1. Projekt optimizacije proizvodne linije z analizo toka vrednosti in drugimi vitkimi metodamiSamo Fras, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo raziskali teorijo vitke proizvodnje in se seznanili z njenimi orodji, ki jih uporabljajo v podjetjih za optimiziranje procesov. Orodje analiza toka vrednosti smo nato uporabili za analizo resnične proizvodnje v podjetju Geberit, kjer smo ustvarili načrt trenutnega stanja proizvodnje linije za izdelavo priključnih cevnih sistemov, opredelili problematične točke procesa in zanje predlagali rešitve. Ugotovili smo, da podjetje proizvaja cevne sisteme z izgubami, kot so vmesne zaloge, čezmerno proizvajanje in izgube zaradi gibanja izdelkov. Podjetju smo v načrtu želenega stanja toka vrednosti predlagali rešitve z uporabo kanban sistema in združevanjem delovnih procesov v celico. Ključne besede: vitka proizvodnja, analiza toka vrednosti, optimizacija procesov Objavljeno v DKUM: 05.06.2024; Ogledov: 159; Prenosov: 0 Celotno besedilo (3,36 MB) |
2. Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko deloMatic Furlan, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih. Ključne besede: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 0 |
3. Prenova procesa izmenjave pošiljk na Pošti Slovenije d.o.o.Jure Petrič, 2023, magistrsko delo Opis: Zaključno magistrsko delo se osredotoča na prenovo procesa izmenjave pošiljk na Pošti Slovenije d.o.o., ki je temeljni transformacijski proces. Na začetku smo si zadali cilj, da bomo proces digitalizirali, izboljšali strukturno oceno učinkovitosti in prihranili na času izvajanja procesa. S temi izboljšavami smo želeli rešiti problem pomanjkanja kapacitet, s katerim se trenutno srečuje Pošta. Najprej smo se teoretično poučili o podjetju Pošta Slovenije d.o.o., o temi poslovnih sistemov in njihovem inženiringu. Pri tem smo dodali še področje managementa celovite kakovosti, ki je tesno povezan s področjem preoblikovanja procesov. Nadalje smo se teoretično poučili tudi o področju logistike, ki je panoga, v kateri deluje pošta. Pri tem smo upoštevali tudi zakonodajni okvir, ki predpisuje delovanje vseh, ki izvajajo univerzalno poštno storitev. V praktičnem delu smo najprej naredili posnetek trenutnega stanja, ki smo ga tudi modelirali. Na podlagi analize smo predlagali izboljšave, ki smo jih tudi vnesli v model prenovljenega procesa. Na koncu smo dobljene rezultate primerjali in ugotavljali, ali so nam izboljšave uspele. Ugotovili smo, da smo proces uspeli informatizirati in tudi izboljšati njegovo strukturno oceno učinkovitosti. Tudi pri analizi časov smo ugotovili, da smo ustvarili prihranke. Torej smo na koncu vse tri zastavljene cilje tudi dosegli in potrdili zastavljene hipoteze. Pri tem bi bilo zanimivo vedeti oceno stroška izvedbe takega projekta, kot ga predlagamo, ter oceno učinkov, ki bi jih imel na poslovanje. Tako bi lahko ugotovili, v kolikšnem času bi se taka investicija v prenovo procesa povrnila. Ključne besede: proces, inženiring procesov, ocena učinkovitosti, časovna analiza Objavljeno v DKUM: 20.12.2023; Ogledov: 373; Prenosov: 33 Celotno besedilo (3,40 MB) |
4. Uporabniško vodeni procesi in pomen njihove vpeljave v poslovanje organizacijeSara Kremsar, 2021, magistrsko delo Opis: Organizacije morajo biti za uspešno poslovanje prepoznavne in morajo obvladovati določen del trga. Današnji trg je preplavljen s ponudniki vseh vrst izdelkov in storitev. Tolikšna zasičenost trga pa daje strankam možnost izbire in sprejemanja odločitve, kateremu ponudniku bodo namenile svoja sredstva. Organizacije tako med seboj neprestano tekmujejo, da bi dosegle pozornost stranke ter ji nudile čim ustreznejše izdelke ali storitve.
Podjetja, delujoča v informacijskotehnološki (IT) panogi, sploh ponudniki poslovnih informacijskih rešitev, so še posebej podvržena razkoraku med »Product-Driven« in »Customer-Driven« usmeritvijo. Podjetja, delujoča v IT-panogi, so v zadnjem času zaradi hitrega razvoja in širjenja novih tehnologij pod stalnim pritiskom, da ohranjajo konkurenčno prednost na trgu. Problem in trenutni izziv organizacij se kažeta v določanju učinkovitega razmerja med prakticiranjem »Customer-Driven« aktivnosti, usmerjenih v blaginjo stranke, ter »Product-Driven« aktivnosti, ki so usmerjene v rast in donosnost organizacije. Angleške pojme smo razložili v pojmovniku ter slovarju najpogostejših angleških izrazov na koncu magistrskega dela.
Za reševanje omenjenega izziva organizacije uporabljajo poslovni model, ki je osredotočen na zagotavljanje potreb in želja strank. Osredotočenost na stranke, če je pravilno izvedena, lahko privede do večjega zadovoljstva strank, kar posledično vodi do večje poslovne uspešnosti. »Customer-Driven« procesna usmerjenost podjetja se kaže v različnih oblikah, od vpeljave nove tehnologije do pridobivanja povratnih informacij ter izgradnje odnosov s strankami. Danes številne organizacije prehajajo skozi digitalno preobrazbo, kar je prvi korak k temu, da postanejo bolj osredotočene na svoje stranke.
V magistrskem delu je predstavljena razlika med pristopom, usmerjenim k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, in pristopom, usmerjenim k potrebam in željam strank. Podan je predlog vzpostavitve CDP (akronim, razložen v uvodu magistrske naloge) na realnem primeru, ki vsebuje sklope in faze vpeljave. Izdelan je modelni prikaz izbranih procesov želenega stanja (»TO-BE«) z upoštevanjem lastnosti »Customer-Driven« pristopa. Prav tako je v magistrski nalogi definiran način določanja stopnje, do katere je smiselno procese prilagajati potrebam in željam strank. Rezultati magistrske naloge so posnetek stanja, izvedene analize, verificirani rezultati ter odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Magistrska naloga lahko služi kot pomoč ostalim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela pod podobnimi pogoji preoblikovati iz »Product-Driven« usmerjenega poslovanja v »Customer-Driven« usmerjeno poslovanje. Ključne besede: pristop, usmerjen k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, pristop, usmerjen k potrebam in željam strank, modeliranje poslovnih procesov, analiza poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov. Objavljeno v DKUM: 23.11.2021; Ogledov: 973; Prenosov: 137 Celotno besedilo (3,17 MB) |
5. Analiza in organizacija nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju xJaka Čujež, 2021, magistrsko delo Opis: Nabava in njeni procesi so od prvih zametkov do danes doživeli strmo krivuljo razvoja. Nabava postaja v podjetjih vedno pomembnejša funkcija, ki ne služi samo kot generator prihrankov, ampak tudi kot zelo pomemben del celote delovanja v korelaciji s proizvodnimi procesi, načrtovanjem, logistiko in financami. Znotraj poslovanja podjetja pomeni nabava prvi korak v poslovanju, saj zagotovi podjetju surovino, na kateri se ustvari dodana vrednost.
Cilj magistrskega dela je bil spoznati in analizirati organizacijo nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju X. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu predstavimo definicije nabave, njene procese, politike, oblike, splošne ustaljene prakse in načine merjenja, v drugem pa najprej vse aspekte izbranega podjetja in potem njegove glavne nabavne procese ter vse korake, ki so potrebni, da je krog teh procesov uspešno sklenjen. S tem dosežemo prvi cilj magistrskega dela. Nato na osnovi značilnosti in poteka trenutnih nabavnih procesov napravimo drugi korak in te procese kritično analiziramo na podlagi pridobljenih znanj iz teoretičnega dela. Dodamo še splošne predloge izboljšav, ki bi podjetju pripomogle k optimiziranju nabavnih procesov in seveda posledično tudi k boljšemu poslovnemu rezultatu. Ker pa mnogo rezultatov govori skozi številke, spoznamo tudi finančni del podjetja X. Predstavimo izkaz poslovnega izida, bilanco stanja in finančne kazalnike. Ker v nalogi mnogokrat poudarimo, da so finance gorivo za nabavo, saj zagotavljajo potrebne denarne resurse ob pravem času, analiziramo tudi vse finančne pokazatelje. Z analizo želimo ugotoviti, od kod izvirajo odstopanja bodisi boljših bodisi slabših poslovnih rezultatov glede na preteklo leto, ali imajo vpliv na nabavo in ali morda celo izhajajo iz segmenta nabave. Z zadnjo točko v magistrskem delu in s predlogi izboljšanja trenutnega finančnega položaja želimo predstaviti možnosti za dvig ravni letnega dobička v neposredni povezavi z nabavo.
Naša raziskava nudi vpogled v nabavo hitro rastočega srednje velikega podjetja in razkriva njene šibke ter močne točke; služi lahko kot dobra iniciativa za ojačitev nabave in njenih procesov. Ključne ugotovitve in odgovora na zastavljeni hipotezi podajamo v sklepnem delu magistrske naloge. Ključne besede: nabava, nabavni procesi, analiza nabavnih procesov, predlogi izboljšav nabavne funkcije, korelacija financ in nabave. Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 889; Prenosov: 111 Celotno besedilo (2,06 MB) |
6. Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju varis d.o.o. : diplomsko deloMitja Donko, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del zajema uvod in teorijo o osnovah planiranja proizvodnje. Na splošno opisuje načrtovanje proizvodnega procesa in naloge vodenja proizvodnje. Opisani so tudi razni sistemi planiranja proizvodnje (KANBAN, BOA, OPT). Drugi del se navezuje na podjetje Varis d. o. o. Opisuje lastnosti podjetja in celoten proizvodni proces podjetja. Prikazani so tudi nekateri tehnološki postopki in časi izdelave. Iz diplomskega dela so tudi razvidni mesečni plani proizvodnje, ki prikazujejo dnevno število odlitih kabin. Opisani so tudi tehnološki procesi izdelave gotovih kopalnic, lastnosti in prednosti, navedeni pa so tudi vzroki, zakaj izbrati vnaprej izdelane kopalniške kabine. V zaključku so navedene nekatere možne izboljšave, ki bi lahko poenostavile oziroma izboljšale potek dela, skrajšale čas in razbremenile delavce. Ključne besede: vodenje proizvodnje, posnetek stanja, analiza, izboljšave procesov, proizvodnja gotovih kopalnic Objavljeno v DKUM: 06.03.2020; Ogledov: 1521; Prenosov: 207 Celotno besedilo (2,10 MB) |
7. Transformacija organiziranosti mikro podjetja v malo podjetjeSara Kremsar, 2019, diplomsko delo Opis: Organizacije se morajo vključevati v zunanje okolje, ki je dinamično, saj se v tem okolju neprestano odvijajo spremembe, ki jih je težko predvidevati. Če se organizacije pravočasno in ustrezno ne odzovejo na spremembe, na katere ni mogoče vplivati, se lahko čez čas pojavijo težave, ki vplivajo na uspešnost poslovanja organizacije.
Za preprečevanje nastajanja omenjenih težav v organizacijah je znotraj podjetja pomemben vidik prenova poslovnih procesov. Prenova in reorganizacija lahko podjetju predstavljata velik izziv, saj sta to dolgotrajna postopek. Pred prenovo morajo podjetja ugotoviti, ali je prenova poslovnih procesov rešitev za omenjene težave, zato morajo v začetnih fazah prenove pregledati, popisati in analizirati procese. Kasneje pa je treba te procese preučiti in določiti, kateri procesi so potrebni prenove oziroma katere je treba na novo vpeljati ali celo umakniti iz poslovanja.
V delu je izdelana primerjalna analiza mikro podjetja z malim podjetjem z namenom prenove procesov v podjetju Docentric, d. o. o. Predstavljena je metoda procesnega benchmarkinga, za katero smo dokazali, da je kot managerska metoda koristna tudi v primeru prenove procesov zaradi rasti podjetja.
Rezultati diplomskega dela so posnetek stanja, narejena analiza in predstavljeni predlogi organizacijske transformacije izbranega podjetja. Predlog organizacijske transformacije iz mikro v malo podjetje lahko služi kot model drugim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela transformirati pod podobnimi pogoji. Ključne besede: − modeliranje poslovnih procesov, − procesni benchmarking, − analiza poslovnih procesov, − prenova poslovnih procesov. Objavljeno v DKUM: 16.10.2019; Ogledov: 1447; Prenosov: 210 Celotno besedilo (1,57 MB) |
8. Proces izbire CRM sistema na primeru mikro podjetjaAvalon Ivanuša, 2017, diplomsko delo Opis: V današnjem tekmovalnem poslovnem okolju se velika večina podjetij zaveda, da bolj kot bodo ohranjala in poglabljala odnose s svojimi obstoječimi strankami in skušala pri tem pridobiti tudi nove, bolj bodo postala uspešna. Vendar pa se s to razlago ne strinjajo vsi. Ogromno mikro podjetij se še kljub tako razviti tehnologiji in s prakso podkrepljenimi teoretičnimi trditvami upira nečemu novemu in nepoznanemu, saj se bojijo sprememb. Zaradi oklevanja, da bi prenovila svoje poslovne procese in jih informatizirala z novo programsko opremo, s katero bi lahko izboljšala odnose s svojimi strankami, kakor tudi povečala svoje poslovanje, pa raje izgubljajo igro proti velikim podjetjem, ki prevladujejo na trgu. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej definirali, kaj je bistven pomen prenove poslovnih procesov v podjetju in kakšno vlogo ima pri tem informacijska tehnologija, nato smo opredelili CRM sistem, njegove koristi za mikro podjetja ter postopke uvajanja CRM sistema v podjetje. V drugem, praktičnem delu pa smo se osredotočili na konkretno mikro podjetje, analizirali obstoječi poslovni proces ter predlagali izboljšave. Prav tako smo iz nabora ponudnikov CRM sistemov skušali ugotoviti, kateri bi bil na podlagi opredeljenih potreb in zahtev izbranega mikro podjetja najbolj primeren za uvedbo. Ključne besede: mikro podjetje, poslovni procesi, prenova poslovnih procesov, CRM sistem, analiza in izbira ponudnikov CRM sistemov Objavljeno v DKUM: 23.11.2017; Ogledov: 1451; Prenosov: 105 Celotno besedilo (1,30 MB) |
9. PRENOVA RAZVOJNEGA PROCESA Z IMPLEMENTACIJO NOVEGA IZDELKA V SERIJSKO PROIZVODNJOPrimož Kranjc, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Namen diplomskega dela je bil z metodo prenove poslovnih procesov predstaviti izbrani proces razvoja in implementacije novega izdelka v serijsko proizvodnjo v podjetju Tajfun Planina. S pomočjo časovne analize smo pri posnetku obstoječega stanja ugotovili pomanjkljivosti skupaj z vzroki in posledicami problemov. Proces smo na podlagi predlogov za izboljšave tudi prenovili.
S študijo razpoložljive literature s področja prenove poslovnih procesov in z metodo opazovanja ter intervjujev smo pridobili informacije, na podlagi katerih smo izdelali analizo obstoječega stanja v podjetju. V procesu smo uporabili tudi empirično metodo na podlagi osebnega znanja in izkušenj v omenjenem procesu. Za prikaz procesov je bilo uporabljeno programsko orodje Aris.
V zaključku smo potrdili v uvodu postavljeno hipotezo ter ugotovili, da prenovljeni proces skrajša čase poteka nekaterih aktivnosti in hkrati zagotovi, da so določeni na izdelek vezani dokumenti pripravljeni pravočasno in kakovostno ustrezno, predvsem pa omogoči bistveno daljše časovno območje za potrebe testiranja funkcijskega prototipa. Ključne besede: prenova poslovnih procesov, razvojni proces, grafični in tekstovni zapis procesa, časovna analiza, serijska proizvodnja Objavljeno v DKUM: 30.11.2016; Ogledov: 1463; Prenosov: 168 Celotno besedilo (2,57 MB) |
10. UVEDBA POSLOVNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V TELEKOMUNIKACIJSKEM PODJETJUDavid Kropf, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Hiter tehnološki razvoj, konkurenčnost, visoka pričakovanja kupcev in zunanjih partnerjev so tisto, kar lastnikom podjetja povzroča visok pritisk. Danes podjetje, ki ni pripravljeno oz. noče avtomatizirati poslovanja, ni konkurenčno na tržišču. Organizacije za celovito podporo in avtomatizacijo poslovnih procesov uporabljajo celovite programske rešitve (Enterprise resource planing systems ERP). To je celovita programska rešitev podjetja ,ki poskrbi za povezanost in delovanje podjetja. V nalogi obravnavamo uvedbo celovite programske rešitve v manjšem telekomunikacijskem podjetju X. Problem je zanimiv, saj v Sloveniji prevladujejo majhna podjetja, ki običajno nimajo dovolj sredstev (finančnih in kadrovskih) za uvedbo tovrstnih rešitev, nekateri pa niso pripravljeni oziroma imajo odpor do uvedbe novih tehnologij in sprememb procesov v podjetje. Ključne besede: celovita programska rešitev, avtomatizacija poslovnih procesov, organizacijska analiza, odprtokodni celovita programska rešitev »Odoo« Objavljeno v DKUM: 22.11.2016; Ogledov: 1783; Prenosov: 134 Celotno besedilo (1,78 MB) |