1. Analiza cenovne strategije mednarodne družbe v tekstilni industrijiKristjan Mihin, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali tekstilni trg, v katerem smo se spoznali s strategijami postavljanja cen, tako v teoriji kot tudi v praksi na podlagi mednarodne družbe. Postavili smo si cilj ugotoviti, kako se postavljajo cene na različnih trgih in kaj na to vpliva. Ugotovili smo, da je kar nekaj dejavnikov, ki posredno ali neposredno vplivajo na postavljanje cene na samem trgu. Eden od takšnih dejavnikov je življenjski standard same države, ki smo jo obravnavali, potem geografska oddaljenost ter kakšne so pregrade vstopa na trg. Ugotovitve smo tudi preverili na podlagi mednarodne družbe ZARA, spoznali smo, zakaj in kako jim že toliko let uspeva na vseh trgih, ki si jih zastavljajo, in njihovo zgodovino in najbolj pomembne dogodke, po katerih se razlikujejo od drugih podjetij. Ključne besede: strategije, cena izdelka, podjetje, tuji trgi Objavljeno v DKUM: 11.11.2021; Ogledov: 725; Prenosov: 48 Celotno besedilo (930,40 KB) |
2. Razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda : magistrsko deloAndrej Oprčkal, 2020, magistrsko delo Opis: V nalogi je predstavljen razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda. Prikazan je celoten proces od osnovne ideje do končnega produkta pripravljenega za prodajo. Glavni cilj razvoja je bil ustvariti izdelek, ki je lahek, nosi težo naprave, učinkovito odvaja kondenzat, je enostaven za vgradnjo in estetsko privlačen. Poleg praktičnega prikaza vseh faz razvoja so predstavljene tudi teoretične osnove. Vključene so teme analize trga, iskanja idej, konstruiranja ter proizvodnje izdelka, kontrole kakovosti, oblikovanja pakiranja, priprave dokumentacije, avtorske zaščite in ekonomike izdelka. Do končnega cilja smo prišli z uporabo metod, kot so brainstorming, SWOT, FMEA ter izvedbo benchmarking analize in analize življenjskega cikla. Razvit izdelek ustreza zastavljenim ciljem in podanim tezam. Ključne besede: razvoj izdelka, projekt, toplotne črpalke, HVAC, konstruiranje, prodajna cena, pakiranje izdelka, avtorska zaščita, dokumentacija izdelka, ekonomika izdelka, kakovost Objavljeno v DKUM: 20.10.2020; Ogledov: 1162; Prenosov: 33 Celotno besedilo (7,49 MB) |
3. Analiza prodajnih cenNastja Sivka, 2018, diplomsko delo Opis: Konkurenca na trgu je velika. Trg je zasičen z različnimi blagovnimi znamkami in izdelki. Vsi bi želeli vedeti, kaj so najpomembnejši faktorji, ki vplivajo na nakupno odločitev. Dejstvo je, da preprostega odgovora ni.
Lahko pa z gotovostjo trdimo, da sta cena in preplet komunikacijskih aktivnosti dva izmed ključnih elementov. Čokolada Milka zavzema več kot 44 % trga s čokoladami, Gorenjka več kot 12 %, Dorina predstavlja okoli 11 %, trgovske blagovne znamke okoli 10 % in Lindt dobra 2 %. Če povzamemo analizo cen, ima Mercator najnižje cene pri čokoladah trgovske blagovne znamke. Vsekakor pa je glavni favorit na trgu čokolad Spar, saj ima široko paleto izdelkov in je cenovno konkurenčen glede na trg. Pri trgovski blagovni znamki je cenovna primerjava malce težja, saj je velik dejavnik, ki vpliva na ceno, sama sestava izdelka. Produkti blagovnih znamk naj bi zagotavljali isto kakovost pri različnih trgovcih, pri trgovskih blagovnih znamkah pa so lahko odstopanja precejšnja, v odvisnosti ali trgovec zasleduje kvaliteto ali zgolj ceno. Ključne besede: analiza prodajnih cen, konkurenca, blagovna znamka, kakovost, trgovci, politika cen, slovenski trg, prodajna cena, popusti, ugodnosti, promocija, življenjski cikel izdelka, promocijske cene, diferencirane cene, analiza raziskave, cenovna primerjava Objavljeno v DKUM: 19.09.2019; Ogledov: 1459; Prenosov: 311 Celotno besedilo (9,19 MB) |
4. Projekt razvoja izdelka inteligentnega pohištva z raziskavo marketinškega spleta izdelkaVid Glinšek, 2018, diplomsko delo Opis: K inovacijam stremi vsak posameznik in vsako podjetje. Prinašajo ključno prednost na neizprosnem novodobnem trgu. Inovativnost lahko spodbujamo na različne načine. Na primeru razvoja intuitivne postelje lahko vidimo preizkušene metode, s katerimi lahko pridemo do željenih inovacij. V diplomskem delu bomo predstavili potek inovacijskega projekta »Product innovation project«, rezultate naše skupine in raziskavo marketinškega spleta izdelka, ki pa je nerazdružljivo povezana s smernicami sodobnega marketinga. Ključne besede: razvoj izdelka, metode generiranja idej, aditivne tehnologije, marketinški splet, cena, izdelek, distribucija, marketinško komuniciranje, prototipiranje Objavljeno v DKUM: 27.09.2018; Ogledov: 1123; Prenosov: 113 Celotno besedilo (2,76 MB) |
5. RAZVOJ NOVEGA IZDELKA “GLAVNIK S SPREJEM”Lidija Šuštar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi z naslovom Razvoj novega izdelka Glavnik s sprejem obravnavamo razvoj novega izdelka od ideje do uvedbe izdelka na trg. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Da bi izdelek uspešno razvili in ga pravilno ter pravočasno umestili na trg smo v teoretičnem in praktičnem delu naloge sledili osemstopenjskemu procesu razvijanja izdelka:
• zbiranje idej za nov izdelek,
• ocenjevanje idej,
• preučevanje tržnih možnosti izdelka,
• tehnološko razvijanje novega izdelka,
• tržno razvijanje novega izdelka,
• tržno testiranje novega izdelka,
• uvajanje novega izdelka na trg,
• komercializacija.
Za lažje razumevanje praktičnega dela smo se dobro osredotočili na proces razvoja izdelka in procesne definicije avtorjev: ugotovitve, predlogi, slikovne ponazoritve.
Na osnovi teoretičnih spoznanj smo znanje prenesli na praktičen primer razvoja novega izdelka ter ob vsaki stopnji razmislili o tem ali je novi izdelek primeren za trg. Ključne besede: nov izdelek, ideja, razvoj novega izdelka, raziskava trga, uvajanje novega izdelka, prodajna cena, analiza točke pokritja, upravičenost uvedbe. Objavljeno v DKUM: 11.11.2016; Ogledov: 2352; Prenosov: 540 Celotno besedilo (6,52 MB) |
6. NAKUPNE ODLOČITVE SLOVENSKEGA POTROŠNIKA PRI NAKUPU V TRGOVSKI VERIGI SPARTina Gosar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Obravnavamo področje nakupnih odločitev potrošnikov, ki nakupujejo v trgovski verigi Spar Slovenija d.o.o.. Predstavljamo potrošnika v njegovi vlogi in dejavnikih, ki vplivajo nanj. Opredeljujemo potrošnika, dejavnike, procese in odločitve, ki vplivajo na nakup, ter jih podrobneje razdelamo. Opredeljujemo tudi trenutne trende in trende v prihodnosti. Zanima nas potrošnik in njegova izhodišča za nakup. V ospredju se nam vedno pojavlja kupec, ki bodisi deluje kot potrošnik, porabnik, bodisi kot kupec in ne porabnik. Ključne besede: Nakupne odločitve, nakupni proces, dejavniki vplivanja na nakup, cena, država porekla, promocije, izkušnje z izdelkom, zdravstvena varnost izdelka, priporočila prijateljev in znancev, kvaliteta, embalaža, storitve prodajnega osebja, blagovna znamka, oglaševanje, okus, označevanje izdelkov, izgled prodajnega mesta, kupec, potrošnik, Spar Slovenija d.o.o., spletna trgovina, trendi nakupovanja, marketing, prodaja, segmentacija Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1960; Prenosov: 175 Celotno besedilo (1,95 MB) |
7. Analiza dejavnikov nakupa mlečnih prehrambnih izdelkov v SlovenijiDanijela Babenko, 2016, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je bil proučiti dejavnike, ki vplivajo na nakup mlečnih prehrambnih izdelkov, in ugotoviti, kateri dejavniki so pri slovenskih porabnikih in njihovih nakupnih odločitvah, najpomembnejši.
V teoretičnem delu magistrske naloge je s pomočjo teoretičnih izhodišč obravnavanih avtorjev domače in tuje literature predstavljeno nakupno odločanje porabnikov, nakupni proces, dejavniki in vrste nakupnega odločanja ter podrobneje več dejavnikov, ki vplivajo na odločitve o nakupu prehrambnih izdelkov. V praktičnem delu magistrske naloge je bila izvedena raziskava dejavnikov nakupa mlečnih prehrambnih izdelkov v Sloveniji. Rezultati raziskave so podali vplogled v preference porabnikov, njihove poglede, stališča in vrednote glede obravnavane tematike.
Proučevanje porabnikov in nakupnih dejavnikov bi moralo ponudnikom predstavljati pomembno izhodišče pri oblikovanju njihovih trženjskih strategij. Le poznavanje porabnika lahko vodi podjetje do doseganja ključnih ciljev. Porabniku je potrebno ponuditi, kar želi in potrebuje, sicer bo odšel h konkurenci, pridobiti porabnika nazaj pa je veliko dražje in težje kakor ga obdržati. Ključne besede: dejavniki nakupnega odločanja, proces nakupnega odločanja, vrste nakupnega odločanja, porabnik, domači in tuji mlečni prehrambni izdelki, kakovost in cena izdelka Objavljeno v DKUM: 14.04.2016; Ogledov: 1960; Prenosov: 383 Celotno besedilo (2,18 MB) |
8. Razvoj, konstrukcija in uvajanje polnilne postaje v podjetju Šumer d.o.o.Domen Babič, 2015, diplomsko delo Opis: V današnjem, za mala in srednje velika podjetja težkem času, ko je trg vse bolj zasičen z raznovrstnimi izdelki, je zelo težko priti do zanimive ideje za razvoj novega izdelka. Veliko idej za nov izdelek namreč zamre že v samem začetku procesa razvoja novega izdelka. Podjetja morajo ravno zaradi tega, vlagati veliko truda v razvoj takih izdelkov, ki bodo dolgoročno gledano, zadovoljevali potrebe odjemalcev in potrebe podjetja. Velika večina izdelkov je danes usmerjenih v individualne želje odjemalcev.
V diplomskem delu je predstavljen postopek razvoja novega izdelka, ki je namenjen uporabnikom mobilnih aparatov. Predstavljen je celoten proces od zbiranja idej za nov izdelek, razvoja in konstruiranja izdelka, ter končno tudi do uvajanja izdelka na trg. Prav tako je predstavljen postopek hitre izdelave prototipov, s pomočjo katerega sem izdelek tudi izdelal.
Rezultat mojega dela prikazuje, da je možno tudi brez večjih finančnih vložkov izdelati funkcionalen prototip izdelka in ga uspešno predstaviti. Ključne besede: razvoj izdelka, konstruiranje, lastna cena, uvajanje na trg, hitra izdelava prototipov, inovacije, polnilna postaja. Objavljeno v DKUM: 27.10.2015; Ogledov: 1616; Prenosov: 167 Celotno besedilo (3,10 MB) |
9. DOLOČANJE CEN NA PRIMERU PODJETJA EUROSPORT-TRADE D.O.O.Anja Štravs, 2013, diplomsko delo Opis: Danes se trgovska podjetja borijo s splošnim zmanjšanjem prodaje, hudo konkurenco, nelikvidnostjo in še čem. V tem boju so nekatera bolj, nekatera manj aktivna. Ena izmed smiselnih aktivnosti, v želji po sledenju ciljev, je premišljeno oblikovanje prodajnih cen, ki bi odjemalce prepričale za nakup. To je predvsem pomembno v trgovini na drobno, saj ima odjemalec neposreden stik z izdelkom in ceno hkrati. Cena, ki je po odjemalčevem mnenju previsoka glede na koristi, pridobljenega izdelka, odjemalca odvrne od nakupa. Podjetja, ki se zavedajo resnosti vpliva prodajne cene na odjemalce raziskujejo trg, poznajo svojo ciljno skupino in konkurenco.
V teoretičnem delu diplomskega seminarja sem preučila teorijo prodajnih cen in metode oblikovanja cen ter poudarila, da je določitev primerne cene pomemben dejavnik, ki odjemalca prepriča oz. ga odvrne od nakupa. Od takšnih odločitev pa je odvisna uspešnost podjetja.
Ciljna skupina podjetja Eurosport trade je dobro informirana o možnostih, med katerimi izbirajo, ko so odločajo za nakup, zato je še toliko bolj pomembno, da podjetje pozna mnenje odjemalcev ter vrednost izdelkov, ki jo odjemalci zaznajo. V empiričnem delu sem na primeru prikazala, da podjetje za večji del izdelkov določa cene s pomočjo metode na osnovi zaznane vrednosti izdelka pri odjemalcu, za katero menim da je ustrezna in bo podjetju pripomogla k doseganju zastavljenih ciljev tudi v bodoče. Ključne besede: prodajna cena, stroški, zaznana vrednost izdelka, odjemalci Objavljeno v DKUM: 12.11.2013; Ogledov: 1829; Prenosov: 265 Celotno besedilo (607,20 KB) |
10. RAZISKAVA TRŽIŠČA IN ODLOČANJE O IZDELKUNina Steiner, 2013, diplomsko delo Opis: Raziskovanje tržišča je pomemben faktor v organizaciji, s pomočjo katerega zbiramo in analiziramo podatke, ki smo jih pridobili z raziskavo. Pomembno je, da organizacija ugotovi, kako se prilagoditi porabnikom, da se doseže želena pozicija na trgu. Organizacija mora narediti načrt raziskave, kjer se opiše kaj je sploh problem, ki ga je potrebno raziskati in ugotoviti kako to izpeljati ter kdo bo vse to raziskoval.
Raziskali in obdelali smo področje raziskovanja tržišča, ki nam je bilo v veliko pomoč pri naši primarni raziskavi. S to raziskavo smo ugotovili, kako pomembno je, da si organizacija pravilno zastavi raziskovalni problem in kako naporno je samo zbiranje podatkov ter njihova analiza.
Osnovni namen diplomskega seminarja je bilo v razširjanju našega teoretičnega znanja o raziskavi trga in o odločanju o izdelku. Znanje smo si razširili z najrazličnejšo literaturo in s izvedbo primarne raziskave. S pomočjo rezultatov raziskave smo ugotovili, da so cena, kakovost in garancija izdelka najpomembnejši dejavniki, ko se porabniki odločajo za nakup mobilnega telefona. Delno gre temu rezultatu pripisati tudi dejstvo, da je v Sloveniji še vedno kriza in so zaradi tega porabniki veliko bolj pozorni na najrazličnejše stvari. Ključne besede: Raziskava tržišča, življenjski cikel izdelka, nov izdelek, proces odločanja, znamka izdelka, cena izdelka, embalaža izdelka, kakovost izdelka, oglaševanje izdelka Objavljeno v DKUM: 24.10.2013; Ogledov: 1434; Prenosov: 147 Celotno besedilo (1,01 MB) |