| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 327
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza gospodarnosti proizvodnje in vrednotenje investicije
Matevž Panzi, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega analizo vpliva stroškov na uspešnost poslovanja in analizo realnega primera v podjetju LKR d. o. o. v različnih primerih obdelave izdelka. Prikazani so izračuni lastne in prodajne cene izdelka na podlagi stroškov, ki nastanejo ob proizvodnji. Na podlagi vrednosti investicije, smo izdelali amortizacijski načrt s pomočjo vrednosti vsote letnih številk. S pomočjo dobe vračanja in neto sedanje vrednosti smo ovrednotili investicijo.
Ključne besede: analiza gospodarnosti proizvodnje, vrednotenje investicije, analiza vpliva stroškov na uspešnost poslovanja, podjetje LKR d. o. o.
Objavljeno: 05.10.2021; Ogledov: 20; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

2.
Vloga vrednot in kulturne raznolikosti v podjetju kozmetične dejavnosti
Snežana Horvat, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je usmerjeno v proučevanje vloge vrednot in kulturne raznolikosti. Vsaka država ima svoje kulturno ozadje, standarde razmišljanja in delovanja. Te kulturne razlike močno vplivajo na poslovni svet in z napačno izbiro države se povečuje finančno tveganje podjetja. V podjetju je zato treba zagotoviti tiste informacije o vrednotah kulturnih razlik, ki vplivajo na občutljivost pri poslovanju med državama. Namen magistrskega dela je natančneje proučiti vpliv kulturnih razlik na učinkovitost dela v švedskem podjetju iz kozmetične dejavnosti, ki deluje v Sloveniji in sodeluje z zunanjim izvajalcem iz Indije, in na tej osnovi podati smernice za sistematičen pristop podjetja k analizi kulturnega okolja. V empiričnem delu so z metodo intervjuja predstavljeni rezultati raziskave o dejavnikih, ki bi jih moralo vodstvo proučevanega podjetja analizirati pred pričetkom poslovanja z zunanjimi izvajalcem iz Indije. Prav tako so preverjene ovire pri poslovanju in ukrepi za odpravo ovir. Raziskava je pokazala, da bi bilo treba pred načrtovanjem poslovanja z zunanjim izvajalcem iz Indije analizirati kulturne dejavnike, predvsem enakost razumevanja besedil – sporočil in slovnice, odsotnost zaradi velikega števila praznikov (44 dni letno), dojemanje časa, ki vpliva na izvedbo v rokih, zavedanje odgovornosti do dela (izvedbe v rokih, kakovosti dela), potrebo po podrobnih navodilih za delo, pogostost menjave delovnih mest in odliva znanja, stopnjo izobraženosti in potrebo po medkulturnem izobraževanju. Takšnega mnenja so bili vsi intervjuvani. S pomočjo raziskave so bile ugotovljene največje ovire pri poslovanju z zunanjim izvajalcem iz Indije, ki so jezikovne ovire, prelaganje odgovornosti in razlike v pojmovanju – dojemanju časa, prenizka stopnja izobraženosti in nesamostojnost pri delu ter pogosta fluktuacija. Posledice kulturnih razlik se kažejo v slabi kakovosti dela zunanjega izvajalca iz Indije. Ukrep, s katerim bi lahko odpravili ovire, je medkulturno izobraževanje naročnika storitve in izvajalca. Takšnega mnenja so bili vsi (100 %) intervjuvani. Za 80 % intervjuvanih je pomemben ukrep za odpravo ovir pridobivanje komunikacijskih veščin na strani naročnika in izvajalca. Glede na ugotovitve naše raziskave smo razvili lasten instrument, vprašalnik, ki podjetjem omogoča, da pred vstopom na trg, kjer prevladuje hinduizem (indijska podcelina), na sistematičen način analizirajo tveganja in preprečijo nastanek ovir pri poslovanju.
Ključne besede: kulturne razlike, učinkovitost poslovanja, ovire, analiza dejavnikov
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 161; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Objavljeno: 29.10.2019; Ogledov: 524; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

4.
Primerjalna analiza bančnega sistema in poslovanja dveh največjih bank v slovenskem in hrvaškem prostoru
Larisa Ferletič, 2018, magistrsko delo

Opis: Banke imajo danes vodilno vlogo pri zagotavljanju finančnega posredništva in finančne stabilnosti na geografskem območju, ki ga pokrivajo. Skupnost bank pri tem oblikuje bančni sistem, ki predstavlja bančno organizacijo v gospodarskem sistemu države. Izhodiščna vloga bank je jasna – hranjenje prihrankov in njihovo posojanje. S servisiranjem strank te pokrivajo stroške poslovanja ter zagotavljajo dobičke. Zaradi vse močnejše konkurence, regulatornih ukrepov in lažjega prehajanja komitentov med bančnimi subjekti pa je pokrivanje stroškov ter zagotavljanje donosnosti vse težje. Evropski bančni sistemi so v preteklosti doživljali številne spremembe, ki so obsegale sanacijo in privatizacijo, prelomnico v delovanju pa je predstavljala finančna in gospodarska kriza pred slabim desetletjem. Ta je povzročila kolaps finančnega sistema ter ohromila številna evropska gospodarstva. Nepravilnosti, pomanjkanje transparentnosti, nezadostni poslovni modeli in regulacija ter pomanjkljivo upravljanje s tveganji so tekom krize imeli velik negativni vpliv na poslovanje bank doma in na ravni Evropske unije. Upad gospodarske aktivnosti in porast neplačevanja s strani dolžnikov sta v bankah izrazito povečala izpostavljenost kreditnemu tveganju, posledično nastale nedonosne terjatve pa so privedle do velikih bančnih izgub in zahtev po ukrepih za vzpostavitev finančne stabilnosti. Ti se izvajajo ob konsolidaciji bančnega sistema in izboljšujejo finančni položaj bank doma in v evropskem prostoru, okreva tudi makroekonomsko okolje. Regulatorji Evrosistema so ob tem usmerjeni v pospešitev finančne stabilnosti, ki igra ključno vlogo pri ohranjanju monetarne politike posamezne države. Magistrsko delo predstavlja primerjalno analizo slovenskega bančnega sistema in poslovanje največje in hkrati državne banke v Republiki Sloveniji, Nove Ljubljanske banke d. d., s hrvaškim bančnim sistemom in poslovanjem največje zasebne banke v Republiki Hrvaški, to je Zagrebške banke d. d., od 2005. do 2016. leta. S primerjalno analizo bančnega sistema Slovenije in Hrvaške spoznamo temeljne značilnosti poslovanja poslovnih in državnih bank. Pri konkretiziranju problema se osredotočamo na primerjavo poslovanja dveh največjih bank v slovenskem in hrvaškem bančnem prostoru preko izbranih finančnih kazalnikov in kazalnikov tveganja, kjer je vseskozi poudarek na poslovanju obeh bank pred krizo, v času krize in po njej. V zaključku magistrsko delo razkriva, da je hrvaški bančni sistem v proučevanem obdobju učinkovitejši in uspešnejši od slovenskega, kar je bilo izmerjeno z osnovnimi finančnimi kazalniki in izbranimi podatki izkaza poslovnega izida ter izkaza finančnega položaja. Z analizo makroekonomskih kazalnikov bruto domačega proizvoda, inflacije, javnofinančnega primanjkljaja/presežka, javnega dolga in stopnje brezposelnosti smo ugotovili, da je makroekonomsko okolje pomemben del bančnega sistema. Z zastavljenimi hipotezami smo odgovorili na raziskovalno vprašanje, ali je Zagrebška banka d. d. v obdobju od 2005 do 2016 izkazovala boljše poslovanje kot Nova Ljubljanska banka d. d. z vidika štirih osnovnih kazalnikov uspešnosti, to je donosa na lastniški kapital – ROE, donosa na sredstva – ROA, neto obrestne marže in razmerja med stroški in neto prihodki, kar smo tudi potrdili. Pri analizi smo se osredotočili na primerjavo povprečnih vrednosti kazalnikov in analizo časovnih vrst na podlagi trenda gibanja teh kazalnikov. Z analizo kazalnikov tveganja smo ugotovili, da izkazujeta obe banki visoko kreditno izpostavljenost, ki jo kaže zlasti visok delež slabih posojil, medtem ko likvidnostno tveganje in izpostavljenost tržnim tveganjem ostajata nizki. V zaključku ugotovimo, da je Zagrebška banka d. d., ki je kot članica Skupine UniCredit pretežno v tujem lastništvu, skozi dvanajstletno obdobje proučevanja poslovanja uspešnejša v finančnih rezultatih kot Nova Ljubljanska banka d. d., ki je v 100-odstotnem državnem lastništvu, kar ji tudi v prihodnje zagotavlja poslovno stabilnost.
Ključne besede: banke, bančništvo, bančni sistem, NLB, analiza poslovanja bank, kapitalska ustreznost, finančni kazalniki uspešnosti poslovanja, bonitetna ocena, tveganja v bankah, finančna in gospodarska kriza, finančna stabilnost, dokapitalizacija bank, Basel III, ECB
Objavljeno: 14.06.2018; Ogledov: 659; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

5.
ANALIZA USPEŠNOSTI POSLOVANJA PODJETJA ENERGOCONSULTING D.O.O.
Primož Vavpotič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo analizirali poslovanje podjetja Energoconsulting d.o.o. v poslovnih letih 2013 in 2014. Analizo poslovanja navedenega podjetja smo opravili z namenom, da ugotovimo pozitivne in negativne učinke v poslovanju ter na tak način pridobimo informacije, s katerimi bi lahko v naslednjih letih poslovanja operiralo vodstvo podjetja ter sprejemalo odločitve, ki bi povečale uspešnost poslovanja. Vsako podjetje namreč stremi k čim uspešnejšemu poslovanju, k čemer pripomorejo pravilne odločitve, ki temeljijo na opravljenih analizah. Osnova za takšne pravilne odločitve pa je poznavanje prednosti in slabosti poslovanja, organizacija procesov v podjetju, poznavanje razmer na trgu ter poznavanje konkurence. Cilje, ki si jih je postavilo podjetje, pa naj gre za kratkoročne ali dolgoročne, pa je mogoče oblikovati na podlagi kvalitetne analize poslovanja. Diplomsko delo je sestavljeno iz osmih poglavij. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča, ki so pomembna za nadaljnje analiziranje v diplomski nalogi. Tako je predstavljen sam pojem analize poslovanja, opredelitve temeljnih računovodskih izkazov, kot sta bilanca stanja in izkaz poslovnega izida. V nadaljevanju je predstavljen praktičen del diplomske naloge, ki smo ga razdelili v tri poglavja: analizo uspeha poslovanja, kjer smo opravili podrobnejšo analizo prihodkov, odhodkov in poslovnega izida s primerjavo podatkov iz leta 2013 in 2014. V nadaljevanju smo proučevali uspešnost poslovanja na podlagi treh kazalnikov: proizvodnje, donosnosti in gospodarnosti, kjer smo prav tako uporabil podatke iz leta 2013 in 2014. Nadalje smo analizirali sredstva, tako dolgoročna sredstva kot tudi kratkoročna sredstva. Praktičen del smo zaključili z analizo poslovnih funkcij, da bi ugotovili vzroke odstopanj od uspešnosti. V tem poglavju smo opravili analizo proizvodne, nabavne, prodajne, finančne in kadrovske funkcije. V okviru analize finančne funkcije smo prikazali še plačilno sposobnost in finančno stabilnost podjetja. Kot zadnje poglavje je zapisan sklep, v katerem smo skušali svoje ugotovitve ter analize povezati in podati celovito oceno poslovanja proučevanega podjetja.
Ključne besede: Analiza poslovanja, Uspešnost poslovanja, Sredstva, Poslovne funkcije, Izkaz poslovnega uspeha
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 2307; Prenosov: 546
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

6.
VPLIV FINANČNE IN GOSPODARSKE KRIZE NA POSLOVANJE PODJETJA X
Margita Kocman, 2016, diplomsko delo

Opis: V svetovnem gospodarstvu so bila skozi zgodovino vedno prisotna različna obdobja gospodarske rasti, od obdobja ekspanzije, do obdobja krčenja ter obdobja kontrakcije oziroma padca le te. V zadnjih dvesto letih smo imeli tudi na Slovenskem opraviti s štirimi vidnejšimi krizami, ki so se pojavile vedno le sekundarno kot posledica velikih kriz v vodilnih svetovnih ekonomijah. Zadnja je nastopila v letu 2009, ko je Evropa zdrsnila v recesijo in težave, ki so bile sprva omejene le na bančni sektor. Krizi v finančnem sektorju je nato sledil prenos krize na celotno gospodarstvo. Zaostrene finančne in gospodarske razmere imajo učinek na večino funkcij v podjetju in s tem vpliv na poslovni rezultat podjetja. Podjetje se mora v zaostrenih razmerah znati učinkovito prilagajati vsem spremembam in jih obravnavati kot izziv za kreativno, ustvarjalno in učinkovito delo. Običajno je podjetje odvisno od dobrega vodenja, izkušenj in znanj menedžmenta, v veliko pomoč pa so tudi zunanje informacije in okolje. Posledice gospodarske krize so različne med panogami in nadalje tudi med posameznimi podjetji v panogi. V zadnjem desetletju so bili ti vplivi posebej močni v gradbenem sektorju in sektorjih povezanih z njim, kar je tudi obravnavano v diplomskem delu. O glavnih znakih krize, kdaj in kje se je kriza najprej pojavila, s čim je povezana in še o več značilnostih krize, prikazujemo v prvem delu diplomskega dela. Empirični del naloge pa temelji na analizi poslovanja proučevanega podjetja X v obdobju od 2011 do 2014.
Ključne besede: gospodarska kriza, analiza poslovanja, kazalniki uspešnosti, ekonomičnost, financiranje
Objavljeno: 30.09.2016; Ogledov: 908; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

7.
KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.
Simon Seršen, 2016, diplomsko delo

Opis: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje.
Ključne besede: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor. Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana.
Objavljeno: 22.09.2016; Ogledov: 739; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

8.
PRIMERJALNA ANALIZA UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI POSLOVANJA PODJETJA X V PRIMERJAVI Z DVEMA DOMAČIMA KONKURENTOMA
Lidija Simonič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali analizo uspešnosti in učinkovitosti poslovanja na podlagi računovodskih kazalnikov podjetja X v primerjavi z dvema domačima konkurentoma v triletnem obdobju. Ključni pokazatelji uspešnosti in učinkovitosti poslovanja so kazalniki plačilne sposobnosti, gospodarnosti in uspešnosti. Vsi omenjeni kazalniki so bili pod standardno mejo in slabši od kazalnikov konkurenčnih podjetij. Podjetje je bilo v zadnjem letu ob dnevu zapadlosti sposobno poravnati le največ 37% dolgoročnih ter največ 63% kratkoročnih obveznosti. Vrednost kapitala je v zadnjem letu predstavljala le še slabo petino lastniškega kapitala iz leta 2012. Celotna gospodarnost se je zmanjšala za 12%, gospodarnost poslovanja pa za 6%. Prihodki podjetja so v zadnjih dveh letih upadli za 7%, odhodki pa so se v zadnjem letu povečali za 13%. Za nadaljevanje poslovanja podjetja se mora podjetje finančno prestrukturirati, morda s prenosom terjatev bank upnic v kapital. Za rešitev podjetja pride v poštev tudi njegova prodaja in s tem potrebna dokapitalizacija ali pa prodaja oz. zaprtje dela podjetja in s tem ukinitev dela proizvodnje.
Ključne besede: analiza poslovanja, kazalniki, učinkovitost, uspešnost
Objavljeno: 22.09.2016; Ogledov: 791; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

9.
OCENJEVANJE VREDNOSTI BLAGOVNE ZNAMKE
Marko Tomanič, 2016, magistrsko delo

Opis: Poslovne banke se v zadnjem obdobju vse pogosteje soočajo s tematiko ocenjevanja vrednosti blagovnih znamk. Posamezna podjetja, ki imajo v lasti blagovno znamko, so zaradi potreb po pridobivanju dolžniškega kapitala pripravljena v zavarovanje (v zameno pridobitve bančnega kredita) ponuditi tudi lastno blagovno znamko. Ob tako zasnovanem poslu je pomembno opredeliti predvsem tržno vrednost blagovne znamke, ki je predmet zastave, in to predvsem, kadar vrednost blagovne znamke primerjamo s tržno vrednostjo lastniškega kapitala podjetja, ki je lastnik blagovne znamke. Zraven ocene vrednosti blagovne znamke je pogosto potrebno pristopiti k ugotovitvi ocenjene tržne vrednosti lastniškega kapitala podjetja. Še posebej v primerih, kadar gre za podjetja, ki niso uvrščena v reprezentativno borzno kotacijo. Pomembno je opredeliti predvsem korelacijo med vrednostjo blagovne znamke in vrednostjo podjetja, saj je vrednost podjetja med drugim povezana tudi z vrednostjo njegove blagovne znamke. V raziskovalnem delu smo pristopili k oceni tržne vrednosti podjetja, nato pa še k oceni tržne vrednosti njegove blagovne znamke. Ob tem smo pri obeh ocenah vrednosti uporabili na donosu zasnovan način, vendar znotraj slednjega različne metode ocenjevanja vrednosti. Opozorili smo na diferenciacije med metodami ocenjevanja vrednosti podjetij in metodami ocenjevanja vrednosti blagovnih znamk. Pri ocenjevanju vrednosti podjetja smo uporabili metodo diskontiranega denarnega toka, pri ocenjevanju vrednosti blagovne znamke pa metodo presežnega donosa in metodo oprostitve licenčnine. Na podlagi raziskovalne naloge smo ugotovili, da je lahko implicitno razmerje med vrednostjo blagovne znamke in vrednostjo lastniškega kapitala podjetja relativno visoko. Delež prispevka blagovne znamke k tržni kapitalizaciji podjetja lahko presega 50 % oz. povedano drugače, blagovna znamka lahko kreira več kot 50 % tržne kapitalizacije podjetja. Glede na naše ugotovitve je lahko blagovna znamka ključnega pomena pri (so)ustvarjanju tržne kapitalizacije podjetja. Tako pri ocenjevanju vrednosti blagovnih znamk kot pri ocenjevanju vrednosti podjetij se lahko uporabljajo vsi teoretični pristopi ocenjevanja vrednosti. Vendar smo v raziskovalnem delu prišli do dognanja, da je pri ocenjevanju vrednosti blagovnih znamk najprimernejši pristop na donosu zasnovan način. To potrjujejo številni ugledni profesorji in avtorji teoretičnih konceptov, kot tudi sama stroka ocenjevanja. Način tržnih primerjav je v praksi težko aplicirati. Pogosto gre za transakcije, ki obsegajo celoto določenega poslovnega premoženja, kar pa presega predmet v obliki blagovne znamke. V kolikor gre eksplicitno za transakcijo blagovne znamke, pa najpogosteje informacije o realiziranih transakcijah niso javno razpoložljive. Tudi nabavnovrednostni (stroškovni) način se v praksi smatra za manj uporabnega. Slednji se navezuje predvsem na zgodovinske podatke, element prihodnosti pa popolnoma izključuje. Prav tako je težko opredeliti vse poslovne stroške, ki so ključnega pomena pri ponovni ustvaritvi blagovne znamke. V raziskovalni nalogi smo prišli do ugotovitve, da sta nabavnovrednostni (stroškovni) način in način tržnih primerjav metodološka koncepta, ki ju je v praksi ocenjevanja težko konkretno aplicirati. Ključne besede: blagovna znamka, lastniški kapital blagovne znamke, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, mednarodni standardi računovodskega poročanja, ocenjevanje vrednosti podjetja, metoda diskontiranega denarnega toka, ocenjevanje vrednosti blagovne znamke, nabavnovrednostni način, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, metoda presežnega donosa, metoda oprostitve licenčnine, analiza makroekonomskega okolja, proučitev panoge, finančna analiza, projekcije poslovanja.
Ključne besede: blagovna znamka, lastniški kapital blagovne znamke, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, mednarodni standardi računovodskega poročanja, ocenjevanje vrednosti podjetja, metoda diskontiranega denarnega toka, ocenjevanje vrednosti blagovne znamke, nabavnovrednostni način, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, metoda presežnega donosa, metoda oprostitve licenčnine, analiza makroekonomskega okolja, proučitev panoge, finančna analiza, projekcije poslovanja.
Objavljeno: 14.09.2016; Ogledov: 1742; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

10.
VPLIV STRATEGIJE DIVERZIFIKACIJE POSLOVNIH DEJAVNOSTI NA FINANČNO USPEŠNOST POSLOVANJA POVEZANIH PODJETIJ V SLOVENIJI V ČASU GOSPODARSKE KRIZE
Zvezdana Koščak, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in raziskovalnega dela. Zgrajena je iz 4 poglavij. Prvo poglavje je uvodno, v tem smo opredelili področje, opisali problem, namen, cilje raziskave, hipoteze, metode raziskovanja ter tudi predpostavke in omejitve. V teoretičnih izhodiščih smo nato povzeli pregled objavljene strokovne literature s področja raziskave. Tretji, to je najpomembnejši del predstavlja raziskava. V tem delu smo predstavili še ugotovitve raziskave. V zadnjem delu smo dodali sklepne ugotovitve in opozorili na možnosti za nadaljnje raziskave na tem področju. V raziskovalnem delu smo preverjali dve hipotezi. Zanimalo nas je, ali so v času gospodarske krize v Sloveniji (v letih od 2008 do 2014) finančno uspešneje poslovala podjetja, ki so bila osredotočena na opravljanje ene same dejavnosti (enovita podjetja) ali podjetja, ki so svoje dejavnosti bolj diverzificirala (dominantna in povezana podjetja) ter ali so bila v istem časovnem obdobju povprečno bolj zadolžena podjetja z bolj diverzificiranimi poslovnimi dejavnosti (povezana in dominantna podjetja) od podjetij z manj diverzificiranimi poslovnimi dejavnostmi (enovita podjetja). Stopnjo diverzifikacije smo določili na osnovi Rumeltove opredelitve glede na % prihodkov, ki jih podjetja ustvarijo z eno samo dejavnostjo. Razdelili smo jih na enovita podjetja, v kolikor so več kot 95 % svojih prihodkov v letu 2008 ustvarila z eno samo dejavnostjo, na dominantna, v kolikor so več kot 70 % in manj kot 95 % svojih prihodkov ustvarila z eno samo dejavnostjo, ter na povezana podjetja, v kolikor so manj kot 70 % svojih prihodkov v letu 2008 ustvarila z eno samo dejavnostjo. Hipotezi smo preverjali na vzorcu 50 izbranih slovenskih povezanih podjetij izmed 4.967 vseh, kolikor jih je bilo v Sloveniji registriranih v letu 2008. V vzorcu je bilo 12 dominantnih, 23 enovitih in 15 povezanih podjetij glede na Rumeltovo opredelitev stopnje diverzifikacije poslovnih dejavnosti. Finančno uspešnost smo merili s petimi izbranimi finančnimi kazalniki in sicer ROE, ROA, EBITDA marža, obrat sredstev ter čista dobičkovnost poslovnih prihodkov. Zadolženost pa smo merili s štirimi izbranimi finančnimi kazalniki in sicer neto dolg/EBITDA, plačilna sposobnost, delež dolga v virih sredstev in zadolženost. V raziskovalnem delu smo hipoteze potrjevali na osnovi finančne analize izbranih kazalnikov in na osnovi analize variance oz. z ANOVA statističnim testom.
Ključne besede: diverzifikacija poslovnih dejavnosti, finančna uspešnost poslovanja, zadolženost podjetij, finančni kazalniki, analiza variance (ANOVA)
Objavljeno: 09.09.2016; Ogledov: 834; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici