| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza sistema managementa kakovosti v malem podjetju
Sabina Filipović, 2021, diplomsko delo

Opis: Poslanstvo in smisel obstoja vsakega podjetja je zadovoljiti svoje kupce. Stranke v zameno za plačilo pričakujejo kakovostne proizvode. Podjetja, ki se zavedajo, kako je v današnjem času postala pomembna kakovost, postavljajo njeno nenehno izboljševanje pred dobiček podjetja. Pri tem igra pomembno vlogo vodstvo, ki se mora najprej zavezati k vzpostavitvi ustreznega sistema doseganja kakovosti, nato pa spodbujati svoje zaposlene v smeri njenega doseganja. V diplomskem delu smo želeli poudariti, kako pomembno vlogo ima danes kakovost in njeno vključevanje v storitve že v fazi samega planiranja. V teoretičnem delu bomo podrobneje opredelili kakovost skozi oči različnih strokovnjakov s tega področja in predstavili pomembno orodje za njeno doseganje, t. i. management celovite kakovosti. Nadaljevali bomo s poglavjem o standardizaciji in samih standardih, natančneje pa si bomo ogledali tudi najbolj znan standard za kakovost SIST EN ISO 9001 iz leta 2015 in postopek njegove certifikacije. Zanimali nas bodo pozitivni vidiki uvedbe standarda v podjetje in tiste slabosti, ki večinoma odvrnejo podjetja od odločitve za njegovo vpeljavo. Obvladovanje procesov določene organizacije tako poteka z vidika kakovosti, količine in stroškov, ker pa je poudarek tega diplomskega dela pretežno na analizi obvladovanja kakovosti, se bomo stroškov samo dotaknili. V empiričnem delu naloge bo predstavljeno storitveno podjetje, zato bomo kratko opisali tudi kakovost njihovih storitev in model vrzeli kot orodje za njihovo analizo. Raziskovalni del diplomskega dela bo temeljil na anketnem vprašalniku in bolj poglobljenem vidiku obvladovanja kakovosti znotraj izbranega podjetja. S pomočjo rezultatov ankete in izbrane strokovne literature smo oblikovali predloge in smernice za doseganje še višje kakovosti izvajanja storitev. Predlogi in smernice so opredeljeni skozi sedem dimenzij kakovosti, ki so jih ocenjevali anketiranci (kakovost storitev, zaposleni v podjetju, njihova dostopnost in komunikativnost, ugled podjetja, družbena odgovornost podjetja in splošna kakovost), ter na podlagi njihovega mnenja, ali vidijo uvedbo standarda kakovosti SIST EN ISO 9001: 2015 kot prednost, slabost oziroma v primeru njegove vpeljave ne vidijo dodane vrednosti. Pri analizi obstoječega stanja v podjetju smo primerjali zahteve, ki jih opisuje standard SIST EN ISO 9001:2015 z že ustaljeno prakso zagotavljanja kakovosti v podjetju Vesles, d. o. o., in na podlagi ugotovitev izdelali morebitne predloge za izboljšavo.
Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, standard kakovosti ISO 9001, kakovost storitev, model vrzeli.
Objavljeno v DKUM: 07.12.2021; Ogledov: 214; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

2.
Management kakovosti, priložnost in izziv
Kaja Medved, 2020, diplomsko delo

Opis: Družbenim in tehnološkim spremembam sledi vse bolj dinamičen življenjski ritem, prosti čas je dragocen, vse bolj smo ekološko ozaveščeni, poudarjamo zdrav življenjski slog in spoštljiv odnos med ljudmi. Ozaveščenih kupcev, ki se zavedajo svojih pravic, pri odločanju za nakup izdelkov ali storitev ne vodijo več zgolj tehnične karakteristike izdelkov in cena, temveč je odločitev za nakup pogosto odvisna od odnosa, ki ga ima podjetje do zaposlenih, kupcev in okolja. Na drugi strani si podjetja prizadevajo preseči pričakovanja kupcev ter si zagotoviti dolgoročni obstoj in razvoj. V želji, da bi sledili nenehno menjajočim se zahtevam kupcev, se vse več podjetij odloča za vzpostavitev poslovanja po načelih managementa kakovosti. Najbolj uveljavljen in razširjen sistem za vzpostavitev vodenja kakovosti v mednarodnem merilu je Standard za sistem vodenja kakovosti ISO 9001. Poslovanje po načelih managementa kakovosti prinaša podjetjem številne prednosti in koristi, kar smo izpostavili v delu diplomskega seminarja ter na podlagi primera managementa kakovosti v praksi potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke.
Ključne besede: Kakovost, zagotavljanje kakovosti, management kakovosti, celovito obvladovanje kakovosti, sistem vodenja kakovosti.
Objavljeno v DKUM: 08.12.2020; Ogledov: 538; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (946,40 KB)

3.
Analiza razvrščanja stroškov kakovosti na primeru treh podjetij v dejavnosti predelave aluminija
Danijela Ravnjak, 2015, magistrsko delo

Opis: Podjetja poslujejo v stalno spreminjajočem se okolju, in če želijo preživeti, morajo biti sposobna ustvarjati takšne proizvode ali storitve, ki jim konkurenca ne bo sposobna slediti. Glavna prednost podjetja je, da si ustvari ugled, kateremu bodo odjemalci zaupali in verjeli v kakovost proizvodov ali storitev. Kakovost proizvodov in storitev je glavni vir, ki prinaša podjetju dobiček ter konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji na trgu. Če pa želijo podjetja proizvajati in prodajati kakovostne proizvode ali storitve, so s tem povezani tudi stroški, to so tako imenovani stroški kakovosti poslovanja ali učinkov, ki se morajo obvladovati, podjetja pa morajo ob optimalnem višanju kakovosti skrbeti tudi za nižanje stroškov na področjih, kjer je to moč storiti. Magistrsko delo je nastalo na podlagi spoznanja, da je kakovost tista, ki omogoča podjetjem obstoj in razvoj na trgu. Z zagotavljanjem in izboljševanjem kakovosti pa se zadovoljujejo potrebe odjemalcev ter z višanjem vrednosti podjetja tudi zadovoljstvo in blagostanje vseh udeležencev podjetja. V našem delu smo se tako osredotočili na kakovost poslovanja kot tudi na stroške, ki pri tem nastanejo. Delo vsebuje teoretični in empirični del. Teoretični del je osredotočen na pojmovanje kakovosti na podlagi mnenj različnih avtorjev, izboljševanje in zagotavljanje kakovosti ter metode in orodja za zagotavljanje le-te. Opredeljeni so tudi stroški kakovosti poslovanja, ki vključujejo vrste stroškov kakovosti poslovanja, modele merjenja ter možnosti zniževanja le-teh. V empiričnem delu smo se osredotočili na proučevanje celovitega obvladovanja kakovosti treh izbranih podjetij v dejavnosti predelave aluminija, katerih imena niso razkrita. Glavni namen je proučiti prakso vodenja kakovosti in sistem razvrščanja stroškov kakovosti poslovanja v izbrani dejavnosti ter ugotoviti enakosti in razlike med posameznimi podjetji. Glavna ugotovitev magistrskega dela je, da se sistem razvrščanja stroškov kakovosti nanaša na posamezno podjetje in ne na dejavnost poslovanja podjetij. Prav tako tudi, da podjetja običajno razvrščajo stroške kakovosti poslovanja na preventivne stroške (to so stroški preprečevanja nastanka napak), stroške ocenjevanja in nadzora ter notranje oziroma zunanje izgube podjetja.
Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, ISO standardi, EFQM model, stroški kakovosti
Objavljeno v DKUM: 20.11.2015; Ogledov: 951; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (1002,54 KB)

4.
KAKOVOST KOT KLJUČ DO UČINKOVITEGA IN USPEŠNEGA PODJETJA
Aleš Lupše, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problematiko zagotavljanja kakovosti v poslovnem procesu. V teoretičnem delu predstavljamo model celovitega obvladovanja kakovosti – TQM in model poslovne odličnosti EFQM. Predstavimo tudi področje odnosov s kupci – CMR. Teorija je nujno potrebna za razumevanje kakovosti in odločitev podjetja, katera orodja in tehnike bo izbralo za svojo čim boljšo učinkovitost ter uspešnost na trgu. V drugem, empiričnem delu smo z raziskavo, ki smo jo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika v srednje velikem podjetju, ugotavljali, kako naši kupci opredeljujejo kakovost, in ugotavljali tudi njihovo zadovoljstvo. Z anketo smo želeli pripomoči k oblikovanju izhodišč podjetja za naslednje leto.
Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti – TQM, model poslovne odličnosti EFQM, odnosi s kupci, zadovoljstvo
Objavljeno v DKUM: 08.11.2013; Ogledov: 1131; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (320,01 KB)

5.
OCENA UČINKOV UVEDBE IN IZVAJANJA STANDARDA ISO 9001:2000 V RAČUNOVODSKEM SERVISU
Petra Vešnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Učinkovit sistem vodenja kakovosti je temeljni pogoj za uspešno nastopanje na razvitih svetovnih trgih. S hitrim ekonomskim razvojem ter vse večjimi zahtevami po kakovosti so se razvijali tudi standardi za obvladovanje sistem kakovosti. Ena izmed takšnih so standardi družine ISO. Standardi so dokumentirani sporazumi oziroma dogovorim, ki vsebujejo tehnične specifikacije in druge natančne kriterije, kot so pravila, napotki in definicije. Glavne prednosti uvedbe sistema kakovosti so predvsem preglednejša organiziranost poslovanja, preglednost poslovnih procesov, dokumentiranost postopkov z odgovornostmi in pristojnostmi, izboljšanje notranje komunikacije ter tudi večja kakovosti storitev, zadovoljstvo odjemalcev ter lažji dostop do globalnega tržišča. Standardizacija poslovanja podjetja sama ne more zagotoviti dolgoročne konkurenčne prednosti. Podjetja si jo lahko zagotovijo predvsem z inovativnostjo in nenehnih iskanjem ter izkoriščanjem poslovnih priložnosti.
Ključne besede: kakovost, podjetje, standardizacija, ISO, certifikat, celovito obvladovanje kakovosti, presoja
Objavljeno v DKUM: 14.11.2012; Ogledov: 1117; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

6.
7.
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH KOT DEL CELOVITEGA OBVLADOVANJA KAKOVOSTI V MAJHNIH PODJETJIH V SLOVENIJI
Mateja Ajdič, 2012, magistrsko delo

Opis: Podjetja se vedno bolj zavedajo, da je spremembe na trgu in nove načine delovanja mogoče obvladati zgolj tako, da začnejo več pozornosti namenjati zaposlenim, naložbam vanje ter njihovemu razvoju; le na tak način bodo zaposleni prispevali k dolgoročni konkurenčnosti in uspešnosti podjetja. Tako je danes eden pomembnejših izzivov, s katerim se podjetja soočajo: kako pravilno motivirati zaposlene oziroma kako ustvariti okolje, v katerem bodo le-ti dosegli svoje osebne cilje in hkrati uresničevali cilje podjetja. Magistrsko nalogo sestavljata dva dela: v prvem delu predstavljamo teoretična izhodišča s področja celovitega obvladovanja kakovosti, internega marketinga in zadovoljstva zaposlenih; v drugem delu pa predstavljamo rezultate empirične aplikacije merjenja zadovoljstva zaposlenih v majhnih podjetjih v Sloveniji. V okviru naše raziskave smo prikazali in analizirali dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, preučili povezavo med le-temi in splošnim ter celotnim zadovoljstvom zaposlenih in preučili povezavo med posameznimi kategorijami organizacijske klime. Na podlagi zbranih podatkov smo preverili vse vnaprej zastavljene raziskovalne hipoteze in ugotovili naslednje: ocene celotnega zadovoljstva zaposlenih se sicer ne razlikujejo glede na spol in izobrazbo zaposlenih, se pa razlikujejo glede na starost in delovni staž vprašanih; obstaja pozitivna povezanost med celotnim zadovoljstvom in določenimi dejavniki le-tega (vsebina dela, delovni pogoji, odnosi z vodstvom ter odnosi s sodelavci); obstaja statistično pomembna razlika med povprečno oceno splošnega zadovoljstva in povprečno oceno celotnega zadovoljstva zaposlenih; zaposleni v majhnih podjetjih v Sloveniji so bolj zadovoljni z odnosi s sodelavci in vsebino dela kot s plačo ter možnostmi izobraževanja in dodatnega usposabljanja; zaposleni v majhnih podjetjih v Sloveniji so bolje ocenili odnos do kakovosti in notranje odnose kot pa vodenje ter notranje komuniciranje in informiranje. S pomočjo magistrske naloge smo opozorili na ključen pomen zadovoljstva zaposlenih in organizacijske klime za uspešnost podjetij in prikazali, kako lahko merjenje zadovoljstva zaposlenih podjetjem omogoča prepoznavanje in spremljanje lastnih prednosti in slabosti ter usmerjanje prizadevanj za prihodnje poslovanje podjetja.
Ključne besede: celovito obvladovanje kakovosti (TQM), zadovoljstvo zaposlenih, organizacijska klima, motivacija
Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2282; Prenosov: 485
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

8.
VLOGA KLINIČNIH POTI PRI IZBOJŠEVANJU KAKOVOSTI DELOVANJA UNIVERZITETNEGA KLINIČNEGA CENTRA MARIBOR
Aleksandra Pernat, 2011, magistrsko delo

Opis: Osnovni cilj magistrske naloge, izhajajoč iz analize na primeru slovenske bolnišnice, je prikazati klinično pot kot komplementarno orodje modelu financiranja po skupinah primerljivih primerov za vzpodbujanje kakovosti. V ta namen bralec najprej spozna nekaj osnovnih pojmov in pomen kakovosti (celovito obvladovanje kakovosti, ISO 9001:2000), skupin primerljivih primerov ter kliničnih poti.
Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, ISO 9001:2000, skupine primerljivih primerov (SPP), klinične smernice, klinične poti
Objavljeno v DKUM: 03.04.2012; Ogledov: 1829; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

9.
MODELI ZA OBVLADOVANJE KAKOVOSTI V PODJETJU
Tadej Švarc, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Izbira te teme se mi je zanimiva, predvsem zaradi aktualnosti in pomembnosti kakovosti v današnjem času. V Sloveniji je vedno več podjetij, ki se odloča za celovito obvladovanje kakovosti, saj je kakovost tisto, kar odjemalci želijo. V prvem delu diplomske naloge sem na kratko podal definicije o kakovosti različnih avtorjev. Torej pojasnil sem vprašanje, kaj je kakovost in kaj je obvladovanje kakovosti ter na kakšne načine se obvladuje. Opredelil sem, kako se kakovost izraža in zagotavlja ter katera so sredstva s katerimi jo zagotavljamo. V nadaljevanju sem opredelil koncept celovitega obvladovanja kakovosti. Prikazal sem zakaj je ta koncept pomemben, kakšni so cilji tega koncepta in da je doseganje teh ciljev odvisno od managementa. Opredelil sem tudi PDCA krog, ki je ključno orodje celovitega obvladovanja kakovosti. Sledila so orodja za obvladovanje kakovosti. Naštel in pojasnila sem ključna orodja in jih grafično tudi prikazal. Ključno poglavje pa so modeli za obvladovanje kakovosti. Tukaj sem prikazal nekaj najbolj znanih modelov, ki so svetovno uveljavljeni, dodal sem jim kratek opis in opredelil glavne značilnosti. K temu delu sodi tudi standardizacija in standardi. Prikazal sem dva ISO standarda in pojasnil pomen in vlogo standardizacije. V zadnjem delu diplome pa sem raziskal s pomočjo grafa in tabele, kako uspešno podjetje zagotavlja kakovost in ali je potrebna kakšna izboljšava na področju kakovosti.
Ključne besede: Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, orodja za obvladovanje kakovosti, standard, PDCA krog, model 6 sigma, stroški kakovosti, Pareto diagram…
Objavljeno v DKUM: 10.11.2011; Ogledov: 4083; Prenosov: 932
.pdf Celotno besedilo (578,48 KB)

10.
UVAJANJE ISO STANDARDA 9001/2008 V ENOTO GORENJE VAROVANJE
Boris Črep, 2011, diplomsko delo

Opis: Kakovost pomeni izpolnjevanje ali celo preseganje pričakovanj kupcev. Kakovost je danes pomemben dejavnik tržne uspešnosti vsakega podjetja. Biti mora vgrajena v organizacijo podjetja, saj se v nasprotnem primeru sama od sebe ne bo nikoli pojavila. Za ponoven nakup iste storitve od istega ponudnika morajo biti odjemalci s predhodnim nakupom zadovoljni. Zadovoljstvo odjemalcev je odvisno od pričakovanj in zaznav v zvezi s storitvami. Zvestoba odjemalca storitev pa je močno odvisna od njegovega zadovoljstva z njim. Zadovoljen odjemalec je zvest odjemalec. V Gorenju d.d. je vpeljan celovit sistem vodenja kakovosti, ki izpolnjuje zahteve standardov ISO 9001:2008. V skladu z mednarodnimi merili se vpeljan sistem kakovostnega poslovanja stalno vzdržuje, dopolnjuje in razvija v smereh, ki podjetju omogočajo večjo učinkovitost in kakovost poslovanja. Enota Gorenje Varovanje, ki je del sistema skupine Gorenje, sistema za zagotavljanje kakovosti še nima vzpostavljenega, se pa v enoti dobro zavedamo, da je zelo pomembno, da sistem zagotavljanja kakovosti z ISO standardom izvedemo in pridobimo certifikat. Cilji in roki za pridobitev ISO 9001/2008 so v enoti že zastavljeni, s pomočjo zunanjega izvajalca pa naj bi projekt bil tudi uspešno voden. Vodstveni kader v naši enoti se zaveda, da je izboljševanje kakovosti izdelkov in storitev, poleg krajšanja dobavnih rokov in odzivnih časov, naša največja priložnost pri izboljševanju odnosov s kupci in povečanju njihovega zadovoljstva, s tem pa tudi prednost pred našo konkurenco. Vsi zaposleni v enoti Gorenje Varovanje želimo, da bo sistem vodenja kakovosti s končno potrditvijo in pridobitve certifikata prinesel novo rast, boljšo uspešnost in učinkovitost v enoto Gorenje Varovanje.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Celovito obvladovanje kakovosti, Slovenski inštitut za standardizacijo, evropska organizacija za standardizacijo, Sistem ravnanja z okoljem, Poslovnik kakovosti
Objavljeno v DKUM: 06.05.2011; Ogledov: 2454; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici