| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PROMOCIJA DOMAČIH PROIZVODOV IN NOTRANJI TRG EU
Nuša Bedrač, 2012, diplomsko delo

Opis: Prost pretok blaga je ena od štirih temeljnih svoboščin in predstavlja temelj notranjega trga z izjemnim pomenom za pravne in fizične osebe – uvoznike, izvoznike in potrošnike. Da bi lahko zagotovili prost pretok blaga, je bilo potrebno odstraniti vrsto ovir. Ovire prostemu pretoku blaga pa se ponovno v večjem obsegu pojavljajo v obdobju gospodarske krize, ko države članice na ta način poskušajo zaščititi domače gospodarstvo. Takšno oviro predstavljajo tudi kampanje, ki spodbujajo nakup nacionalnih proizvodov v primerjavi z uvoženimi izdelki. Najodmevnejši promocijski akciji domačih proizvodov v Sloveniji sta »Kupujem slovensko«, ki jo vodi Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij (ZKŽP), ter »Kupujmo domače« pod okriljem Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije (KGZS). Promocijo kmetijskih proizvodov v Sloveniji ureja Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov sprejet marca lani. V svoji diplomski nalogi proučujem promocije domačih proizvodov v luči pravil o notranjem trgu EU. Najprej na splošno opišem nacionalne promocije domačih proizvodov, razloge za njihov nastanek in značilnosti. V nadaljevanju predstavim izvajanje promocij v določenih državah članicah EU in Hrvaški, kot kandidatki za vstop v EU. Osrednjo temo diplomske naloge začnem s predstavitvijo kampanj za promocijo slovenskih izdelkov in Zakona o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov. Za lažje razumevanje spornih vidikov Zakona o promociji in promocijskih akciji, Zbornice kmetijsko živilskih podjetij in Kmetijsko gozdarske zbornice, v tretjem poglavju predstavim pravila notranjega trga, ki jih utegne tovrstna promocija kršiti. V zadnjem poglavju še na kratko predstavim promocije proizvodov na ravni EU, ki se lahko izvajajo tako na notranjem trgu EU kot v državah nečlanicah.
Ključne besede: Notranji trg EU, prost pretok blaga, nacionalne kampanje, Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, promocije proizvodov na ravni EU.
Objavljeno: 15.03.2012; Ogledov: 2133; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (430,04 KB)

2.
PRAVNI VIDIK PRISPEVKA ZA PROMOCIJO KMETIJSKIH IN ŽIVILSKIH PROIZVODOV
Darija Valančič, 2016, magistrsko delo

Opis: Promocijske aktivnost za kmetijske in živilske proizvode so, ob vedno večji ponudbi proizvodov potrebne, da se potrošniki seznanijo s ponudbo na trgu, še posebej na trgu kmetijskih in živilskih proizvodov, kjer je konkurenca med ponudniki izredno velika. Z namenom predstavljanja kakovostne domače, lokalne hrane je bil leta 2011 sprejet Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov (v nadaljevanju: ZPKŽP). V drugi polovici leta 2016 se predvideva začetek zbiranja prispevka za promocijo, ki bo še okrepil aktivnosti na področju promocije kmetijskih in živilskih proizvodov. Promocijske kampanje, ki promovirajo slovensko, lokalno, z dežele in domače in s tem napotujejo na ne kupovanje tujih oziroma uvoženih proizvodov lahko štejemo za oviro prostemu pretoku blaga, kar pa je v neskladju z eno od štirih temeljnih svoboščin notranjega trga. V magistrski nalogi proučujem pravne vidike prispevka za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov. Na začetku so predstavljene dosedanje aktivnosti promocije kmetijskih in živilskih proizvodov v Sloveniji. Sledi podrobnejša analiza ZPKŽP tako glede tega, kdo so zavezanci, na kakšen način bo prispevek obračunan in plačan, vodenje evidenc, nadzor in izterjava prispevka ter predvidene aktivnosti promocije skladno z določbami ZPKŽP. Sledi poglavji, v katerem so predstavljeni vsi, ki bodo vključeni v sistem promocije v trenutku, ko se bo pričelo zbirati prispevek za promocijo po ZPKŽP. V nadaljevanju je predstavljen sistem promocije v Avstriji, ki služi za primerjavo s sistemom, kot se predvideva v Sloveniji. Sledi še poglavje, v katerem analiziram promocijo na ravni EU s poudarkom na skladnosti s členoma 30 PDEU in 34 PDEU. Magistrsko nalogo zaključim s poglavjem, v katerem potrdim postavljene hipoteze.
Ključne besede: prispevek za promocijo, Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, notranji trg EU, prost pretok blaga
Objavljeno: 14.03.2017; Ogledov: 1011; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici