| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 256
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Varnost motoristov v cestnem prometu: analiza prometne varnosti voznikov motornih koles v Republiki Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Tilen Zajc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V cestnem prometu so dnevno udeleženi tako vozniki motornih vozil (avtomobilov, motorjev), kolesarji kot tudi pešci. Prav zato je zavedanje o varnosti v cestnem prometu za vse udeležence še toliko bolj pomembno. Večina ljudi v določenem trenutku postane voznik, naj bo to motorno vozilo ali ne. Zavedati se je treba tako odgovornosti za dejanja kot tudi za vse morebitne posledice, ki se lahko pripetijo vsakemu udeležencu. Motoristi poleg kolesarjev in pešcev spadajo med bolj ogroženo skupino udeležencev v prometu. Hiter tempo življenja, nezbranost in redno spreminjanje cestne infrastrukture povzročajo nesreče, ki so večkrat končajo tragično. Do nesreč motoristov največkrat prihaja zaradi zdrsa motorja, ki ga večinoma povzročijo nepravilnosti na cestišču. Med pogostejšimi vzroki so tudi izguba nadzora nad vozilom in neprilagojena hitrost. V vseh naštetih primerih je motorist za nesrečo kriv sam. Analiza prometne varnosti v Republiki Slovenij prikazuje tudi, da je v primerih, ko motorist za nesrečo ni kriv sam, najpogostejši vzrok nesreče odvzeta prednost na cesti in neprimerno vedenje drugih udeležencev v prometu. Preučevane statistike sicer prikazujejo, da se varnost na slovenskih cestah počasi izboljšuje. Velik del k temu prispevajo tudi redne akcije, ki opozarjajo na pomen varnosti v cestnem prometu s strani Agencije RS za varnost prometa in slovenske policije. S tem se vsi udeleženci v prometu bolj zavedajo svoje ranljivosti in posledic, ki jih lahko neznanje ali nezbranost na cesti povzročita.
Keywords: varnost, promet, cestni promet, ceste, diplomske naloge
Published in DKUM: 16.01.2023; Views: 72; Downloads: 22
.pdf Full text (1,52 MB)

2.
Zagotavljanje dostave tovora na dogovorjen termin : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Patricija Fijavž, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Za uspešnost transportne dejavnosti je pomembno dobro sodelovanje med vsemi sodelujočimi členi transportne verige. Velik pomen predstavlja transportno podjetje, od katerega je odvisno, če bo tovor prišel do končne stranke pravočasno in če bo le ta v takšnem stanju, kot je odšel iz naklada; če povzamemo, je prevoznik odgovoren za varen in pravočasen transport. V našem delu smo se osredotočili na izbrano transportno podjetje, pri katerem smo izpostavili tri probleme, ki se pojavijo pri transportu tovora po cesti in pri katerih je pravočasna dostava lahko onemogočena. Izpostavili smo nesrečo pri nakladu, naravno nesrečo in krajo tovora. V teoretičnem delu smo opisali tovor, kjer smo zajeli tudi pritrjevanje tovora in kosovni tovor. Povzeli smo zakonodaje, ki urejajo prevoz tovora v cestnem prometu. Opisali smo potrebno dokumentacijo, delo voznika, delo disponenta, delo upravljalca prevozov in časovni okvir prevoznikove odgovornosti ter tveganja in nesreče v cestnem prometu, kjer smo v podpoglavju povzeli še reševanje kritja stroškov in zahteve pri iskanju izvora škode. V analizi obstoječega stanja smo opisali celoten proces od prejetega naročila do zaključenega transporta z vsemi zapleti, ki so se že pripetili v našem izbranem podjetju. Izdelali smo statistiko škod v izbranem podjetju za leto 2021 in podrobno opisali takratni vozni park podjetja. Analizirali smo celoten postopek nastanka škod, pri primeru nesreče na nakladu smo ugotovili, da je škoda nastala zaradi nepravilnega reagiranja voznika in neupoštevanja delavcev na nakladalnem mestu. V drugem primeru smo opisali primer naravne nesreče, kjer smo ugotovili, da se voznik naravni nesreči ni mogel izogniti. Kot zadnji primer pa smo podali krajo tovora, pri kateri smo predlagali, da voznik vedno, ko ni prisoten pri nakladu, o tem obvesti disponenta, ki bo posredoval informacijo svojemu naročniku in preveril zakaj voznik ni smel biti prisoten, saj menimo, da bi slednje lahko bil razlog za kasnejšo krajo tovora nekaj kilometrov vstran na nevarovanem parkirnem mestu. Predlagamo prav tako, da vozniki, če je to le mogoče uporabljajo varovana parkirna mesta in lastne plombe. Zaključili smo s sklepom, da do zamud na dogovorjen termin prihaja iz različnih razlogov. Ugotovili smo, da nesreč in posledično zamud ne moremo čisto izničiti, lahko pa jih ob upoštevanju predlogov zmanjšamo.
Keywords: transport tovora, cestni promet, zagotavljanje dostave, časovni okvir, voznik
Published in DKUM: 11.01.2023; Views: 50; Downloads: 0
.pdf Full text (2,25 MB)

3.
Vizija nič v varnosti prometa : švedska implementacija
Matjaž Vrečič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Cestni promet povezuje mesta in države z razpletenim cestnim omrežjem. Z razvojem industrije in potrebe po tranzitu so osebni avtomobili postali vse bolj dostopni. Z dostopnostjo se je povečala tudi njihova uporaba. Cestno omrežje je postalo preplavljeno z vozili. Cestnoprometna pravila urejajo prometne režime na najrazličnejše načine. S povečanjem frekvence vozil se je tako povečala tudi možnost za nastanek prometnih nesreč. Prometne nesreče so skozi čas postale eden izmed glavnih krivcev za smrti v sodobnih družbah. S problematiko prometne varnosti so se začele ukvarjati države po vsem svetu na najrazličnejše načine. Ob prelomu tisočletja je Švedska predstavila in v svojo politiko varnosti cestnega prometa implementirala Vizijo nič, do takrat še nepoznan koncept v prometni varnosti. Cilj Vizije nič je kot že ime samo pove; nič smrtnih žrtev v cestnem prometu. Države so skozi čas na različne načine začele povzemati uspešni švedski model prometne varnosti. Vizija nič vključuje najrazličnejše udeležence v cestnem prometu. Vizija nič je cilj, ki je morda nedosegljiv, a je vodilo in usmeritev za zaščito življenja in zdravja posameznikov in družbe. Zgledu drugih je sledila tudi Slovenija. Vizijo nič je sčasoma vpeljala v notranjo politiko cestnega prometa. S samostojnostjo Republike Slovenije, so sledili novi zakoni na področju prometne zakonodaje. Sčasoma je del resolucij o varnosti prometa postala tudi Vizija nič.
Keywords: promet, cestni promet, prometna varnost, preventivne dejavnosti, vizija nič, nacionalni program varnosti cestnega prometa, primerjave, Švedska, Slovenija, diplomske naloge
Published in DKUM: 11.01.2022; Views: 408; Downloads: 58
.pdf Full text (494,45 KB)

4.
Vpliv prostoživečih živali na varnost v cestnem prometu : magistrsko delo
Nina Štorgelj, 2021, master's thesis

Abstract: V današnjem času je ob izboljšani tehnologiji in boljšemu življenjskemu standardu čedalje več avtomobilov oziroma vozil na splošno. Kljub napredni tehnologiji zaznavanja hitrosti, senzorjev za bližino itd. pa znanstveniki na področju prometne varnosti še niso uredili možnosti predvidevanja trkov s prostoživečimi živalmi. V Sloveniji se vsako leto povprečno zgodi 18 tisoč prometnih nesreč, od teh tudi nekaj zaradi povozitve prostoživeče živali. Cilj magistrskega dela je predlagati preventivne ukrepe za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na podlagi že ustaljenih praks v Sloveniji in tujini na avtocestah ter glavnih in regionalnih cestah. V magistrskem delu so predstavljeni zakonodaja Evropske unije in Slovenije, cestni promet in varnost, prostoživeče živali ter obstoječi preventivni ukrepi doma in v tujini. V zadnjem poglavju so na podlagi že obstoječih ukrepov v tujini predlagani preventivni ukrepi za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na različnih lokacijah v Sloveniji.
Keywords: varnost, cestni promet, prostoživeče živali, prometna nesreča, preventivni ukrepi
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 539; Downloads: 50
.pdf Full text (4,95 MB)

5.
E-Skiroji v cestnem prometu : diplomsko delo
Aleksija Rainer, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Električni skiroji, znani kot e-skiroji, so postali eden izmed bolj zaželenih izdelkov na trgu. So lahki, udobni, enostavni za uporabo in idealni za hitro vožnjo po prometnih urbanih področjih. So okolju prijazni in pomagajo pri odpravljanju zastojev v mestnih središčih ter pri pomanjkanju parkirnih mest. Kljub veliko prednostim prinašajo tudi nekatere slabosti in nevarnosti. Ker jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo, lahko hitro privede do prometne nesreče in nastanka poškodb. V diplomski nalogi smo opisali električne skiroje, njihove tehnične karakteristike (e-skiroja Xiaomi Pro 2), prednosti, slabosti in nevarnosti e-skirojev v prometu, zakonodajo ter zavarovanje mikro mobilnosti, pod katero spadajo tudi električni skiroji. Prikazali smo tudi statistične podatke nesreč z e-skiroji v Sloveniji za leto 2019, 2020 in 2021 (januar–junij), podatke ankete neuporabnikov in uporabnikov e-skirojev ter analizo vožnje z e-skirojem Xiaomi M365 Pro. Ugotovili smo, da ni veliko prometnih nesreč z e-skiroji, ponavadi gre za prometne nesreče z bočnim trčenjem pri neupoštevanju pravil o prednosti, z lažjimi poškodbami. Podatki anket kažejo, da vozniki e-skirojev upoštevajo navodila in zakone. Anketirancem se e-skiro ne zdi nevaren, prometnih nesreč in konfliktov skoraj ni, povprečna vožnja je 15 minut, glavni razlog uporabe e-skiroja je izogib gneči in prihranek s časom.
Keywords: električni skiro, cestni promet, varnost v cestnem prometu, prometne nesreče, anketiranje
Published in DKUM: 14.09.2021; Views: 801; Downloads: 129
.pdf Full text (2,23 MB)

6.
Vloga policije na področju zagotavljanja varnosti v cestnem prometu: primer policijske uprave Ljubljana : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Matic Obrez, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi je predstavljeno delo policije na področju cestnega prometa s poudarkom na primeru delovanja Policijske uprave Ljubljana. Predstavljena sta organizacija policije in območje, ki ga uprava pokriva. Na področju cestnega prometa policija za vzpostavitev reda uporablja oziroma deluje po različnih zakonih, ki so predstavljeni v nalogi. Glede na zakone policija pri kontrolah prometa nad udeleženci v cestnem prometu uporablja ukrepe, nad kršitelji zakonov pa tudi sankcije. S tem želi zagotoviti čim boljše stanje prometne varnosti ter manjše število smrtnih žrtev na cestah. Namen diplomske naloge je bil predstaviti in ugotoviti dejansko vlogo policije v cestnem prometu s poudarkom na primeru delovanja Policijske uprave Ljubljana. Glede na to, da je temelj dobrega delovanja in sodelovanja zaupanje, je bilo potrebno ugotoviti, kakšno je zaupanje v delo policije na področju cestnega prometa. Stanje prometne varnosti je eden izmed glavnih vidikov uspešnosti preventivnih akcij in vseh poostrenih nadzorov policije, ki ga lahko najlažje prikažemo s številom smrtno ponesrečenih v prometnih nesrečah oziroma s številom prometnih nesreč. Kot je bilo že omenjeno, skušamo stanje prometne varnosti izboljšati s preventivnimi akcijami, s katerimi v sodelovanju s policijo različni organi in društva ozaveščajo državljane in udeležence v prometu z določeno problematiko. V skladu s tem je bilo potrebno ugotoviti, ali drži teza, da preventivne akcije pripomorejo k izboljšanju prometne varnosti. V sklopu predstavitve vloge policije v cestnem prometu je bila izvedena tudi anketa, ki je temeljila predvsem na teoretičnih podlagah, ki so bile predstavljene v nalogi. Prav tako je bil cilj ugotoviti, kakšno je trenutno stanje na slovenskih cestah in kakšno mnenje imajo anketirani o delu policije na področju cestnega prometa. Anketa je bila izvedena med ljudmi na območju Policijske uprave Ljubljana. Na podlagi raziskav je bilo ugotovljeno, da preventivne akcije pripomorejo k izboljšanju prometne varnosti, prav tako se je izkazalo, da anketirani dobro poznajo posamezne preventivne akcije s področja cestnega prometa. Prav tako je bilo pozitivno ocenjeno zaupanje v delo policije na področju varnosti v cestnem prometu in v splošno delo policije.
Keywords: diplomske naloge, policija, zagotavljanje varnosti, cestni promet
Published in DKUM: 04.10.2019; Views: 700; Downloads: 69
.pdf Full text (735,36 KB)

7.
Varnost električnih vozil v cestnem prometu
Miha Kotnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Na začetku diplomskega dela sta na kratko predstavljeni zgodovina električnega vozila ter razlika med električnim in hibridnim vozilom. Predstavljene so prednosti in slabosti električnega vozila. V nadaljevanju so predstavljeni varnost električnih vozil, kako so zasnovana, varnost električnih sistemov, varnost baterije, vzdrževanje in varnost električnega vozila po trku. Predstavljeni so tudi podatki testov trčenja električnega vozila. Opisana je analiza vožnje z električnim vozilom. Predstavljeni so tudi predlogi in izboljšave, ter raziskave in mnenja za in proti električna vozila. Izvedeni sta bili tudi dve anketi. Prvi anketni vprašalnik je bil za lastnike električnih vozil, drugi pa za posameznike, ki bi morda kupili električno vozilo. Ugotovili smo, da je električno vozilo zelo varno, saj so testi trčenja dosegali nadpovprečne ocene. Problem električnega vozila je, da so neslišna, kar pomeni, da jih ostali udeleženci v prometu ne slišijo, kar lahko privede do nesreče. S pomočjo rezultatov ankete smo ugotovili, da bi ljudje kupili električno vozilo, vendar je problem še vedno cena. V empiričnem delu smo v okviru vsake od dveh anket anketirali 100 ljudi. Anketi sta bili objavljeni na socialnem omrežju Facebook in na forumu za lastnike električnih vozil. Vse podatke za teoretični del smo povzeli iz strokovnih člankov, spletnih virov ter knjig in jih smiselno razčlenili na poglavja.
Keywords: varnost električnih vozil, testi trčenj, cestni promet, anketa
Published in DKUM: 09.04.2019; Views: 1091; Downloads: 142
.pdf Full text (2,13 MB)

8.
Problematika pri prevozu nevarnega blaga : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Aljaž Žagar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Prevoz nevarnih snovi je zaradi vseh predpisov, ki urejajo to področje zelo kompleksen proces. V slučaju prometne nesreče z udeležbo vozila, ki prevaža nevarno blago lahko pride do hudih prometnih nesreč in s tem tudi do nevarnega in škodljivega reagiranja ter delovanja posameznih nevarnih snovi na okolje in ljudi. Upravičeno lahko sklepamo, da so za nastanek nevarnih posledic odgovorni prav vozniki nevarnega blaga saj so pogosto premalo izobraženi in usposobljeni za prevoz le tega. Predvidevamo, da so ti vozniki preporedko ustavljeni in kontrolirani s strani policistov saj v večini primerov tudi sami policisti nimajo ustreznega znanja in potrebnih usposabljanj za nadzor nad prevozom nevarnega blaga. Problem, ki ga obravnavamo pri tej diplomski nalogi je predvsem nestrokoven prevoz nevarnih snovi v cestnem prometu s strani voznikov kot tudi pomanjkanje kontrole nad prevozom nevarnega blaga s strani policistov. Na praktičnem primeru prevoza nevarnega blaga smo prikazali do kakšnih posledic lahko pride če se takšen prevoz izvaja nestrokovno. Namen in cilj tega diplomskega dela je tudi opozoriti na morebitne nesreče in hude posledice, ki lahko nastanejo pri nepravilnem prevozu nevarnega blaga. Zaradi tega želimo širši javnosti predstaviti načine postopanja z nevarnim blagom v slučaju nesreče, ker imajo lahko le te katastrofalne posledice za zdravje ljudi in nevarno delujejo na naravo in okolje.
Keywords: diplomske naloge, prevoz, nevarno blago, cestni promet
Published in DKUM: 13.02.2019; Views: 1343; Downloads: 279
.pdf Full text (1,01 MB)

9.
Varnost voznikov tovornih vozil v cestnem prometu
Aleksandar Vulović, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Primarni cilj diplomskega dela Varnost voznikov tovornih vozil v cestnem prometu je bilpoiskati rešitve, s katerimi bi pravočasno preprečili škodne dogodke, povezane z voznikom, transportnim podjetjem in naročnikom. V uvodu smo najprej predstavili teoretična izhodišča o transportu in cestnem prometu, opredelili smo tudi udeležence v cestnem prometu. Raziskali smo tudi slovenskepredpise, ki urejajo področje cestnega transporta in prometa, predvsem smo raziskovali področje delovnega časa, prisilnih počitkov in vse faktorje, ki bi lahko vplivali na psihofizično stanje voznika, ki lahko v primeru slabega psihofizičnega stanja povzroči škodni dogodek. Določili smo tudi nevarnosti, katerim je voznik tovornega vozila izpostavljen, in s pomočjo le-teh opredelili rešitve, s katerimi bi lahko v veliki meri preprečili škodne dogodke. Rešitve smo pridobivali s pomočjo strokovne literature, svetovnega spleta in lastnih idej
Keywords: transport, cestni promet, voznik tovornega vozila, delodajalec, škodni dogodki
Published in DKUM: 03.08.2018; Views: 1244; Downloads: 134
.pdf Full text (291,62 KB)

10.
Preprečevanje vožnje v nasprotno smer po avtocesti - praksa in vizija v Republiki Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Monika Grobelnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava preprečevanje vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Glavna tema raziskovanja je praksa in vizija preprečevanja vožnje v nasprotno smer v Republiki Sloveniji. Za vožnjo v nasprotno smer po avtocesti je v veliki meri kriv človek, ki se ne drži pravil v cestnem prometu. Vožnja v nasprotno smer po avtocesti pomeni, da voznik po vozišču, ki je namenjeno vožnji v eno smer, vozi v nasprotno smer vozišča, ta pa se v veliko primerih konča s hudimi posledicami. V diplomskem delu so predstavljeni statistični podatki, najpogostejši vzroki in posledice vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Velik poudarek je namenjen preučevanju preprečevanja vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Med najpomembnejše ukrepe zagotovo sodi preventivno delovanje, ki omogoči, da do vožnje v nasprotno smer po avtocesti sploh ne pride. Zelo velik vpliv pri varnosti v cestnem prometu imajo policisti, DARS in nevladne organizacije, ki delujejo z ozaveščanjem voznikov, kako zelo je vožnja v nasprotno smer nevarna. DARS se že nekaj časa ukvarja s problematiko vožnje v nasprotno smer in v to vlaga ogromno sredstev. V sodelovanju s policijo in AVP je DARS izvedel že vrsto ukrepov in jih skozi raziskovalne naloge implementirali v realno okolje. Za preprečevanje vožnje v nasprotno smer je v diplomskem delu predstavljeno preventivno izobraževanje in ozaveščanje, tehnične prepreke, elektronski sistemi, prometna signalizacija in zakonodaja. V tujini so se kot najbolj učinkovito preprečevanje vožnje v nasprotno smer pokazale fizične prepreke, saj vozniku fizično preprečijo vožnjo v nasprotno smer. V Sloveniji tega načina preprečevanja zaenkrat še ne uporabljamo.
Keywords: promet, cestni promet, avtoceste, vožnja v nasprotno smer, preprečevanje, diplomske naloge
Published in DKUM: 11.12.2017; Views: 1677; Downloads: 137
.pdf Full text (1,60 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica