| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava biomehanskih karakteristik skeletnih mišic med vrhunskimi in rekreativnimi alpskimi smučarji
Jure Urbanc, 2019, diplomsko delo

Opis: Alpsko smučanje že dolgo velja za slovenski nacionalni šport. Smučajo mladi in manj mladi, profesionalci in rekreativci. Seveda so se smučarska oprema, tehnika in način smučanja z leti spreminjali in spreminjali so se tudi trend in vrste poškodb. Prav zaradi tega smo se odločili, da bomo v diplomski nalogi ugotavljali razlike v biomehanskih karakteristikah skeletnih mišic med vrhunskimi in rekreativnimi alpskimi smučarji. Osredotočili smo se na discipline alpskega smučanja, zato smo podrobneje preučili njihovo tekmovalno tehniko ter razčlenili različne faze smučarskega zavoja. Za lažje razumevanje smo predstavili tehnične značilnosti in pomen smuči in ostale opreme ter discipline, v katerih tekmujejo alpski smučarji. Vsak šport temelji na načinu športne vadbe in tudi preventive, zato smo ob opisu gibalnih in funkcionalnih sposobnosti poudarili tudi pomen športne diagnostike. V zaključku teoretičnega dela smo predstavili sodobno diagnostično metodo za spremljanje značilnosti skeletnih mišic - tenziomiografijo (TMG) in natančno interpretirali njeno uporabo ter izmerjene rezultate – parametre. Vse to smo uporabili v raziskovalnem delu naloge. Raziskovalni del je jedro te diplomske naloge. Podatke, ki smo jih pridobili z metodo TMG, smo obdelali s programom SPSS. Raziskava nam je pokazala ključne razlike med vzorcema skeletnih mišic pri vrhunskih in rekreativnih alpskih smučarjih in s tem podkrepila ugotovitve o vzrokih za nastanek poškodb in o načinih za njihovo preprečitev.
Ključne besede: alpsko smučanje, tehnika smučanja, smučarska oprema, gibalne in funkcionalne sposobnosti, poškodbe, tenziomiografija
Objavljeno v DKUM: 18.09.2019; Ogledov: 643; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (736,13 KB)

2.
Vpliv motoričnih sposobnosti na uspešnost pri učenju alpskega smučanja
Metka Rezec, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv motoričnih sposobnosti na uspešnost pri učenju alpskega smučanja je razdeljeno na teoretični in empirični del. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, kako učenci 5. razreda v okviru šole v naravi napredujejo pri učenju alpskega smučanja na smučarskem tečaju glede na motorične sposobnosti. V teoretičnem delu smo predstavili in podrobneje opisali motorične sposobnosti in njihove splošne delitve, izpostavili smo temo o motoričnih sposobnostih, ki so potrebne za usvajanja znanja alpskega smučanja. Dotaknili smo se dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost usvajanja znanja smučanja, zlasti v času zimovanja oz. šole v naravi. Na koncu teoretičnega dela smo opisali razvoj in tehnike alpskega smučanja ter predstavili shemo storitev slovenske nacionalne šole alpskega smučanja 2017–2018. V empiričnem delu smo predstavili in analizirali dobljene rezultate in podatke, za pridobitev katerih smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo. Raziskovalni vzorec je neslučajnostni iz konkretne populacije, ki ga je sestavljalo 42 učencev 5. razreda Osnovne šole Primoža Trubarja Laško ter njenih dveh podružničnih šol Debro in Šentrupert. Ti otroci so bili stari 10 in 11 let. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko, in sicer motorične teste ter teste znanja smučanja. Rezultati obdelave so potrdili našo predpostavljeno hipotezo, da so učenci, ki so motorično sposobnejši, uspešnejši pri usvajanju znanja alpskega smučanja kot učenci, ki so motorično manj sposobni. Na podlagi tega smo ugotovili, da motorične sposobnosti vplivajo na uspešnost usvajanja znanja alpskega smučanja.
Ključne besede: motorične sposobnosti, alpsko smučanje, uspešnost usvajanja znanja alpskega smučanja, smučarski tečaj v okviru šole v naravi, motorični testi, testi znanja smučanja
Objavljeno v DKUM: 20.11.2018; Ogledov: 844; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (773,69 KB)

3.
Modeliranje zaledja letališč v alpsko-jadranski regiji
simona šinko, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga temelji na modeliranju zaledja šestih letališč v Sloveniji ter njenih sosednjih državah (Ljubljana, Zagreb, Trst, Gradec, Celovec in Benetke). Metodologija, ki smo jo uporabili v delu, je bila sprva razvita za modeliranje zaledij pristanišč, mi pa smo jo dodelali tako, da je uporabna za izračun potencialnih zaledij letališč. Metodologija predstavlja hibridni pristop k modeliranju, ki združuje analitično hierarhični proces za analizo subjektivnih dejavnikov (kot sta frekvenca letenja v večja mesta in oddaljene destinacije) in mešano celoštevilčno linearno programiranje za vključitev objektivnih dejavnikov (cena letalske vozovnice, oddaljenost domačega naslova od letališča, čas potovanja). Delo se od ostalih znanstvenih in strokovnih del tujih avtorjev razlikuje ravno v uporabljeni metodologiji, saj za tovrstne analize raziskovalci uporabljajo izključno eno vrsto podatkov subjektivne ali objektivne. Ugotovitve, ki smo jih predstavili na zemljevidu zaledij letališč, so lahko pomembne tudi pri načrtovanju vlaganj v analizirana letališča in za izboljšanje konkurenčne prednosti.
Ključne besede: alpsko-jadranska regija, analitično hierarhični proces, dejavniki odločitve, mešano celoštevilčno linearno programiranje, potovanje
Objavljeno v DKUM: 15.10.2018; Ogledov: 863; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (3,19 MB)

4.
Primerjava rezultatov veleslaloma ter izbranih telesnih razsežnosti in gibalnih sposobnosti med spoloma kategorije U14
Stojan Puhalj, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v izbranih telesnih izmerah, gibalnih sposobnostih in povprečjih treh časov, doseženih na tekmovanjih v veleslalomu, med tekmovalkami in tekmovalci alpskega smučanja, starimi do 14 let. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 40 kategoriziranih tekmovalcev iz različnih slovenskih smučarskih klubov, od tega 20 dečkov (M= 12,5; SD= 0,513) in 20 deklic (M= 12,55; SD= 0,510). Razlike med spoloma v izbranih telesnih izmerah (obseg levega kolena, indeks telesne mase, odstotek maščevja v telesu) in v izbranih testih gibalnih sposobnosti (deseteroskok sonožno, tek osmic, test stabilnosti) smo ugotavljali s t-testom za neodvisne vzorce. Prav tako smo s t-testom za neodvisne vzorce ugotavljali razlike med spoloma v povprečnem času treh veleslalomov za pokal Rauch. Statistično značilnost razlik smo ugotavljali na ravni tveganja p < 0,05. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično značilne razlike (p < 0,05) le v parametru odstotek maščevja v telesu. Ugotovitve kažejo, da je pri tekmovalcih in tekmovalkah v starostni kategoriji do 14 let in sezoni 2013/14 nivo izbranih gibalnih sposobnosti enak. Prav tako je mogoče ugotoviti, da se skupini ne razlikujeta v večini izbranih telesnih razsežnosti. Zato ne preseneča dejstvo, da je tudi nivo smučarskega znanja pri tekmovalkah in tekmovalcih v alpskem smučanju v starostni kategoriji do 14 let na enakem nivoju. Rezultati raziskave so pokazali možnost izenačenih in povezanih vadbenih postopkov ter tekmovanj v alpskem smučanju za dečke in deklice starostne kategorije do 14 let.
Ključne besede: alpsko smučanje, veleslalom, telesne izmere, gibalne sposobnosti, motorične sposobnosti
Objavljeno v DKUM: 22.09.2017; Ogledov: 845; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (128,06 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
RAZVOJ E-UČBENIKA ZA SMUČANJE
Jaka Ciperle, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi sta opisana razvoj in uporaba elektronskega učbenika za smučanje. Z razvojem tehnologije se je način predajanja znanja korenito spremenil. Opisani e-učbenik združuje aplikaciji The Edge Instructor in Coach’s Eye. Osnova za aplikacijo The Edge Instructor je učenje alpskega smučanja po sistemu UPS (učenje s podaljševanjem smuči), ki je plod tudi lastnega znanja in posledica pojava "novih", t. i. metuljastih smuči; strokovno smuči s poudarjenim stranskih lokom. Učbenik omogoča takojšnjo in natančno predstavitev teoretičnega dela s pomočjo teksta in slik, natančno razlago in demonstracijo z videoposnetki in na koncu možnost analize in primerjave lastnega videoposnetka z inštruktorjevim. E-učbenik je torej lahko osebni trener, prisoten kadarkoli in kjerkoli.
Ključne besede: E-učbenik, alpsko smučanje, sistem UPS (učenje smučanja s podaljševanjem smuči)
Objavljeno v DKUM: 11.10.2016; Ogledov: 910; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

6.
Analiza dela smučarskega trenerja v ekstremno nizkih temperaturnih razmerah
Matija Grašič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Trenerji alpskega smučanja so pri svojem delu vsakodnevno izpostavljeni različnim zunanjim vremenskim dejavnikom. Velik problem predstavlja njihova dolga časovna izpostavljenost nizkim temperaturam, pred katerimi se lahko zaščitijo le do neke mere. Pri njihovem delu so prisotne dolgotrajne faze manj aktivnega dela, sama narava in okolje dela pa onemogočata najbolj efektivne ukrepe, kot sta ogrevanje s povečano fizično aktivnostjo in ogrevalni odmori. Po daljši časovni izpostavljenosti pridejo do točke, ko so toplotne izgube telesa klub zaščitni obleki večje, kot jo telo lahko proizvede. Posledice so otrdelost prstov na rokah in nogah, zmanjšan tipalni občutek in gibljivost, nastajajo omrzline, ozebline in podhladitve, zmanjšane so fizične in kognitivne sposobnosti, podaljšani reakcijski časi, poslabša se koncentracija, splošno počutje, zbranost, delovaje srčne mišice in mnoge druge sposobnosti, ki vodijo v povečano tveganje za nastanek poškodb, zdravstvenih težav, slabšo produktivnosti in zmanjšano varnost in zdravje pri delu. Analizirali smo toplotne obremenitve trenerjev v času celotne sezone, uporabili smo anketni vprašalnik za pridobivanje informacij o najpogostejših težavah, poškodbah in boleznih, preventivnih ukrepih in načinu oblačenja. Ugotavljali smo, kakšno vlogo pri tem igra narodnost, spol, starost, telesna sestava, bolezenska stanja, uživanje različnih substanc in kakšne poškodbe pri delu nastajajo. Iskali smo korelacije med posameznimi spremenljivkami in jih primerjali s teoretičnimi osnovami. Glede na izmerjene podatke smo izračunali priporočene izolacijske vrednosti oblačil in čase izpostavljenosti. Rezultati toplotne obremenitve so pokazali, da so trenerji res izpostavljeni ekstremnim temperaturam. Ugotovljeno je bilo, da ima to negativne posledice na vrsto njihovih sposobnosti, bolezni in poškodbe pri delu. Veliko trenerjev pride do točke, ko svojega dela zaradi posledic nizkih temperatur res ne more več opravljati. Spoznali smo, da je od telesnih lastnosti posameznika odvisno kako telo reagira na ekstremne temperature. Zauživanje različnih substanc, kot so tobak, alkohol in zdravila, negativno vplivajo na delovanje termoregulacijskih mehanizmov, primerna hidracija, prehrana in vrsto drugih preventivnih ukrepov pa imajo pozitivne učinke na telo. Izračuni so pokazali premajhno izolacijsko vrednost trenutnih oblačil in večkrat prekoračene priporočene čase izpostavljenosti nizkim temperaturam. Z eksperimentom smo potrdili, da se negativni vplivi nizkih temperatur na telo z uporabo dvojnih rokavic in nogavic, zmanjšajo. Predlagali smo nekatere smernice, s katerimi bi lahko izboljšali obstoječe stanje in ugotovili, da so največje rezerve v ozaveščenosti in posledično pravilnejšem ravnanju trenerjev in njihovih nadrejenih.
Ključne besede: trenerji, alpsko smučanje, analiza, nizke temperature, izpostavljenost
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1002; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (4,50 MB)

7.
POVEZANOST KOORDINACIJE GIBANJA Z USPEŠNOSTJO OTROK V ALPSKEM SMUČANJU
Igor Štros, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo ugotavljali povezanost sposobnosti koordinacije gibanja z uspešnostjo otrok v posameznih disciplinah tekmovalnega alpskega smučanja. V raziskavo je bilo zajetih 94 deklic in dečkov, starih od 12 do 15 let, ki tekmujejo na državnem nivoju v dveh starostnih kategorijah: U14 in U16. Vzorec neodvisnih spremenljivk so predstavljali rezultati treh testov koordinacije gibanja, vzorec kriterijskih spremenljivk pa so predstavljali končni seštevki točk v posameznih disciplinah alpskega smučanja v državnem pokalu Rauch za sezono 2014/2015. S pomočjo programskega paketa SPSS smo statistično obdelali podatke in poiskali povezave med spremenljivkami. Pearsonov koeficient korelacije je razkril relativno visoko povezanost posameznih testov koordinacije gibanja z uspešnostjo v alpskem smučanju v skoraj vseh starostnih kategorijah, razen v kategoriji deklic U16. Regresijska analiza je prav tako potrdila povezanost celotnega sklopa testov koordinacije gibanja z uspešnostjo v skoraj vseh starostnih kategorijah, razen v kategoriji deklic U16. Na podlagi dobljenih rezultatov lahko sklepamo, da imajo sposobnosti koordinacije gibanja velik vpliv na uspešnost otrok v alpskem smučanju, še posebej v mlajših kategorijah U14, zato je pri načrtovanju telesnih priprav mladih tekmovalcev smiselno dati poudarek razvoju koordinacije gibanja.
Ključne besede: alpsko smučanje, otroci, koordinacija gibanja, tekmovalna uspešnost, povezanost.
Objavljeno v DKUM: 05.08.2016; Ogledov: 1375; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

8.
PRENOVA TEČAJA ZA PRIDOBITEV NAZIVA UČITELJA ALPSKEGA SMUČANJA
Mitja Rozman, 2014, diplomsko delo

Opis: Kadrovski tečaji za pridobitev naziva učitelja alpskega smučanja v naši državi nujno potrebujejo prenovo. Način in tehnika smučanja sta se skozi desetletja močno spremenila, temu pa ni sledil način izvajanja kadrovskih tečajev. Ta še vedno ostaja približno enak in še vedno obsega stare korake nacionalne šole alpskega smučanja. V diplomskem delu so povzeti utrinki zgodovine alpskega smučanja, predstavili smo kako poteka kadrovski tečaj za pridobitev naziva alpskega smučanja v Sloveniji in tujini. V raziskovalnem delu pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika skušali ugotoviti, kaj bi anketiranci spremenili na kadrovskih tečajih, da bi bili učinkovitejši in kakovostnejši. Prava pot prenove je učenje v skladu s trendi sodobnega smučanja. Zato morajo učitelji alpskega smučanja, poleg samega smučanja, obvladati še nekaj več. Tečajnikom, od najmlajših do starejših, morajo znati smučanje in smučarsko tehniko pomagati osvojiti na način, da bodo ti na belih strminah uživali, se zabavali in varno smučali
Ključne besede: učitelj, alpsko smučanje, Smučarska zveza Slovenije, prenova tečaja
Objavljeno v DKUM: 18.09.2014; Ogledov: 1406; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (6,87 MB)

9.
RAZVOJ IN EVALVACIJA NOVEGA DIDAKTIČNEGA PRIPOMOČKA ZA POUČEVANJE SMUČANJA PREDŠOLSKIH OTROK
Meta Hostnik, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sta predstavljena razvoj in evalvacija novega didaktičnega pripomočka za poučevanje smučanja predšolskih otrok. Ob dokončnem razvoju smo didaktični pripomoček ski stop tudi izdelali in ga preizkusili v praksi. Ugotoviti smo želeli razliko v usvajanju zaustavitve v plužnem položaju ter motivaciji za smučanje med otroki, ki so vadili z novim pripomočkom, ter tistimi, ki so vadili z uporabo klasičnih pripomočkov. Ideja za pripomoček je izšla iz problemov, s katerimi smo se soočili med poučevanjem alpskega smučanja. Pri rešitvi raziskovalnega problema smo uporabili metodi invencije in inovacije. Velik poudarek je na opisu samega pripomočka, kjer so predstavljeni sestavni deli in njegove značilnosti. Skozi raziskavo smo prišli do številnih ugotovitev. Otrokom eksperimentalne skupine je vadba z novim pripomočkom prinesla hitrejši, ne pa tudi večji napredek pri zaustavljanju v plužnem položaju glede na kontrolno skupino. Pravilno zaustavitev v plužnem položaju so v času tečaja usvojili skoraj vsi otroci, posledično tudi zaradi visoke motiviranosti, ki so jo pokazali s pozitivnimi čustvi in vztrajnostjo. Razveselilo nas je tudi dejstvo, da vadba z novim pripomočkom res omogoča večjo pretočnost in nadzor nad vadečimi, kot je bilo tudi predvideno.
Ključne besede: ski stop, alpsko smučanje, didaktični pripomočki, poučevanje smučanja, motivacija.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2013; Ogledov: 1588; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

10.
PRIMERJAVA MERITEV IZ ŠPORTNOVZGOJNIH KARTONOV Z REZULTATI NA TEKMAH V ALPSKEM SMUČANJU
Jan Debeljak, 2013, diplomsko delo

Opis: Tekmovalna pot otrok se pri alpskem smučanju začne zelo zgodaj, prav tako pritiski staršev, trenerjev in okolice. V želji po čim boljših rezultatih starši in trenerji pozabljamo, da se morajo otroci najprej zabavati, se učiti, odraščati v nekem pozitivnem vzdušju in šele nato tekmovati. Hitro se zgodi, da imajo rezultati na tekmovanjih preveliko težo. Čeprav imajo ti otroci željo uspeti v alpskem smučanju, je še mnogo drugih dejavnikov, ki vplivajo na to, ali bo nekomu uspel preboj v svetovni vrh ali ne. To razmišljanje nas je pripeljalo do tega, da smo vzeli znanje iz trenerskega poklica, ga združili s študijskim znanjem in s pomočjo mentorja raziskali, ali obstaja povezanost med rezultati športno-vzgojnih kartonov in rezultati na tekmah v alpskem smučanju. Ugotovili smo, da je pri dekletih to povezanost mogoče zaslediti, pri fantih pa tega ne moremo trditi, kajti že pri našem majhnem vzorcu je vse preveč različnih rezultatov.
Ključne besede: alpsko smučanje, športno-vzgojni karton, talent
Objavljeno v DKUM: 23.09.2013; Ogledov: 1140; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (737,27 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici