1. Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko deloMatic Furlan, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih. Keywords: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija Published in DKUM: 05.03.2024; Views: 320; Downloads: 0 |
2. Uporabniško vodeni procesi in pomen njihove vpeljave v poslovanje organizacijeSara Kremsar, 2021, master's thesis Abstract: Organizacije morajo biti za uspešno poslovanje prepoznavne in morajo obvladovati določen del trga. Današnji trg je preplavljen s ponudniki vseh vrst izdelkov in storitev. Tolikšna zasičenost trga pa daje strankam možnost izbire in sprejemanja odločitve, kateremu ponudniku bodo namenile svoja sredstva. Organizacije tako med seboj neprestano tekmujejo, da bi dosegle pozornost stranke ter ji nudile čim ustreznejše izdelke ali storitve.
Podjetja, delujoča v informacijskotehnološki (IT) panogi, sploh ponudniki poslovnih informacijskih rešitev, so še posebej podvržena razkoraku med »Product-Driven« in »Customer-Driven« usmeritvijo. Podjetja, delujoča v IT-panogi, so v zadnjem času zaradi hitrega razvoja in širjenja novih tehnologij pod stalnim pritiskom, da ohranjajo konkurenčno prednost na trgu. Problem in trenutni izziv organizacij se kažeta v določanju učinkovitega razmerja med prakticiranjem »Customer-Driven« aktivnosti, usmerjenih v blaginjo stranke, ter »Product-Driven« aktivnosti, ki so usmerjene v rast in donosnost organizacije. Angleške pojme smo razložili v pojmovniku ter slovarju najpogostejših angleških izrazov na koncu magistrskega dela.
Za reševanje omenjenega izziva organizacije uporabljajo poslovni model, ki je osredotočen na zagotavljanje potreb in želja strank. Osredotočenost na stranke, če je pravilno izvedena, lahko privede do večjega zadovoljstva strank, kar posledično vodi do večje poslovne uspešnosti. »Customer-Driven« procesna usmerjenost podjetja se kaže v različnih oblikah, od vpeljave nove tehnologije do pridobivanja povratnih informacij ter izgradnje odnosov s strankami. Danes številne organizacije prehajajo skozi digitalno preobrazbo, kar je prvi korak k temu, da postanejo bolj osredotočene na svoje stranke.
V magistrskem delu je predstavljena razlika med pristopom, usmerjenim k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, in pristopom, usmerjenim k potrebam in željam strank. Podan je predlog vzpostavitve CDP (akronim, razložen v uvodu magistrske naloge) na realnem primeru, ki vsebuje sklope in faze vpeljave. Izdelan je modelni prikaz izbranih procesov želenega stanja (»TO-BE«) z upoštevanjem lastnosti »Customer-Driven« pristopa. Prav tako je v magistrski nalogi definiran način določanja stopnje, do katere je smiselno procese prilagajati potrebam in željam strank. Rezultati magistrske naloge so posnetek stanja, izvedene analize, verificirani rezultati ter odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Magistrska naloga lahko služi kot pomoč ostalim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela pod podobnimi pogoji preoblikovati iz »Product-Driven« usmerjenega poslovanja v »Customer-Driven« usmerjeno poslovanje. Keywords: pristop, usmerjen k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, pristop, usmerjen k potrebam in željam strank, modeliranje poslovnih procesov, analiza poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov. Published in DKUM: 23.11.2021; Views: 973; Downloads: 140 Full text (3,17 MB) |
3. Transformacija organiziranosti mikro podjetja v malo podjetjeSara Kremsar, 2019, undergraduate thesis Abstract: Organizacije se morajo vključevati v zunanje okolje, ki je dinamično, saj se v tem okolju neprestano odvijajo spremembe, ki jih je težko predvidevati. Če se organizacije pravočasno in ustrezno ne odzovejo na spremembe, na katere ni mogoče vplivati, se lahko čez čas pojavijo težave, ki vplivajo na uspešnost poslovanja organizacije.
Za preprečevanje nastajanja omenjenih težav v organizacijah je znotraj podjetja pomemben vidik prenova poslovnih procesov. Prenova in reorganizacija lahko podjetju predstavljata velik izziv, saj sta to dolgotrajna postopek. Pred prenovo morajo podjetja ugotoviti, ali je prenova poslovnih procesov rešitev za omenjene težave, zato morajo v začetnih fazah prenove pregledati, popisati in analizirati procese. Kasneje pa je treba te procese preučiti in določiti, kateri procesi so potrebni prenove oziroma katere je treba na novo vpeljati ali celo umakniti iz poslovanja.
V delu je izdelana primerjalna analiza mikro podjetja z malim podjetjem z namenom prenove procesov v podjetju Docentric, d. o. o. Predstavljena je metoda procesnega benchmarkinga, za katero smo dokazali, da je kot managerska metoda koristna tudi v primeru prenove procesov zaradi rasti podjetja.
Rezultati diplomskega dela so posnetek stanja, narejena analiza in predstavljeni predlogi organizacijske transformacije izbranega podjetja. Predlog organizacijske transformacije iz mikro v malo podjetje lahko služi kot model drugim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela transformirati pod podobnimi pogoji. Keywords: − modeliranje poslovnih procesov, − procesni benchmarking, − analiza poslovnih procesov, − prenova poslovnih procesov. Published in DKUM: 16.10.2019; Views: 1447; Downloads: 213 Full text (1,57 MB) |
4. Proces izbire CRM sistema na primeru mikro podjetjaAvalon Ivanuša, 2017, undergraduate thesis Abstract: V današnjem tekmovalnem poslovnem okolju se velika večina podjetij zaveda, da bolj kot bodo ohranjala in poglabljala odnose s svojimi obstoječimi strankami in skušala pri tem pridobiti tudi nove, bolj bodo postala uspešna. Vendar pa se s to razlago ne strinjajo vsi. Ogromno mikro podjetij se še kljub tako razviti tehnologiji in s prakso podkrepljenimi teoretičnimi trditvami upira nečemu novemu in nepoznanemu, saj se bojijo sprememb. Zaradi oklevanja, da bi prenovila svoje poslovne procese in jih informatizirala z novo programsko opremo, s katero bi lahko izboljšala odnose s svojimi strankami, kakor tudi povečala svoje poslovanje, pa raje izgubljajo igro proti velikim podjetjem, ki prevladujejo na trgu. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej definirali, kaj je bistven pomen prenove poslovnih procesov v podjetju in kakšno vlogo ima pri tem informacijska tehnologija, nato smo opredelili CRM sistem, njegove koristi za mikro podjetja ter postopke uvajanja CRM sistema v podjetje. V drugem, praktičnem delu pa smo se osredotočili na konkretno mikro podjetje, analizirali obstoječi poslovni proces ter predlagali izboljšave. Prav tako smo iz nabora ponudnikov CRM sistemov skušali ugotoviti, kateri bi bil na podlagi opredeljenih potreb in zahtev izbranega mikro podjetja najbolj primeren za uvedbo. Keywords: mikro podjetje, poslovni procesi, prenova poslovnih procesov, CRM sistem, analiza in izbira ponudnikov CRM sistemov Published in DKUM: 23.11.2017; Views: 1451; Downloads: 106 Full text (1,30 MB) |
5. PRENOVA RAZVOJNEGA PROCESA Z IMPLEMENTACIJO NOVEGA IZDELKA V SERIJSKO PROIZVODNJOPrimož Kranjc, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Namen diplomskega dela je bil z metodo prenove poslovnih procesov predstaviti izbrani proces razvoja in implementacije novega izdelka v serijsko proizvodnjo v podjetju Tajfun Planina. S pomočjo časovne analize smo pri posnetku obstoječega stanja ugotovili pomanjkljivosti skupaj z vzroki in posledicami problemov. Proces smo na podlagi predlogov za izboljšave tudi prenovili.
S študijo razpoložljive literature s področja prenove poslovnih procesov in z metodo opazovanja ter intervjujev smo pridobili informacije, na podlagi katerih smo izdelali analizo obstoječega stanja v podjetju. V procesu smo uporabili tudi empirično metodo na podlagi osebnega znanja in izkušenj v omenjenem procesu. Za prikaz procesov je bilo uporabljeno programsko orodje Aris.
V zaključku smo potrdili v uvodu postavljeno hipotezo ter ugotovili, da prenovljeni proces skrajša čase poteka nekaterih aktivnosti in hkrati zagotovi, da so določeni na izdelek vezani dokumenti pripravljeni pravočasno in kakovostno ustrezno, predvsem pa omogoči bistveno daljše časovno območje za potrebe testiranja funkcijskega prototipa. Keywords: prenova poslovnih procesov, razvojni proces, grafični in tekstovni zapis procesa, časovna analiza, serijska proizvodnja Published in DKUM: 30.11.2016; Views: 1463; Downloads: 169 Full text (2,57 MB) |
6. UVEDBA POSLOVNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V TELEKOMUNIKACIJSKEM PODJETJUDavid Kropf, 2016, master's thesis/paper Abstract: Hiter tehnološki razvoj, konkurenčnost, visoka pričakovanja kupcev in zunanjih partnerjev so tisto, kar lastnikom podjetja povzroča visok pritisk. Danes podjetje, ki ni pripravljeno oz. noče avtomatizirati poslovanja, ni konkurenčno na tržišču. Organizacije za celovito podporo in avtomatizacijo poslovnih procesov uporabljajo celovite programske rešitve (Enterprise resource planing systems ERP). To je celovita programska rešitev podjetja ,ki poskrbi za povezanost in delovanje podjetja. V nalogi obravnavamo uvedbo celovite programske rešitve v manjšem telekomunikacijskem podjetju X. Problem je zanimiv, saj v Sloveniji prevladujejo majhna podjetja, ki običajno nimajo dovolj sredstev (finančnih in kadrovskih) za uvedbo tovrstnih rešitev, nekateri pa niso pripravljeni oziroma imajo odpor do uvedbe novih tehnologij in sprememb procesov v podjetje. Keywords: celovita programska rešitev, avtomatizacija poslovnih procesov, organizacijska analiza, odprtokodni celovita programska rešitev »Odoo« Published in DKUM: 22.11.2016; Views: 1783; Downloads: 135 Full text (1,78 MB) |
7. Informatizacija procesa volitev zastopnikov skupščine družbe za vzajemno zavarovanjeZvonko Pešić, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Vzajemna zdravstvena zavarovalnica, d.v.z., je leta 2011 na podlagi zakonske zahteve uspešno uvedla proces volitev zastopnikov skupščine družbe. Volilno pravico je imelo skoraj 870.000 članov zavarovalnice, ki so lahko glasovali na štiri različne načine, med drugim tudi po svetovnem spletu. V diplomskem delu predstavimo organizacijske izzive pri vzpostavitvi novega poslovnega procesa, opišemo ključne vidike njegove informatizacije in predstavimo tehnologije, uporabljene pri implementaciji.
S kvalitativno analizo prepoznamo in ovrednotimo aktivnosti, primerne za optimizacijo procesa. Keywords: informatizacija poslovnih procesov, elektronsko glasovanje, kvalitativna analiza Published in DKUM: 06.09.2016; Views: 1030; Downloads: 77 Full text (8,77 MB) |
8. |
9. Predlog strategij invalidskega podjetja : magistrsko delo študijskega programa 2. stopnje Gospodarsko inženirstvo - smer StrojništvoBoštjan Horjak, 2014, master's thesis Keywords: organizacija poslovanja, analiza poslovnih procesov, invalidska podjetja, poslovni procesi, strateški management, strateško načrtovanje, proizvodna podjetja, magistrske naloge Published in DKUM: 03.03.2015; Views: 2085; Downloads: 158 Full text (1,44 MB) |
10. OPTIMIZACIJA PROIZVODNIH PROCESOV Z UPORABO METODE VREDNOSTNIH TOKOVBlaž Radej, 2014, master's thesis Abstract: Metoda vrednostnih tokov omogoča identifikacijo vzrokov raznovrstnih izgub v procesih in predvideva uporabo različnih orodij, katerih apliciranje v realnem okolju zagotavlja odpravo vzrokov izgub. V magistrski nalogi bomo zaradi lažjega razumevanja osnov proizvodnje opisali teorijo proizvodnih sistemov in procesov, opisali vrste razmestitev naprav in strojev, pomen planiranja in vodenja proizvodnje ter uravnavanja zalog in opisali pojem učinkovitosti naprav.
Podrobneje bomo analizirali tehnološke in logistične procese na eni od obstoječih montažnih linij podjetja Hella Saturnus Slovenija d.o.o., na kateri se izdelujejo žarometi za osebno vozilo Porsche Cayenne. Izvedli bomo prikaz in analizo trenutnega stanja vrednostnih tokov ter podali predloge za prenovo procesov v smislu definiranja korektivnih ukrepov za odpravo vzrokov izgub znotraj montažnega procesa.
Po izvedeni implementaciji teh ukrepov bodo kvantitativno ocenjeni tudi učinki prenove procesa, opravljeno bo testiranje hipotez v realnem okolju, opisani pogoji za izvedbo metode vrednostnih tokov in možnosti nadaljnjega razvoja. Keywords: Prenova poslovnih procesov, Metoda vrednostnih tokov, Analiza trenutnega stanja, Toyota Production System, Faktor učinkovitosti OEE Published in DKUM: 03.07.2014; Views: 4185; Downloads: 634 Full text (4,66 MB) |