SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
Možnosti prilagajanja mestne cestne in železniške infrastrukture zahtevam integracije mestnega javnega potniškega prometa
Zoran Jurić, 2009, magistrsko delo

Opis: Prometni sistemi velikih mest so se razvijali neodvisno po posameznih prometnih vejah: cestni promet (javni mestni tramvajski in avtobusni promet, taxi promet, individualni motorni promet, promet kolesarjev in pešcev), železniški promet (daljinski in mestno primestni promet) ter zračni promet povezan s cesto do mestnih območij. Parcialno reševanje prometnih problemov po posameznih prometnih vejah je pripeljalo do vse večje uporabe individualnega motornega prometa, kar je povzročilo prometne zastoje in zamašenost glavnih prometnic, povečano potrošnjo energije, emisijo izpušnih plinov in onesnaženje okolja, hrup, povečano število prometnih nesreč in velike materialne škode. Nove prometne rešitve v velikih mestih rezultirajo z razvojem javnega mestnega in primestnega prometa v strukturi celotnega potniškega prometa, omogočajo lažjo mobilnost prebivalstva in večjo zaščito okolja. Ob omenjenih ukrepih prometne politike, morajo planerji in urbanisti pri načrtovanju razvoja večjih mest integralno (multimodalno) načrtovati razvoj cestne in železniške prometne mreže. Sistemsko načrtovanje prometne mreže v mestih onemogoča paralelne linije javnega mestnega prometa (avtobusne in tramvajske linije z linijami mestno-primestne železnice), omogoča boljšo pokritost prometne mreže v delih mesta, usklajenost voznih redov raznih vrst prometa (vozni red mestno-primestne železnice z voznimi redi avtobusnega in tramvajskega prometa, taxi prometa), razvojne usklajenosti investicij konkurentnih vrst prometa (cestni in železniški promet), sprejemljivo rast mest in načrtovanje razvoja urbanega okolja, boljšo povezanost mest z regionalnim okrožjem, zaščito pred hrupom, zmanjšanje onesnaženja z izpušnimi plini na mestnih prometnicah in negativen vpliv prometa na ekologijo, izboljšanje kakovosti življenja v mestih z višanjem kakovosti usluge in skupnega povezovanja posameznih vrst prometa v enoten tehnološki in tarifni sistem. Urbanisti, prometni projektanti in planerji s prometnim načrtovanjem raziskujejo razvojno projekcijo mesta, predvidevajo razporeditev potovanj in preučujejo zahteve uporabnikov prometnega sistema. Pri raziskovanju značilnosti, zakonitosti in zahtev uporabnikov prometnega sistema morajo najti optimalne rešitve med napovedmi matematičnih modelov in razvojnimi možnostmi mesta. Raziskovanja, ki ji jih je opravil avtor, kažejo optimalno razmerje razvoja in možnosti prilagoditve cestne in železniške infrastrukture zahtevi integracije javnega mestnega potniškega prometa v večjih mestih. Posebej je ta problem obdelan na primeru Mesta Zagreba, kjer se je rekonstrukcija obstoječe in izgradnja nove cestne in železniške prometne mreže pogosto odvijala kot posebni del vsakega sistema. Znanstveni in interdisciplinarni pristop zahteva integralno načrtovanje in reševanje medsebojne odvisnosti cestne in železniške prometne mreže pogojene z rastjo prometnega povpraševanja, ki je pripeljalo do zamašenosti mestnih prometnic, vzporednih avtobusnih in železniških linij, neusklajenosti voznih redov, neusklajenosti razvoja javnega mestnega prometa in neusklajenosti investicij v celotni prometni mreži. Raziskovanje se ukvarja tudi z izboljšanjem načrtovanja cestne in železniške prometne mreže, z medsebojno interakcijo cestnega in železniškega prometa in z enakomernejšo razprostranjenostjo prometne mreže v večjih mestih. Z metodami prometnega načrtovanja so proučene svetovne in evropske izkušnje ter vzorci, ki povzročajo neenakomeren razvoj posameznih vrst prometa, različnega deleža v celotnem prometnem sistemu, ki se manifestira z neusklajenostjo voznih redov, neenakomernih razvojnih investicij posameznih vrst prometa, sprejemanje napačnih odločitev prometne politike, nedorečene zakonske regulative o financiranju prometne mreže in prometnih sistemov različnih administrativnih celot (države, županije, lokalne samouprave). V nalogi so obdelani tudi ukrepi, ki pripomorejo k povezovanju prometnih sistemov v mestih v širši regionalni sistem in uk
Ključne besede: prilagajanje mestne cestne in železniške infrastrukture, zahtevam integracije mestnega javnega potniškega prometa, načrtovanje prometne mreže, prometna ponudba, prometno povpraševanje, postopek prometneg načrtovanja, analiza modela prometnega povpraševanja, multimodalno (integralno) načrtovanje cestne in železniške mreže, zmanjšanje hrupa na glavnih mestnih prometnicah, zmanjšanje onesnaženosti okolja povečanje varnosti prometa, izboljšanje pristopa potnikov, rešitve problema parkiranja
Objavljeno: 23.09.2014; Ogledov: 1034; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (8,44 MB)

4.
ANALIZA PONOVNE PRIDOBITVE VOZNIŠKEGA DOVOLJENJA IN VPLIV NA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI V CESTNEM PROMETU
Anita Guzej, 2011, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo govori o posameznikih, ki se srečujejo s prekrškovnimi organi, sodniki, uslužbenci upravnih enot, zdravniki, inštruktorji avtošol itd., skratka z vsemi, ki sodelujejo v verigi od ugotovitve storitve prekrška v cestnem prometu, prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja do ponovne pridobitve le-tega. Tovrstna veriga je kompleksna in interdisciplinarna, nad njo pa bdi zakonodaja. Le-ta mora biti usmerjena k povečanju varnosti v cestnem prometu. V diplomskem delu je bila opravljena analiza prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja, kar ima za posledico ponovno pridobivanje le–tega. Glede na statistične podatke smo ugotovili, da se veliko posameznikov, ki jim je bila izrečena stranska sankcija prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja, ne odloča za ponovno pridobivanje tovrstnega dovoljenja. To lahko pomeni, da se posamezniki vozijo nelegalno in s tem ne zagotavljajo varnosti v cestnem prometu.
Ključne besede: varnost cestnega prometa, vozniško dovoljenje, prenehanje veljavnosti vozniškega dovoljenja, ponovna pridobitev vozniškega dovoljenja, prekrški, statistična analiza
Objavljeno: 07.06.2011; Ogledov: 1545; Prenosov: 133
URL Povezava na celotno besedilo

5.
KORDONSKA ANALIZA NA OBMOČJU MARIBORA (2012)
Sonja Božič, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo podaja analizo potovanj na kordonskem območju v središču Maribora. Vsebuje teoretični del o metodah pridobivanja podatkov o stanju prometa, ki v nadaljevanju predstavlja osnovo za izbiro ustrezne metode in izvedbo ustreznega štetja prometa. Sledi podrobno opisan postopek na terenu opravljenega štetja prometa, pridobivanja, digitalizacije in analize pridobljenih podatkov. Zaključni del diplomskega dela predstavlja interpretacija dobljenih rezultatov.
Ključne besede: kordonska analiza prometa, ciljna potovanja, izvorna potovanja, tranzit, Maribor
Objavljeno: 11.09.2014; Ogledov: 636; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (3,67 MB)

6.
KRATKOROČNO NAPOVEDOVANJE ZGOSTITEV PROMETNEGA TOKA S POMOČJO ANALIZE ČASOVNIH VRST NELINEARNIH DINAMIČNIH SISTEMOV
Anamarija Ljubič Mrgole, 2015, doktorska disertacija

Opis: Prometni tok je gibanje motornih vozil na cestni mreži in je kot tak spremenljiv, dinamičen in kompleksen sistem, ki je nelinearen in nepredvidljiv. Pojav zgostitve prometnega toka v cestnem prometu ocenjujemo, ko se prometna obremenitev na določenem odseku prometnice in v določenem časovnem obdobju približa ali prekorači kapaciteto cestne infrastrukture, zato je pod določenimi pogoji mogoče opaziti, v zgostitvi prometnega toka, kaotične parametre. Pregled literature o prometnem toku in povezavi z kaosom nakazuje, da ima tema veliko teoretično in praktično vrednost. Raziskane metode za identifikacijo kaosa v prometnem toku so pokazale omejitve do sedaj uporabljanih metod, hkrati pa nakazale usmeritve za možnost izboljšave identifikacije kaotičnih parametrov v prometnem toku. Predlagana nova metoda kratkoročnega napovedovanja zgostitev v prometnem toku uporablja frekvenčno Wigner-Villerjevo porazdelitev, ki omogoča prikaz kaotičnega atraktorja brez uporabe rekonstrukcije faznega prostora, s tem je mogoče skrajšati čas izračuna napovedi zgostitve prometnega toka in zmanjšati število uporabljenih časovnih vrst. Rezultati eksperimentalnega dela naloge prikazujejo verodostojnost modela identifikacije kaosa in napovedovanja zgostitev v prometnem toku, s primerjavo dobljenih rezultatov kaotične nevronske mreže in usmerjene nevronske mreže, se pokaže da z izpuščenim korakom rekonstrukcije faznega prostora dobimo natančnejšo kratkoročno napoved. Na osnovi dobljenih rezultatov je mogoče sklepati, da je nov model kratkoročnega napovedovanja zgostitev prometnega toka zanesljiv, natančen, verodostojen in veljaven.
Ključne besede: nelinearni dinamični sistem, Wigner-Ville distribucija, prometni tok, napovedovanje prometa, zgostitev prometnega toka, analiza časovni vrst, identifikacija kaotičnega parametra, nevronske mreže.
Objavljeno: 10.08.2015; Ogledov: 934; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (5,85 MB)

7.
PROMETNO VARNOSTNA ANALIZA OBMOČIJ OMEJENE HITROSTI (CONA 30 KM/H)
Aljaž Fijačko, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana prometno varnostna analiza območij omejene hitrosti na izbranih lokacijah znotraj naselij. V Sloveniji je uvedba območij omejene hitrosti prepoznana kot eden izmed osnovnih primerov / načinov za umirjanje prometa, ki se pogosto uporablja v bližini vzgojno-izobraževalnih ustanov (vrtci, osnovne šole ipd.). Namen magistrskega dela je bila podrobnejša prometno-varnostna analiza območij omejene hitrosti (cona 30). Predstavljene so naprave in ukrepi za umirjanje prometa, ki so sestavni del omenjenih con izbrani so bili odseki primerni za analizo, opravljena njihova podrobna analiza (prometne značilnosti, prometne nesreče, skrite meritve hitrosti, opazovanje prometnega dogajanja, izvedba anket ipd.). Cilj magistrskega dela je ugotoviti, vpliv (pozitiven, negativen) obravnavanih območij na potek prometa, število prometnih nesreč, hitrosti motornih vozil, "privlačnost" in na osnovi pridobljenih podatkov (analiza obstoječega stanja) napraviti oziroma predstaviti ustrezne zaključke.
Ključne besede: prometno varnostna analiza, prometne nesreče, prometna varnost, ukrepi za umirjanje prometa, cona 30
Objavljeno: 14.07.2015; Ogledov: 1058; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

8.
PREVERITEV VARNOSTI DVOPASOVNIH CEST IZVEN NASELIJ - PRIMER REGIONALNE CESTE MARIBOR - LIMBUŠ
Haris Šišić, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika varnosti regionalnih cest izven naselij, ali točneje, opravljena je preveritev varnosti Limbuške ceste, ki povezuje Maribor in Limbuš. Na podlagi izvedbe analize »Road safety inspection« oz. »RSI« je izpostavljena problematika na obravnavanem območju. Predstavljene so osnovne značilnosti za »RSI« in cestno prometna infrastruktura izven naselij. S pomočjo analize prometnih nesreč in pridobljenih statističnih podatkov o dnevnem prometu ter pridobljenih podatkov s pomočjo »RSI« so bile izdelane variantne rešitve za izboljšanje obstoječega stanja.
Ključne besede: prometno inženirstvo, prometna varnost, regionalne ceste, umirjanje prometa, analiza prometnih nesreč
Objavljeno: 25.05.2016; Ogledov: 467; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (17,13 MB)

9.
PROMET NA CESTAH V ZGORNJI SAVINJSKI DOLINI IN SOCIO-EKONOMSKI POKAZATELJI
Tanja Pahovnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Temeljni pogoj za projektiranje prometne infrastrukture so uspešno napovedane prometne obremenitve, ki jih pridobimo z različnimi analizami in oblikami štetja prometa. Obseg prometa je najbolj odvisen od rasti gospodarstva in posledično števila delovno aktivnih prebivalcev. V teoretičnemu delu diplomske naloge je predstavljeno območje Zgornje Savinjske doline nekoč in danes. Opisane so različne metode avtomatskega štetja prometa in najpogostejši način tehtanja vozil med vožnjo. V praktičnem delu sta opravljeni analiza socio-ekonomskih podatkov in analiza izbranih števcev za območje Zgornje Savinjske doline in njene okolice. V zadnjem delu je prikazana primerjava obeh analiz in vpliv ene na drugo.
Ključne besede: prometna obremenitev, avtomatsko štetje prometa, analiza socio-ekonomskih podatkov, Zgornja Savinjska dolina
Objavljeno: 22.06.2016; Ogledov: 401; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

10.
Avtomatizacija analize povezav TCP
Aljaž Gaber, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektu smo se ukvarjali z avtomatizacijo analize povezav protokola TCP. Za analizo smo uporabili program tshark, ki je terminalska različica analizatorja protokolov Wireshark. Analiza je avtomatizirana s pomočjo skripta, napisanega v lupini Windows PowerShell. Za izvedbo projekta smo se podrobneje seznanili z delovanjem protokola TCP. V programskem delu je bilo treba spoznati tshark in principe pisanja skriptov v PowerShellu. Celoten razvoj skripta je potekal v razvojnem okolju Windows PowerShell ISE. V tem poročilu je najprej predstavljen problem, nato na kratko protokol TCP, Wireshark in PowerShell. Nazadnje je razložena celotna izvedba in delovanje našega skripta.
Ključne besede: protokol za nadzor prenosa, analiza omrežnega prometa, protokolni analizator, skript
Objavljeno: 26.01.2018; Ogledov: 350; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici