1. Razvoj in trženje 100% naravnega brivskega gelaMatic Repnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: Pri pregledu trga smo ugotovili, da v Sloveniji ne obstaja 100-% naravni brivski gel, ki bi bil hkrati tudi izdelan v Sloveniji. Ugotovitev nas je spodbudila za razvoj novega lastnega produkta v podjetju. Dodatno potrditev za začetek razvoja novega izdelka smo dobili z anketo, ki je bila opravljena v novembru 2023. Namen zaključnega dela je bil prikaz razvoja in uvedbe novega izdelka na trg v izbranem podjetju Svežina narave. V prvem, teoretičnemu delu so bili podrobneje predstavljeni osnovni pojmi, kot so izdelek, implementacija in razvoj po deskriptivni metodi. V kasnejšem delu smo za analizo trga uporabili primarne metode analiziranja, in sicer SWOT, PEST in MOST analize. Podatki, pridobljeni iz prej omenjenih analiz, so nam bili v pomoč pri odločanju, ali bo izdelek uspel na trgu. Izdelek se je naposled razvil v sedmem (7.) poskusu. Sledila je podrobnejša računica samih sestavin in embalaže, kot tudi stroškov surovin in časa, porabljenega za namen razvijanja lastne recepture – kar pomeni, da se je izračunala lastna (proizvodna) cena izdelka. Na podlagi določene marže oz. zaslužka (VPC in MPC ceni) se je izračunalo število prodanih izdelkov, s katerimi se bo pokrilo nastale stroške razvoja. Kot zadnje je opisan marketinški načrt prodaje in promocije končnega izdelka. Predviden plan povrnitve stroškov je približno v roku pol leta oz. najkasneje v enem letu od uradnega lansiranja na trg. Keywords: razvoj izdelka, implementacija izdelka, stroški izdelka, analiza trga, podjetje Svežina narave Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 3 Full text (2,03 MB) |
2. Tržni potencial filtra za mikroplastiko pri pralnih in sušilnih strojih : diplomsko deloŽiga Volk, 2021, undergraduate thesis Abstract: Pri pranju perila se zaradi mehanske obdelave perila med postopkom sproščajo velike količine vlaken, ki nato iztekajo v odtoke in naprej v reke in oceane. Ena izmed možnih rešitev so filtri za mikroplastiko, ki so trenutno precej redki in dragi. V nalogi sem raziskoval, kateri stroji so primerni za namestitev takšnih filtrov ter primerjal različne filtre, ki so trenutno že na trgu. Nato sem izvedel še raziskavo trga ter preveril navade uporabnikov, ob tem sem poiskal še potrebno znanje in informacije o mikroplastiki. Opazil sem da, je iz vidika strojev na trgu ter trend razvoja, potencial filtra velik, čeprav fizični uporabniki, vsaj dokler cena filtra ne bo bolj dostopna, ne kažejo večjega zanimanja Keywords: analiza trga, filter mikroplastike, sušilci perila, pralni stroji Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 128; Downloads: 18 Full text (1,54 MB) |
3. Razvoj držala za izvijače in raziskava trga : diplomsko deloPeter Ofentavšek, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je prikazan razvoj novega izdelka, ki smo ga razvili v sodelovanju s podjetjem Oplast d.o.o., in sega vse od začetne ideje do končnega delujočega izdelka. Izdelek, ki smo ga razvili, je držalo za izvijače z dodatno funkcijo, ki omogoča magnetenje in razmagnetenje izvijačev. Držalo se je razvilo z namenom, da bi podjetje povečalo prodajo izdelka in izvijačev, ki se bodo prodajali v kompletu. Izdelek je prav tako razširil prodajni program podjetja ki se vsako leto veča. Tako podjetje povečuje svojo konkurenčnost na trgu ter zanimanje potencialnih kupcev za njegove izdelke. Najprej smo izvedli analizo trga, da smo na podlagi konkurence določili, kakšen izdelek želimo in kako bo boljši od konkurenčnih. Nato smo s pomočjo programa SW zmodelirali nekaj 3D- modelov, ki smo jih tudi 3D-natisnili. Ko smo se odločili za končno obliko, smo naredili kalkulacijo izdelka in nato izdelali orodja za brizganje vseh potrebnih delov.
V diplomsko nalogo smo vložili veliko svojega časa in truda s ciljem, da podjetju pomagamo pričim uspešnejšem razvoju in poslovanju, ter predvsem , da se naučimo nekaj novega na področju razvoja novega izdelka oziroma orodja, analize trga in kalkulacije izdelka. Keywords: razvoj, držalo izvijačev, konstruiranje, analiza trga, brizganje plastike. Published in DKUM: 05.03.2024; Views: 435; Downloads: 77 Full text (3,95 MB) This document has many files! More... |
4. Razvoj poslovne ideje za tattoo studioSara Zornada, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi preučujemo možnost uresničitve poslovne ideje za podjetje, ki se ukvarja s trajno poslikavo in prebadanjem telesa. V teoretičnem delu opredelimo teoretično ozadje pojmov podjetništvo, poslovna ideja, poslovni načrt in kultura tetoviranja, v empiričnem delu pa opravimo raziskave trga in že obstoječe konkurence ter podamo predlog poslovne ideje za tattoo studio. Ugotovili smo, da je povpraševanje po storitvah, ki jih nudi tattoo studio, veliko in da nenehno narašča. Zato bi našo poslovno idejo s ponudbo kakovostnih storitev dejansko uresničili v praksi. Keywords: podjetništvo, poslovna ideja, tetoviranje, analiza trga Published in DKUM: 07.04.2023; Views: 692; Downloads: 92 Full text (2,39 MB) |
5. Analiza transportnega trga in transportnih poti v podjetju Bajsič : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaVito Beranič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Transport je izjemno pomembna panoga, tako v Sloveniji kot tudi v svetu, saj mora biti stroškovno učinkovit in okolju prijazen. V nalogi obravnavamo teoretične osnove ter v sodelovanju s podjetjem Bajsič D. Transport na praktičnem primeru analiziramo različne transportne poti. S pomočjo TimoComovega Transportnega barometra smo ugotovili, kje so še možnosti za razvoj in izkoristek vozil, povečanje družbene odgovornosti do okolja in ljudi, kakor tudi raziskali možnosti za povečanje prihodkov v podjetju. Ugotovili smo, da so prihodki podjetja konstantni, nihanja se pojavljajo le v določenih obdobjih (letni dopusti, zaključki leta) in ob nepredvidljivih dogodkih (pandemija koronavirusa). Vsekakor so v podjetju še možnosti za razvoj, ki jih je potrebno skrbno pretehtati. Podjetje se mora nenehno prilagajati razmeram na trgu, uravnavati in optimalno organizirati transportne poti v skladu s količino ter lastnostmi tovora in časovnim izkoristkom tovornih vozil, pri tem pa upoštevati predpisano zakonodajo. Keywords: transport, analiza stroškov, analiza transportnih poti, prazni kilometri, analiza trga Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 523; Downloads: 88 Full text (4,34 MB) |
6. Strategija trženja vin z Meranovega in ekonomska analiza : magistrsko deloPetra Štuhec, 2022, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo analizirali prodajo vin z Meranovega med leti 2002 in 2019, obenem pa smo raziskovali zgodovinski pomen blagovne znamke Meranovo. Hkrati smo pregledali zakonodajo s področja varnosti živil, ki se navezuje predvsem na trženje različnih sort vina. Na podlagi pridobljenih podatkov iz leta 2019 smo razvili simulacijski model, ki zajema skupne stroške in skupne prihodke pridelave in predelave grozdja na posestvu Meranovo. Z elektronsko preglednico smo ocenili vse pomembnejše ekonomske parametre. Rezultati simulacijskega modela so pokazali, da je predelava grozdja ekonomsko upravičena, saj je koeficient ekonomičnosti večji od 1 (Ke = 1,19). Po pregledu literature lahko zaključimo, da je Meranovo prepoznavna blagovna znamka vin, ki temelji na tradiciji iz časov nadvojvode Janeza. Keywords: Meranovo, nadvojvoda Janez, pridelava vina, analiza trga, simulacijski model Published in DKUM: 28.02.2022; Views: 914; Downloads: 96 Full text (3,28 MB) |
7. Analiza trga in razvoj dvižne pisalne mize : diplomsko deloJurij Mori, 2021, undergraduate thesis Abstract: Podjetja so ob veliki nasičenosti trga z različnimi izdelki za preživetje prisiljena ostati fleksibilna in se z razvojem novih izdelkov ali izpopolnjevanjem že obstoječih prilagajati. Analiza trga je pripomoček, ki jim pomaga pri razumevanju potreb in željah odjemalcev, razvoju izdelkov in ohranjanju prednosti pred konkurenti. V diplomskem delu je predstavljen razvoj dvižne pisalne mize, povezan s teorijo o tržnih raziskavah ter razvojem izdelka. Za namen analize trga je bila opravljena tudi anketa s katero smo dobili boljši vpogled o ciljnih odjemalcih ter njihovem nakupnem vedenju. Keywords: analiza trga, tržna analiza, razvoj izdelka, izdelava prototipa Published in DKUM: 05.10.2021; Views: 1215; Downloads: 121 Full text (2,09 MB) |
8. Segmentiranje odjemalcev podjetja SITIS d.o.o.Lan Soče, 2020, undergraduate thesis Abstract: Za dolgoročno uspešno poslovanje in celo obstoj podjetja je nujno kakovostno zadovoljevanje potreb potrošnikov. Dobro je, da ima poleg uporabne vrednosti izdelek še druge značilnosti, ki so pomembne za potrošnika: praktičnost, lep videz, potrošniku prijazno uporabo ipd. To daje potrošniku občutek lastne visoke vrednosti. Z uporabo marketinških znanj, je lažje s kupcem vzpostaviti in negovati odnos, tako da se počuti pomembno in da ve, da je njegov nakup varen.
Za kakovosten odnos do kupcev je nujno, da jih čim bolj poznamo, da poznamo njihove lastnosti. Segmentacija pomeni razčlenitev oz. razčlenjenost, v marketingu segmentacija trga pomeni razdelitev trga na več skupin povpraševalcev glede na določene značilnosti.
Diplomski projekt sem razdelil na dva dela. V prvem delu sem predstavil teoretična spoznanja o segmentiranju odjemalcev. Predstavil sem opredelitev in razvoj segmentacije, natančneje segmentacijo za analizo in personalizacijo. Opisal sem prednosti in slabosti segmentacije ter različne modele segmentacije odjemalcev.
Poznamo več modelov segmentiranja, kot je npr. model angažiranega stika z odjemalcem na podlagi vzorcev nakupa in na podlagi ciljev strank. Z modeli segmentiranja določimo končne oziroma ciljne kupce med vsemi potencialnimi strankami.
Poznamo različne vrste segmentov kupcev in orodij ponudbe vrednosti. V nadaljevanju dela so predstavljeni trendi segmentacije strank v prihodnosti. Spoznamo nove načine zbiranja in obdelovanja podatkov, porast hiperpersonalizacije, širjenje platform in novih načinov razmišljanja ter segmentacijo v rokah tržnikov.
V drugem delu diplomskega projekta sem svoja spoznanja iz teorije segmentiranja uporabil na primeru konkretnega podjetja, ki prodaja prehranska dopolnila in izdaja knjige s področja zdravja. Po predstavitvi podjetja sem opisal obstoječo segmentacijo odjemalcev. V nadaljevanju sem primerjal podatke iz segmentacije, ki jo je podjetje izvedlo leta 2010, z aktualnim dogajanjem v podjetju in ugotovil, da je prišlo do pomembnih sprememb. Z njihovo analizo sem opredelil nove možne segmente odjemalcev. Kot nove možne segmente sem izbral vse prebivalce, vegetarijance, vegane, starejše od 65 let, bralce knjig njihove založbe. Kot posledico uvajanja novih izdelkov sem tudi določil nova segmenta, in sicer športnike in rekreativce ter ženske, ki uporabljajo magnezij v lepotne namene.
V zaključku dela sem predstavil predlog ukrepov, kako s pomočjo znanja o marketingu, posebej o segmentiranju odjemalcev, povečati delež neposrednih kupcev, predvsem uporabnikov spletne trgovine. Kupci tudi v spletni trgovini iščejo rešitve za svoje težave, podjetje pa je zaradi strogih zakonskih omejitev pri navajanju zdravilnih učinkov prehranskih dopolnil pri tem zelo omejeno. Kljub temu obstaja nekaj načinov, kako kupce usmeriti na izdelek, ki pomeni ustrezno rešitev zanje. Te načine sem tudi opisal. Keywords: analiza odjemalcev, segmentacija trga, marketing, redni odjemalci, potencialni odjemalci Published in DKUM: 24.03.2021; Views: 1214; Downloads: 166 Full text (865,67 KB) |
9. Razvoj odločitvenega modela za podporo izbire strategije vstopa na nove trgeAnita Jurkić, 2020, master's thesis Abstract: Podjetje X se trenutno odloča o tem, na kateri tuji trg bi bilo najbolj smiselno vstopiti in katera strategija vstopa bi bila najbolj primerna. V prvem delu magistrske naloge smo preučili teorijo mednarodnega poslovanja, strateškega načrtovanja, raziskav tujih trgov in odločanja. V drugem delu naloge smo predstavili tehnološko podjetje X in naredili podrobno analizo širšega zunanjega okolja Madžarske in Poljske na področju širokopasovnega dostopa. Podjetje si želi neposredno poslovati z večjimi operaterji ter preko poslovnih partnerjev z manjšimi. Ker podjetje X še ni naredilo konkretne analize zunanjega okolja, analize stroškov in časovnega okvira vstopa na tuji trg ter definiralo jasnih prodajnih ciljev in aktivnosti za izbrani trg, smo v magistrski nalogi na podlagi večparametrskega odločitvenega modela v programu DEXi in PEST analize predlagali, kaj bi bilo za podjetje najbolj smiselno in na katera tveganja mora biti pripravljeno. Namen magistrskega dela je preučiti trg Madžarske in Poljske ter definirati odločitvene kriterije za izbiro ustreznega trga. V ta namen smo razvili večparametrski odločitveni model, v katerem smo ovrednotili kriterije na podlagi analize trga. Kot rezultat smo dobili najbolj potencialni trg, na podlagi stroškovne analize in časovnega okvirja pa najbolj primeren način oziroma strategijo vstopa na tuji trg.
Ustrezne podatke za analizo zunanjega okolja smo poskusili pridobiti iz različnih preverjenih spletnih virov, nekaj pa tudi iz intervjuja skrbnika ključnih kupcev ter direktorice prodaje poslovne enote Dostop. Na podlagi pridobljenih podatkov smo po metodi PEST analizirali štiri ključna okolja, in sicer politično, ekonomsko, družbeno in tehnološko. Vprašanje in dileme so se pojavile predvsem zaradi pravilnosti umestitve kriterijev v posamezno okolje in ali pomembno vplivajo na odločitev o vstopu na tuji trg. Širša analiza zunanjega okolja podjetju poda grobo sliko, ali je trg primeren za nadaljnje raziskovanje ali ne. Trg naj ne bi bil zasičen, sicer je tržni potencial majhen, smiselno pa je tudi izbrati tisti trg, ki je geografsko bližji, kulturno bolj domač in nekompleksen. Če je trg dovolj perspektiven, je potrebno narediti tudi druge analize, ki so prav tako pomembne pri odločanju o mednarodnem poslovanju. To so analiza konkurence, kupcev, lastnega potenciala idr. Keywords: Strategija, večparametrsko odločanje, telekomunikacije, Dexi, analiza trga Published in DKUM: 09.11.2020; Views: 1117; Downloads: 112 Full text (2,93 MB) |
10. Proizvodni proces in povpraševanje po pvc stavbnem pohištvu : magistrsko deloAlen Auer, 2020, master's thesis Abstract: Magistrsko delo skozi teoretičen del pojasni postopek proizvodnje stavbnega pohištva ter se osredotoči na dejavnike nakupnega odločanja. V praktičnem delu pa smo s pomočjo primarne raziskave proučili proizvodni proces na obravnavanem podjetju ter pomen kakovosti, cene, nadgradnje izdelkov, konkurence, družbenih dejavnikov in poprodajnih aktivnostih pri kupcih stavbnega pohištva. Dognali smo, da na nakupno odločitev pri nakupu stavnega pohištva pomembno vlogo igrajo popusti, dodatne ugodnosti, ki ob nespremenjeni ceni dvignejo kakovost vgrajenega stavbnega pohištva, ter zaupanje blagovni znamki. Ugotovili smo tudi, da večina kupcev zbere vsaj še eno konkurenčno ponudbo, prav tako pa je kupcem izjemo pomembno, da ima podjetje urejeno servisno službo. Za kakovost končnih izdelkov je pomembno, da je proizvodni proces tehnično dovršen in da je kakovost vgrajenih surovin visoka. Keywords: Proizvodni proces, PVC stavbno pohištvo, analiza trga, nakupne odločitve, povpraševanje, konkurenca. Published in DKUM: 22.10.2020; Views: 1182; Downloads: 16 Full text (3,84 MB) |