1. Analitični prikaz stanja nivoja likovne ustvarjalnosti pri učencih v osnovni šoli : magistrsko deloSara Cetl, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Analitični prikaz stanja nivoja likovne ustvarjalnosti pri učencih v osnovni šoli je sestavljeno iz dveh sklopov – teoretične vsebine in empiričnega dela. V uvodnih poglavjih so predstavljeni likovno izražanje, ustvarjalno mišljenje, ki je pogojeno z divergentnim in s konvergentnim mišljenjem, ter vplivi okolja na ustvarjalnost. Opisane so faze likovnega izražanja in razvoj likovnih sposobnosti s poudarkom na učencih v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Nadalje so opredeljeni likovna ustvarjalnost in njeni dejavniki ter kako se omenjeno ustvarjalnost lahko spodbuja ali zavira. Vključenih je tudi nekaj raziskav, ki so se ukvarjale z ustvarjalnostjo ali so pripomogle k razumevanju likovnega izražanja učencev. Empirični del magistrskega dela zajema rezultate raziskave, katere namen je bil analizirati nivo likovne ustvarjalnosti učencev 8. razreda različnih osnovnih šol na območju Maribora. Preučili smo tudi povezanost dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Rezultati so pokazali, da se v nivoju likovne ustvarjalnosti z vidika spola kažejo statistično značilne razlike zgolj pri enem dejavniku – fluentnosti, v prid dekletom. Pokazala se je tendenca elaboracije in fleksibilnosti, pri čemer so nekoliko boljše rezultate dosegle prav tako deklice. Z vidika stratuma je bilo mogoče zaznati statistično značilne razlike pri elaboraciji, občutljivosti za likovne probleme in fluentnosti, v prid učencem iz primestja. V analizi povezanosti spodbujevalnih dejavnikov likovne ustvarjalnosti se je pri vseh pokazala kot pozitivna in statistično značilna. Ugotovili smo, da so podobno slabše rezultate dosegli mlajši učenci v pretekli raziskavi (Herzog, 2009), pri dejavnikih, ki omogočajo likovno ustvarjalnost (redefinicija, fluentnost, elaboracija). To pomeni, da tako mlajši učenci, kot tudi učenci ob koncu osnovne šole ne dosegajo določenih povprečnih rezultatov pri nekaterih dejavnikih likovne ustvarjalnosti. Ključne besede: likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, spodbujanje likovne ustvarjalnosti, likovni razvoj, likovno izražanje Objavljeno v DKUM: 16.11.2021; Ogledov: 1318; Prenosov: 171 Celotno besedilo (1,65 MB) |
2. LIKOVNA USTVARJALNOST MED BODOČIMI UČITELJI RAZREDNEGA POUKAUrška Rogina Gornik, 2020, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo skušali čim natančneje opredeliti pojem ustvarjalnosti in njene vidike, nato pa smo ugotavljali, kako jo lahko razvijamo in zaviramo. Veliko pozornosti smo namenili ustvarjalnosti v šoli in pregledu obstoječih raziskav na tem področju v Sloveniji. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo obstoječega stanja nivoja likovno-ustvarjalnih sposobnosti in likovne apreciacije med študenti razrednega pouka zadnjega letnika dodiplomskega študija na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru, hkrati pa smo preučili še povezanost posameznih dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Za inštrument smo uporabili preverjen test LV1, s katerim smo spremljali vseh šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti in dele likovne apreciacije. Pridobljene podatke smo obdelali s programom SPSS. Dodali smo tudi vzorčne primere pridobljenih rešitev.
Analiza rezultatov je pokazala, da imajo študentje skupno nizek nivo likovne ustvarjalnosti. Nekoliko boljši dosežki so sicer pri likovnih dejavnikih, ki likovno ustvarjalnost omogočajo. Med dejavniki likovne ustvarjalnosti so najvišji dosežki pri likovnem dejavniku fluentnost, najslabši pa pri komplementarnem dejavniku fleksibilnost. Zaradi slabih dosežkov pri testu nismo mogli potrditi hipotez, ki se nanašajo na korelacije med posameznimi dejavniki likovne ustvarjalnosti. V drugem delu testa, ki je bil namenjen spremljanju likovne apreciacije, so bili študentje uspešnejši kot v prvem delu. Zelo dobro so rešili naloge, ki so se nanašale na percepcijo, malo manj uspešni so bili pri tistih, ki se nanašajo na recepcijo. Ključne besede: ustvarjalnost, ustvarjalnost bodočih učiteljev, dejavniki likovne ustvarjalnosti, spodbujanje in zaviranje ustvarjalnosti, likovna apreciacija. Objavljeno v DKUM: 25.11.2020; Ogledov: 1135; Prenosov: 142 Celotno besedilo (2,76 MB) |
3. Dejavniki likovne ustvarjalnosti in likovnopedagoško deloJerneja Herzog, 2009, izvirni znanstveni članek Opis: V prispevku predstavljamo rezultate raziskave, katere osnovni namen je bil, preučiti nivo likovne ustvarjalnosti pri učencih v osnovni šoli in ugotoviti morebitne razlike med spoloma. V raziskavi smo preučevali tudi povezanosti dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Rezultati pričujoče raziskave so pokazali,da med spoloma pri skupnih vrednostih dejavnikov, ki likovno ustvarjalnost spodbujajo, obstaja statistično značilna razlika v prid boljšim rezultatom pri deklicah. Pri skupini dejavnikov, ki likovno ustvarjalnost omogočajo, pa ne zaznamo statistično značilnih razlik. Pri rezultatih povezanosti med dejavniki pa smo ugotovili, da obstajajo predvsem visoke povezanosti med komplementarnimi pari dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Ključne besede: likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, likovna vzgoja, povezanost Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1910; Prenosov: 187 Celotno besedilo (130,85 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. PRIMERJAVA LIKOVNO-USTVARJALNIH DOSEŽKOV NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLENena Hrušovar, 2010, diplomsko delo Opis: Ustvarjalnost je pojem, ki ga uporabljamo zelo pogosto, a o njem vemo pravzaprav zelo malo. Ogromno literature na široko piše o njem, a še danes nimamo enoznačne definicije ustvarjalnosti. Zelo pomembno pa se je zavedati, da je ustvarjalnost sposobnost, ki je enakovredno razporejena med vse posameznike in jo je potrebno smotrno razvijati. Tako doma kot v šoli so otroci neprestano pod različnimi vplivi. Le-ti so včasih spodbudni, nemalokrat pa tudi zavirajo razvoj otroške domišljije, spontano izražanje in druge ustvarjalne sposobnosti.
V diplomskem delu je najprej teoretično osvetljen pomen ustvarjalnosti z več zornih kotov. Nato sledi empirični del, v katerem je bil raziskan nivo likovno-ustvarjalnih sposobnosti in primerjan glede na spol in stratum 11- in 12-letnikov. Kot instrument raziskovanja za ugotavljanje obstoječega stanja likovne ustvarjalnosti je bil uporabljen že preverjen test LV1. S testom je bilo spremljanih šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti, katerih podatki so bili nato obdelani s programom SPSS. Za nazornejšo predstavo so dodani še vzorčni primeri rešitev učencev.
Analiza rezultatov je pokazala, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri dejavniku likovne fleksibilnosti in občutljivosti za likovne probleme v prid deklicam. Prav tako so bile raziskane morebitne razlike med učenci iz mestnega oz. primestnega okolja. Statistično značilna razlika je bila zaznana pri dejavniku likovne fluentnosti, kjer so dosegli boljše rezultate učenci iz mestnega okolja. Ključne besede: ustvarjalnost, likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, likovna ustvarjalnost v osnovni šoli, spodbude za razvoj ustvarjalnosti, zaviranje ustvarjalnosti Objavljeno v DKUM: 14.10.2010; Ogledov: 2259; Prenosov: 291 Celotno besedilo (8,70 MB) |