| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv zalednih vod na vzdrževanje cestne infrastrukture - AC odsek Dragotinci
Anamarija Poll, 2021, diplomsko delo

Opis: Vsebina diplomskega dela temelji na predstavitvi problema poplavljenih območij na izbranem odseku avtoceste v Dragotincih, možnih rešitev in ukrepov le-teh. Predstavljena je zakonodaja, ki se prepleta z Zakonodajo vod in cestne infrastrukture, na podlagi česar je ugotovljeno, da se zakonodaji v določenih segmentih ne pokrivata in tako problemi poplavljanja cestne infrastrukture z zalednimi vodami niso pravno rešene. Opisane so naprave za odvodnjavanje cestne infrastrukture in posebej predstavljene oblike, ki se najpogosteje uporabljajo na avtocestnih odsekih. Na osnovi ugotovitev s področja zakonodaje iz obravnavane problematike, predstavitve avtocestnega odseka, na katerem prihaja občasno do poplavljanj ter analize literature in raziskav s področja problematike, so podani predlogi rešitev z gradbenega, zakonodajnega in prometnega vidika.
Ključne besede: avtoceste, poplavljanje cest, upravljanje in vzdrževanje cest, odvodnjavanje, prometna varnost.
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 81; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)

2.
Preprečevanje vožnje v nasprotno smer po avtocesti - praksa in vizija v Republiki Sloveniji
Monika Grobelnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava preprečevanje vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Glavna tema raziskovanja je praksa in vizija preprečevanja vožnje v nasprotno smer v Republiki Sloveniji. Za vožnjo v nasprotno smer po avtocesti je v veliki meri kriv človek, ki se ne drži pravil v cestnem prometu. Vožnja v nasprotno smer po avtocesti pomeni, da voznik po vozišču, ki je namenjeno vožnji v eno smer, vozi v nasprotno smer vozišča, ta pa se v veliko primerih konča s hudimi posledicami. V diplomskem delu so predstavljeni statistični podatki, najpogostejši vzroki in posledice vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Velik poudarek je namenjen preučevanju preprečevanja vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Med najpomembnejše ukrepe zagotovo sodi preventivno delovanje, ki omogoči, da do vožnje v nasprotno smer po avtocesti sploh ne pride. Zelo velik vpliv pri varnosti v cestnem prometu imajo policisti, DARS in nevladne organizacije, ki delujejo z ozaveščanjem voznikov, kako zelo je vožnja v nasprotno smer nevarna. DARS se že nekaj časa ukvarja s problematiko vožnje v nasprotno smer in v to vlaga ogromno sredstev. V sodelovanju s policijo in AVP je DARS izvedel že vrsto ukrepov in jih skozi raziskovalne naloge implementirali v realno okolje. Za preprečevanje vožnje v nasprotno smer je v diplomskem delu predstavljeno preventivno izobraževanje in ozaveščanje, tehnične prepreke, elektronski sistemi, prometna signalizacija in zakonodaja. V tujini so se kot najbolj učinkovito preprečevanje vožnje v nasprotno smer pokazale fizične prepreke, saj vozniku fizično preprečijo vožnjo v nasprotno smer. V Sloveniji tega načina preprečevanja zaenkrat še ne uporabljamo.
Ključne besede: promet, cestni promet, avtoceste, vožnja v nasprotno smer, preprečevanje, diplomske naloge
Objavljeno: 11.12.2017; Ogledov: 1091; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

3.
OBNOVA VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ PROMETNO BOLJ OBREMENJENIH CEST: PRIMER AC ODSEKA A1/0640 CELJE-ARJA VAS TER PRIKLJUČKA LOPATA
Bernarda Veternik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi bomo preučili obnovo bolj obremenjenih cest, in sicer na primeru AC- odseka A1/0640 Celje−Arja vas ter priključka Lopata. Predstavili bomo tako sanacijske ukrepe rednega vzdrževanja kot tudi ukrepe gradbeno-investicijskega vzdrževanja cest. V času modernejše gradnje cest je v največji meri naraščajoč promet in z njim večje prometne obremenitve povzročil poškodbe asfaltnih vozišč in s tem pospešeno obnovo obstoječih cest. Podrobneje bomo na podlagi predhodnega vizualnega pregleda in kasnejšega odvzema vzorcev − jeder ter ugotovitev stanja posameznih plasti predstavili podan predlog preplastitve in postopek izvedbe sanacije.
Ključne besede: voziščne konstrukcije, rekonstrukcija cest, avtoceste, poškodbe voziščnih konstrukcij
Objavljeno: 14.09.2016; Ogledov: 651; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (3,54 MB)

4.
Smotrnost enotnosti nadzora na avtocestnem omrežju Republike Slovenije
Milenko Kovačević, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu raziskujemo pojav nevarnosti in potrebe po sistematičnem, celovitem ter enotnem nadzoru nad kršitelji kot posledica povečevanja prometa na avtocestnem omrežju. Prikazana je potreba po povečanju nadzornikov v primerjavi z obstoječim stanjem zaradi zagotavljanja visoke stopnje varnosti in zadovoljstva uporabnikov avtocestnega omrežja v Republiki Sloveniji. Predlagane so rešitve za izboljšanje stanja usposobljenosti in opremljenosti s pridobivanjem sredstev Evropske Unije. Predstavljeni so ukrepi in rešitve za novo organiziranost avtocestne policije z vidika lokacije enot, organiziranosti dela na način celovitosti obravnave postopkov ob enotnem nadzoru in združitve opreme vseh nadzornikov. S študijem in analiziranjem literature smo predstavili stanje na področju nadzora na avtocestnem omrežju v Republiki Sloveniji. Z analitično metodo oziroma analiziranjem literature smo predstavili trenutno pokritost nadzora na avtocesti, ter izpostavili problem reakcijskih časov na zaznan dogodek. Z analiziranjem literature predvsem pa z rezultati kvantitativne raziskovalne metode, kot je anketa smo prišli do spoznanj o potrebi po ustanovitvi enot avtocestne policije. Z empirično raziskavo smo z uporabo raziskovalne metode predstavili ukrepe ter rešitve za novo organiziranost avtocestne policije z vidika lokacije enot in organiziranosti dela vseh nadzornikov. Z raziskovanjem potreb po povečanju nadzornikov v primerjavi z obstoječim stanjem zaradi zagotovitve visoke stopnje varnosti in zadovoljstva uporabnikov avtocestnega omrežja v Republiki Sloveniji, pričakujemo izboljšave na področju kadrovske zasedenosti nadzornikov na avtocesti. Pričakujemo, da bo prišlo do izboljšav na področju poenotenja delovanja, večje pokritosti relacij avtoceste in s tem hitrejšo odzivnost, zagotavljanje visoke stopnje varnosti in zadovoljstva uporabnikov avtocestnega omrežja v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: promet, cestni promet, avtoceste, prometna varnost, nadzor prometa, policija, avtocestna policija, magistrska dela
Objavljeno: 21.06.2016; Ogledov: 877; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

5.
Management ob izrednih dogodkih na avtocestnem križu
Mitja Palčič, 2015, magistrsko delo

Opis: Stanje prometne varnosti se kljub naraščajočemu prometu iz leta v leto izboljšuje. Posledice prometnih nesreč so milejše, za posledicami prometnih nesreč pa na naših cestah umre vedno manj ljudi. Ne glede na to pa se število vozil na naših cestah enormno povečuje. Zaradi ugodne lege smo tranzitna država za tovorna vozila, ki potujejo iz vzhoda na zahod in iz severa na jug, kakor tudi osebna vozila, ki v času turistične sezone vozijo po naših cestah. Posledice naraščajočega prometa so zagotovo izredni dogodki na avtocestnem križu, ki vključuje tako avtoceste kot tudi hitre ceste v Sloveniji. Ne moremo mimo dejstva, da že najmanjši požari na vozilih, prometne nesreče, megla, sneg in veter povzročijo dolge kolone, predvsem pa nejevoljo ljudi, ki so ujeti v tokovih avtoceste in hitre ceste. V magistrski nalogi je predstavljeno tudi reševanje osebnih vozil, tovornih vozil do 5000 kilogramov skupne mase in avtobusov, ki ostanejo v koloni na avtocesti in hitrih cestah. V kolikor želimo imeti predstavo o težavah interventnih služb do prihoda na kraj izrednega dogodka, je bil nujen slikovni prikaz, ki nazorno prikaže in opiše nespoštovanje prometne ureditve in prometne signalizacije, ki zaradi velikega števila vozil ni več efektivna. Iz zgoraj navedenega je bilo nujno prevetriti prometno ureditev in prometno signalizacijo, ki že dolgo ne sledi naraščajočemu prometu in z njim povezanimi izrednimi dogodki. V ta namen smo pregledali obstoječo prometno ureditev in prometno signalizacijo in pripravili oziroma dizajnirali novo prometno ureditev in signalizacijo. Opravili smo raziskavo, ki je pokazala, da po mnenju voznikov pa tudi strokovnjakov s področja prometne varnosti obstoječa prometna ureditev in signalizacija ob izrednih dogodkih nista ustrezni in da je njuna posodobitev nujno potrebna. Poleg omenjenega je bil cilj magistrske naloge preveriti tudi prometno ureditev in prometno signalizacijo v sosednjih državah, kjer je bilo ugotovljeno, da vse države stremijo k izboljšanju prometne ureditve in prometne signalizacije ob izrednih dogodkih na njihovih avtocestah in hitrih cestah.
Ključne besede: promet, cestni promet, avtoceste, prometna varnost, prometne nesreče, izredni dogodki, intervencije, magistrska dela
Objavljeno: 18.08.2015; Ogledov: 1665; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

6.
Izdelava vizualizacije cestnega telesa za potrebe prostorske preveritve
Boštjan Kovačič, Blaž Supej, 2004, izvirni znanstveni članek

Opis: Izdelava vizualizacije cestnega telesa za potrebe prostorske preveritve se največkrat uporablja pred izgradno večjih daljinskih objektov in za izdelavo presoje vplivov na okolje. Dobro izdelana vizualizacija nam lahko da več odgovorov in idej za izgradnjo ceste in pripadajočih objektov. Če hočemo izdelati takšno vizualizacijo, je treba zajeti čim večjo količino podatkov. Tu mislimo na predvsem na podatke, pridobljene s terenskimi meritvami, digitalnimi posnetki, ortofoto posnetke, digitalizacijo in vektorizacijo obstoječih podatkov. V članku bo predstavljena izdelava vizualizacije za konkreten primer izdelave avtoceste, ki obsega pregled vseh vhodnih podatkov, metod in pristopa za izdelavo statičnih in dinamičnih simulacij.
Ključne besede: gradbeništvo, avtoceste, gradnja cest, vizualizacija, GIS, obdelava podatkov, prostorsko urejanje, urejanje krajine
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1117; Prenosov: 35
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Nova arheološka spoznanja
Bojan Djurić, Mira Strmčnik-Gulič, Irena Šavel, Janez Marolt, 2005, radijski ali tv dogodek

Ključne besede: arheologija, Slovenija, avtoceste
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 538; Prenosov: 24
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Varnost cestnega prometa ob interventnih dogodkih na avtocestnem odseku Unec-Koper : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Goran Lukaček, 2014, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo z naslovom Varnost cestnega prometa ob interventnih dogodkih na avtocestnem odseku Unec – Koper opisuje trenutno problematiko varnosti cestnega prometa na omenjenem avtocestnem odseku. Ne gre zanemariti dejstva, da se ob daljših zastojih zaradi prometnih nesreč ali ob drugih izrednih dogodkih v stoječih kolonah med drugimi pojavi na stotine tovornih vozil in tako zaradi nepravočasne dostave korporacijam in posledično državam nastaja velika gospodarska škoda. V tem trenutku nadzor prometa na primorski avtocesti izvajata Postaja prometne policije Koper, ki je nastanjena v Škofijah pri Kopru, in DARS, ki ima svoji »bazi« v Postojni in Kozini. Omenjeni del avtoceste je eden izmed najbolj obremenjenih delov avtocestnega križa v Republiki Sloveniji, kar dokazujejo statistični podatki, iz katerih je razvidno, da se število udeležencev v cestnem prometu iz leta v leto povečuje. Avtocestni odsek je umeščen v slovenski prostor med gorskim masivom Nanos in Jadranskim morjem in v zanimivosti skriva več kritičnih točk ali cestnih objektov, kot so predori, viadukti, useki, prelazi, prav tako pa mnoge pasti za udeležence v cestnem prometu. Poudarek raziskave je na profesionalnem in strokovnem nudenju pomoči ter skrbi za varnost udeležencev prometa ob interventnih dogodkih zaradi preiskovanja prometnih nesreč in drugih izrednih interventnih dogodkov, kot so vremenske razmere, ter kako naj bi intervencijska služba delovala, ukrepala in sodelovala z drugimi pristojnimi službami, da bi se znal uporabnik avtoceste pravočasno, optimalno in učinkovito odzivati na težave in probleme. Diplomsko delo je sestavljeno iz sedmih poglavij in njihovih podpoglavij. V uvodu je opredeljen problem in predmet raziskave, drugi del opisuje predstavitev trenutne varnostne situacije, tretji del opisuje predstavitev služb in institucij, ki skrbijo za varnost cestnega prometa na avtocesti, v četrtem delu je predstavljen problem, v petem je predstavljena vloga in pomen policije ter DARS-a, v šestem poglavju je opisana razprava in predlogi za izboljšavo, v sedmem poglavju pa je opisan zaključek avtorja in njegova videnja.
Ključne besede: promet, cestni promet, avtoceste, varnost, intervencije, izredni dogodki, diplomske naloge
Objavljeno: 05.08.2014; Ogledov: 1115; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (634,75 KB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici