| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
LIRIČNA ABSTRAKCIJA IN SORODNI POJAVI V MODERNEM SLIKARSTVU
Nina Palir, 2011, diplomsko delo

Opis: Abstrakcija je poseben fenomen v slikarstvu. Vse od svojega začetka do danes se je močno spreminjala in razvijala v različne smeri. Ene ostajajo bližje geometriji, druge ekspresiji. Lirična abstrakcija je le ena izmed smeri abstrakcije v modernem slikarstvu. Zasnovana je na svobodni, sproščeni gestikulaciji. Na prvi pogled jo je pogosto težko ločiti od nekaterih slikarskih del tašizma, akcijskega slikarstva, informela ali abstraktnega ekspresionizma. Meje med temi smermi so lahko zelo tanke in včasih težko določljive, predvsem pri slikarjih, ki so v času svojega ustvarjanja preizkušali več oblik abstrakcije. Lirična abstrakcija pa je vezana tudi na geografsko lego. Po drugi svetovni vojni se je v Ameriki pod vodstvom newyorške šole začela formirati liričnost znotraj abstraktnega ekspresionizma, Pariz pa je kot evropska prestolnica umetnosti s svojo šolo spodbujal in širil lirično abstrakcijo tudi izven državnih meja. Tako ne preseneča dejstvo, da se lahko z lirično abstrakcijo srečamo v naši neposredni bližini: na Hrvaškem, v Srbiji in tudi v Sloveniji. Pričujoča naloga se posveča najvidnejšim delom evropskih in ameriških predstavnikov lirične abstrakcije v času modernizma, ob tem pa avtorica predstavlja tudi lastna abstraktno-lirična dela.
Ključne besede: lirična abstrakcija, abstraktni ekspresionizem, akcijsko slikarstvo, informel, asociativna abstrakcija, geometrijska abstrakcija, modernizem, avantgardna gibanja.
Objavljeno: 26.09.2011; Ogledov: 3429; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (6,35 MB)

2.
GRADNJA SLIKOVNEGA POLJA Z LAZURNIMI BARVNIMI NANOSI
Polona Horvat, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Gradnja slikovnega polja z lazurnimi barvnimi nanosi je nastalo iz moje radovednosti oziroma želje, da še podrobneje raziščem svet abstraktnega slikarstva, abstraktnega ekspresionizma. Prvi del je posvečen sliki. Opisana je zgradba slike, kaj točno slika je, iz česa se razvije oziroma kako nastane. Odstiram tudi fenomen transparentnosti in vse ostale likovne prvine, ki pripomorejo k sestavi slike. Drugi del se dotika obdobja abstraktnega ekspresionizma, kako in kje se je to gibanje pričelo ter kako se je z leti spreminjalo in razvijalo. Predstavljeno je tudi slikarstvo barvnega polja in različni umetniki, ki so vsak na svoj način pristopali h gradnji likovnega dela. Te ugotovitve pa so vplivale tudi na moje ustvarjanje, ki ga predstavljam v zadnjem delu naloge.
Ključne besede: slika, zgradba slike, transparentnost, abstraktni ekspresionizem, barvno polje
Objavljeno: 15.02.2013; Ogledov: 1236; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (5,02 MB)

3.
VPLIV AMERIŠKEGA ABSTRAKTNEGA EKSPRESIONIZMA NA SLOVENSKO SLIKARSTVO
Tilen Matej Červek, 2014, diplomsko delo

Opis: Že sama ideja za izdelavo diplomske naloge z naslovom Vpliv ameriškega abstraktnega ekspresionizma na slovensko slikarstvo, ki mi jo je predlagal prof. Janez Balažic, me je vzpodbudila v smeri raziskovanja, kako in na kakšen način se je v Združenih državah Amerike razvil abstraktni ekspresionizem in kako je pozneje vplival na slovensko slikarstvo. V nalogi obravnavam vprašanja nastanka in vplivov, povezanih z razvojem ameriškega abstraktnega ekspresionizma od začetkov, okoliščin; in osrednje predstavnike, ki so zaznamovali razvoj te umetniške smeri. V prvotno jedro abstraktnih ekspresionistov bi lahko šteli slikarje kot so Jackson Pollock, Franz Kline, Robert Motherwell, Willem de Kooning in Ashile Gorky. Bili so slikarji, ki jih je zanimalo slikarstvo akcije. Drugi krog abstraktnih ekspresionistov pa so sestavljali Barnett Newman, Ad Reinhardt, Mark Rothko, Clyford Still in še mnogi drugi. Njihovo slikarstvo je popolnoma abstraktno. Na njihovih delih postaja podoba ritualen, magičen, posvečen dogodek. Z vrnitvijo k ezoteričnim parametrom skušajo psihološko vplivati z enakim načinom razmišljanja, kot to na primer velja za podobe iz azijske mitologije. Drugi del diplomske naloge pa je posvečen slovenskim slikarjem, ki so slikali pod vplivom ameriškega abstraktnega ekspresionizma. V skupino slikarjev, ki so bili rojeni pred drugo svetovno vojno, bi lahko šteli Andreja Jemca in Janeza Bernika. V drugi skupini, rojeni med drugo svetovno vojno in po njej, pa Gustava Gnamuša, Tuga Sušnika, Toma Podgornika in Emerika Bernarda. Pozneje, ko je ta skupina prevzela profesorska mesta na ljubljanski Akademiji za slikarstvo in kiparstvo, pa se je pojavila mlada garda diplomantov, ki so že takoj na začetku svoje slikarske poti opozorili na svoja dela.
Ključne besede: abstraktni ekspresionizem, slikarstvo akcije, akcijsko slikarstvo, slika, barva, ekspresija, umetnost
Objavljeno: 13.03.2014; Ogledov: 1716; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (19,50 MB)

4.
SKOZI ZGODOVINO AVTOPORTRETA DO WARHOLA IN LASTNE PODOBE
Nika Praprotnik Žmavcer, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Skozi zgodovino avtoportreta do Warhola in lastne podobe je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu, ki je namenjen zgodovinskemu pregledu avtoportreta, na osnovi najbolj poznanih avtorjev in njihovih umetniških del predstavljam razvoj te ikonografske zvrsti po zgodovinskih obdobjih od prvih začetkov v starem veku pa vse do obdobja moderne umetnosti, natančneje do poparta. Tako povzemam vse glavne značilnosti razvoja avtoportreta. Zgodovinski pregled razširim z opisom razvoja metaforičnega avtoportreta v obdobju abstraktnega ekspresionizma po drugi svetovni vojni in razpravo navezujem na umetniško gibanje popart, značilno za zahodni kapitalistični svet. Popart je namreč izhodišče mojega lastnega ustvarjanja, predstavljenega v praktičnem delu diplomskega dela, in mu zato namenjam več pozornosti, prav tako osrednjemu umetniku tega gibanja Andyju Warholu, katerega slogu in tehniki se s svojim ustvarjanjem želim približati. Zato sem popart podrobneje predstavila, opisala njegov razvoj in predstavila prevladujoče umetnike. V nadaljevanju opisujem življenje, delo in avtoportrete Andyja Warhola kot najbolj poznanega in priznanega avtorja tega gibanja. Teoretični del sklenem s poglavjem o fotografiji v povezavi s klasičnimi likovnimi tehnikami, iz česar izhaja praktični del mojega diplomskega dela. Ta obsega najprej razlago posameznih likovnih tehnik in nato opis njihovih kombinacij, ki sem jih uporabila pri izdelavi avtoportreta, vse to z opisom lastnih primerov. Na koncu tudi predstavljam in ovrednotim svoje likovne izdelke.
Ključne besede: avtoportret, abstraktni ekspresionizem, popart, Andy Warhol, risba, fotografija, kolaž, sitotisk
Objavljeno: 14.05.2014; Ogledov: 1022; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

5.
POJAV ABSTRAKTNEGA EKSPRESIONIZMA V ZDA
Tina Erjavičnik, 2016, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Ideja za izdelavo diplomskega dela z naslovom Pojav abstraktnega ekspresionizma v ZDA je v meni zorela že kar precej časa. Zato sem začela segati po delih, ki so odražala abstraktni ekspresionizem. V diplomskem delu sem tako opisala abstraktno umetnost, ki ni realistična, pri njej je pomembno bistvo, duh, ki se je otresel zunanje podobe predmeta, ki je zajeta z barvo, obliko in kompozicijo. Opisovala sem začetke in izoblikovanje abstraktne umetnosti v ZDA. Vplivni kritik Harold Rosenberg je predlagal izraz akcijsko slikarstvo, ki naj bi imelo specifičen pomen. Začetniki abstraktnega ekspresionizma v ZDA so bili individuumi, a med seboj kljub vsemu tesno povezani. Skupina, v katero so se uvrščali Jackson Pollock, Franz Kline, Robert Motherwell, Willem De Kooning, Ashile Gorky in še mnogi drugi, je predstavljala akcijsko slikarstvo, ni pa jih zanimala evropska abstraktna umetnost. Potem se je zgodilo – Jackson Pollock začne na platno polivati, zlivati barvo. Vse to počne z izredno slikarsko tankočutnostjo in tehniško umetnostjo tako, da postane vsak kvadratni centimeter slike zanimiv. To so bila velika platna, slikana na tleh, in sicer taka, da je hodil okoli njih in po njih. Po kapljah in curkih je zlival barvo iz pločevink. Tako so nastajala njegova dela. Hrepenenje, tesnobnost in ustvarjalna paradoksnost, ki se jim je predajal v zadnjih letih, so ga privedle do popolnega propada. Drugi del diplomskega dela sem posvetila svojim lastnim delom, ki pa so nastala pod močnim vplivom ameriškega abstraktnega ekspresionista Jacksona Pollocka. Opisala in prikazala sem celoten postopek akcijskega slikarstva s tehniko dripping painting.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: abstraktni ekspresionizem, akcijsko slikarstvo, dripping painting (umetnost kapljanja), umetnost, slika, barve.
Objavljeno: 25.05.2016; Ogledov: 846; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici