| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 68
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Prehod iz papirnega v elektronsko poslovanje in arhiviranje: analiza postopkov v računovodstvu
Alja Maučnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava pomembnost prehoda iz papirnega v elektronsko poslovanje in arhiviranje v sodobnem poslovnem svetu. Elektronsko poslovanje je ključno za izboljšanje učinkovitosti, zmanjšanje stroškov ter izpopolnjevanje okoljskih zahtev. Inovativnost in sledenje tehnološkim trendom sta ključnega pomena za konkurenčnost podjetij. Elektronsko poslovanje omogoča boljše razumevanje potreb strank in optimizira notranje procese, kar vodi v večjo produktivnost. Raziskava se osredotoča na prehod podjetij v elektronsko poslovanje in analizira dejavnike, ki nanj vplivajo. Uporabljena je kombinacija opazovanja procesov arhiviranja in intervjujev zaposlenih. Ugotovitve kažejo, da elektronsko arhiviranje prinaša številne prednosti, medtem ko fizično arhiviranje predstavlja ovire, kot so zamudno pregledovanje dokumentov in potreba po velikem prostoru za hrambo. Notranji dejavniki, kot je organizacija notranjih procesov, so ključni pri prehodu v brezpapirno poslovanja. zaposleni prepoznajo pomembnost urejenosti notranjih procesov, kar omogoča uspešen prehod in izkoristek prednosti brezpapirnega poslovanja. zrelost storitev za elektronsko arhiviranje vpliva na uspeh prehoda. Čeprav so elektronski arhivi že dovolj zreli za učinkovit prehod, obstaja še potencial za dodatne izboljšave. Zunanje zahteve po pošiljanju dokumentov v papirni obliki prav tako vplivajo na prehod. Kljub tem oviram se pričakuje, da se bo trend v prihodnosti obrnil v korist brezpapirnega poslovanja, saj so prepoznane prednosti, kot so nižji stroški, večja učinkovitost in trajnostni pristop. Sklep je, da zaposleni v računovodskem oddelku razumejo pomembnost prehoda in so pripravljeni na inovacije ter spremembe v digitalnem okolju. Kljub izzivom se zavzemajo za učinkovito izvajanje digitalnih procesov v prihodnosti.
Keywords: Elektronsko poslovanje, prehod, digitalizacija, arhiviranje, računovodstvo.
Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 205; Downloads: 62
.pdf Full text (1,28 MB)

2.
Primerjalna analiza rešitev za elektronsko upravljanje dokumentov (edms)
Tina Tič, 2021, master's thesis

Abstract: Tako v zasebnem kot tudi v poslovnem svetu je urejenost dokumentov in podatkov ključnega pomena, saj v nasprotnem primeru veliko preveč časa porabimo za prebiranje in iskanje točno določnega dokumenta ali listine, ki jo potrebujemo. Vendar iskanje ne prinese samo iskanega dokumenta, ampak v veliko primerih tudi sledi opustošenje vseh ostalih dokumentov, ki smo jih prebrskali in premaknili, da smo našli želen dokument. Nenehno iskanje in prebiranje dokumentov si v poslovnem svetu težko privoščimo, saj lahko nastane velika zmeda, neprimerno porabljen delovni čas za iskanje, preveč porabljenega časa za prenos dokumentov od ene osebe do druge in v primeru, da se na dokumentu naredi napaka/sprememba, se krivec le s težavo pojavi. Zato je uporaba elektronskega upravljanja z dokumenti v podjetju še kako smiselna, saj prepreči vse zgoraj naštete težave. Če želi podjetje preiti na sistem upravljanje z dokumenti, je že potrebno ob sprejemu dokumentov spremeniti vse dokumente iz papirnatega v digitalni format. S tem se omogoči, da so vsi dokumenti v enaki obliki ter na enem mestu. Vse te dokumente pa je potrebno ob vnosu tudi pravilno označili, da jih bomo kasneje lahko enostavneje našli na podlagi filtrov in z njimi tudi upravljali. Zato je pri sistemih za upravljanje z dokumenti ključno, da se poenostavi iskanje dokumentov, lažja je sledljivost upravljanja z dokumenti, dokumenti so varni ter zmeraj na voljo. Magistrsko nalogo smo razdelili v dva dela. Naprej bomo opredelili teoretični del, kjer bomo predstavili, kaj je brezpapirno poslovanje, kako to uvesti v podjetje, katere so prednosti in slabosti. Nadaljevali bomo z elektronskim arhiviranjem, kjer bomo označili, kaj so razlike med klasičnim in elektronskim arhiviranjem ter prav tako opredelili prednosti in slabosti elektronskega arhiviranja. Bolj podrobneje pa bomo opredelili elektronsko upravljanje z dokumenti, kjer bomo prikazali, kako se je razvilo, skozi katere faze gre dokument pri elektronskem upravljanju z dokumenti, kakšni so vzroki za uvedbo, kako poteka uvedba ter katere so prednosti in slabosti elektronskega upravljanja z dokumenti. V teoretičnem delu bomo opredelili pet izbranih slovenskih ponudnikov, ki ponujajo rešitev za elektronsko upravljanje z dokumenti, opredelili njihove funkcionalnosti ter jih med seboj primerjali.
Keywords: elektronsko upravljanje z dokumenti, EDMS, elektronsko arhiviranje, brezpapirno poslovanje, funkcionalnosti EDMS.
Published in DKUM: 01.09.2021; Views: 1212; Downloads: 124
.pdf Full text (1,54 MB)

3.
Avtomatizacija naročanja transporta in digitalizacija dokumentov v oddelku logistike
Linda Luršak, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Digitalizacija in optimizacija v poslovnih procesih se vedno znova izboljšujeta in nadgrajujeta, z enim skupnim ciljem – olajšati poslovanje. V podjetju Armature d.o.o. smo se ukvarjali z nadgradnjo procesa naročanja prevoza, da bi zmanjšali obremenjenost zaposlenih in povečali produktivnost. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo digitalnega shranjevanja dokumentacije. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorije transporta v logističnem sistemu, vlogo elektronskega poslovanja, zakonodaje ter transportne dokumentacije v mednarodnem transportu. Analizirali smo določene poslovne procese, ki se povezujejo z naročanjem transporta v organizaciji, in jih skušali izboljšati s predlogi za lažje in boljše poslovanje. Kot rešitev za poenostavitev naročanja prevoza smo vzpostavili skupno bazo z logističnim podjetjem, s katerim ima podjetje Armature d.o.o. sklenjeno pogodbo za izvajanje prevozov. V diplomskem delu smo predlagali tudi samodejno pošiljanje računov ter uvedbo digitalnega arhiva.
Keywords: naročanje transporta, logistika, elektronsko poslovanje, digitalizacija, digitalno arhiviranje
Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 1146; Downloads: 306
.pdf Full text (3,53 MB)

4.
Arhiviranje avdiovizualnih vsebin v okolju mobilnih komunikacij
Mihael Kegl, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo opisuje načine in možnosti arhiviranja avdiovizualnih vsebin v okolju mobilnih komunikacij. V teoretičnem delu so najprej opisane tehnične lastnosti in zgodovinski razvoj avdiovizualnih vsebin. Sledi opis različnih avdiovizualnih formatov datotek in njihova uporaba. Predstavljene so tehnologije, ki so v mobilnih komunikacijah najbolj pomembne za nemoteno delovanje, prikazovanje ter arhiviranje avdiovizualnih vsebin. Raziskani in opisani so različni načini označevanja avdiovizualnih vsebin ter možnosti njihove kasnejše uporabe. Opisane so različne vrste sistemov za označevanje avdiovizualnih vsebin. V praktičnem delu je predstavljena izdelava mobilne aplikacije, ki uporabniku omogoča označevanje slik s ključnimi besedami in njihovo arhiviranje.
Keywords: mobilne komunikacije, avdiovizualne vsebine, arhiviranje, mobilna aplikacija.
Published in DKUM: 11.07.2018; Views: 1308; Downloads: 100
.pdf Full text (2,34 MB)

5.
Postopki za varnostno shranjevanje podatkov
Tilen Kerin, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi bomo predstavili, kaj dejansko varnostno kopiranje podatkov je, kako se izvaja v praksi, kakšen pomen ima in kako naj izgleda tak postopek, da bo zanesljiv in da bomo kopirane podatke lahko tudi uporabili. V nadaljevanju naloge bomo predstavili programe, ki se uporabljajo za varnostno kopiranje in vsakega od njih tudi na kratko predstavili. V zaključnem delu naloge bomo primerjali opisane programe med seboj in poudarili njihove prednosti in slabosti za uporabnika. Organizacije različne velikosti in različne dejavnosti za svoje delo uporabljajo različne programe za varnostno kopiranje podatkov. Vedno pa tistega, ki bo glede na obseg in vrsto dela najbolj uporaben.
Keywords: Varnostno kopiranje, mediji, rekonstrukcija, arhiviranje, programi.
Published in DKUM: 27.10.2017; Views: 1354; Downloads: 173
.pdf Full text (2,17 MB)

6.
Uvedba e-arhiviranja v podjetju Unior d.d.
Anemari Rožič, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: S pomočjo informacijskih sistemov, ki so nepogrešljiva podpora sodobnim logističnim procesom, v organizacijah zbirajo, obdelujejo, shranjujejo in/ali posredujejo pomembne informacije, ki omogočajo lažje sprejemanje poslovnih odločitev. Če so te informacije v kakršnikoli obliki zapisane oz. zabeležene, govorimo o dokumentih. Ravnanje z informacijami in dokumenti se je skozi zgodovino spreminjalo, v sodobnem poslovnem svetu pa je skoraj izključno elektronsko. V diplomskem delu smo predstavili vlogo informatike v organizacijah in sisteme za elektronsko upravljanje dokumentov. Osredotočili smo se na zakonodajo, ki predpisuje hrambo dokumentov in predstavili rešitev z uvedbo e-arhiviranja. Čeprav od izrazito gospodarsko naravnanega podjetja, kakršno je Unior d.d , poslovni partnerji v prvi vrsti pričakujejo kakovostne izdelke, je za nadaljnji razvoj in ugled tega podjetja nujna posodobitev njihovega informacijskega sistema, vključno z uvedbo e-arhiviranja. Slednje bo zagotavljalo tudi večjo varnost dokumentnega gradiva.
Keywords: logistika, informacijski sistem, dokument, arhiviranje, e-arhiviranje.
Published in DKUM: 17.05.2017; Views: 1547; Downloads: 130
.pdf Full text (1,38 MB)

7.
UVEDBA ELEKTRONSKEGA ARHIVIRANJA V PODJETJE ŽIRO, D. O. O.
Saša Žgajner, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Za uspešno poslovanje podjetja je pomembna tudi urejena dokumentacija. To lahko dosežemo z elektronskim arhiviranjem dokumentov. Med pisanjem diplomskega projekta smo se osredotočili na predstavitev elektronskega arhiviranja ter pomembne sestavine, ki jih mora vsebovati. Predstavili pa smo tudi klasičen arhiv za boljšo primerjavo med obema. Pojasnili smo sestavine elektronskega sistema za upravljanje z dokumenti, kateri nam omogoča ustvarjanje, hranjenje in upravljanje dokumentov v elektronski obliki od njihovega nastanka do arhiviranja ter tudi uničenja. Ker je zakonodaja na področju elektronskega arhiviranja zelo pomembna, smo predstavili pomembne zakone in standarde, ki se nanašajo na elektronski arhiv. Predstavili smo zakon o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva, ki se osredotoča na varstvo elektronskega in arhivskega gradiva. Pomembna zakona, ki smo jih predstavili v diplomskem projektu sta še uredba o varstvu dokumentarnega arhivskega gradiva ter enotne tehnološke zahteve. Na splošno smo predstavili standarde, ki se nanašajo na področje elektronskega arhiviranja. ISAD/G/ in ISAAR (CPF) sta mednarodna standarda, ki se nanašata na elektronski popis. Specifikacija MoReq pa predstavlja model zahtev za upravljanje z elektronskimi dokumenti. V zadnjem delu diplomskega projekta smo raziskali ter podrobneje predstavili tri podjetja, ki ponujajo elektronsko arhiviranje. Naredili smo primerjalno analizo, ki nam je omogočala boljši vpogled v ponudbo vsakega podjetja. Na podlagi primerjalne analize smo se lahko odločili kakšno pot pri arhiviranju izbrati.
Keywords: elektronsko arhiviranje, EDMS, zakonodaja, standardi
Published in DKUM: 30.11.2016; Views: 1401; Downloads: 210
.pdf Full text (1,10 MB)

8.
ANALIZA POSLOVNIH UČINKOV SISTEMA ZA UPRAVLJANJE DOKUMENTOV V MIKROPODJETJU X S POUDARKOM NA ARHIVIRANJU RAČUNOVODSKIH DOKUMENTOV
Matej Repušič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Praktično vsa podjetja imajo danes vsakodnevne opravke s papirno kot tudi z elektronsko korespondenco (računi, predračuni, dobavnicami, elektronsko pošto, pogodbami, poslovnimi analizami, itd.). Posledica tega so velike količine dokumentov in elektronske korespondence. Isto velja za računovodske dokumente. Kadar podjetje ugotovi, da potrebuje pri poslovanju učinkovitejši dostop do poslovne dokumentacije, hitrejši pretok informacij, hitrejše črpanje informacij iz dokumentov, pravočasnost iskanih informacij, kar bi podjetju prihranilo čas in s tem zmanjšalo stroške poslovanja, je smiselno, da se odloči za uvedbo sistema za upravljanje z dokumenti, ki bo pripomogel k učinkovitemu ravnanju z dokumenti v podjetju pri vsakodnevnem poslovanju. Namen diplomske naloge je predstavitev predpisov s področja arhiviranja in elektronskega arhiva, spoznati sistem za upravljanje z dokumenti, spoznati elektronski arhiv kot del sistema za upravljanje z dokumenti, predstavitev zahtev mikropodjetja X do sistema za elektronsko upravljanje računovodskih dokumentov, predstavitev ponudnikov sistemov za elektronsko arhiviranje računovodskih dokumentov in na koncu diplomskega dela tudi predstavitev ugotovitev analize poslovnih učinkov uvedbe elektronskega sistema za upravljanje računovodskih dokumentov v mikropodjetju X.
Keywords: dokumentni sistem, elektronski arhiv, arhiviranje dokumentov, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti
Published in DKUM: 25.10.2016; Views: 1716; Downloads: 128
.pdf Full text (844,22 KB)

9.
ARHIVIRANJE DOKUMENTARNEGA GRADIVA NA MINISTRSTVU X
Nada Patković, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V okviru poslovanja javnopravnih oseb nastaja velika količina dokumentarnega gradiva. Pri delu z dokumentarnim in arhivskim gradivom je izjemnega pomena poznavanje veljavne zakonodaje, ki ureja obravnavano področje in določa načine ravnanja z dokumentarnim gradivom, njegovo hrambo ter pomen različnih vrst dokumentarnega gradiva. Diplomsko delo v teoretičnem delu predstavlja osnovne pojme, pomembne za razumevanje osrednjega obravnavanega področja. V empiričnem delu diplomskega dela smo prikazali kritično oceno stanja urejenosti arhiviranega dokumentarnega gradiva na primeru Ministrstva X. Na podlagi empiričnega dela smo izdelali navodila za urejanje in arhiviranje z dokumentarnim gradivom na ministrstvu X.
Keywords: Arhiviranje, dokumentarno gradivo, hramba, arhivsko gradivo, rok hranjenja.
Published in DKUM: 11.10.2016; Views: 1762; Downloads: 280
.pdf Full text (266,64 KB)

10.
ANALIZA ARHIVIRANJA RAČUNOVODSKE DOKUMENTACIJE V PODJETJU ULTRA D. O. O.
Mateja Kukovec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili arhiviranje računovodske dokumentacije v podjetju Ultra d. o. o. Raziskavo smo opravili na podlagi vprašalnika za zaposlene. Ob pisanju diplomskega dela smo spoznali klasično in elektronsko arhiviranje ter presojali primernost elektronskega arhiviranja v podjetju. Pri obeh načinih arhiviranja smo predstavili nekatere prednosti in slabosti, kar je bil tudi eden izmed ciljev naloge. Obravnavali smo tudi zakonske in pravne podlage tega področja, ki se v času nastajanja diplomske naloge niso spremenili. Prav tako so nas zanimali čas in načini hrambe računovodskih dokumentov ter sama varnost arhiviranih dokumentov, ki je zelo pomembna pri iskanju dokumentov v prihodnosti.
Keywords: arhiviranje, klasično arhiviranje, elektronsko arhiviranje, e-hramba, varna hramba, dokumentarno gradivo.
Published in DKUM: 22.09.2016; Views: 1543; Downloads: 278
.pdf Full text (901,36 KB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica