| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Lo-fi hip hop kot tekmec sodobnega radia : diplomsko delo
Gašper Kobale, 2022, diplomsko delo

Opis: Razvoj medijskih platform spreminja obstoječe distributerske modele, na katere smo navajeni že leta, in jih preurejajo v neposredni odnos med ustvarjalcem in gledalcem vsebin. Namen diplomske naloge je raziskati novo medijsko platformo YouTube in orodje oddajanja vsebin v živo, ki ga brezplačno ponuja uporabnikom. Ta je omogočil veliko porast v nišnem žanru, kot je ta v temi naše raziskave; lo-fi glasba, ki narašča v popularnosti na spletu, pretežno na platformi YouTube. V ta namen smo naredili svojo raziskovalno študijo s svojim spletnim radiem, ki oddaja ta glasbeni žanr, ter spremljevalno raziskavo o mnenju glede distribucije lo-fi glasbe med mladim občinstvom. Ugotovili smo, da je med mladimi, sodelujočimi v anketi, 61 odstotkov seznanjenih z glasbenim žanrom lo-fi. V raziskavi je bilo tudi ugotovljeno, da 41 odstotkov anketirancev zanima poslušanje slovenskega YouTube radia, ki bi predvajal lo-fi glasbo. Rezultati, pridobljeni s pomočjo te študije, lahko služijo za nadaljnje raziskave distribucije raznih vsebin preko spletnih platform ali za sledenje razvoja lo-fi v slovenski kulturi.
Ključne besede: lo-fi hip hop, radio, oddajanje, glasba, YouTube, mediji
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 73; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (4,60 MB)

2.
Seo za video marketing na primeru YouTube-a
Nuša Vahter, 2022, diplomsko delo

Opis: Konstantno spreminjajoče se okolje in tehnološki razvoj sta v zadnjih desetletjih popolnoma preusmerila potrošnjo, promocije in načine poslovanja. Marketing je z izumom interneta dosegel povsem nov obseg, kar je vodilo do pojava digitalnega marketinga. Zaradi veliko konkurence in prisotnosti ostalih podjetij na trgu je digitalna prisotnost podjetij postala ključen del njihovega obstoja in uspeha. Za pridobitev konkurenčne prednosti so podjetja uporabila in inkorporirala različne marketinške prijeme v svoje tržne strategije. Težava se pa skriva v tem, da je za mnoga podjetja preskok med tradicionalnim marketingom in digitalnim težak, saj se spopadajo s konstantnimi novostmi, novo tehnologijo, neizkušenim kadrom in ostalimi drugimi izzivi. V nalogi bomo predstavili digitalni marketing in kaj vse ta zajema. V nadaljevanju pa se bomo osredotočili na določen segment digitalnega marketinga, in sicer video marketing ter optimizacijo. Pri obeh temah bomo govorili o ključnih karakteristikah in raziskali, katera orodja so v današnjem času najbolj optimalna za uporabo v podjetjih. Za konec sledi še praktičen pregled vsebine video marketinga in optimizacije na primeru družabnega kanala YouTube. V nalogi bomo predstavili digitalni marketing in kaj vse ta zajema. V nadelavanju pa se bomo osredotočili na določen segment digitalnega marketinga in sicer video marketing ter optimizacijo. Pri obeh temah bomo govorili o ključnih karakteristikah in raziskali katera orodja so v današnjem času najbolj optimalna za uporabo v podjetjih. Za konec pa sledi še bolj praktičen pregled vsebine video marketing in optimizacije na primeru družabnega kanala YouTube.
Ključne besede: digitalni marketing, video marketing, optimizacija (SEO), YouTube video marketing, SEO orodja, video marketing orodja.
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 88; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

3.
Uporaba družbenih medijev pri otrocih starih med 4 in 6 let
Barbara Šviga, 2022, diplomsko delo

Opis: Živimo v družbi, kjer so otroci iz dneva v dan bolj izpostavljeni različnim medijem, vse več tudi družbenim medijem, ki imajo vedno večji vpliv na otroke. Izpostavljenost družbenim medijem lahko prinese izobraževanje in zabavo, a ob neprimerni rabi vodi tudi do škodljivih vplivov na otrokov razvoj. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na družbene medije na splošno, nato smo se poglobili v vsebinske skupnosti, predvsem v tri vrste, ki smo jih nato uporabili v empiričnem delu. V slednjem so predstavljeni rezultati raziskave o uporabi družbenih medijev pri otrocih, starih med štiri in šest let. Vzorec torej zajema starše otrok v tej starosti. Podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, pridobljene odgovore pa smo obdelali s programom SPSS. Zanimalo nas je, katere vsebinske skupnosti otroci uporabljajo, koliko časa porabijo za posamezno skupnost ter če se starši poslužujejo omejitev in kakšnih. Ugotovljeno je bilo, da otroci uporabljajo predvsem YouTube in spletne igre, virtualne svetove malo manj, starši pa otrokom skoraj vedno omejijo dostop na takšen ali drugačen način. Rezultati so pokazali še, da otroci tedensko porabijo zelo malo časa za omenjene vsebinske skupnosti.
Ključne besede: družbeni mediji, spletne igre, virtualni svetovi, vsebinske skupnosti, YouTube
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 409; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

4.
Zgodbarjenje v turistični promociji na youtubu v času covid-19
Kaja Šetinc, 2021, diplomsko delo

Opis: Promocijski videoposnetki se kot pomembni ustvarjalci destinacijske podobe uporabljajo za ustvarjanje znanja ter ustvarjanje pozitivne podobe destinacije. Z vizualnostjo uporabniki dobijo takojšen in resničen občutek o destinaciji, ravno zato je YouTube tako priljubljeno spletno mesto za promocijo. Pri tem pa se nam zastavlja vprašanje, v kolikšni meri so evropske destinacije uporabljale YouTube v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo smo želeli ugotoviti, kakšne tipe videov in tem DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. V videih največkrat prikazujejo naravo in samoto v njej, kar ponazarja današnje čase, torej odmik od mesta in množice ljudi, in pa tudi sam pomen narave v turistični promociji, ki se je ohranil in v tem času še bolj povečal. Največkrat se je pojavilo nagovarjanje po pandemiji, nato pa sledijo videi, v katerih ni bilo možno zaznati, v kateri fazi nakupnega procesa destinacije nagovarjajo ljudi za obisk destinacije. Nato sledijo videi za nagovarjanje v namen takojšnjega obiska (in ne šele po koncu pandemije), kar obrazložimo s tem, da so bili videi posneti v poletnem času 2020, ko so se potovanja nekoliko sprostila. Prav tako smo želeli ugotoviti, če in v kolikšni meri destinacijski management organizacije uporabljajo elemente zgodbarjenja v tem obdobju pandemije. Ugotovili smo, da se v večini videoposnetkov prikazujejo junaki (liki) in največkrat sporočila, ki so bistvo zgodb. V videih so prikazovali različne sekvence (kronologijo dogodkov), s tem so DMO-ji želeli prikazati podobo destinacije. Videi, ki so imeli konflikt (prikazan kot Covid-19), so bili med najbolj ogledanimi, kar nakazuje, da je negativnost postala učinkovita. V nalogi si zastavljamo vprašanje, kakšno vlogo je imelo zgodbarjenje kot pristop k oblikovanju promocijskih vsebin na YouTube kanalu v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo analize besedil smo želeli ugotoviti, kakšne teme DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. Prešteli smo 1.827 videoposnetkov, objavljenih na izbranih 31 evropskih kanalih, v obdobju med februarjem 2020 in februarjem 2021. Med temi smo z uporabo kvantitativne analize besedil analizirali populacijo 106 videoposnetkov. Rezultati so pokazali, da so v tem obdobju promocijski videoposnetki največkrat prikazovali naravo in samoto v njej, torej odmik od mesta in množice ljudi. Le majhen delež videoposnetkov je posebej izpostavljal pandemijo, večinoma pa so nagovarjali k obisku destinacije po pandemiji oz. na način, da ni bilo možno razbrati, v katerem obdobju naj gostje obiščejo destinacijo.
Ključne besede: zgodbarjenje, turistična promocija, COVID-19, destinacijski management organizacije, YouTube
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 547; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

5.
Kritična analiza youtube videoposnetkov za učenje klinične zdravstvene nege
Polona Stramec, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: V času hitrih tehnoloških sprememb visokošolski učitelji z uporabo YouTube videoposnetkov spodbujajo aktivno vključevanje študentov. YouTube videoposnetki omogočajo povezovanje teorije s prakso in imajo velik potencial za vključevanje v visokošolski učni proces zdravstvene nege. V raziskavi smo vsebinsko analizirali YouTube videoposnetke, ki prikazujejo aplikacijo intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Metode: Uporabili smo metodologijo mešanih metod. V okviru kvantitativnega dela smo analizirali upoštevanje kliničnih smernic v YouTube videoposnetkih ter ocenili vsebino, izdelavo in pristranskost z uporabo ocenjevalnega obrazca. V okviru kvalitativnega dela smo uporabili opisno metodo dela ter analizirali pogostost in način uporabe YouTube videoposnetkov pri visokošolskih učiteljih, ki poučujejo v simuliranem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Rezultati: Identificirali smo 549 YouTube videoposnetkov, ki so prikazali izvedbo aplikacije intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Na podlagi vključitvenih in izključitvenih kriterijev smo v končno analizo vključili 17 videoposnetkov. Noben videoposnetek ni zajemal vseh korakov v skladu s strokovnimi smernicami. Pogosteje so bili upoštevani koraki, ki jih mora izvajalec izvesti pred in med posegom v primerjavi s koraki, ki se morajo izvesti po končanem posegu. Razprava in sklep: Analizirani videoposnetki aplikacije intramuskularne injekcije niso podprti s strokovnimi smernicami ZN in niso primerni za poučevanje študentov zdravstvene nege v simuliranem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Težava je predvsem v pomanjkanju korakov, ki jih narekujejo strokovne smernice ZN. Vsak videoposnetek bi moral biti pred objavo in pred vključitvijo v učni proces ocenjen s strani strokovnjakov.
Ključne besede: YouTube, interaktivni učni pripomočki, zdravstvena nega, izobraževanje, intramuskularna injekcija
Objavljeno v DKUM: 19.11.2021; Ogledov: 441; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (990,16 KB)

6.
Mladina in družbena omrežja: študija primerov YouTuba in TikToka
Jasmina Dragojlović, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v času, ko ima praktično vsaka oseba uporabniški račun na vsaj enem družbenem omrežju. Z njihovo pomočjo smo na tekočem, spremljamo, kaj se dogaja z našimi prijatelji, sošolci in družino. Pridobimo pa tudi informacije o tem, kaj se dogaja po svetu, za katerega pravi slovenski pregovor, da stoji na mladih. Mladi so precej bolj naklonjeni uporabi družbenih omrežij in nanje ta tudi najbolj vplivajo, saj se še razvijajo kot osebe. Zato nas je zanimalo, kakšen vpliv imata nanje YouTube in TikTok, ki sta dve izmed najbolj uporabljanih družbenih omrežij nasploh, predvsem med pandemijo COVID-19. Osredotočili smo se na 18 mladih iz Slovenije in njihovo izkušnjo. Z njihovo pomočjo smo izpeljali intervjuje, ki smo jih kasneje kvalitativno analizirali. Osredotočali smo se na konzumiranje in produkcijo vsebin, zanimalo pa nas je tudi, zakaj in kako mladi uporabljajo YouTube in TikTok ter kakšen vpliv imata na njih. Ugotovili smo, da mladi platformi spremljajo predvsem zaradi zabave, pridobivanja informacij in poslušanja glasbe, kar ima nanje dober vpliv, vendar se zavedajo tudi slabih plati uporabe teh platform. Zaključili smo, da ima YouTube povprečno nanje boljši vpliv kot TikTok.
Ključne besede: Mladina, družbena omrežja, YouTube, TikTok, COVID-19.
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 594; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

7.
Primerjava različnih platform socialnih omrežij z vidika dobičkonosnosti
Urška Hacin, 2020, diplomsko delo

Opis: Živimo v dobi interneta, ki nikoli ne spi. Ne samo svoj prosti čas, tudi posel se vse hitreje pomika na splet, zaradi svoje priročnosti in velikega dosega. Še nikoli se ni bilo lažje prebiti na tuji trg kot sedaj. Z razvojem različnih poslovnih strategij se hkrati razvijajo tudi novi poklici. Če bi pred 10 leti nekdo svoje delo opredelil kot influencerstvo, bi ga verjetno gledali postrani. Dandanes pa veljajo za eno izmed najmočnejših marketinških orodij. Na vprašanje, ali se dejansko lahko živi od tega, že poznamo odgovor, tukaj bomo podrobneje pogledali, katera platforma socialnih omrežij je tista, ki velja med influencerji za najbolj dobičkonosno. Primerjali bomo tri gigante, in sicer: Instagram, Facebook in Youtube. Empiričen del bo razdeljen na dva dela, in sicer na sledilce in dejanske ustvarjalce. V prvem delu bomo raziskovali s pomočjo ankete, ključni vprašanji bosta, koliko je naš domači slovenski trg sploh dovzeten za socialna omrežja in kje se najpogosteje zadržujejo, medtem ko se bomo v drugem delu osredotočali na influencerje. Vsakemu bomo preko intervjuja zastavili 5 enakih vprašanj, s katerimi se bomo dokopali do odgovora, katera platforma zagotavlja največ možnosti za dobiček.
Ključne besede: socialna omrežja, Facebook, Instagram, Youtube, influencerji, zaslužek, ustvarjalci, sledilci, internet, marketing, oglaševanje, posel
Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 693; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (537,41 KB)

8.
Use of humor in video content for promotion of tourist destinations on YouTube
Marinela Ilikj, 2020, diplomsko delo

Opis: Advertisements are not the reason why we watch television, but they make an inevitable element of that routine. As humor gains popularity in promotional activities, the question of its benefits and risks becomes even more topical. Considering the expansion in the development of the tourism industry in recent years, the need for differentiation in the promotion of destinations should be conducted in a way that would be different from what has already been seen. This is one of the points where humor and tourism meet. As YouTube is one of the leading platforms for sharing video content, the study was based on analyzing the appearance of humor in advertisements aimed at promoting a tourism destination, uploaded on YouTube. Out of 11,015 advertisements uploaded on the official NTO’s channels, humorous elements were identified in 116 videos. Most frequently, humor types used were those deriving from the theory of incongruity-resolution and arousal safety, while humor disparagement theory, considered as aggressive, was least represented. However, different humor types are intended to achieve different effects. If the marketers’ goal is to underline a particular communication effect, they should then use the exact type of humor that is most likely to produce such an effect.
Ključne besede: tourism, humor, promotion, YouTube, humor typology, marketing in tourism
Objavljeno v DKUM: 02.11.2020; Ogledov: 518; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

9.
Anglizismen in dem bereich kosmetik am beispiel von vlog-beiträgen zwei vloggerinnen
Barbara Štaher, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Anglicizmi na področju kozmetike na primeru vlogov dveh vlogerjev je namen predstaviti, kaj sploh so anglicizmi, kako je prišlo do uporabe anglicizmov v kozmetiki ter kako jih mladi sprejemajo v vsakodnevni rabi. Za primer rabe anglicizmov smo si izbrali dve nemški vlogerki in spremljali njune posnetke na internetu. Angleščina velja kot internacionalni jezik, zato ga skoraj vsak razume. Tudi v nemškem jeziku so razširjeni anglicizmi, saj skoraj vsak mladostnik, ki uporablja internet in socialna omrežja, naleti na besede kot sta lajkati ali folowati. To so izrazi, preneseni iz angleškega jezika. Če pogledamo natančneje, v današnjem času skoraj 100 milijonov ljudi na svetu govori nemško, ampak veliko od teh govori nemščino zelo malo, ker je vpliv anglicizmov zelo velik. Večina Nemcev ne uporablja več nemških izrazov za določene stvari, kot sta na primer majice ali hlače, ampak uporabljajo anglicizme kot T-Shirt ali Jeans. Veliko Nemcev je strah oz. se počutijo neprijetno govoriti samo v svojem jeziku, samoumevno se jim zdi uporabljati tudi anglicizme. Najbolj priljubljeni so anglicizmi pri mlajši generaciji. Pri njih lahko vidimo vsakodnevno rabo le-teh, kajti oni ne iščejo po internetu, ampak surfajo po njem in tako, kot že zgoraj napisano, lajkajo slike in ne všečkajo itd. Anglicizme lahko najdemo v nemščini že od začetka šestdesetih let. Tako so en čas uporabljali le malo angleških izrazov, a se je po letu 1990 vse spremenilo. Uporaba anglicizmov se je zelo povečala. Tako lahko rečemo, da je v zadnjih 50-ih letih postala angleščina zelo dominanten jezik v veliko državah, ne samo v Nemčiji. Tako lahko vsako leto najdemo več angleških besed v nemškem jeziku. Razlogov za rabo anglicizmov v nemščini je več. Eden od teh bi lahko bil ta, da oba jezika spadata med germanske jezike.
Ključne besede: anglicizmi, kozmetika, vlog, Youtube, kozmetični izdelki
Objavljeno v DKUM: 23.09.2020; Ogledov: 715; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

10.
Izkoriščanje poslovnih priložnosti Slovencev na Youtubu
Urban Štruc, 2019, diplomsko delo

Opis: Razvoj marketinga in digitalne tehnologije je omogočil razvoj spletnih socialnih omrežij. S poznavanjem marketinških strategij in orodij lahko na spletnih socialnih omrežjih tržimo svoje izdelke in storitve. Spletna stran YouTube je ena izmed najpriljubljenejših strani za deljenje različnih videoposnetkov. Tudi Slovenci smo aktivni ustvarjalci vsebin, pričujoča naloga pa skuša orisati, v kolikšni meri nam uspe izkoristiti poslovne priložnosti, ki jih ponuja obravnavano socialno omrežje. Raziskali smo načine, kako posamezniki, podjetja ali organizacije ustvarijo dohodek s pomočjo YouTuba, ter identificirali nekatere dejavnike, ki vplivajo na njihovo uspešnost. Metode trženja, ki jih uporabljajo posamezni kanali, se razlikujejo glede na vsebino, žanr in ciljno skupino. Ustvarjajo se stalne interakcije med ustvarjalci in odjemalci vsebin, pri čemer se odziv na vsebino odraža in hkrati prispeva k uspehu določenega kanala. Razumevanje te dinamike in znanje, kako optimizirati kanal in zagotoviti konkurenčno prednost pred drugimi ustvarjalci, pripomoreta k ustvarjanju prihodkov in lahko za ustvarjalce pomenita poslovno priložnost.
Ključne besede: marketing, YouTube, socialna omrežja, Slovenski YouTuberji
Objavljeno v DKUM: 13.12.2019; Ogledov: 606; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici