| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 37
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava podpore diagramom aktivnosti v modelirnih orodjih
Jan Retko, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil spoznati vse gradnike diagramov aktivnosti in preveriti, v kolikšni meri so le-ti podprti v izbranih modelirnih orodjih. Na osnovi sorodnih del smo oblikovali seznam kriterijev za primerjavo orodij, s pomočjo katerega smo ovrednotili orodji VisualParadigm in StarUML. Ugotovili smo, da se orodji znatno razlikujeta glede števila podprtih elementov, pri čemer pa obe orodji zagotavljata dobro podporo za večino najpogosteje uporabljenih gradnikov. Slednje potrjujejo tudi rezultati, ki smo jih pridobili pri izdelavi diagramov aktivnosti za primere na področju modeliranja poslovnih procesov, visokonivojskega opisa programskih procesov in za predstavitev in načrtovanje algoritmov. Obe orodji sta se izkazali kot primerna izbira tudi glede ostalih kriterijev, kot so krožno inženirstvo, preverjanje sintakse, uvozi in izvozi, izdajanje novih verzij, robustnost, podpora za več uporabnikov, pregledovanje, zahteve in podpora.
Ključne besede: informacijski sistemi, modeliranje, jezik UML, diagrami aktivnosti, modelirna orodja
Objavljeno: 23.11.2019; Ogledov: 369; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

2.
Uporabnost diagramskih tehnik jezika UML
Teja Bincl, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se seznanili z diagrami ter za katere namene se uporabljajo pri razvoju informacijskih rešitev oz. programske opreme. Danes vse več ljudi uporablja diagrame UML (Unified modeling language) za modeliranje različnih sistemov. Ti diagrami pripomorejo k boljšemu načrtovanju programske opreme, zato so med razvijalci zelo priljubljeni. S pomočjo ankete smo ugotovili, da so v praksi najbolj pogosto uporabljeni razredni diagrami, sledijo pa diagrami primerov uporabe, diagrami aktivnosti in diagrami zaporedja. Diagrami se največkrat uporabljajo za vizualizacijo in strukturo sistemov, generiranje kode, povratno inženirstvo in izdelavo projektne dokumentacije. Najpogosteje uporabljeno modelirno orodje pa je Visual Paradigm.
Ključne besede: Modeliranje, programska oprema, informacijski sistemi, UML, diagrami, uporabnost diagramov, elementi UML, orodja za modeliranje.
Objavljeno: 09.10.2018; Ogledov: 635; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

3.
Določevanje dobe trajanja nerjavnih jekel v pogojih napetostno korozijskega pokanja
Marko Tandler, Leopold Vehovar, Valter Doleček, 2001, izvirni znanstveni članek

Opis: Pregled literature kaže, da še ni enotno priznane razlage za proces napetostne korozije. Zaradi tega in kompleksnosti napetostne korozije pa je tudi zahtevno določiti dobo trajanja konstrukcij, izpostavljenih napetostno korozijskemu pokanju. V zadnjem času se je pojavila nova metoda določevanja t.i. korozijske krivulje raztezanja, ki omogoča te vrste napovedi. Z njeno modifikacijo nam je uspelo natančno določiti primarno, sekundarno in terciarno področje. Na osnovi odvisnosti log i$_ss$-log t in log sigma-log t so bili konstruirani obratovalni diagrami, ki dajejo možnost napovedi časa do nastanka razpoke, njene stabilne rasti in časa do zloma materiala. Poznanje laboratorijskih rezultatov in korelacija teh s podobnimi iz prakse omogoča uporabo obratovalnih diagramov za napoved dobe trajanja vitalnih delov strojne opreme ter drugih konstrukcij v različnih vejah industrije.
Ključne besede: korozija, napetostno korozijsko pokanje, korozijske krivulje raztezanja, obratovalni diagrami
Objavljeno: 16.03.2017; Ogledov: 420; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (339,41 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Vpeljava konceptov sistemskega mišljenja v predšolskem obdobju
Tadeja Sobočan, 2016, diplomsko delo

Opis: Otrokov celostni razvoj je v času predšolskega obdobja izredno intenziven, kar vključuje tudi razvoj ravni njegovega mišljenja. Zato je pomembno, da se na tej točki začne razvijati v pravo smer tudi njegov način razmišljanja. Zadnje čase v poučevanju pridobiva na veljavi pojem sistemskega mišljenja, vendar šele na kasnejših stopnjah izobraževanja. Vpeljava osnovnih konceptov sistemskega mišljenja bi sicer bila smiselna že v obdobju zgodnjega poučevanja, a je konkretnega gradiva na to temo zelo malo. Ker se predšolski otroci šele seznanjajo s tovrstnim pristopom in imajo omejene zmožnosti, je zelo pomembno, da način dela in izbrane primere čim bolj prilagodimo njihovim sposobnostim. Pri tem je ključnega pomena, da se poslužujemo tematik, ki so otrokom popolnoma razumljive, doumljive in jih prikažemo s pomočjo ilustracij in slikovnega gradiva. V nalogi bomo predstavili nekaj primerov z različnih področij, ki stimulirajo otrokovo mišljenje in ga vpeljujejo v sistemski način razmišljanja.
Ključne besede: učenje v vrtcu, sistemsko mišljenje, grafični prikazi, vzročno-posledični diagrami, naravoslovni eksperimenti
Objavljeno: 06.02.2017; Ogledov: 863; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

5.
PRIMERJAVA PRISTOPOV IN ORODIJ ZA TESTIRANJE SPLETNIH APLIKACIJ
Adam Stradovnik, 2014, magistrsko delo

Opis: S hitrim širjenjem in razvojem interneta ter odprtokodnih tehnologij, ki so bile še pred leti v manjšini, se bistveno povečuje število spletnih strani ter spletnih aplikacij. Zanje je potrebno zagotoviti ustrezno raven zanesljivosti, varnosti in ponovne uporabe posameznih njihovih komponent. V magistrskem delu, smo predstavili načine testiranja spletnih aplikacij ter pregledali obstoječe rešitve in orodja na tem področju. V praktičnem delu, smo izbrali eno od spletnih aplikacij in jo testirali z izbranimi orodji ter prikazali rezultate tega testiranja.
Ključne besede: Spletne aplikacije, Testiranje, Tehnike testiranja, Spletne strani, Varnost spletnih aplikacij, Mutacija, Diagrami, Končni avtomati, Spletni pajki, Pregledovalniki, Optimizacija iskalnikov, Spletna dostopnost
Objavljeno: 30.10.2015; Ogledov: 1058; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (4,47 MB)

6.
Razvejitve pri Van der Pol-Duffingovem nihalu
Rudi Pušenjak, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: Metoda končnega harmonskega ravnovesja se je izkazala za učinkovito orodje pri računanju periodičnih nihanj v analizi nelinearnih dinamičnih sistemov. Razvili smo jo v obliko, ki omogoča izračun ustaljenega periodičnega odziva v odvisnosti od različnih spremenljivih parametrov. Kadar razvejitveni postopek sledi zaporedju podvojitev period, je periodični odziv sestavljen iz subharmoničnih rešitev višjih stopenj. Ko v postopku podvojitev period ne obstajajo več nobene subharmonične rešitve, se periodični odziv spremeni v kaotičnega. Spreminjanje amplitud periodičnega nihanja v odvisnosti od spremenljivih parametrov sistema in s tem možen prehod v kaos prikazujemo v razvejitvenih diagramih. Splošni postopek konstrukcije razvejitvenega diagrama je uporabljen pri van der Pol-Duffingovem nihalu za različne vrste parametrov. Izkaže se, da se pri van der Pol-Duffingovem nihalu pojavi vrsta različnih razvejitev, ki jih je mogoče analizirati le z uporabo ustreznih strategij.
Ključne besede: dinamika materialnih sistemov, nihanje teles, metoda koračnega harmonskega ravnovesja, nelinearni dinamični sistemi, periodična nihanja, razvejitveni diagrami, mehanika
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 548; Prenosov: 36
URL Povezava na celotno besedilo

7.
PROSTORSKA PORAZDELITEV GOSTOTE SVETLOBNEGA TOKA SVETIL RAZLIČNIH OBLIK
Taja Svetina, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo gostoto svetlobnega toka svetil različnih oblik. Razvili smo merilni sistem in z njim izvedli eksperiment, s katerim izmerimo gostoto svetlobnega toka v odvisnosti od oddaljenosti od svetila in prostorsko porazdelitev gostote svetlobnega toka na dani oddaljenosti od svetila. Slednjo ponazorimo s krogelnimi diagrami. Meritve smo izvedli z luksmetrom proizvajalca Vernier.
Ključne besede: svetila, fotometrija, gostota svetlobnega toka, osvetljenost, luksmeter, krogelni diagrami
Objavljeno: 31.01.2014; Ogledov: 1127; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (7,41 MB)

8.
Značilnosti učnega pogovora pri učenju matematike z apleti
Samo Repolusk, 2013, doktorska disertacija

Opis: V zadnjem obdobju smo priča vedno bolj razširjene uporabe apletov kot mediatorjev pri izgradnji matematičnega znanja, s katerimi lahko oblikujemo takšno učno okolje, v katerem lahko učenci doživijo izkušnjo uspeha ob ukvarjanju z matematiko. Zaradi aktualnosti uporabe apletov smo se v naši disertaciji odločili kritično raziskati nekatere karakteristike učnega pogovora pri učenju matematike z apleti. Doktorska disertacija je razčlenjena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča raziskave, teorije učenja, ki posebej poudarjajo pomen komunikacije med udeleženci učnega procesa, opredelili komunikacijo, učni pogovor in na izvirni način interaktivnost v procesu komunikacije, temeljne pojme elektronskih učnih medijev s poudarkom na apletih (opredelitev, klasifikacije, pedagoška vrednost) in nekatera dosedanja empirična spoznanja o uporabi apletov in drugih vizualnih reprezentacij pri pouku matematike ter njihovo vlogo pri spodbujanju učnega pogovora. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, zasnovano na pedagoškem eksperimentu kot študijo primera. Zanimal nas je vpliv uporabe apletov na učni pogovor med učenci ter med učiteljem in učenci pri skupinski obliki dela in metodi preiskovanja pri pouku matematike. Primerjali smo delo med skupino, kjer so učenci preiskovali z uporabo apletov (eksperimentalna skupina) in skupino, kjer so učenci preiskovali z uporabo slik (kontrolna skupina). V opazovanih primerih je bila pri učenju z apleti pogostost pojavljanj interakcij v učnem pogovoru višja kot pri učenju brez apletov. Prav tako so se na zunaj opazni nenadni uvidi rešitev problemov (aha-efekt) pojavili v veliki večini učnih pogovorov pri učenju matematike z apleti in v nobenem primeru učnega pogovora pri učenju matematike brez apletov. Pojav aha-efekta je bil vedno povezan s sočasnim upravljanjem apleta. Pri učenju z apleti so učenci kot mediator pri argumentaciji svojih trditev običajno uporabili aplet. Zaznali smo razlike med fanti in dekleti pri spontani uporabi apletov pri preiskovanju, in sicer so se fantje pogosteje usmerili k neciljni uporabi apletov, na primer k preizkušanju tehničnih zmožnosti in omejitev apletov. Učitelju in učencem so apleti pomagali pri premiku njihovih vlog, in sicer se je zmanjšala učiteljeva vloga pri vpeljavi novih pojmov (vlogo odkrivanja je prepustil učencem z apleti, sam pa ohranil predvsem vlogo koordinatorja aktivnosti), poudarila pa pri povzemanju spoznanj in korektnem oblikovanju sklepov. Ob sklepu smo kritično ovrednotili dobljene rezultate in na podlagi ugotovitev predlagali nekatere smernice za smiselno vključevanje apletov, kot učinkovitih mediatorjev pri izgradnji znanja, v neposredno učno prakso.
Ključne besede: aha-efekt, apleti, e-izobraževanje, interaktivni diagrami, interaktivnost, matematični diskurz, matematično izobraževanje, računalniško podprto izobraževanje, učni pogovor
Objavljeno: 26.04.2013; Ogledov: 2023; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (4,66 MB)

9.
ORGANIZACIJA POSTOPKOV FORENZIKE MOBILNIH ELEKTRONSKIH NAPRAV V SLOVENSKI POLICIJI
Simon Miklavčič, 2012, diplomsko delo

Opis: Forenzika mobilnih elektronskih naprav je ena najnovejših panog v slovenski kriminalistični policiji. Postopki, ki jih je potrebno izvesti za uspešno pridobitev pravnodopustnih digitalnih dokazov z mobilnih telefonov, tabličnih računalnikov, GPS in drugih mobilnih naprav, ne zajemajo le forenzičnega kopiranja, zavarovanja in analize podatkov, temveč so pomembne tudi aktivnosti policistov, kriminalistov in preiskovalcev ob samem zasegu teh naprav. Standardni operativni postopki zasega, zavarovanja in preiskave podatkov z mobilnih elektronskih naprav v slovenski policiji še niso bili natančno definirani. Sedanji postopki temeljijo le na osnovnih principih digitalne forenzike in usmeritvah za delo, ki niso zapisane v skladu z novejšimi dognanji strokovnjakov in inštitucij, ki se ukvarjajo s področjem forenzike mobilnih naprav. Postopke forenzike mobilnih elektronskih naprav v slovenski policiji smo zato na novo opredelili na podlagi informacij, ki smo jih zbrali iz strokovnih virov. Izdelali smo diagrame poteka dela, ki zajemajo vse tri osnovne standardne operativne postopke forenzike mobilnih naprav. Ti bodo v pomoč pri izobraževanju in delu policistov, kriminalistov in preiskovalcev, da bodo pri obravnavi kaznivega dejanja na pravilen način izvedli zaseg mobilne elektronske naprave, zavarovanje in preiskavo elektronskih podatkov, ki se nahajajo na njej, ter predstavili pravno dopustne, digitalne dokaze v postopku na sodišču.
Ključne besede: Policija, mobilne naprave, forenzični postopki, organizacija, diagrami poteka
Objavljeno: 18.01.2013; Ogledov: 1153; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (3,51 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici