitalizacija, umetna inteligenca Published in DKUM: 07.05.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (24,20 MB) This document has many files! More... |
4. Optimizacija kadrovskih procesov: vloga umetne inteligence pri razvoju kadrovske funkcije v sodobnem poslovnem okoljuTjaša Meglič, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava uporabo umetne inteligence (UI) kot orodja za izboljšanje učinkovitosti kadrovskih procesov v organizacijah. Namen naloge je raziskati, kako UI prispeva k optimizaciji različnih kadrovskih procesov, ter oceniti njeno uporabnost in potencial za izboljšanje le-teh. Magistrsko delo je sestavljena iz dveh delov: iz teoretičnega in iz empiričnega dela. Temelj empiričnega dela predstavlja kvalitativni pristop k raziskovanju – multipla študija primera in strukturirani intervjuji, kar omogoča analizo trenutnega stanja uporabe UI v slovenskih podjetjih ter identifikacijo ključnih izzivov in priložnosti pri uvajanju tehnologij UI. Rezultati raziskave kažejo, da UI pomembno vpliva na optimizacijo kadrovskih procesov, in sicer s povečanjem učinkovitosti in zmanjšanjem administrativnih obremenitev kadrovikov. Prednosti predstavljajo avtomatizacijo ponavljajočih se nalog, izboljšano analitiko in podporo pri odločanju, slabosti pa tveganja glede pristranskosti algoritmov, etična vprašanja in varstvo osebnih podatkov. UI predstavlja izreden potencial za optimizacijo kadrovskih procesov, pri čemer je uravnotežen pristop pogoj za uspešno integracijo, ki zajema tehnološke in človeške dejavnike, premišljeno uvajanje, upoštevanje zakonodajnih in etičnih smernic. Magistrsko delo ponuja celovit pregled trenutnega stanja na področju uporabe UI v kadrovskih procesih in analizo SWOT, ki izpostavlja ključne prednosti, slabosti, priložnosti in grožnje UI v kadrovskih procesih. Rezultati potrjujejo, da je UI ključni dejavnik prihodnjega razvoja kadrovskih funkcij, ki ponuja trdne temelje za nadaljnje raziskave in implementacijo UI v praksi. Keywords: umetna inteligenca, kadrovski procesi, optimizacija, digitalizacija, management človeških virov Published in DKUM: 23.04.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,64 MB) |
5. Interdisciplinarna in uporabna znanja za zelene in digitalne logistične procese2025 Abstract: Visokošolski učbenik "Interdisciplinarna in uporabna znanja za zelene in digitalne logistične procese" je celovit vodnik, namenjen podpiranju trajnostnih in digitalnih pristopov v logistiki. Poudarek je na zmanjševanju okoljskega vpliva logističnih procesov ter izboljšanju njihove učinkovitosti s pomočjo uporabe različnih podpornih mehanizmov. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij, kar omogoča celovito razumevanje sodobne logistike in aplikacijo uporabnih znanj tudi na področja izven logistike. Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje učinkovitosti in trajnosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so vodenje in komunikacija, poslovno odločanje na podlagi podatkov, informacijska in računalniška pismenost, pomen promocijskih videovsebin, organizacija trajnostnih potovanj, trajnostna mobilnost ter logistika razpršenega hotela. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev kompetenc, ki so ključne za uspešno upravljanje sodobnih logističnih izzivov. Keywords: trajnostni razvoj, digitalizacija, interdisciplinarna znanja, logistika, zeleni in digitalni prehod Published in DKUM: 09.04.2025; Views: 0; Downloads: 5
Full text (5,00 MB) This document has many files! More... |
6. Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig2025 Abstract: Visokošolski učbenik "Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju digitalizacije in digitalnih pristopov v logistiki. Poudarek je na digitalizaciji procesov, uporabi orodij za za digitalno obdelavo podatkov in simulacije ter na avtonomnih vozilih ter strojnem učenju v logističnih procesih in kibernetski varnosti. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij - računalništva, informatike, mehatronike, strojnega učenja in simulacijskih postopkov ter poslovnega odločanja, kar omogoča celovito razumevanje izzivov digitalne logistike in aplikacijo uporabnih znanj tudi na področja izven logistike in oskrbovalnih verig. Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje učinkovitosti, preglednosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: 1) Digitalizacija procesov - načrtovanje; 2) Digitalizacija procesov - izvedba; 3) Poslovno-informacijski sistemi; 4) Simulacije in digitalni dvojčki; 5) Avtonomna vozila v logistiki in 6) Informacijska varnost. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev digitalnih kompetenc, ki so ključne za uspešno upravljanje sodobnih logističnih podjetij in odpornih oskrbovalnih verig. Keywords: avtonomna vozila, digitalizacija procesov, interdisciplinarna znanja, digitalna logistika, zeleni in digitalni prehod, informacijska varnost Published in DKUM: 09.04.2025; Views: 0; Downloads: 17
Full text (6,59 MB) This document has many files! More... |
7. Upravljanje talentov v digitalni dobiMarija Jovičić, 2025, master's thesis Abstract: Raziskava obravnava digitalizacijo v kontekstu upravljanja talentov in organizacijskega razvoja v digitalni dobi. V današnjem hitrem in dinamičnem poslovnem okolju digitalizacija oblikuje vse vidike poslovanja organizacij, vključno z menedžmentom človeških virov. V tem kontekstu postaja upravljanje talentov vse pomembnejši proces za dosego in ohranjanje konkurenčne prednosti organizacij. Digitalna orodja, kot so umetna inteligenca in sistemi za podporo odločanju, izboljšujejo preglednosti in omogočajo etično usmerjene odločitve, kar pripomore k večji natančnosti in preglednosti v organizacijskih procesih. Hkrati digitalizacija prinaša izzive, kot so povečana konkurenca pri pridobivanju talentov ter izzivi pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja, kar zahteva uvedbo politik, kot je pravica do odklopa, da bi preprečili izgorelost zaposlenih. Poleg tega digitalna orodja pozitivno vplivajo na razvoj kompetenc, karierni napredek in izboljšanje zadrževanja talentov. Vendar digitalizacija prinaša tudi izzive, kot so manjša osebna interakcija in večja fluktuacija zaposlenih. Digitalizacija torej preoblikuje prakse upravljanja talentov, vendar zahteva premišljeno strategijo za obvladovanje negativnih vplivov, kot so izgorelost in težave pri usklajevanju osebnega in poklicnega življenja. Uspešna implementacija digitalnih orodij v organizacijah je mogoča le, če se upoštevajo izzivi ter oblikujejo ustrezne strategije, ki omogočajo polno izkoriščanje prednosti digitalne preobrazbe. Tako lahko organizacije v celoti izkoristijo potencial digitalnih orodij za razvoj in upravljanje talentov v dinamičnem poslovnem okolju. Keywords: digitalizacija, upravljanje talentov, osebna blagovna znamka, nenehno učenje, etika v HR, ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Published in DKUM: 25.03.2025; Views: 0; Downloads: 66
Full text (1,26 MB) |
8. Analiza ustreznosti programske opreme za operativno upravljanje v gradbenem podjetjuBojana Urbanc, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo programske opreme za operativno upravljanje v
gradbenem podjetju X. Teoretični del zajema pomen ustrezne programske opreme v
gradbeništvu, vlogo vodje sektorja operative in mehanizacije ter pregled obstoječih rešitev za
upravljanje projektov, dokumentne sisteme, resurse in mehanizacijo ter nadzor stroškov.
Aplikativni del se osredotoča na analizo obstoječega stanja v podjetju in uporabo programske
opreme z vidika njenega vpliva na operativne procese, produktivnost in optimizacijo.
Ugotovitve kažejo, da trenutna programska oprema ustreza potrebam sektorja, učinkovito
podpira operativne procese in prispeva k skladnosti z zakonodajo ter večji produktivnosti.
Kljub temu podjetje prepoznava priložnosti za nadaljnjo digitalizacijo in uvedbo naprednih
funkcionalnosti za še boljšo podporo strateškim ciljem. Keywords: Programska oprema, operativno upravljanje, gradbeno podjetje, optimizacija procesov, produktivnost, digitalizacija. Published in DKUM: 24.03.2025; Views: 0; Downloads: 20
Full text (1,67 MB) |
9. Vpliv sodobnega delovnega okolja na zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih v podjetju xMaja Prijol, 2025, master's thesis Abstract: Delovno okolje že dolgo časa ni več samo računalnik temveč v sodobnem času predstavlja vse, kar zaposleni potrebujejo. Urejeno in prijetno delovno okolje je ključno za motivacijo zaposlenih in učinkovitost pri delu, namreč, če se na delovnem mestu dobro počutimo in smo zadovoljni, bomo delali z večjim veseljem in tudi več naredili. Zato mnoga podjetja temu področju namenjajo vedno več pozornosti, kajti dobre službe ne opredeljujejo več le dohodki ali karierne priložnosti, temveč tudi možnosti prilagodljivosti ter možnost usklajevanja poklicnega in hkrati zasebnega življenja.
Klasično delovno okolje postaja vse bolj in namenja veliko pozornosti zadovoljstvu zaposlenih, da bi se ti na delovnem mestu počutili spoštovano in cenjeno. Podjetja zaposlenim ponujajo bolj prožna delovna mesta, da bi povečali ravnovesje med poklicnim in družinskim, zasebnim življenjem ter zmanjšali konflikte med delom in družino.
Sodobno delovno okolje je zaenkrat še slabo raziskano področje, prav tako izzivi, ki izhajajo iz tega področja. Zaenkrat pa študije nakazujejo na to, da ima sodobno delovno okolje lahko tudi negativen vpliv na zaposlene in vodi v izčrpanost ter upad delovnih možnosti, kar pomeni manjšo učinkovitost in produktivnost ter večje tveganje za napake in nezgode pri delu.
Z magistrsko nalogo smo želeli raziskati vpliv sodobnega delovnega okolja na zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih in ugotoviti, ali se v podjetju ta trend spremembe delovnega okolja izraža na pozitiven način ali se podjetje sooča z izzivi, ki jih prinaša sodobno delovno okolje.
Magistrsko nalogo sestavljata dva dela, teoretičen del in raziskovalen del. V teoretičnem delu smo opredelili temeljne pojme delovnega okolja, zadovoljstva in produktivnosti zaposlenih ter predstavili pretekle raziskave s področja vpliva delovnega okolja na zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih.
Raziskovalni del magistrske naloge je namenjen iskanju odgovora, ali je vpliv sodobnega delovnega okolja na zaposlene v podjetju X pozitiven ali se sooča z izzivi, ki so na tem področju še neraziskani. Rezultati raziskave so pokazali, da so zaposleni v podjetju X zadovoljni in produktivni ter da obstajajo povezave med sodobnim delovnim okoljem in zadovoljstvom, produktivnostjo zaposlenih. Vendar pa ne moremo trditi, da sta zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih posledica vpliva sodobnega delovnega okolja. Keywords: delovno okolje, digitalizacija, sodobno delovno okolje, zadovoljstvo, produktivnost. Published in DKUM: 13.03.2025; Views: 0; Downloads: 42
Full text (1,82 MB) |
10. Digitalizacija dokumentnega poslovanja v izbranem podjetju : magistrsko deloKaja Kržan, 2024, master's thesis Abstract: Elektronsko poslovanje prinaša več prednosti, saj omogoča dostop do potrebnih informacij kjerkoli, zmanjšuje potrebo po fizičnem arhiviranju in tiskanju ter povečuje učinkovitost zaposlenih. Izbrano podjetje se sooča s težavo pretežno ročnega poslovanja z dokumenti, kar močno otežuje vsakodnevno delo zaposlenih. Ročno vpisovanje podatkov zahteva veliko časa in je pogosto povezano z napakami, kar dodatno zmanjšuje učinkovitost dela. V okviru magistrskega dela smo z zaposlenimi opravili poglobljene intervjuje, kjer so morali razporediti osem parametrov od najpomembnejšega do najmanj pomembnega za oceno uspešnosti naložbe v digitalno poslovanje. Poleg tega smo merili tudi, koliko časa vzame ročno vpisovanje vpisnih listov v časovnem obdobju treh mesecev. Cilj našega magistrskega dela je bil na podlagi rezultatov intervjujev in meritev izdelati konceptualni model, ki vključuje parametre za oceno uspešnosti investicije v digitalno poslovanje. Keywords: digitalizacija, dokumentno poslovanje, storitveno podjetje, konceptualni model Published in DKUM: 13.03.2025; Views: 0; Downloads: 40
Full text (1,22 MB) |