| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 169
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza izbranih gazel po področjih dejavnosti v sloveniji
Mojca Jarc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo proučevali hitro rastoča podjetja, še posebej pa smo se osredotočili na gazele, ki so izjemnega pomena za gospodarstvo. Na začetku diplomskega projekta smo se osredotočili na teoretična izhodišča hitro rastočih podjetij, v nadaljevanju pa smo diplomski projekt poglobili z analizo poslovanja izbranih gazel, ki spadajo med najhitreje hitro rastoča podjetja. Identificirali smo tri slovenske panoge, v katerih je delovalo največ hitro rastočih podjetij; trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil, predelovalne dejavnosti in gradbeništvo. Nato pa smo iz vsake panoge izbrali gazelo, ki se je uvrščala na lestvico 500 najhitreje rastočih podjetij in imela največji indeks rasti prodaje v svoji panogi med leti 2014 in 2019. Iz panoge trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil smo izbrali podjetje Pekarna Kaučič d.o.o., iz predelovalne dejavnosti smo izbrali podjetje Mega tekstil d.o.o. in iz gradbeništva podjetje Lunos d.o.o. V diplomskem projektu nas je zanimalo, kako je izbrana gazela povezana s panogo, v kateri deluje, in ali je od nje tudi odvisna. V nadaljevanju smo analizirali poslovanje vsake panoge v obdobju 2016–2020. Ugotovili smo, da so prihodki od prodaje v panogah trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil in predelovalne dejavnosti rastli do leta 2019, nato pa so v letu 2020 začeli padati. To je bila predvsem posledica sprejetih ukrepov za zajezitev Covid-19, saj je bila gospodarska dejavnost takrat zmanjšana. V panogi gradbeništvo pa so prihodki od prodaje rastli skozi celotno opazovano obdobje. V nadaljevanju smo analizirali rast izbranih gazel, kjer smo ugotovili, da so prihodki od prodaje med leti 2016–2020 v vseh izbranih gazelah rastli. Nato pa smo primerjali poslovanje vsake panoge z izbrano gazelo in ugotovili, da so prihodki od prodaje v gazelah rastli neodvisno od panoge, v katerih le-te delujejo. Poiskali smo tudi razloge, ki pojasnjujejo, kako so gazele uspele obdržati pozitivno rast prihodkov, tudi v primeru, ko so prihodki od prodaje v celotni panogi padali.
Keywords: hitro rastoča podjetja, gazele, panoge, analiza poslovanja, poslovanje gazel v primerjavi s poslovanjem panog
Published in DKUM: 24.11.2022; Views: 533; Downloads: 93
.pdf Full text (2,26 MB)

2.
Analiza konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije
Urška Brajnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Avtomobilska industrija ima v Evropi že od nekdaj pomembno vlogo, saj zaposluje veliko število ljudi in obenem ustvarja pomemben del prihodkov. V nalogi nas je zanimalo, kakšen je položaj evropskih proizvajalcev avtomobilov napram ameriškim in azijskim podjetjem. Izhajali smo iz dejstva, da se je v obdobju 2009–2019 položaj evropskih avtomobilskih podjetij poslabšal. Najprej smo se dotaknili teoretične podlage za določanje konkurenčnosti in konkurenčnih prednosti, nato pa smo preko podatkov, glede ustvarjenih prihodkov in prodaje ugotovili, da so bili evropski proizvajalci na koncu preučevanega obdobja v boljši poziciji kot pred desetimi leti. Naša preučevana podjetja so bila Volkswagen AG, Daimler AG ter Bayerische Motoren Werke (BMW) AG, ki so glede na prihodke najuspešnejša podjetja tako v evropskem kot v svetovnem merilu.
Keywords: avtomobilska industrija, analiza panoge, konkurenčnost, Porterjev model, konkurenčna prednost
Published in DKUM: 05.11.2021; Views: 1183; Downloads: 116
.pdf Full text (1,45 MB)

3.
Raziskava strateških priložnosti podjetja z analizo njegovega zunanjega okolja
Luka Jarni, 2020, master's thesis

Abstract: Hitro spreminjajoči se trendi, potrebe kupcev, okoljske regulacije in razni drugi dejavniki v veliki meri vplivajo na poslovanje podjetja. Če želijo podjetja obstajati in dosegati dober konkurenčni položaj, morajo veliko svojih resursov, časa in znanja usmerjati v strateško planiranje, osnova katerega je zelo dobro poznavanje okolja, v katerem podjetje deluje. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu na kratko opredelili problematiko raziskovanja. V nadaljevanju smo z obravnavo MER-ovega modela integralnega managementa pojasnili pomen in vlogo strateškega managementa v podjetju ter pojasnili pomen strateškega planiranja na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge smo z vidika več avtorjev predstavili pomen analize in delitev zunanjega okolja podjetja. Na osnovi obravnavane literature smo prav tako podrobneje predstavili več metod oziroma orodij za proučevanje zunanjega okolja podjetja. Za izvedbo analize zunanjega okolja v aplikativnem delu naloge smo izmed proučevanih in predstavljenih metod izbrali analizo PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge in metodo sinteze zunanjih dejavnikov. V aplikativnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na analizo širšega zunanjega okolja obravnavanega podjetja po metodi PESTEL. Prav tako smo na osnovi Porterjevega pristopa k analizi panoge izvedli analizo le-te ter v sklopu sinteze zunanjih dejavnikov predstavili najpomembnejše priložnosti in nevarnosti, ki se po našem mnenju pojavljajo v zunanjem okolju obravnavanega podjetja, kar je prav tako osrednji namen magistrskega dela. V zaključku naloge smo predstavili rezultate celovite izvedene analize ter naše predloge za nadaljnji razvoj in rast obravnavanega podjetja.
Keywords: Strateško planiranje, zunanje okolje podjetja, MER model integralnega managementa, analiza PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge, metoda sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS).
Published in DKUM: 25.08.2020; Views: 1270; Downloads: 221
.pdf Full text (1,33 MB)

4.
Analiza razvoja podjetja X
Nejc Voh, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt obravnava analizo razvoja srednje velikega podjetja skozi različna obdobja poslovanja. Takšna podjetja imajo zaradi svoje majhnosti možnost izjemne prilagodljivosti in agilnosti, po drugi strani pa so lahko ob različnih šokih in spremembah tudi zelo ranljiva. Omenjene značilnosti so jasno vidne tudi v razvoju analiziranega podjetja. Poleg podjetja so za njegov razvoj pomembni tudi zunanji dejavniki, zato naloga zajema analizo širšega okolja, analizo panoge in analizo SWOT, ki podrobneje razkrije šibke in močne točke podjetja. Na koncu so predstavljeni še vizija, poslanstvo in strategija podjetja, ki so ključnega pomena za njegovo preživetje. Brez načrtovanja za prihodnost lahko podjetje hitro izgubi pravo smer in zaide v težave. Cilj diplomskega projekta je torej podroben vpogled v način delovanja, poslovanja in načrtovanja srednje velikega podjetja.
Keywords: srednje veliko podjetje, razvoj, analiza širšega okolja, analiza panoge, analiza SWOT.
Published in DKUM: 28.06.2019; Views: 1551; Downloads: 156
.pdf Full text (509,90 KB)

5.
OCENJEVANJE VREDNOSTI BLAGOVNE ZNAMKE
Marko Tomanič, 2016, master's thesis

Abstract: Poslovne banke se v zadnjem obdobju vse pogosteje soočajo s tematiko ocenjevanja vrednosti blagovnih znamk. Posamezna podjetja, ki imajo v lasti blagovno znamko, so zaradi potreb po pridobivanju dolžniškega kapitala pripravljena v zavarovanje (v zameno pridobitve bančnega kredita) ponuditi tudi lastno blagovno znamko. Ob tako zasnovanem poslu je pomembno opredeliti predvsem tržno vrednost blagovne znamke, ki je predmet zastave, in to predvsem, kadar vrednost blagovne znamke primerjamo s tržno vrednostjo lastniškega kapitala podjetja, ki je lastnik blagovne znamke. Zraven ocene vrednosti blagovne znamke je pogosto potrebno pristopiti k ugotovitvi ocenjene tržne vrednosti lastniškega kapitala podjetja. Še posebej v primerih, kadar gre za podjetja, ki niso uvrščena v reprezentativno borzno kotacijo. Pomembno je opredeliti predvsem korelacijo med vrednostjo blagovne znamke in vrednostjo podjetja, saj je vrednost podjetja med drugim povezana tudi z vrednostjo njegove blagovne znamke. V raziskovalnem delu smo pristopili k oceni tržne vrednosti podjetja, nato pa še k oceni tržne vrednosti njegove blagovne znamke. Ob tem smo pri obeh ocenah vrednosti uporabili na donosu zasnovan način, vendar znotraj slednjega različne metode ocenjevanja vrednosti. Opozorili smo na diferenciacije med metodami ocenjevanja vrednosti podjetij in metodami ocenjevanja vrednosti blagovnih znamk. Pri ocenjevanju vrednosti podjetja smo uporabili metodo diskontiranega denarnega toka, pri ocenjevanju vrednosti blagovne znamke pa metodo presežnega donosa in metodo oprostitve licenčnine. Na podlagi raziskovalne naloge smo ugotovili, da je lahko implicitno razmerje med vrednostjo blagovne znamke in vrednostjo lastniškega kapitala podjetja relativno visoko. Delež prispevka blagovne znamke k tržni kapitalizaciji podjetja lahko presega 50 % oz. povedano drugače, blagovna znamka lahko kreira več kot 50 % tržne kapitalizacije podjetja. Glede na naše ugotovitve je lahko blagovna znamka ključnega pomena pri (so)ustvarjanju tržne kapitalizacije podjetja. Tako pri ocenjevanju vrednosti blagovnih znamk kot pri ocenjevanju vrednosti podjetij se lahko uporabljajo vsi teoretični pristopi ocenjevanja vrednosti. Vendar smo v raziskovalnem delu prišli do dognanja, da je pri ocenjevanju vrednosti blagovnih znamk najprimernejši pristop na donosu zasnovan način. To potrjujejo številni ugledni profesorji in avtorji teoretičnih konceptov, kot tudi sama stroka ocenjevanja. Način tržnih primerjav je v praksi težko aplicirati. Pogosto gre za transakcije, ki obsegajo celoto določenega poslovnega premoženja, kar pa presega predmet v obliki blagovne znamke. V kolikor gre eksplicitno za transakcijo blagovne znamke, pa najpogosteje informacije o realiziranih transakcijah niso javno razpoložljive. Tudi nabavnovrednostni (stroškovni) način se v praksi smatra za manj uporabnega. Slednji se navezuje predvsem na zgodovinske podatke, element prihodnosti pa popolnoma izključuje. Prav tako je težko opredeliti vse poslovne stroške, ki so ključnega pomena pri ponovni ustvaritvi blagovne znamke. V raziskovalni nalogi smo prišli do ugotovitve, da sta nabavnovrednostni (stroškovni) način in način tržnih primerjav metodološka koncepta, ki ju je v praksi ocenjevanja težko konkretno aplicirati. Ključne besede: blagovna znamka, lastniški kapital blagovne znamke, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, mednarodni standardi računovodskega poročanja, ocenjevanje vrednosti podjetja, metoda diskontiranega denarnega toka, ocenjevanje vrednosti blagovne znamke, nabavnovrednostni način, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, metoda presežnega donosa, metoda oprostitve licenčnine, analiza makroekonomskega okolja, proučitev panoge, finančna analiza, projekcije poslovanja.
Keywords: blagovna znamka, lastniški kapital blagovne znamke, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, mednarodni standardi računovodskega poročanja, ocenjevanje vrednosti podjetja, metoda diskontiranega denarnega toka, ocenjevanje vrednosti blagovne znamke, nabavnovrednostni način, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, metoda presežnega donosa, metoda oprostitve licenčnine, analiza makroekonomskega okolja, proučitev panoge, finančna analiza, projekcije poslovanja.
Published in DKUM: 14.09.2016; Views: 3027; Downloads: 381
.pdf Full text (2,32 MB)

6.
Instrumenti proučevanja zunanjega okolja za potrebe razvojnega planiranja mikro podjetja
Katja Plahuta, 2015, master's thesis

Abstract: Živimo v času, ko je za podjetja bistvenega pomena poznavanje razvojnih možnosti in zmožnosti. Za dolgoročni obstoj podjetji morajo ta svoj trud usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, za kar pa je potrebno proučevanje zunanjega okolja. Vsako podjetje bi moralo zaradi trenutne situacije, ki jo je prinesla finančna kriza, izvesti analizo, kot smo jo izvedli na proučevanem podjetju in nato razviti predloge strategij. Magistrsko nalogo sestavljata dva dela – teoretični in empirični. V prvem delu magistrske naloge smo se osredotočili na mikro podjetja, njihove prednosti, slabosti in jih nato primerjali s srednje velikimi in velikimi podjetji. Razmejili smo vrste mikro podjetij ter opredelili njihove razvojne posebnosti. Prav tako v teoretičnem delu opisujemo procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa in po različnih avtorjih proučujemo metode, ki smo jih izbrali, saj menimo, da nam bodo pomagale oblikovati nov program razvoja. V drugem delu magistrske naloge smo proučevano podjetje predstavili od njegove ustanovitve do danes ter njegov razvoj s ključnimi spremembami v rasti in razvoju. S pomočjo metod, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu magistrske naloge in jih uporabili na primeru proučevanega podjetja, smo proučili zunanje okolje podjetja.
Keywords: zunanje okolje podjetja, mikro podjetje, analiza interesnih udeležencev, Porterjev pristop, matrika panoge, metoda scenarija, sinteza zunanjih dejavnikov.
Published in DKUM: 07.03.2016; Views: 1338; Downloads: 171
.pdf Full text (1,80 MB)

7.
8.
9.
USMERJANJE RAZVOJA ŠTUDENTSKE ORGANIZACIJE UNIVERZE V MARIBORU
Katja Černčič, 2014, master's thesis

Abstract: Usmerjanje razvoja organizacij je zelo zahtevna in odgovorna naloga. V magistrski nalogi je poudarek na usmerjanju razvoja na ravni strateškega managementa. Vodilni zaposleni na tej ravni si pri zbiranju informacij, odločanju in ukrepanju, pomagajo z metodami za preučevanje zunanjega in notranjega okolja in metodami za presojo celovite organizacije ter oblikovanje strategij. V teoretičnem delu naloge je predstavljen MER model integralnega managementa, ki je izhodišče za obravnavani management v nadaljevanju. Natančneje je predstavljena vloga strateškega managementa in planiranje ustanovitve in razvoja na tej ravni. Proučene so izbrane metode planiranja na ravni strateškega managementa, to so tiste metode, ki služijo kot pripomoček managementu pri sprejemanju odločitev glede nadaljnjega razvoja organizacije. Ker se strateško planiranje v javnih in neprofitnih organizacijah razlikuje od planiranja v podjetjih, kot jih klasično razumemo, je predstavljen tudi ta vidik. V praktičnem delu naloge je predstavljena preučevana organizacija ŠOUM. Izvedene so metode: analiza verige vrednosti v namen preučevanja notranjega okolja, Porterjev model analize panoge za preučevanje zunanjega okolja in TOWS matrika za preučevanje notranjega in zunanjega okolja hkrati. Uporaba kombinacije izbranih metod omogoča preučevanje organizacije same in z vidika okolja, kar pripomore k celostnemu obravnavanju ŠOUM-a in podajanju predloga temeljne strategije. Na primeru ŠOUM smo ugotovili, da se izvedene metode lahko tudi uporabijo za preučevanje javnih in neprofitnih organizacij. Rezultati vseh treh izvedenih metod so omogočili, da smo prepoznali možnosti in zmožnosti organizacije. Na podlagi tega smo podali predlog temeljne in poslovne strategije prihodnjega razvoja organizacije.
Keywords: strateški management, usmerjanje razvoja, ŠOUM, analiza verige vrednosti, Porterjev pristop k analizi panoge, TOWS matrika
Published in DKUM: 09.10.2014; Views: 1705; Downloads: 172
.pdf Full text (2,16 MB)

10.
FINANČNA ANALIZA IZBRANEGA PODJETJA IZ SEKTORJA PREDELOVALNE INDUSTRIJE
Mario Zrnić, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo na temelju tržnih multiplikatorjev in ostalih kazalnikov v letu 2012 analizirali podjetje Gorenje. Namen tega seminarja je bil oceniti vrednost delnice Gorenja in ugotoviti njeno podcenjenost ali precenjenost na trgu. Vrednost delnice smo ocenili s pomočjo metode relativnega vrednotenja, pri čemer smo uporabili različne tržne multiplikatorje. Nato smo podjetje vrednotili še s pomočjo drugih kazalnikov in dobljene izračune primerjali z vrednostmi kazalnikov primerljivih podjetij. Ta konkurenčna podjetja so: Arcelik, Bosch and Siemens Home products, Electrolux, Indesit in Whirlpool. Podatke, ki smo jih uporabili pri izračunu kazalnikov, smo pridobili iz letnih poročil podjetij za leto 2012. Pri vsakem izračunu kazalnikov smo pod tabelo interpretirali rezultate. Pri izračunanem povprečju tržnih multiplikatorjev smo ugotovili podcenjenost delnice Gorenja glede na njeno tržno ceno. Ko smo izračunali kazalnike financiranja, investiranja, donosnosti in plačilne sposobnosti, pa smo lahko primerjali uspešnost poslovanja Gorenja v primerjavi s konkurenti in tako ugotovili konkurenčnost Gorenja v panogi gospodinjskih aparatov.
Keywords: finančna analiza, analiza panoge, Gorenje, tržni multiplikatorji, vrednotenje.
Published in DKUM: 05.11.2013; Views: 2361; Downloads: 182
.pdf Full text (1,09 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica