| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vinko Globokar in Monolith za flavto : magistrsko delo
Urška Subašič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Monolith za flavto zajema analizo kompozicije Monolith za flavto skladatelja Vinka Globokarja, ki je svojo glasbeno pot začel kot pozavnist. Sčasoma je postal tudi skladatelj in njegova glasbena pot ga je peljala skozi različne kulture. Vse to je vplivalo na njegov svojevrsten pogled na svet in glasbo. Začel se je ukvarjati z raziskovanjem zvoka, instrumentov in instrumentalnih tehnik. Pozavno je dojemal kot podaljšek svojega telesa in enak princip je uporabil pri kompoziciji Monolith za flavto. Gre za produkt, ki je nastal v času Globokarjevega delovanja na IRCAM-u v Parizu, francoskem institutu za raziskovanje glasbe in zvoka, kjer je vodil oddelek za instrumentalne in vokalne raziskave. V kompozicijo je vključil razširjene tehnike igranja flavte, natančneje petje in igranje. Kot izvajalske instrumente, je uporabil tri flavte, in sicer prečno, pikolo in basovsko flavto. Izvajalec jih menjuje in jih odlaga na mizo pred seboj. Miza predstavlja tudi gledališki element, zato in zaradi številnih drugih del z gledališkimi elementi, Vinka Globokarja uvrščamo med žanr glasbeno gledališče. Ker je večina Globokarjevih del nastala kot posledica eksperimentiranja z »novim«, ga uvrščamo v obdobje avantgarde, ki velja za obdobje nastajanja novih oblik, načinov in tehnik izvajanja.
Ključne besede: Vinko Globokar, Monolith za flavto, flavta, razširjene tehnike igranja, avantgarda.
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 437; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (6,90 MB)

2.
Metafizika bede : (Attila József, A. B. Simić, Srečko Kosovel)
István Lukács, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Ekspresionizem je bil najmočnejša smer srednjeevropskih avantgardnih literarnih gibanj. V madžarski, hrvaški in slovenski književnosti se je razvijal skoraj istočasno pod neposrednim nemškim vplivom, na osnovi koncepta »hibridne poetike«. Že to dejstvo bi upravičevalo primerjalno analizo književnosti tega prostora, kar pa se vse do zdaj ni zgodilo.
Ključne besede: madžarska književnost, hrvaška književnost, slovenska književnost, ekspresionizem, avantgarda
Objavljeno v DKUM: 31.01.2018; Ogledov: 1161; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (252,95 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Koncepti realnega skozi eksperimentalno poezijo : uvod v tematski sklop
Darja Pavlič, 2014, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: literarna avantgarda, eksperimentalna poezija, vizualna poezija
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 1315; Prenosov: 42
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici