| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza dostopnosti surovin za izdelavo baterij v električnih vozilih
Rok Dvoršak, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu se osredotočimo na rast proizvodnje električnih vozil in posledično izrabljanje nekaterih redkih kovin, ki so ključne za izdelavo takšnih vozil. Skozi teorijo o baterijah in s pomočjo številne strokovne literature ter poročil ugotovimo, da je najbolj ogrožena kovina kobalt. Razlog za to je centraliziran izvoz te kovine iz politično nestabilne države Demokratične Republike Kongo in odvisnost od proizvodnje drugih kovin. Ugotovimo, da proizvodnja električnih vozil ni v celoti odvisna od izpostavljene kovine, tako da lahko pričakujemo padec cen električnih vozil. Raziščemo dodatne rešitve, s katerimi bi lahko zmanjšali odvisnost avtomobilske industrije od nestabilnega trga.
Ključne besede: alternativna goriva, električna vozila, redke kovine, kobalt, litij
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 466; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

2.
Problem onesnaževanja okolja s prometom in alternativna rešitev lpg in cng
Marija Dernač, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga zajema preučitev onesnaževanja okolja s prometom in vpliva prometa na okolje in zdravje ljudi. Osredotočena je na dve alternativni gorivi, in sicer stisnjen zemeljski plin (CNG) in utekočinjen naftni plin (LPG). V drugem delu je prikazano stanje onesnaženosti okolja zaradi prometa v Sloveniji in stanje uporabe alternativnih goriv LPG in CNG. Izvedena je spletna anketa, kjer smo preverili poznavanje in uporabo omenjenih alternativnih goriv. Pregledali smo primere dobrih praks uporabe alternativnih goriv LPG in CNG. Ker smo kot eno izmed možnih rešitev za zmanjšanje onesnaževanja okolja s prometom navedli možnost prehoda na alternativno gorivo LPG ali CNG, smo izdelali izračun za povprečen čas povrnitve investicije v predelavo vozila na LPG in nakup tovarniškega vozila na CNG gorivo. Navedli smo tudi druge možne rešitve za zmanjšanje onesnaževanja okolja s prometom, katerega v določeni meri kot posamezniki lahko rešimo z vsakodnevnimi ukrepi, in navedli smo tudi druge možne rešitve, kot so uvedba eksternih stroškov ali uvajanja zelenih mest v državi.
Ključne besede: utekočinjen naftni plin, stisnjen zemeljski plin, alternativna goriva, onesnaževanje okolja, trajnostni razvoj
Objavljeno: 07.01.2020; Ogledov: 468; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

3.
Posodobitev voznega parka Pošte Slovenije d.o.o. - PE Ravne na Koroškem
Tilen Stefanovič, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo zajema podnebne spremembe, trajnostno delovanje, alternativna goriva, opis Pošte Slovenije d.o.o. in njeno poslovno enoto na Ravnah na Koroškem. Cilj naloge je prikazati posodobitev voznega parka trenutnih vozil na notranje izgorevanje z okolju prijaznejšimi alternativami. V uvodu je opisan problem, zastavljeni so cilji, predpostavke in omejitve ter metode dela. V teoretičnem poglavju smo opisali trajnostno delovanje, politiko trajnostnega delovanja v Evropi in Sloveniji ter njeno zgodovino, ki sega vsaj okoli 40 let v preteklost, ko je bil ustanovljen prvi program Združenih narodov za ohranjanje okolja. Opisani so tudi načini s katerimi se dosega trajnostno delovanje in opis alternativnih vozil. V drugem poglavju je narejen posnetek splošnega delovanja Pošte Slovenije d.o.o., s poudarkom na voznem parku njene poslovne enote na Ravnah na Koroškem. Opisano je trajnostno delovanje Pošte Slovenije, sodelovanje z elektro podjetjem Gen-i, prikaz postopka naročanja vozil Pošte Slovenije preko javnega naročanja ter opis splošnega delovanja poslovne enote in voznega parka na Ravnah na Koroškem. Med rešitvami, ki smo jih predstavili, je uporaba vozil na alternativna goriva ter izračun povračila investicije za nakup novih vozil, ki bi jih bilo smiselno zamenjati z obstoječimi.
Ključne besede: Pošta Slovenije, vozni park, trajnostno delovanje, alternativna goriva, alternativna vozila
Objavljeno: 30.07.2019; Ogledov: 628; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

4.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Žiga Budna, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Objavljeno: 11.01.2019; Ogledov: 540; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

5.
DAVČNE IN DRUGE FINANČNE SPODBUDE V REPUBLIKI SLOVENIJI NA PODROČJU ZEMELJSKEGA PLINA KOT GORIVA V PROMETU
Tina Štrukelj, 2016, magistrsko delo

Opis: Zemeljski plin ni nova vrsta pogonskega goriva v prometu, saj se uporablja v prometu že dalj časa, pri čemer je statistično gledano njegova uporaba na slovenskih tleh praktično zanemarljiva. V magistrski nalogi je analizirana trenutna pravna ureditev v Sloveniji, ki kaže, da slovensko okolje ne spodbuja uporabe zemeljskega plina kot pogonskega goriva v prometu. V pravni ureditvi ni zaslediti vidnejših in učinkovitejših davčnih in drugih finančnih spodbud, ki bi neposredno, same zase, ali v souporabi z drugimi pravnimi normami, stimulativno vplivale ali na investitorja v infrastrukturo za polnjenje goriva ali na uporabnika vozil na zemeljski plin kot glavna udeleženca na omenjenem trgu v Sloveniji. Zemeljski plin se kot gorivo v potniškem cestnem prometu uporablja večinoma v plinastem stanju (CNG oz. SZP), v tovornem cestnem promet pa tudi v tekočem stanju (LNG oz. UZP). Sodi med alternativna goriva, za katera velja, da manj onesnažujejo okolje. Ker sodi promet med večje onesnaževalce okolja, je bila zaradi blažitve njegovih negativnih vplivov na okolje na ravni Evropske Unije sprejeta tudi Direktiva 2014/94/EU o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, katere namen je pospešiti razmah trga z alternativnimi gorivi. Direktiva nalaga državam članicam (in tako tudi Sloveniji), da morajo v letu 2016 sprejeti nacionalne okvire politike z opredelitvijo državnih ciljev in podpornih ukrepov za razvoj trga, povezanega z alternativnimi gorivi. Tako bo Slovenija morala preučiti tudi potrebo po spodbujanju uporabe zemeljskega plina kot pogonskega goriva v prometu, in sicer nedvomno zaradi obveznosti prenosa Direktive 2014/94/EU o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, nadalje pa morda tudi v luči izpolnjevanja prevzetih nacionalnih okolijskih ciljev. Pri preučevanju ustreznosti različnih davčnih in drugih finančnih spodbud pa bo treba upoštevati tudi pravila o državnih pomočeh. Prav tako so v nalogi predstavljene tuje prakse in teorije, ki bi jih lahko uporabili pri oblikovanju optimalnih državnih politik. V sklepnem delu je v nalogi predstavljen nabor možnih davčnih in drugih finančnih spodbud, ki bi jih bilo mogoče umestiti v slovenski pravni red.
Ključne besede: davčne spodbude, finančne spodbude, alternativna goriva, CNG, okolijski davki, državne pomoči
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 787; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

6.
GORIVA V KMETIJSTVU IN SPREMEMBE LE TEH OD 2005 DO 2020
Dominik Žišt, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo opisali razvoj goriv v obdobju od 2005 do 2020, njihov izvor, ter proučili kakšni so deleži porabe posameznih pogonskih goriv v kmetijstvu. Nadalje so predstavljena tudi ostala alternativna pogonska goriva motornih vozil, njihov obseg porabe in načini shranjevanja ter prevoz do kmetij. S pomočjo ankete, ki smo jo izvedli na 16 lokacijah pri 120 anketirancih smo ugotovili, da se v kmetijstvu še vedno od vseh goriv največ uporablja dizelsko gorivo in bencin. Nadalje je bilo ugotovljeno, da kmetje dobro poznajo zakonodajo glede transporta goriv, precej slabše pa je njihovo znanje glede samih sprememb pri zakonodaji o lastnostih goriv, ki neposredno vplivajo na delovanje kmetijskih strojev. Pri najpogosteje uporabljanih gorivih v kmetijstvu (dizel in bencin) smo v zadnjih petnajstih letih ugotovili spremembe v lastnostih, ki negativno vplivajo na okolje (žveplo, svinec, različni aromati …), projekcije pa kažejo, da bo v prihodnosti prihajalo do še večjih sprememb, ki se bodo nanašale tudi na pogonske agregate. Rezultati ankete so pokazali, da se kmetje zavedajo problema sprememb, čeprav sami ne vedo, kako se bo ta problematika rešila. Najverjetnejša rešitev je posodobitev ali zamenjava strojnega parka, ki bo zmanjšal porabo goriv in druge negativne vplive na okolje.
Ključne besede: goriva v kmetijstvu, bencin, dizel, alternativna goriva, zakonodaja, anketa
Objavljeno: 30.05.2016; Ogledov: 597; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (506,89 KB)

7.
Uporaba vodika v motorjih s prisilnim vžigom
Semir Avdić, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen vodik kot možno alternativno gorivo in možnost njegove uporabe v motorjih z notranjim zgorevanjem. Numerična simulacija je opravljena s programskim paketom AVL Boost, uporabljen pa je model Hondinega motorja D16Z6. Model je uporabljen tako za izračune z bencinom kot z vodikom, rezultati pa so uporabljeni za primerjavo moči, navora in izkoristka pri obeh režimih. Primerjava kaže, da je uporaba vodika v motorjih z notranjim zgorevanjem mogoča, vendar je potrebno prej odpraviti nekatere tehnične omejitve.
Ključne besede: motorji z notranjim zgorevanjem, prisilni vžig, alternativna goriva, vodik, numerična simulacija, AVL BOOST
Objavljeno: 15.02.2016; Ogledov: 1061; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

8.
9.
Vpliv biogoriv na tokovne pojave v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Blaž Vajda, 2013, doktorska disertacija

Opis: Vbrizgavanje curka goriva spada na področje dvofaznih tokov, ki obravnava karakteristike curka goriva v odvisnosti od fizikalnih lastnosti, s poudarkom na vbrizgavanju različnih goriv, pod različnimi delovnimi pogoji. Poleg ocene kvalitete tvorbe zmesi je raziskovanje karakteristik curka goriva pomembno tudi za oceno izkoriščenosti zraka v zgorevalni komori in zaradi morebitnega nezaželenega stika goriva s stenami zgorevalne komore. Obstoječi fizikalno-matematični modeli lahko v splošnem relativno natančno popišejo razmere dvofaznega toka. V samih podmodelih so prisotne empirične konstante (vplivni parametri), s pomočjo katerih se uravnavajo karakteristike vbrizganega curka in ki so v osnovi odvisne od lastnosti samega vbrizgalnega sistema, predvsem od geometrije vbrizgalne šobe. V okviru naloge bo vpeljan model, ki bo omogočal obravnavanje karakteristik različnih biogoriv, razmer v šobi in posledice vpliva karakteristik na razvoj, obliko in strukturo curka, kjer bo omogočeno natančnejše analiziranje dvofaznih tokov. Model bo zajemal prenosne enačbe za številsko gostoto parnih mehurčkov, z upoštevanjem fizikalnih procesov nastajanja in izginjanja posameznih mehurčkov, pri različnih oblikah kavitacijskih tokov, hkrati pa bo omogočal še raziskavo vpliva med kapljicami goriva ter obravnavo sil trka z vpeljavo velikostne porazdelitve kapljic goriva. Naloga je razdeljena na eksperimentalni in numerični del. V eksperimentalnem delu so določene in analizirane fizikalne lastnosti uporabljenih goriv, karakteristike procesa vbrizgavanja, s pomočjo hitre kamere pa je bil posnet razvoj curka goriva. V numeričnem delu je prikazan osnovni poenostavljeni fizikalno-matematični model. V disertaciji je pokazano, da je mogoče s spremembo fizikalno-matematičnega modela, ob upoštevanju fizikalnih lastnosti goriva, delovnega režima in karakteristik procesa vbrizgavanja, določiti konstante, ki pri izračunu uravnavajo karakteristike curka goriva. S pomočjo ustreznih izrazov je tako mogoče izraziti empirične vrednosti parametrov in vnaprej napovedati probleme, ki bi se lahko pojavili v dizelskih motorjih z uporabo biogoriv.
Ključne besede: alternativna goriva, sistem za vbrizgavanje goriva, tokovne razmere v šobi, kavitacija, curek goriva, računalniška dinamika tekočin.
Objavljeno: 12.07.2013; Ogledov: 1536; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (7,04 MB)

10.
Vozni park Pošte Slovenije ter njegov vpliv na okolje
Jerneja Tacer, 2013, diplomsko delo

Opis: Pošta Slovenije je eno izmed podjetij, ki ima obsežen vozni park, posledično pa tudi velik vpliv na okolje. Z diplomskim delom smo želeli doprinesti k razumevanju problematike varstva okolja. Diplomsko delo je sestavljeno iz štirih delov. V teoretičnem delu smo na kratko opredelili promet oziroma transport, vpliv prometa na okolje ter vrste goriv, ki se lahko uporabljajo za pogon motornih vozil. V drugem delu smo naredili posnetek obstoječega stanja voznega parka Pošte Slovenije, opisali ekološki vozni park ter kritično analizirali porabo goriva in s tem izpust 〖CO〗_2. V tretjem delu diplomske naloge smo na podlagi analize podali tri predloge za rešitev problema. V zadnjem, četrtem delu smo ocenili izvedljivost predlogov za rešitev problema ter ovrednotili pogoje za uvedbo teh rešitev.
Ključne besede: promet, biogoriva, alternativna pogonska goriva, vozni park
Objavljeno: 15.03.2013; Ogledov: 1736; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici