| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 229
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza procesa uvajanja novozaposlenih v podjetju aviat d. o. o.
Petra Janežič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opravili analizo sistema uvajanja novozaposlenih v podjetju AVIAT d.o.o., ki je proizvodno podjetje na področju radiofrekvenčnih povezav. Ker so za delo v podjetju potrebna izredno specifična znanja, je dober sistem uvajanja kritičen in pomemben. Z opravljeno analizo smo preverili, ali je vzpostavljen sistem uvajanja v podjetju uspešen in dobro pripravljen, kaj so njegove prednosti, slabosti, tveganja in kje so priložnosti za izboljšave. V nalogi smo teoretično raziskali področje uvajanja, mentorstva, posledice dobrega oziroma slabega uvajanja in poiskali primere dobrih praks na trgu. Preko prejetih rezultatov smo ugotovili, da je sistem uvajanja v podjetju dobro pripravljen in so novozaposleni z njim v večini zadovoljni. Kot priložnost za izboljšavo vidimo dodatno izobraževanje vodij in zaposlenih o različnih načinih prenosa znanja novozaposlenim ter določanje ciljev, ki bodo bolj specifični, merljivi, dosegljivi, pomembni in časovno omejeni. Kot izziv uvajanja novozaposlenih na delovnem mestu predlagamo dopolnitev dokumenta s splošnimi informacijami o podjetju, s predstavitvijo oddelkov in produktov podjetja.
Ključne besede: uvajanje zaposlenih, SWOT analiza, novozaposleni
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 124; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

2.
Internacionalizacija telekomunikacijskega podjetja na hrvaški trg
Lejla Gorić, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dve delov, in sicer teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo spoznavali pojem internacionalizacije in njegove teorije, spoznali smo spodbude s strani države za internacionalizacijo v Sloveniji in kako poteka internacionalizacija telekomunikacijske industrije. Drugi del teoretičnega dela pa je bila analiza okolja, kjer smo preučili PEST analizo, analizo ožjega okolja oziroma Porterjev model petih silnic ter SWOT analizo. Drugi oziroma praktični del pa je sestavljen iz analize telekomunikacijskega trga, kjer smo raziskali začetke telekomunikacije, nato pa napovedi za mobilno telefonijo, kaj nas čaka v prihodnjih letih. Izbrskali smo podatke o uporabi mobilnega telefona, za katere namene ga uporabniki najbolj uporabljajo in kako imajo uporabniki mobilnih telefonov na Hrvaškem svojo napravo zaščiteno ter ali jo sploh imajo. Sledila je predstavitev izbranega podjetja Sgerm d. o. o., kjer smo spoznali podjetje od začetkov do danes in kakšne so bile bistvene spremembe v poslovanju skozi leta delovanja. Teoretično predstavljene analize okolja smo izvedli tudi na primeru podjetja, kjer smo ugotovili, kakšni so politični, ekonomski, sociokulturni in tehnološki dejavniki za podjetje, kakšno je stanje s konkurenco in kakšne ima prednosti, slabosti, priložnosti ter nevarnosti. Na osnovi pridobljenih podatkov iz analiz smo zapisali našo odločitev o vstopu na trg, da je hrvaški trg primeren za prvo internacionalizacijo zaradi večine prednosti in priložnosti, usmerjenih v prid podjetja.
Ključne besede: internacionalizacija, telekomunikacija, analiza okolja, SWOT analiza, PEST analiza, Porterjev model petih silnic.
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 160; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

3.
Možnosti turističnega razvoja v občini Vransko : magistrsko delo
Denis Ukman, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je pozornost posvečena vrednotenju primernosti pokrajine za izbrane rekreacijske aktivnosti, in sicer pohodništvo, kolesarjenje, plezanje in jamarstvo, predvsem z vidika možnosti turističnega razvoja. Območje Dobroveljske planote na severu in Posavskega hribovja na jugu občine Vransko je zelo primerno za pohodništvo in gorsko kolesarjenje. Za plezanje so primerne naravne plezalne stene na Čreti ter naravna in umetna plezalna stena na Vranskem. V občini Vransko je registriranih kar 21 jam, vendar niso vse primerne za obiskovanje »povprečnega« turista. Največ jam se nahaja na zakraseli Dobroveljski planoti, ki so navpičnega tipa oziroma brezna in zato težko dostopna. Najbolj primerni jami za obiskovanje sta Škadavnica in Veternica. Slednja le z nadzorovanim vstopom izkušenih jamarjev.
Ključne besede: turizem, občina Vransko, rekreacija, pohodništvo, kolesarjenje, plezanje, jamarstvo, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 28.03.2024; Ogledov: 206; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (7,34 MB)

4.
Analiza poslovnega okolja primera podjetja v živilski industriji
Metka Sajko, 2022, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu opisujemo zunanje okolje podjetja in ga na primeru podjetja X podrobno obdelamo. V teoretičnem delu je najprej opredeljeno okolje in njegova dva segmenta, in sicer zunanje in notranje okolje. Zunanje okolje delimo na poslovno in splošno. Omenjene so tudi metode in tehnike za analizo okolja, na primeru podjetja X. Opisali smo tudi tehnologijo, ki je ena najmočnejših sil izbranega podjetja. V tem zaključnem delu so predstavljeni najpomembnejši podatki, povezani z opazovanim podjetjem, kot so zgodovina, finančni podatki, trgi, vizija in poslanstvo ter zaposleni. V zadnjem delu diplomskega seminarja sta predstavljena podoba podjetja ter njegove najmočnejše konkurenčne prednosti, narejena je SWOT analiza ter identificirane prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Ugotovljeno je bilo tudi, da je podjetje X družbeno odgovorno podjetje, ki skrbi za okolje. Iz analize tehnologije je bilo ugotovljeno, da ima podjetje X izjemno tehnologijo in da na tem področju na področju, na katerem deluje, ni konkurence.
Ključne besede: Okolje, Zunanje okolje, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 474; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)

5.
Panoga posredništva v prometu z nepremičninami: konkurenčna analiza izbranega podjetja
Domen Babič, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetja se v sodobnem poslovnem okolju soočajo z različnimi dejavniki, ki vplivajo na njihovo delovanje. V okviru diplomskega dela smo se odločili temeljito preučiti podjetje K2 Finance d. o. o., v panogi posredovanja v prometu z nepremičninami. Za analizo smo uporabili priznane modele, kot sta Porterjev model petih sil in SWOT analiza, s čimer smo želeli pridobiti celovit vpogled v konkurenčno pozicijo, prednosti ter slabosti podjetja. Diplomsko delo je strukturirano na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili ključno teorijo s področja konkurenčne analize po Porterjevem modelu ter SWOT analize. Nato smo v empiričnem delu na podlagi pridobljene teorije izvedli konkurenčno analizo podjetja K2 Finance d. o. o., z uporabo omenjenih analitičnih orodij. Naloga je uspešno dosegla cilje, pridobljena so bila pomembna teoretična in praktična spoznanja o poslovnem okolju ter analitičnih pristopih. Izpostavljena je potreba po prilagajanju podjetij v spremenljivem poslovnem okolju, za preživetje in doseganje ali ohranjanje konkurenčne prednosti. Aktivno spremljanje okolja in prilagajanje strategij ter procesov omogoča boljše načrtovanje in pripravljenost na morebitne krizne situacije, s čimer podjetja izboljšajo svojo konkurenčnost, zagotovijo dolgoročno rast in ustvarjajo vrednost za stranke ter deležnike.
Ključne besede: konkurenčna analiza, Porterjev model petih sil, SWOT analiza, nepremičninsko posredovanje
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 525; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
Načrt trženja in možnosti vstopa nizko-alergenega a2-mleka na trg : magistrsko delo
Marina Lakatuš, 2023, magistrsko delo

Opis: Nizko-alergeno A2-mleko predstavlja inovativno in zdravju prijazno alternativo za potrošnike z intoleranco na laktozo ali prebavnimi težavami. V magistrski nalogi smo se osredotočili najprej na načrt trženja in analizo možnosti vstopa nizko-alergenega A2-mleka kmetije Sinkovič na trg. Temeljito smo proučili analizo trga, identifikacijo ciljnih segmentov potrošnikov in prepoznavanje njihovih potreb, želja ter preferenc. Raziskovali smo tržne priložnosti in izzive, da identificiramo potencialne ciljne segmente, ki bi lahko imeli največjo naklonjenost in povpraševanje po nizko-alergenem A2-mleku. Na podlagi pridobljenih podatkov smo ugotovili, da bodo stroški marketinga znašali 2.174 € letno. Z analizo SWOT smo analizirali prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti vstopa A2-mleka na trg. Poslovni model canvas je bil uporabljen kot orodje za lažje razumevanje različnih segmentov podjetja. Nadalje se je z oceno ekonomike ocenila ekonomičnost pridelave A2-mleka. Rezultati kažejo, da je pridelava A2-mleka ekonomsko upravičena, saj koeficient ekonomičnosti (KE) glede na izračune znaša 2,60.
Ključne besede: načrt trženja, A2-mleko, SWOT analiza, canvas.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 497; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (822,54 KB)

7.
Analiza potenciala za širitev mednarodnih poslovnih aktivnosti podjetja weiler abrasives na južnoafriškem trgu
Andraž Laubič, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetja za širitev prodaje iščejo nove potencialne trge, ki ponujajo čim več tržnih priložnosti. Eden od potencialnih trgov je južnoafriški trg, ki že dalj časa predstavlja veliko priložnost za podjetja, ki se hočejo internacionalizirati na afriškem kontinentu. Potenciali tega trga ležijo v zgodovinsko močnem gospodarstvu, infrastrukturi in mnogih naravnih resursih. Za podjetje Weiler Abrasives, d. o. o., ki je vstopilo na ta trg in se osredotoča na panogo umetnih brusov, južnoafriški trg predstavlja veliko priložnost za povečanje lastne prodaje rezalnih in brusnih ploščic predvsem zaradi sklenjenega partnerstva z lokalnim južnoafriškim podjetjem. Vendar pa je zaradi trenutno slabšega gospodarskega stanja v Republiki Južne Afrike potrebna ocena vseh dejavnikov, ki bodo vplivali na nadaljnje poslovanje podjetja. V diplomskem delu se osredotočamo na dejavnike in lastnosti trga južnoafriške republike, ki se navezujejo na panogo umetnih brusov. V drugem poglavju opisujemo deželno in panožno okolje. V tretjem poglavju obravnavamo mednarodne poslovne aktivnosti ter njihovo povezanost s poslovnimi procesi podjetja. V četrtem poglavju analiziramo deželno okolje južnoafriškega trga, skladno z dimenzijami tega okolja, ki so opisane v drugem poglavju. V petem poglavju predstavljamo in analiziramo panogo umetnih brusov in poslovanje podjetja Weiler Abrasives, d. o. o., na južnoafriškem trgu, vključno z izvedbo SWOT analize in opredelitvijo tržnih potencialov podjetja na tem trgu.
Ključne besede: tržni potencial, Republika Južne Afrike, umetni brusi, SWOT analiza, mednarodne poslovne aktivnosti
Objavljeno v DKUM: 20.06.2023; Ogledov: 649; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

8.
Analiza notranjega okolja kot del planiranja na ravni strateškega managementa
Katarina Gec, 2022, diplomsko delo

Opis: Pri svojem delovanju je vsako podjetje obdano z okoljem, notranjim in zunanjim ter vplivi, ki izhajajo iz posameznega okolja. Tako se v notranjem okolju srečujejo s svojimi prednostmi in slabostmi v primerjavi z drugimi podjetji, v zunanjem okolju pa s svojimi priložnostmi in nevarnostmi na svojem trgu. Namen diplomskega projekta je izdelati analizo prednosti in slabosti podjetja Pekarna Pečjak d.o.o. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. Uvodu sledi drugo poglavje, kjer smo opisali metode strateškega managementa. Podrobneje smo opisali analize, ki se jih uporablja za analizo notranjega okolja, to so metode: portfeljska analiza, IFAS matrika, SFAS matrika ter SWOT matrika. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje Pekarna Pečjak d.o.o., in sicer od nastanka pa do danes. V četrtem poglavju sledi uporaba izbranih metod na primeru izbranega podjetja. Podrobneje smo analizirali s štirimi metodami, ki smo jih opisali v teoretičnem delu. Na koncu so podane ugotovitve, do katerih smo prišli s pomočjo analiz. V diplomskem projektu uporabljamo dostopno domačo literaturo, internetne vire ter članke. Ugotovili smo, da poznamo različne matrike analiz notranjega okolja. Da podjetje analiziramo, moramo poznati dejavnike, ki vplivajo tako na zunanje okolje kot na notranje okolje podjetja. Sklepna ugotovitev pri diplomskem projektu je, da se podjetje dobro srečuje s svojimi prednostmi in slabostmi, saj želi svoje prednosti ohraniti pred drugimi podjetji. Kot vsako podjetje pa želi svoje slabosti odpraviti, kar Pekarni Pečjak d.o.o. tudi dobro uspeva. Podjetje je uspešno in poznano že od ustanovitve, v prihodnosti želi prepoznavnost ohraniti na domačem trgu in v tujini, kar jim tudi dobro uspeva.
Ključne besede: strateški management, notranji dejavniki, portfeljska analiza, IFAS matrika, SFAS matrika, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 06.09.2022; Ogledov: 571; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

9.
Podjetniške priložnosti v lesni industriji
Enej Škrinjar, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo sestavljata dva dela, teoretičen in praktičen. V teoretičnem delu smo razdelali poslovno okolje podjetja in predstavili njegovo pomembnost za podjetje. Našteli smo nekaj lastnosti poslovnega okolja in pojasnili načine odzivov nanj. Nato smo predstavili lesno industrijo v Sloveniji in jo za lažje preučevanje razdelili na lesnopredelovalno, pohištveno in gradbeno. Da smo zajeli čim več dejavnikov zunanjega okolja, ki so politični, pravni, ekonomski, socialni, kulturni in tehnološki, smo se odločili pojasniti in kasneje uporabiti PEST-analizo okolja podjetja. PEST-analizo smo opredelili, podali praktične primere in pojasnili pozitivne in negativne vplive na podjetje. Nismo preučevali le zunanjega okolja, ampak tudi notranje. V ta namen smo izbrali SWOT-analizo, s katero preučimo prednosti in slabosti notranjega okolja ter priložnosti in nevarnosti zunanjega poslovnega okolja. SWOT-analiza omogoči primerjanje notranjih in zunanjih dejavnikov. V praktičnem delu smo se odločili za izvedbo PEST in SWOT-analize. Za lažje razumevanje smo izbrali tri podjetja, ki predstavljajo pohištveno, lesnopredelovalno in gradbeno industrijo. PEST-analiza je združevala zunanje dejavnike vseh treh podjetij. Nobeno izbrano podjetje v obdobju svojega poslovanja ni opravilo analize poslovnega okolja. Ugotovljeno je bilo, da se vsa obravnavana podjetja srečujejo s podobnimi težavami. Izpostavljajo pomanjkanje delovne sile, slabo izobraženost obstoječe delovne sile (kar kaže na razkorak s srednješolskim izobraževalnim sistemom). Pestijo jih tudi nihajoče cene materiala. Navajajo malo priložnosti zunanjega okolja, ker imajo polno zasedenost proizvodnje in razpoložljiva sredstva namenjajo v povečan obseg proizvodnje. Ugotovitve smo na kratko povzeli v tabelah. SWOT-analiza je bila lažje izvedljiva, ker so podjetja lažje navajala notranje dejavnike poslovnega okolja. Za boljšo preglednost smo obravnavali vsako podjetje posebej. Ugotovili smo, da vsa tri podjetja posvečajo veliko več pozornosti notranjemu okolju. Ko pride do poslabšanja stanja v zunanjem poslovnem okolju, jih skušajo odpraviti čim hitreje brez vzbujanja posebne pozornosti. Podjetje Adego, d.o.o., ki je predstavljalo pohištveno industrijo, kot svoje prednosti navaja kakovostne izdelke, tehnološko dodelano proizvodnjo in lojalne kupce. Noah, d.o.o. smo izbrali kot predstavnika gradbene industrije. Zaradi nihajočih cen materiala so preučili možnost lastne proizvodnje, ki bi bila sicer mogoča, a so se cene materiala dovolj umirile, da so idejo opustili. So edino podjetje, ki je navajalo dvig povpraševanja med pandemijo. Podjetje Ruševec, d.o.o., smo obravnavali kot lesnopredelovalno podjetje. V podjetju poudarjajo pomen tradicionalnih postopkov predelave, lokalnih dobaviteljev in kakovosti proizvodov. V sklepu smo preučeno teoretično znanje smiselno povezali s praktičnim delom diplomske naloge. Ugotovili smo, da se podjetja soočajo s podobno problematiko, kot smo zapisali v teoretičnem delu. Štiri predpostavljene hipoteze smo potrdili. Zavrgli smo hipotezo, ki predpostavlja, da je za konkurenčnost in vstop na trg v lesni industriji potrebna visoka tehnološka opremljenost. Razlog je, da podjetja ne proizvajajo tako zahtevnih produktov, da bi potrebovala tehnološko dovršeno opremo. Izkazalo se je, da starost opreme ni ključnega pomena. V slovenski lesni industriji se je SWOT-analiza izkazala za primernejšo.
Ključne besede: lesna industrija v Sloveniji, poslovno okolje podjetja, PEST-analiza, SWOT-analiza.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 1210; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (597,39 KB)

10.
Internacionalizacija kot strategija rasti - študija primera podjetja v enološki dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2021, magistrsko delo

Opis: Slovenska podjetja so velikokrat primorana poseči na tuje trge, saj prodaja na domačem trgu ne omogoča pokriti proizvodno količino in povečati prihodke. Podjetje Puklavec Family Wines d.o.o. se srečuje ravno s tem problemom oz. priložnostjo. Sedaj je prisotno že več kot na dvajsetih trgih po svetu. Na vinsko potencialnem avstralskem trgu še do tedaj ni prisotno. Skozi magistrsko nalogo smo predstavili: motive, omejitve in tveganja internacionalizacije, način izbora trgov, strategije vstopa na mednarodne trge, proces internacionalizacije, modele in teorije internacionalizacije ter internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Ko se podjetje odloča internacionalizirati je pomembno prav tako vedeti po kakšni strategiji rasti raste in analizirati poslovno okolje. Poslovno okolje smo analizirali s pomočjo treh modelov. To so: Porterjev model, PEST analiza in SWOT analiza. V praktičnem delu naloge smo opisali samo podjetje Puklavec Family WInes d.o.o. ter izvedli konkurenčno, tržno in finančno analizo. Predstavili smo tudi sedanjo strategijo rasti podjetja – diverzifikacijo. Naredili smo preliminarni izbor produktov za novi trg in sicer smo za primerno linijo izdelkov izbrali izdelke višje kakovosti, ki vsebujejo vina svetovno znanih vinskih sort, tj. blagovna znamka Estate Selection. Na podlagi notranje in zunanje analize smo ugotovili, da za podjetje trenutno ne priporočamo vstopa na avstralski trg, saj med Slovenijo in Avstralijo še ni sklenjenega prosto-trgovinskega sporazuma. Zaradi tega so vstopne ovire – carine itd. previsoke. Ko bo ta ovira rešena, bo Avstralija zelo primeren trg za mednarodno sodelovanje, saj so Avstralci veliki pivci in dobri poznavalci vin. Najbolj primeren način vstopa bi v začetku poslovanja bil posredni izvoz z distributerjem, saj velja za vstopno obliko z nižjimi stroški kot ga predstavljajo investicijske oblike vstopa. Prav tako, na začetku, ko še podjetje ne pozna trga, vso odgovornost in stike s trgom prevzame distributersko podjetje, ki se je že morda srečalo s tem trgom. Podjetje Puklavec Family Wines je prepoznavno in vodilno na slovenskem trgu. Njihove znamke beležijo prepoznavnost tudi na tujih trgih. Produkti podjetja so visoke kakovosti. To lahko pojasnimo z dosegom velikega števila mednarodnih nagrad na ocenjevanjih vin. Tudi na najbolj priznanem in prestižnem vinskem ocenjevanju v Londonu so prejeli število nagrad.
Ključne besede: Puklavec Family Wines, internacionalizacija, izbor trgov, motivi internacionalizacije, omejitve in tveganja internacionalizacije, globalizacija, internacionalizacija malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji, teorija rasti, analiza poslovnega okolja, Porterjev model, PEST analiza, SWOT analiza, KANVAS, strategije rasti, preliminarni izbor produktov, notranja analiza, zunanja analiza, oblike vstopa na mednarodni trg.
Objavljeno v DKUM: 31.08.2021; Ogledov: 1170; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

Iskanje izvedeno v 1.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici