| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
STALIŠČA UČENCEV 1. RAZREDA DO SVOJEGA OPISMENJEVALNEGA PROCESA
Mateja Meolic, 2013, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge z naslovom Stališča učencev 1. razreda do svojega opismenjevalnega procesa je ugotoviti, kaj učenci 1. razreda (ki so pred opismenjevanjem) menijo o svoji bralni spretnosti (kako sami sebe vidijo kot bralce), o težavnosti (na) učenja branja, o zanimivosti branja in interesu zanj ter o koristnosti branja, saj predvidevamo, da je to povezano z opismenjevalnim procesom. V teoretičnem delu diplomske naloge smo spregovorili o zgodovini branja, opredelili pojem branje, spregovorili o dejavnikih branja, o razlogih za branje in o pomenu branja. Opredelili smo tudi splošno motivacijo, spregovorili o dveh vrstah splošne motivacije in njenih pristopih. V nadaljevanju teoretičnega dela smo opredelili še bralno motivacijo, opisali dve vrsti bralne motivacije ter spregovorili o njenih prvinah. Na koncu teoretičnega dela pa smo spregovorili še o dejavnikih, ki vplivajo na usvajanje branja, in sicer o pripravljenosti na (za) branje, motivaciji za branje, interesu za branje, odnosu do branja ter o samopodobi. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno metodo pri čemer smo s pomočjo polstrukturiranega intervjuja opravili intervjuvanje 45 učencev 1. razreda osnovne šole. Od tega smo intervjuvali 15 učencev, ki ne berejo, 15 učencev, ki malo berejo ter 15 učencev, ki berejo, na koncu pa je sledila analiza intervjujev. Ugotovljeno je bilo, da imajo učenci, ki (malo) berejo, boljše mnenje o svoji bralni spretnosti kot tisti, ki ne berejo, poleg tega pa so tudi spretnejši pri branju. Ugotovili smo, da so tisti učenci, ki ne berejo in tisti, ki malo berejo, mnenja, da učenje branja ni oziroma je težko, učenci bralci pa menijo, da učenje branja ni težko. Ugotovili smo tudi, da skoraj vse tri skupine učencev menijo, da je branje zanimivo, poleg tega pa imajo vsi učenci tudi interes zanj. Ugotovljeno je bilo tudi, da so (skoraj) vsi učenci mnenja, da je branje koristno.
Ključne besede: branje, motivacija, bralna motivacija, prvine bralne motivacije, dejavniki usvajanja branja
Objavljeno: 08.07.2013; Ogledov: 1006; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.01 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici