1. Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko deloMatic Furlan, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih. Ključne besede: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 0 |
2. E-obvladovanje procesov v podjetju XKristjan Bercko, 2023, diplomsko delo Opis: E-obvladovanje procesov je temelj za povečanje učinkovitosti organizacije. Omogoča učinkovitejšo komunikacijo, poročanje in nadzor. Prav tako zagotavlja optimalno podporo procesom in obstoječi organizacijski strukturi.
V diplomskem delu bomo prikazali rešitev problema v podjetju X s pomočjo e-platforme, ki bo namenjena vzpostavitvi portalov za skupinsko delo. Z njeno uvedbo bodo pridobili izjemno učinkovito orodje za razvoj prilagojenih programskih rešitev, ki bodo izpolnile zahteve uporabnika.
Podjetje X ima v svoji strategiji zapisano, da želi biti vodilno hitro rastoče podjetje. S tem, ko se je podjetje X razvijalo, so se pokazale potrebe po uvedbi naprednejšega in učinkovitejšega sistema, in sicer v obliki e-platforme, s katero bo mogoče procese službe učinkoviteje obvladovati. Vpeljava e-obvladovanja bo na področjih proizvodnje, obratovanja in vzdrževanja omogočala učinkovitejše in lažje obvladovanje procesov, večji nadzor ter ustrezno dokumentiranje izvajanja del.
Zaradi specifike dela in potreb po dostopu do vseh potrebnih podatkov je podjetje X izbralo platformo SharePoint. Ta omogoča delo na dokumentih iz različnih lokacij in zagotavlja nemoten potek dela.
Platforma Microsoft SharePoint je namenjena vzpostavitvi portalov za skupinsko delo. Predstavlja izjemno učinkovito orodje za razvoj prilagojenih programskih rešitev na podlagi specifičnih zahtev uporabnika. Z avtomatizacijo prenosa informacij omogoča produktivnejše in učinkovitejše delo. Posledici uvedbe sta racionalizacija in optimizacija delovnih procesov. Ključne besede: delovni procesi, poslovni procesi, informatizacija poslovanja, programske rešitve Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 368; Prenosov: 37 Celotno besedilo (1,65 MB) |
3. Analiza delovnih procesov v finančno-računovodski službi Študentskih domov Univerze v MariboruMaja Petek, 2021, magistrsko delo Opis: Javni zavodi so posebne vrste organizacij in sodijo med proračunske uporabnike državnega in občinskih proračunov, njihova ustanovitev, delovanje, nadzor in prenehanje je opredeljeno z Zakonom o zavodih. V prvem delu magistrskega dela so teoretično proučeni javni zavodi in aktivnosti, povezane z njihovimi delovanji, v drugem delu magistrskega dela pa so proučeni in analizirani izbrani delovni procesi in naloge finančno-računovodske službe Študentskih domov Univerze v Mariboru, podane ugotovitve o racionalni in optimalni organiziranosti delovnih procesov in podani predlogi za morebitne izboljšave na posameznih področjih delovnih procesov. Dobra organiziranost delovnih procesov in razporeditev nalog, ki se opravljajo v finančno-računovodski službi, ter znanje, ki ga imajo zaposleni, je ključnega pomena za učinkovito in uspešno delo v računovodstvu, dodano vrednost pa povečujejo še dobri sodobni informacijski sistemi. V današnjem sodobnem razvitem poslovnem svetu ima najpomembnejšo vlogo informacijska tehnologija, brez katere si poslovanja in vodenja organizacij ni več mogoče zamisliti, prav tako pa je izrednega pomena v računovodski službi. Dober informacijski sistem računovodstvu nudi zadostno podporo, da lahko v vsakem trenutku na preprost in hiter način dostopajo do vseh potrebnih podatkov na enem mestu, jih razvrščajo, premeščajo in tako vsem uporabnikom zagotavljajo kakovostne informacije, ki so potrebne za vodenje in odločanje na vseh ravneh. Ti tehnološko razviti programi omogočajo, da lahko računovodje zmanjšajo obseg dela, ki ga je bilo do zdaj treba opraviti ročno, posledično pa skrajšajo čas, ki je bil potreben za opravljanje posameznih nalog, zmanjšajo porabo pisarniškega materiala ter, kar je najpomembneje, zmanjšujejo tveganja napak, ki se lahko pojavijo pri ročnih vnosih v evidence. Ključne besede: javni zavod, proračunski uporabnik, računovodstvo javnega zavoda, delovni procesi, organiziranost Objavljeno v DKUM: 15.04.2021; Ogledov: 1422; Prenosov: 208 Celotno besedilo (2,69 MB) |
4. Vpliv uvedbe nove informacijske rešitve na izvajanje delovnih procesov v družbi sž-vitAljaž Vidovič, 2019, diplomsko delo Opis: Informacijske rešitve so dandanes nepogrešljivi del pri poslovanju podjetij. Podjetja si preko njih zagotavljajo konkurenčnost na trgu. Z uvedbami novih informacijskih rešitev podjetja poskrbijo za lažji in hitrejši pregled vseh faz poslovanja.
Naš namen je bil, da v teoretičnem delu predstavimo namen, vrste in način uvedbe informacijskih rešitev v podjetju.
V praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje Slovenske železnice in njene odvisne družbe, še posebej SŽ-Vleka in tehnika, katero bo uvedba novih informacijskih rešitev najbolj zadevala. V praktičnem delu smo predstavili težave obstoječega informacijskega sistema in poiskali vzroke za uvedbo novih informacijskih rešitev.
V nadaljevanju so predstavljene organizacijska struktura programa Maximo in SAP ter pozitivne spremembe, ki jih uvedba teh rešitev prinaša na področju vzdrževanja, proizvodnje, prodaje, nabave in skladiščno materialnega poslovanja. Ključne besede: informacijske rešitve, informacijski sistem, delovni procesi, Slovenske železnice. Objavljeno v DKUM: 30.10.2019; Ogledov: 1438; Prenosov: 102 Celotno besedilo (1,24 MB) |
5. IZBOLJŠAVA DELOVNIH PROCESOV PO PRIPOJITVI PODJETJAIztok Pečak, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi smo preučili posledice združevanja dveh podjetij, ki uporabljata različen tehnološki pristop za proizvodnjo pisemskih pošiljk. S podrobnim posnetkom stanja obeh podjetij pred združitvijo in po njej smo želeli najprej preučiti, na kakšen način lahko izboljšamo delovne procese. Predlagane izboljšave smo nato vpeljali v prakso in na koncu ugotavljali, ali je to izboljšalo produktivnost.
Pridobili smo podatke z vseh delovnih nalogov v obeh podjetij v kritičnem mesecu pred združitvijo ter iskali vzroke za nedoseganje pogodbenih rokov in povečanje števila nadur. S pomočjo posnetka stanja v ARIS-u ter posnetka delovnih nalogov pred združitvijo podjetij smo poiskali ozka grla in jih poskušali odpraviti s prerazporeditvijo delovnih nalog in kombinacijo različnih tehnoloških pristopov. Na koncu smo pridobili podatke z vseh delovnih nalogov po združitvi podjetij in ugotavljali uspešnost izboljšave delovnih procesov glede na posnetek stanja pred združitvijo podjetij. Ključne besede: Poslovni in delovni procesi, Modeliranje poslovnih in delovnih procesov, Prenova poslovnih in delovnih procesov Objavljeno v DKUM: 24.11.2016; Ogledov: 1180; Prenosov: 134 Celotno besedilo (2,48 MB) |
6. KRITIČNA ANALIZA PREJETIH NAPOTNIC NA CENTER ZA OTROŠKO IN PREVENTIVNO ZOBOZDRAVSTVO, UNIVERZITETNI KLINIČNI CENTER LJUBLJANATanja Grabnar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi so v teoretičnem delu najprej opisani poslovni oz. delovni procesi v organizaciji na splošno in načini za njihovo prenovo. Nato so na kratko opisani procesi, ki se izvajajo na Centru za otroško in preventivno zobozdravstvo (v nadaljevanju COPZ), predstavljena so še pravila napotitev s primarne na sekundarno oz. terciarno raven.
Ker smo se odločili, da bomo izbrane procese prenovili po principih vitkosti oz. s pomočjo metode SMED, smo le-te podrobneje opisali. Opisali smo tudi vpeljavo vitkosti v zobozdravstveno dejavnost.
Analiza obstoječega stanja je razdeljena na dva dela.
V prvem smo analizirali število prejetih napotnic v letih, ki smo jih izbrali za obravnavo, ter vse pripadajoče podatke, ki smo jih z analizo pridobili. Zanimale so nas predvsem čakalne dobe po stopnjah nujnosti, kakšni so najpogostejši vzroki napotitev, kolikšen del prejetih napotnic je nepravilno/nepopolno izpolnjenih in iz katerih delov oz. regij prejmemo največ napotnic.
V drugem delu smo izbrane delovne procese podrobneje opisali,jih grafično predstavili ter izpostavili »zamude«, tako organizacijske kot časovne, do katerih prihaja zaradi trenutnega zaporedja izvajanja procesov.
V zadnjem delu smo predstavili prenovljene in združene procese po principih vitkosti, ki smo jim logično prerazporedili in odstranili nepotrebne aktivnosti. S tem smo skrajšali čas izvajanja, zmanjšali možnost napak in razbremenili sodelujoče zaposlene v procesu.
Glede števila napotitev smo predlagali ukrepe, za katere predvidevamo, da bi zmanjšali število prejetih napotnic na COPZ glede na izračunan trend naraščanja. Hkrati smo predstavili še predloge za zmanjšanje števila nepravilno/nepopolno izpolnjenih napotnic. Ključne besede: zdravstvo, delovni procesi, napotitve, čakalne dobe, vitko razmišljanje Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 1234; Prenosov: 54 Celotno besedilo (3,08 MB) |
7. VPLIV SPREMINJANJA STRATEGIJE PODJETJA NA STRATEGIJO INFORMACIJSKE PODPORE PROCESOV V MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETJIHIztok Jenko, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Magistrsko delo obravnava medsebojni vpliv spreminjanja strategije podjetja na samo strategijo informacijske podpore procesov v malih in srednje velikih podjetjih (MSP).
Majhna in srednje velika podjetja morajo v globalnem poslovnem svetu stalno prilagajati svoje delovne in poslovne procese, da dosegajo konkurenčnost in možnost preživetja na trgu.
Če želijo to dosegati, morajo poleg reorganizacij razmišljati tudi o uvedbi takšnega informacijskega sistema, ki bo lahko sledil stalnim spremembam delovnih procesov v malih podjetjih, ki so na globalnem trgu izredno izpostavljena.
Za učinkovito uvedbo ERP-sistemov in informacijske podpore procesov v majhnih in srednje velikih podjetjih se kaže potreba po opredelitvi metodologije, ki podrobno opredeljuje ključne procese, da bo podjetje lahko dosegalo svoje cilje in preživelo v poslovnem svetu. Raziskava je potekala na primeru MSP s področja proizvodnje in upravljanja električne energije iz obnovljivih virov energije. Ključne besede: - Mala in srednje velika podjetja (MSP), - delovni procesi
- poslovni procesi, - prenova, - storitveno naravnana arhitektura, - proizvodnja energije
Objavljeno v DKUM: 01.07.2016; Ogledov: 1305; Prenosov: 94 Celotno besedilo (2,73 MB) |
8. VLOGA MEDNARODNIH PISARN PRI IZVAJANJU MOBILNOSTI ERASMUS-MEDNARODNA PRIMERJAVAKatja Balajc, 2014, magistrsko delo Opis: Študentska mobilnost v zadnjih letih postaja vse pomembnejši del študija, o čemer priča vedno večje število študentov, ki se odločajo za mobilnost. V nalogi bomo predstavili program mobilnosti Erasmus, vlogo mednarodnih pisarn pri izvajanju mobilnosti v okviru mobilnosti Erasmus in jih med seboj primerjali. Primerjali smo mednarodne pisarne Univerze v Mariboru, Univerze v Portu in Ekonomske univerze v Krakovu.
V teoretičnem delu naloge bomo predstavili program mobilnosti Erasmus. Spoznali bomo organizacijo mednarodnih pisarn na omenjenih univerzah in kako potekajo delovni procesi oziroma aktivnosti v primerjanih mednarodnih pisarnah.
V raziskovalno empiričnem delu naloge bomo s pomočjo strukturiranega intervjuja, ki smo ga izvedli med zaposlenimi v izbranih mednarodnih pisarnah, primerjali značilnosti delovanja in organiziranosti mednarodnih pisarn ter delovnih procesov oziroma delovnih aktivnosti, ki potekajo v mednarodnih pisarnah. Še posebej nas zanimajo procesi, povezani s prijavno-sprejemnim postopkom, v okviru mobilnosti Erasmus.
Na podlagi teoretičnih spoznanj, pridobljenih spoznanj iz empiričnega dela naloge ter lastnih izkušenj bomo podali predloge za izboljšanje izvajanja procesov, povezanih z izvajanjem programa mobilnosti Erasmus, s poudarkom na izvajanju prijavno-sprejemnih postopkov. Z nalogo tako želimo predstaviti vlogo mednarodnih pisarn med izvajanjem prijavno-sprejemnih postopkov tekom mobilnosti Erasmus in podati predloge za izboljšanje delovnih procesov in aktivnosti v mednarodnih pisarnah. Ključne besede: Erasmus, mednarodna pisarna, mednarodna primerjava, prijavno-sprejemni postopek, organiziranost, delovni procesi Objavljeno v DKUM: 17.07.2014; Ogledov: 1596; Prenosov: 144 Celotno besedilo (1,13 MB) |
9. RAZVOJ REŠITVE ZA SLEDENJE DELOVNIM PROCESOM V PROIZVODNJIMatic Remše, 2013, diplomsko delo Opis: V proizvodnih procesih se vsakodnevno soočajo s težavami zaradi nepravilnih podatkov pri analiziranju delovnih procesov. Napačni podatki ali neizpolnjeni normativi načrtovanega dela, posledično povrzočajo kadrovske težave in negativno vplivajo tudi na finančni uspeh podjetij. Diplomska naloga se osredotoča na delovne procese srednje velikega podjetja, ki se ukvarja s specializiranim barvanjem plastičnih materialov, ki jih vsakodnevno srečujemo v beli tehniki oziroma v domačem gospodinjstvu. Rešitev nudi časovno hitrejše beleženje dela vseh procesov v izbranem podjetju, s tem pa tudi hitrejši digitalni pregled nad vso statistiko delovnih procesov in izvajanjem dela. V delovnem okolju so podatki pomembni pri hitrih poslovnih odločitvah, ukrepih in iskanju možnih izboljšav, od katerih je odvisna kvaliteta proizvoda. Nabor razvitih funkcionalnosti prav tako nudi lažje obračunavanje ur, dopustov in bolniških odsotnosti z dela ter vodenje statistike uspešnosti dela pri opravljanju posameznih delovnih nalog. Ključne besede: delovni procesi v proizvodnji, elektronske analize delovnih načrtov, statistike opravljenih del Objavljeno v DKUM: 18.09.2013; Ogledov: 1376; Prenosov: 141 Celotno besedilo (4,21 MB) |
10. KONVERGENCA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE IN TRADICIONALNE TELEVIZIJSKE PRODUKCIJEBoris Koren, 2013, diplomsko delo Opis: V zadnjih letih sta pojav in nezadržno širjenje rabe HD tehnologije sprožila precej sprememb pri nakupu nove opreme in sistemov.
Tako se je tudi v letu 2009 začel vzpon pri prehodu s klasične TV produkcije na datotečni način produkcije.
S pojavom HD kamer pa se je pojavilo vprašanje, kako in na kateri medij shraniti posnete vsebine.
Večina proizvajalcev se je odločila za shranjevanje na spominske kartice, s čimer je izginila potreba po VTR magnetoskopih, ki so bili tradicionalno orodje za branje in pisanje na magnetni trak.
Da lahko uspešno preidemo na sodoben datotečni prenos avdio in video vsebin, moramo poleg osnov TV slike poznati tudi osnove IT tehnologije.
Obe tehnologiji se pri današnji produkciji avdio in video vsebin močno prepletata. Največ vprašanj pri prehodu na novi sistem se pojavlja pri ravnanju z avdio in video datotekami in njihovem prehajanju med posameznimi produkcijskimi sklopi, torej praktično na vseh stopnjah produkcijskega procesa (zajem, produkcija, montaža, predvajanje, arhiviranje itd.).
Skrbno načrtovanje in podroben opis teh procesov sta zato ključna za uspešno izrabo vseh prednosti, ki jih ponuja nova tehnologija.
Zato je nujno natančno razumeti vse stopnje procesa. Ključne besede: Hibridna A/V IT tehnologija, Pomnilniška enota, Delovni procesi, Predvajalni in snemalni video strežniki, Quantel Objavljeno v DKUM: 15.07.2013; Ogledov: 1263; Prenosov: 143 Celotno besedilo (10,72 MB) |