| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 275
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Delovna šola na Slovenskem med vojnama
Amadeja Štukl, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali gibanje za delovno šolo na slovenskem ozemlju med obema vojnama. Najprej smo predstavili splošno opredelitev gibanja za delovno šolo v 20. stoletju in opisali delovno šolo v Združenih državah Amerike ter primerjali tradicionalno učenje s progresivnim učenjem. Nadaljevali smo s splošno definicijo delovne šole in jo uvrstili v okvir reformske pedagogike, kjer smo primerjali njune skupne značilnosti. Podrobneje smo predstavili tuje predstavnike delovne šole, to so Georg Kerschensteiner, Otto Glöckel in Pavel Petrovič Blonski. Raziskovali smo odnos slovenskih učiteljskih društev do delovne šole in kako so le-te pripomogle k razvijanju gibanja za delovno šolo pri nas. Leto 1929 je prineslo spremembe v družbi in v šolstvu, nastala je Kraljevina Jugoslavija, na področju vzgoje in izobraževanja pa se je oblikoval nov šolski zakon, ki je prinesel obvezno osemletno šolanje. Najbolj značilni predstavniki gibanja za delovno šolo na Slovenskem so bili Matija Senkovič, Gustav Šilih, Franjo Žgeč in Anton Osterc. Pojavili so se tudi nasprotniki delovne šole, med katerimi je bil najbolj pomemben Karel Ozvald. Obravnavali smo tudi gibanje za delovno šolo na Hrvaškem.
Ključne besede: delovna šola, delovni pouk, reformska pedagogika, progresivna pedagogika, Matija Senkovič, Gustav Šilih, šolska reforma, šolski zakon
Objavljeno: 31.05.2021; Ogledov: 107; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (782,91 KB)

2.
Vpeljava črtne kode v iSYSTEM Labs d.o.o.
Jure Cirar, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje postopek izbire črtne kode, tiskalnika črtnih kod, čitalcev črtnih kod in vpeljavo črtne kode v proizvodno bazo podatkov v podjetju iSYSTEM Labs d.o.o. V diplomskem delu so predstavljeni obstoječi način izvajanja proizvodnih postopkov in prenova z izbrano strojno opremo ter nadgradnja obstoječe podatkovne baze. Pri izdelavi diplomskega dela smo se osredotočili na to, da bo vpeljava črtne kode zmanjšala možnost napak pri delu ter omogočala lažje in hitrejše iskanje materiala in izdelkov v proizvodni bazi podatkov. V teoretičnem delu diplomskega dela je opisan postopek izbire tipa črtne kode in ostale strojne opreme za uporabo črtne kode. Praktični del diplomskega dela predstavlja opis prenovljenih procesov.
Ključne besede: prenova procesa, uvedba črtne kode, črtna koda, delovni proces, čitalnik črtne kode, tiskalnik črtne kode, informacijska podpora
Objavljeno: 05.05.2021; Ogledov: 59; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

3.
Analiza delovnih procesov v finančno-računovodski službi Študentskih domov Univerze v Mariboru
Maja Petek, 2021, magistrsko delo

Opis: Javni zavodi so posebne vrste organizacij in sodijo med proračunske uporabnike državnega in občinskih proračunov, njihova ustanovitev, delovanje, nadzor in prenehanje je opredeljeno z Zakonom o zavodih. V prvem delu magistrskega dela so teoretično proučeni javni zavodi in aktivnosti, povezane z njihovimi delovanji, v drugem delu magistrskega dela pa so proučeni in analizirani izbrani delovni procesi in naloge finančno-računovodske službe Študentskih domov Univerze v Mariboru, podane ugotovitve o racionalni in optimalni organiziranosti delovnih procesov in podani predlogi za morebitne izboljšave na posameznih področjih delovnih procesov. Dobra organiziranost delovnih procesov in razporeditev nalog, ki se opravljajo v finančno-računovodski službi, ter znanje, ki ga imajo zaposleni, je ključnega pomena za učinkovito in uspešno delo v računovodstvu, dodano vrednost pa povečujejo še dobri sodobni informacijski sistemi. V današnjem sodobnem razvitem poslovnem svetu ima najpomembnejšo vlogo informacijska tehnologija, brez katere si poslovanja in vodenja organizacij ni več mogoče zamisliti, prav tako pa je izrednega pomena v računovodski službi. Dober informacijski sistem računovodstvu nudi zadostno podporo, da lahko v vsakem trenutku na preprost in hiter način dostopajo do vseh potrebnih podatkov na enem mestu, jih razvrščajo, premeščajo in tako vsem uporabnikom zagotavljajo kakovostne informacije, ki so potrebne za vodenje in odločanje na vseh ravneh. Ti tehnološko razviti programi omogočajo, da lahko računovodje zmanjšajo obseg dela, ki ga je bilo do zdaj treba opraviti ročno, posledično pa skrajšajo čas, ki je bil potreben za opravljanje posameznih nalog, zmanjšajo porabo pisarniškega materiala ter, kar je najpomembneje, zmanjšujejo tveganja napak, ki se lahko pojavijo pri ročnih vnosih v evidence.
Ključne besede: javni zavod, proračunski uporabnik, računovodstvo javnega zavoda, delovni procesi, organiziranost
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 177; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

4.
Vpliv prevoza na delo na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja
Ivana Tušek, 2021, magistrsko delo

Opis: Ritem življenja je danes zelo hiter in vsaka prosta minuta, ura pomeni zelo veliko. V Sloveniji imamo srečo, da je država majhna in so vsa mesta relativno blizu, ampak še vedno nam ura vožnje do službe pomeni ogromno. Ravno zaradi tega, ker je Slovenija majhna in smo, če ni gneče na cesti, v namembnem kraju dokaj hitro, nam je zelo pomembno, da je delovno mestu kar se da blizu doma. Ni pa vedno tako in veliko ljudi se v službo vozi v sosednji kraj ali pa v prestolnico, v Ljubljano. Zanima nas, kako ljudje, ki so redno zaposleni, hodijo v službo: ali se veliko poslužujejo javnega prevoza ali se raje vozijo z osebnim avtomobilom. Poleg tega nas zanima, koliko jim je pomemben prosti čas in čas, ki ga preživijo z družino ter najbližjimi. V raziskovalnem delu smo analizirali podatke, zbrane z anketo. Ciljnih skupin nismo imeli, želeli smo čim večji vzorec. Pri nas je javni prevoz slabo organiziran, povezave in vozni redi so slabi, vlaki niso zelo hitri, poleg tega ni velike razlike v porabi denarja, če se v službo peljemo z osebnim avtomobilom. Pri osebnih avtomobilih pa nastane problem parkirnih mest. Nima vsako podjetje dovolj parkirišča za vse zaposlene, zato se določeni vozijo v službo skupaj ali pa grejo prej od doma, da najdejo brezplačno parkirišče. Veliko ljudi ima fokus na karieri in ugledu, ampak poleg tega jim ogromno pomeni tudi prosti čas, ki ga preživijo sami ali pa s svojo družino, zato se za prevoz na delo odločajo za tisti transport, ki je najhitrejši in tudi najcenejši.
Ključne besede: javni prevoz, družina, prosti čas, zaposleni, delovni čas
Objavljeno: 02.04.2021; Ogledov: 184; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

5.
Beleženje prisotnosti zaposlenih z uporabo krmilnika ESP32
Denis Krajnc, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena registracija delovnega časa z uporabo krmilnika ESP32, preko katerega zaznavamo identifikacijo z MAC naslovom. V uvodnih poglavjih smo se posvetili teoretičnemu delu naloge. Predstavili smo osnovno delovanje sistema, opisali uporabljene platforme ter predstavili različne vrste identifikacije. Nadaljujemo s podrobno predstavitvijo delovanja aplikacije in potekom dela. Predstavljena je tudi povezava in komunikacija krmilnika z mobilno aplikacijo. Na koncu dela sledi diskusija rezultatov in sklep.
Ključne besede: delovni čas, ESP32, MAC naslov, identifikacija
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 133; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

6.
Pravni položaj delavca v času izrednih razmer: epidemija COVID-19
Jaka Premzel, 2020, magistrsko delo

Opis: Izbruh epidemije novega virusa SARS-CoV-2, ki povzroča bolezen COVID-19 je v začetku leta 2020 zajel celoten svet. Države so sprejele interventno zakonodajo za preprečitev in omejitev širjenja virusa ter ukrepe za pomoč gospodarstvu. Zaradi ugasnitve javnega življenja se je večina delodajalcev zasebnega sektorja soočila s problemom upada prometa in posledično manjšo potrebo po delu, spet drugi, predvsem v panogi trgovine z živili, pa s povečanim obsegom dela. Sprejem interventne zakonodaje ne pomeni, da se veljavni zakonodajni okvir preneha uporabljati, saj akti OZN, MOD, EU in navsezadnje tudi nacionalni zakonodajni akti posameznih držav niso izgubili veljave. Interventna zakonodaja v določenih primerih le korigira veljavne akte in pomeni dodatno možnost organiziranja delovnega procesa z uvedbo novih institutov. Osrednji problem delodajalca v času epidemije COVID-19 je upad prihodkov, čemur sledi manjša potreba po delu. Posledično se poraja vprašanje, kakšne možnosti ima delodajalec glede prilagoditve delovnega procesa in predvsem kakšne pravice ima delavec, kot šibkejša stranka pogodba o zaposlitve. Delodajalec ima na podlagi temeljnega nacionalnega delovnopravnega akta možnost, da enostransko začasno odredi opravljanje drugega dela, napoti delavca na čakanje na delo doma ali da mu odredi opravljanje nadurnega dela. V soglasju z delavcem sme delodajalec spremeniti pogodbo o zaposlitvi in se posledično dogovoriti o delu delavca od doma ter navsezadnje z delavcem skleniti sporazum o prenehanju pogodbe o zaposlitvi. Odpustitev delavca mora biti zadnji ukrep, katerega uporabi delodajalec v kriznih razmerah, ki so posledica epidemije COVID-19. Na podlagi interventne zakonodaje je delodajalec dobil dodatne možnosti glede organizacije delovnega procesa. Interventna ukrepa sofinanciranja začasnega čakanja na delo in sheme za krajši delovni čas, sta se izkazala za zelo učinkovita. V omenjena instituta je v Sloveniji vključenih veliko število delavcev, kar je indic njune uspešnosti. Delavec se lahko v času epidemije COVID-19 in neposredno po njej znajde v različnih položajih. V prvih tednih izbruha virusa SARS-CoV-2 veliko število delavcev ni imelo možnosti priti na delo zaradi višje sile. Kot višja sila se uvršča ustavitev javnega prevoza, zaprtje vrtcev in zaprtje mejnih prehodov. Delavec se lahko znajde tudi v situaciji, ko mu je s strani pristojnih institucij odrejena karantena ali ukrep izolacije (osamitve). Prav tako lahko delavec zboli za boleznijo COVID-19, kjer gre ponovno za svojevrsten položaj. Delavec je v vseh naštetih položajih upravičen do nadomestila, za katerega pravna podlaga je tako v veljavni, kot v interventni zakonodaji.
Ključne besede: Pravni položaj delavca, interventni zakon, COVID-19, začasno čakanje na delo, odreditev drugega dela, shema za krajši delovni čas
Objavljeno: 10.09.2020; Ogledov: 571; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (958,80 KB)

7.
Poslovni potenciali/vidiki uporabe pripomočka workflow management podjetja buyitc
Nadja Želj, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se podrobneje lotili poslovnih procesov. Vse od opredelitve, do osnovnih korakov, oziroma osnovnih sestavin, ki jih mora imeti vsak uspešen poslovni proces. Opisali smo življenjski krog poslovnega procesa in delovanje omenjenih procesov. Nato smo se lotili različnih tipov poslovnih procesov oziroma kot jim na kratko rečemo BPM (ang. Business process management). Pogledali smo tudi rešitve, orodja, ki so na trgu za poslovne procese, omenili nekatere primere in izpostavili njihove prednosti oziroma pomanjkljivosti. Po podrobnejši predstavitvi BPM, smo se lotili še njegove vpeljave in/ali prenove poslovnega sistema. Pregledali bomo kako se zadeve uspešno vpelje v konkretno podjetje oziroma kako se uspešno prenovi. Prav tako smo predstavili konkretne razlike med BPM in BPR (angl. Business process reengineering), ter izpostavili ključne prednosti in slabosti. Po dobrem poznavanju celotnih BPMS (ang. Business process system), smo prikazali še nekaj trendov in smer razvoja. V drugem delu smo se na podlagi predhodne teorije lotili analize BPMS rešitve podjetja BuyITC, ki se imenuje Workflow managament. Izpostavili smo prednosti in slabosti rešitve in predlagali morebitne izboljšave.
Ključne besede: BPM, uvedba BPM, BPMS, BPR, workflow management, BuyITC, življenjski cikel BPMS, delovni tok.
Objavljeno: 18.08.2020; Ogledov: 213; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (3,72 MB)

8.
Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju Rofram d.o.o.
Iva Živković, 2020, diplomsko delo

Opis: V današnjem času, ko vsaka sekunda šteje, je za podjetje zelo pomembno in velik izziv kako obstati na trgu. Konkurenca je vedno večja, kupci vse bolj zahtevni, še posebej z zahtevami po znižanju cen izdelkov. Podjetje mora pri tem stalno »ohranjati ravnovesje« oziroma mora biti kolikor se da optimalno. Namen moje naloge je bil, da na konkretnem primeru in z jasnim ciljem uporabim znanje, ki sem ga pridobila na fakuleti. Diplomska naloga se nanaša na zmanjševanje pretočnih časov naročil, vodenje zalog materiala ter razmeščanja delovnih nalogov za istega kupca pri zasedenih kapacitetah. Za analizo vodenja zalog sem uporabljala metodo vodenja zalog materiala pri konstantni porabi, pri zmanjševanju pretočnih časov pa sem se usmerila na metodi »skrajšanje pretočnega časa z istočasnim izvajanjem operacij« ter »skrajšanje pretočnega časa s prekrivanjem operacij«. K razmeščanju delovnih nalogov sem pristopila s hervističnimi prednostnimi pravili. Z izračunom in priloženimi postopki iz teorije ter s pomočjo mentorjev sem skušala podjetju pomagati v procesu izvajanja naročila.
Ključne besede: vodenje proizvodnje, zaloge, pretočni časi, delovni nalog, optimizacija, razvrščanje
Objavljeno: 13.07.2020; Ogledov: 317; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

9.
Učinki kognitivnega treninga na kognitivne funkcije v pozni odraslosti
Karmen Hebar, 2019, magistrsko delo

Opis: V zadnjih desetletjih je bilo izvedenih veliko raziskav o kognitivnem treningu na populaciji zdravih starejših odraslih kot aktivnosti, ki bi lahko preventivno delovala proti prezgodnjemu kognitivnemu upadu ali celo izboljšala kognitivno delovanje. Vendar raziskave kažejo različne rezultate v odvisnosti od številnih dejavnikov. Namen naloge je bil proučiti ali lahko s specifičnim enomodalnim, kombiniranim (procesnim in strateškim), večdomenskim kognitivnim treningom pozornosti, spomina, hitrosti procesiranja in izvršilnih funkcij, izboljšamo rezultate na merah nekaterih kognitivnih funkcij pri zdravih starejših odraslih. V raziskavi smo merili kratkotrajne in bližnje transferne učinke kognitivnega treninga, papir-svinčnik tehnike. Preveriti smo želeli, ali trening pripomore k izboljšanju (slušno verbalnega in vidno prostorskega) kratkoročnega, delovnega in dolgoročnega spomina, hitrosti procesiranja in izvršilnih funkcij. Proučiti smo želeli tudi, ali trening pripomore k izboljšanju razpoloženja (pozitivnega in negativnega učinka) in subjektivnega doživljanja zadovoljstva v življenju. V raziskavi je sodelovalo 20 preizkušancev, starih od 65 do 74 let (deset v kontrolni in deset v eksperimentalni skupini), ki so ustrezali vključitvenim merilom. Eksperimentalna skupina je bila deležna sedemtedenskega kognitivnega treninga, ki je potekal enkrat tedensko, v trajanju 90 minut. Rezultati raziskave so pokazali statistično pomembno večje izboljšanje pri udeležencih eksperimentalne skupine, v primerjavi s kontrolno skupino, v slušno verbalnem takojšnjem spominskem priklicu, v vidno prostorskem takojšnjem in odloženem spominskem priklicu, na nekaterih merah izvršilnih funkcij in dolgotrajnega spomina (na testu verbalne fluentnosti) in v kratkotrajnem številskem priklicu (na testu številskega spominskega obsega naprej). Statistično pomembno večje izboljšanje pa se ni pokazalo v verbalnem odloženem priklicu, v delovnem spominu (na testu številskega obsega nazaj), na nekaterih merah izvršilnih funkcij (na TMT testu) ter na nobeni od samoocenjevalnih lestvic razpoloženja in zadovoljstva z življenjem.
Ključne besede: kognitivni trening, izvršilne funkcije, pozornost, hitrost procesiranja, (delovni) spomin, verbalni spomin, vidno prostorski spomin
Objavljeno: 09.01.2020; Ogledov: 611; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

10.
Odzivni spletni vmesnik za prikaz delovnih planov zaposlenih
Blagica Janeva, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen razvoj ter delovanje tako imenovanega odzivnega spletnega vmesnika za prikaz delovnih planov zaposlenih. Pri razvoju je implementirana odzivna struktura s pomočjo platforme Angular in knjižnice Bootstrap, hkrati pa so upoštevana nekatera načela programiranja iz pristopa mikro čelnih sistemov. Podan je tudi opis sistemskega ozadja, na katerem temelji ta vmesnik. Z izdelavo takšnega uporabniškega vmesnika je zaposlenim zagotovljeno okolje, preko katerega lahko kadarkoli in kjerkoli dostopajo do najnovejših, natančnih informacij o svojem delovnem planu.
Ključne besede: odzivni spletni vmesnik, delovni plani, Angular, mikro čelni sistemi
Objavljeno: 11.11.2019; Ogledov: 343; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici