1. Analiza športnega turizma v občini Metlika in potenciali za nadaljnji razvoj : magistrsko deloNejc Žugelj, 2025, master's thesis Abstract: Pomen športa v turizmu na majhnem območju, kot je občina Metlika, je odvisen predvsem od stopnje razvitosti občine ter sredstev, ki jih ta namenja razvoju športnega turizma. Magistrska naloga je temeljila na raziskovanju športnega turizma v občini Metlika, pri čemer smo z različnimi raziskovalnimi metodami dosegli zastavljene cilje. V prvem, teoretičnem delu smo s pomočjo različnih virov pripravili poglobljeno in tematsko usmerjeno teoretično podlago. V nadaljevanju smo izvedli empirični del raziskave, ki se je pričel z izvedbo anket med turisti, ki obiskujejo občino Metlika. Zaradi kratke turistične sezone so bile ankete izvedene že v začetni fazi raziskave. Analiza podatkov je bila izvedena s statističnim programom SPSS, kar nam je omogočilo preverjanje hipotez: prvo hipotezo smo zavrnili, drugi dve pa potrdili. Poleg tega smo izvedli tudi SWOT analizo stanja športnega turizma v občini. Dodatno smo organizirali fokusno skupino z relevantnimi deležniki na lokalni ravni, natančneje z Zavodom za turizem, kulturo, šport in mladino Metlika, kamor sodi tudi TIC Metlika. Po zaključku fokusne skupine smo s pomočjo kodiranja analizirali odgovore in oblikovali zaključke na podlagi petih raziskovalnih vprašanj. Ugotovili smo, da ima občina Metlika še veliko razvojnega potenciala na področju športnega turizma. Poleg tega se kaže jasna usmeritev občine v trajnostni in zeleni turizem, znotraj katerega ima športni turizem pomembno vlogo, z različnimi aktivnostmi, ki so v nalogi tudi konkretno predstavljene. V zaključku smo predstavili ključne ugotovitve ter predloge za nadaljnji razvoj športnega turizma v občini Metlika. Keywords: športni turizem, destinacijski vidik športnega turizma, SWOT analiza, anketni vprašalnik, fokusna skupina Published in DKUM: 28.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (3,93 MB) |
2. Reševanje konfliktov v timuIris Balantič Berger, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava tematiko reševanja konfliktov v timu, pri čemer se osredotoča na razumevanje razlik med skupino in timom, vrste konfliktov, ki se lahko pojavijo med člani, ter učinkovite pristope za njihovo reševanje. Namen dela je bil raziskati, kako konflikti vplivajo na delovanje tima ter katere metode prispevajo k uspešnemu reševanju nesoglasij in izboljšanju timske dinamike. V empiričnem delu naloge je bila izvedena anketa, s katero so bili pridobljeni podatki o izkušnjah članov timov s konflikti in njihovim reševanjem.
Rezultati kažejo, da so konflikti v timih pogosti, vendar niso nujno negativni, če se jih obravnava konstruktivno. V zaključku delo poudarja pomen izobraževanja članov tima o komunikacijskih veščinah in priporoča jasne delitve vlog, kar pripomore k zmanjšanju možnosti za nastanek konfliktov. Keywords: Tim, skupina, konflikt, reševanje, metode. Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
Full text (1,30 MB) |
3. Pomen vsebine pri digitalnem trženju na primeru spletne prodaje poker igralnih kart : diplomsko deloGregor Hvastija, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali pomen vsebine v digitalnem trženju na primeru spletne prodaje igralnih kart za poker. Analizirali smo tipe vsebin, njihovo uporabo in vpliv na nakupne odločitve. V teoretičnem delu smo pisali o digitalnem trženju, vlogi vsebine in o primerih uspešne uporabe vsebine v trženjskih strategijah. V empiričnem delu smo izvedli analizo vsebin treh podjetij in anketo med ciljno skupino. Pridobili smo informacije o vsebinah, ki so uporabljene v promociji tako s strani podjetij kot ciljnega občinstva. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da sta vrsti video in slikovne vsebine tako
posamezno kot v kombinaciji pomemben adut pri promociji. Keywords: digitalno trženje, vsebinsko trženje, ciljna skupina, igralne karte za poker Published in DKUM: 23.09.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (1,84 MB) |
4. Oblačilno izrazje pri Sveti Trojici v Slovenskih goricahMihaela Koletnik, Benedikta Gungl, 2025 Abstract: Monografija prinaša izsledke raziskave narečnega oblačilnega izrazja pri Sveti Trojici v Slovenskih goricah. Na podlagi ugotovljenih glasoslovnih značilnosti – značilno ohranjanje kračine vseh issln. kratkih naglašenih samoglasnikov in izkazovanje definicijskih lastnosti panonske narečne ploskve vzhodne slovenščine – je utemeljena umestitev trojiškega govora v slovenskogoriško narečje panonske narečne skupine. Osrednji del monografije predstavlja prvi obsežnejši prispevek sploh k poznavanju narečne oblačilne terminologije pri Sveti Trojici. Opis podeželskega oblačilnega videza moških, žensk in otrok v drugi polovici 20. stoletja ter ob nekaterih posebnih priložnostih je nastal na podlagi ustnih pričevanj informatork, proučitve fotografij in lastnega, na izkušnjah temelječega vedenja. Tu predstavljeno in analizirano trojiško oblačilno izrazje je bilo pridobljeno z vodenimi intervjuji z govorci. Trojiški oblačilni termini so znotraj sedmih pomenskih sklopov predstavljeni ob izbranem slikovnem gradivu (304 slike) v obliki 736 abecedno urejenih slovarskih sestavkov. Obravnavani so glede na besedotvorne lastnosti in izvor, s čimer osvetljujemo pojave vnašanja tujih jezikovnih prvin v narečje, ter primerjano z iztočnicami v slovarskih delih, ki zajemajo knjižni jezik (Pleteršnikov slovar (1894–1895) in Slovar slovenskega knjižnega jezika2), s čimer osvetljujemo zgodovino pojavljanja posamezne besede v narečju in knjižnem jeziku, opredeljujemo njeno razširjenost ter opozarjamo na morebitne pomenske razlike. Keywords: dialektologija, panonska narečna skupina, slovenskogoriško narečje, krajevni govor pri Sveti Trojici, terminologija, oblačilno izrazje Published in DKUM: 11.09.2025; Views: 0; Downloads: 10
Full text (8,74 MB) This document has many files! More... |
5. Vinogradniška terminologija v Jeruzalemu : magistrsko deloVanessa Vočanec, 2025, master's thesis Abstract: V magistrskem delu so predstavljeni izsledki raziskave, v kateri smo zbirali narečno vinogradniško terminologijo v Jeruzalemu. Delo je nastalo z namenom, da bi se dokumentiralo in ohranilo čim več narečnih izrazov. Na začetku predstavljamo geografski in zgodovinski oris Ljutomersko-Ormoških goric ter kraja Jeruzalem. Sledi narečna umestitev krajevnega govora v Jeruzalemu v prleško narečje panonske narečne skupine, natančneje v spodnjeprleški govor. Na kratko je opisano tudi vinogradništvo kot panoga in kot del življenja v regiji. Poglavitni del naloge predstavlja tematski slovar vinogradniške terminologije, kjer predstavljamo zbrano narečno besedje s področja vinogradništva, ki smo ga zbrali s pomočjo dveh informatorjev, pri čemer smo se oprli na vprašalnico vinogradniške terminologije in na njune pripovedi. Zbrali smo 207 različnih eno- in večbesednih leksemov, jih slovarsko uredili, njihov pomen obogatili s ponazarjalnim gradivom, ugotavljali njihov izvor in primerjali izpričanost v Slovarju slovenskega knjižnega jezika ter Pleteršnikovem slovarju. Ugotovili smo, da informatorji dobro poznajo narečno izrazje, tudi pripadniki srednje generacije. Večina zbranih leksemov je sicer izvorno slovanska, vendar je na besedje precej vplival nemški jezik, kar dokazuje kopica prevzetih besed germanskega izvora. Pri primerjavi s slovarji ugotavljamo, da tako SSKJ kot Pleteršnikov slovar beležita približno isto število narečnih izrazov. Keywords: Jeruzalem, panonska narečna skupina, prleško narečje, vinogradniška
terminologija Published in DKUM: 09.07.2025; Views: 0; Downloads: 25
Full text (4,30 MB) |
6. Frazemi s poimenovanji za živali v hotinjskem govoru : magistrsko deloNataša Dokl, 2025, master's thesis Abstract: Magistrska naloga z naslovom Frazemi s poimenovanji za živali v hotinjskem govoru obravnava živalske frazeme v hotinjskem govoru, ki spada med vzhodnopohorske govore štajerske narečne skupine. V središče postavlja primerjalne frazeme, v katerih nastopajo poimenovanja za živali, zlasti domače in prostoživeče, ter razkriva, kakšno vlogo imajo te živali kot pomenski nosilci v narečnem govoru.
Gradivo je bilo zbrano s pomočjo terenskega raziskovanja in nato primerjano s knjižnimi frazemi iz Slovarja slovenskega knjižnega jezika ter Slovarja slovenskih frazemov. Ugotovljeno je bilo, da se manjši del narečnih frazemov delno ali v celoti pomensko prekriva s knjižno različico, medtem ko več primerjalnih frazemov kaže izrazito lokalno specifiko in niso zabeleženi v knjižnih slovarjih. Prav ti frazemi pričajo o živosti in ustvarjalnosti narečnega jezika, ki ohranja prvine tradicionalnega mišljenja in vrednotenja sveta.
Poseben poudarek je namenjen prenesenim pomenom, ki jih imajo živali v frazemih – pri tem izstopajo predvsem negativne osebnostne in socialno nezaželene lastnosti, kot so lenoba, lažnivost, trma, pijanost … Pozitivni pomeni, kot sta pridnost ali zvestoba, so redkejši, a vseeno prisotni. V delu so pod drobnogled vzete tudi manjšalnice, ki pogosto izražajo nežnost ali čustveno navezanost in se pojavljajo tako ob domačih kot tudi ob prostoživečih živalih.
Namen naloge je prispevati k raziskovanju slovenske narečne frazeologije, ki je še vedno slabo dokumentirana. S tem magistrskim delom smo želeli dopolniti jezikovno sliko slovenskega prostora in opozoriti na pomen ohranjanja jezikovne ter kulturne raznolikosti, kot jo odraža tudi hotinjski govor. Keywords: dialektologija, štajerska narečna skupina, vzhodnopohorski govor, narečna frazeologija, primerjalni frazemi z zoonimno sestavino Published in DKUM: 08.07.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (1011,04 KB) |
7. Motivacijski dejavniki v javnem sektorju: analiza plačne skupine G in JMihaela Lovrec, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava motivacijske dejavnike zaposlenih v javnem sektorju, natančneje zaposlenih na področju kulture. Namen raziskave je bil proučiti ključne dejavnike, ki vplivajo na motivacijo zaposlenih ter ugotoviti, ali obstajajo statistično pomembne razlike med zaposlenimi v obeh plačnih skupinah glede na demografske značilnosti in zaznavanje motivacijskih dejavnikov.
V teoretičnem delu naloge so predstavljeni temeljni koncepti motivacije, motivacijskih dejavnikov ter značilnosti javnega sektorja in plačnega sistema. Podrobneje so analizirani ključni motivacijski dejavniki, kot so višina plače, možnosti napredovanja, delovni pogoji, odnosi med sodelavci in varnost zaposlitve. Raziskovalni del temelji na kvantitativni analizi podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 195 zaposlenih v javnem sektorju, predvsem s področja kulture.
Rezultati raziskave kažejo, da dobro opravljeno delo, dobri odnosi s sodelavci in delovni pogoji predstavljajo najpomembnejše motivacijske dejavnike zaposlenih, medtem ko višina plače in varnost zaposlitve nimata tolikšne pomembnosti, kot smo predvidevali. Ugotovljeno je bilo, da se zaposleni v plačni skupini G in plačni skupini J razlikujejo glede na stopnjo izobrazbe in spol, pri čemer so višje izobraženi posamezniki pogosteje zaposleni v plačni skupini G. Prav tako raziskava potrjuje, da sta nezadovoljstvo z delovnimi pogoji in omejene možnosti kariernega napredovanja najpogostejša razloga za zamenjavo delovnega mesta.
Na podlagi ugotovitev magistrsko delo ponuja priporočila za izboljšanje motivacije zaposlenih v javnem sektorju, med katerimi so izboljšanje delovnih pogojev, večje možnosti za napredovanje ter boljše priznavanje in nagrajevanje uspešnosti zaposlenih. Naloga s tem prispeva k razumevanju motivacije zaposlenih v javnem sektorju in odpira možnosti za nadaljnje raziskave na tem področju. Keywords: javni sektor, motivacija, motivacijski dejavniki, zaposleni, plačna skupina G, plačna skupina J. Published in DKUM: 16.06.2025; Views: 0; Downloads: 103
Full text (2,28 MB) |
8. VEDENJE PORABNIKOV IN VPLIV REFERENČNIH SKUPIN NA ODLOČANJEKim Pavličič, Aleksandra Pisnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: V tem diplomskem projektu raziskujemo vedenje porabnikov in stopnje celotnega procesa, ki se odvijajo pred in po nakupu izdelka ali storitve. Pojasnjujemo tudi ponakupno vedenje, kjer porabnik analizira svojo nakupno odločitev, ki jo primerja s prvotnimi merili in pričakovanji, ter ugotavlja, ali je izdelek njegove potrebe zadovoljil.
V marketingu je razumevanje vedenja porabnikov posebno pomembno, saj podjetjem pomaga uspešno tržiti svoj izdelek. Na nakupno vedenje vpliva več različnih dejavnikov, med katerimi so osebni, družbeni, kulturni, ekonomski in psihološki dejavniki. Mi se osredotočamo predvsem na družbene dejavnike, pod katere uvrščamo referenčne skupine, ki so osrednja tema tega diplomskega projekta.
Definiramo jih kot skupine ljudi, ki imajo posreden ali neposreden vpliv na posameznikova stališča in vedenje (Kotler, 2004).
Preučujemo kako referenčne skupine oblikujejo nakupne odločitve porabnikov in kako podjetja ta pristop uporabljajo za tržne namene. Opisujemo kako vplivajo na zaupanje porabnikov v izdelke ter njihovo vlogo pri trženju luksuznih izdelkov.
Vpliv referenčnih skupin pojasnjujemo na primeru priznane blagovne znamke Apple, ki ima ogromno zvestih uporabnikov, njihovi izdelki pa veljajo za statusni simbol. Kot drugi primer navedemo skupino mladih mater, ki za svoje otroke iščejo izčrpne informacije preko različnih virov.
V empiričnem delu smo z anketnim vprašalnikom zbrali podatke, ki smo jih analizirali in grafično prikazali. Ugotovili smo, da pri izdelkih, ki spadajo v višjo cenovno kategorijo posamezniki bolj upoštevajo mnenja svojih referenčnih skupin kot pri cenejših.
Sklepamo, da v primerih večjega tveganja nezadovoljstva po nakupu ljudje iščejo potrditev od svojih referenčnih skupin pred odločitvijo o nakupu.
Naša raziskava potrjuje, da so referenčne skupine pomemben dejavnik v procesu odločanja ter in pri oblikovanju nakupovalnih navad.
Keywords: Referenčna skupina, porabnik, nakup, vedenje, odločanje, vpliv. Published in DKUM: 09.01.2025; Views: 0; Downloads: 33
Full text (1,16 MB) |
9. Proces preoblikovanja logotipa glasbenih skupin : diplomsko deloLaura Drašček, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava področje preoblikovanja logotipov, s poudarkom na preoblikovanju logotipov glasbenih skupin. Ker je preoblikovanje logotipov pomemben proces, so najprej opredeljeni pojmi vizualna komunikacija, celostna grafična podoba in logotip. Predstavljeno je tako oblikovanje kot preoblikovanje logotipov, kjer je izpostavljen njihov pomen, razlogi in posledice. Drugi del diplomskega dela je osredotočen na preoblikovanje logotipov glasbenih skupin, ki delujejo v široko opredeljenem punk žanru. Analiza logotipov izbranih glasbenih skupin predstavlja osnovo za praktični primer – preoblikovanje logotipa slovenske glasbene skupine Alo!Stari. Za glasbene skupine je zelo pomemben promocijski material, na katerega so prototipno umeščeni novo nastali logotipi. Keywords: logotip, preoblikovanje logotipa, glasbena skupina, punk, Alo!Stari Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 67
Full text (7,43 MB) |
10. Kritična analiza metod ocenjevanja vrednosti podjetij v prevzemnih poslihAleksander Krajcer, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo preverjali, ali je izbrane metode ocenjevanja vrednosti podjetij mogoče uporabiti tudi v primerih prevzemnih poslov. Slednji so namreč posebne okoliščine, saj dogovorjena tržna cena pogosto odraža še dodatne motive kupcev ali prodajalcev, ki so zunanjim opazovalcem običajno neznani ali pa vsaj težko kvantificirani. Prav tako pa kupci v primeru prevzemnih poslov lahko dostopajo do določenih internih podatkov, ki so širši javnosti neznani, in na ta način izpeljejo kakovostnejšo oceno vrednosti. Izbrali smo konkreten prevzemni posel (prevzem Skupine JUB) ter pet izbranih metod ocenjevanja vrednosti. S pomočjo računovodskih izkazov ter, kjer je to bilo potrebno, lastnih presoj, izdelanih napovedi in ustreznih prilagoditev podatkov smo s pomočjo izbranih metod izračunali ocenjeno vrednost, ki je znašala 210 milijonov evrov po metodi primerljivih poslov. S tem smo se zelo približali dejanski prevzemni ceni, ki je znašala 194,5 milijona evrov. Metoda primerljivih poslov minimizira delež lastnih ocen in prilagoditev ter analizira dejanske tržne podatke, zaradi česar se je izkazala kot najbolj zanesljiva v okoliščinah prevzemnih poslov. Ugotovili smo, da je metoda diskontiranih denarnih tokov, ki sodi med metode na donosu zasnovanega načina in je danes v praksi najbolj razširjena, pogojno uporabna, če nam niso poznana vsa dejstva oziroma nimamo dostopa do vseh podatkov. Metoda namreč zahteva precejšnjo mero strokovne presoje in pripravo lastnih ocen, kar lahko privede do opaznih odstopanj v dobljenih ocenah vrednosti. Sklepna ugotovitev je, da je najboljši način izvedbe ocenjevanja ta, da uporabimo dve ali več različnih metod in dobljene rezultate medsebojno analiziramo in vsebinsko kritično ovrednotimo ter na takšnih podlagah sprejmemo končni sklep o vrednosti predmeta ocenitve. Keywords: prevzemni posli, ocenjevanje vrednosti podjetja, kazalniki poslovanja, Skupina JUB Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 43; Downloads: 32
Full text (2,28 MB) |