| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Izdelava e-učbenika na primeru predmeta Naravoslovje v poklicnih šolah
Sara Cigler, 2016, diplomsko delo

Opis: Osrednji namen te diplomske seminarske naloge je izdelava primera e- učbenika za potrebe predmeta Naravoslovje srednjega poklicnega kemijskega izobraževanja. V uvodnem delu so definirani osrednji pojmi, kot sta e-gradivo in e-učbenik, ter predstavljene različne kategorije e-učbenikov; d-učbenik, r-učbenik in i-učbenik. V nadaljevanju sledi predstavitev osnovnih interaktivnih elementov e-gradiv, ki so bistvenega pomena za vizualizacijo in aktivno vključevanje učencev v sam pouk. Ker je uporaba kakovostnih e-gradiv pri pouku nujna, so v ta namen predstavljeni tudi kriteriji za zagotavljanje kakovosti tovrstnega gradiva, ter pedagoško-didaktične smernice za oblikovanje e-gradiv. V osrednjem delu naloge nadaljujemo z opisom posameznih orodij in postopkov za oblikovanje e-učbenika, na koncu pa so predstavljene nekatere vzorčne strani izdelane e-učne enote i-učbenika.
Ključne besede: IKT, e-učno gradivo, e-učbenik, i-učbenik, interaktivnost, avtorska orodja, oblikovanje i-učbenika, Naravoslovje
Objavljeno: 11.03.2021; Ogledov: 62; Prenosov: 0

2.
Izbrana poglavja iz naravoslovnih znanosti - fizika
Borut Krajnc, Marko Žigart, Marjeta Capl, Vladimir Grubelnik, Marko Marhl, 2021, drugo učno gradivo

Opis: Navodila laboratorijskega dela pri predmetu Izbrana poglavja iz naravoslovnih znanosti – fizika je plod večletnega soustvarjanja in dograjevanja naravoslovnih vsebin različnih avtorjev. Glavni namen je ponuditi strnjeno in pregledno gradivo s področja fizikalnih laboratorijskih vaj za študentke in študente Razrednega pouka Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Gradivo je razdeljeno na 13 vsebinskih enot, ki pokrivajo vsa pomembna fizikalna področja od merjenj do astronomije. Vsaka enota je razčlenjena z navodili za izvedbo številnih fizikalnih poskusov, ki so neposredno uporabni pri naravoslovnih vsebinah na razredni stopnji v osnovni šoli. Izbrani so tisti poskusi, ki so poučni in zanimivi, hkrati pa izvedljivi z osnovnošolsko eksperimentalno opremo.
Ključne besede: Učno gradivo, fizika, laboratorijske vaje
Objavljeno: 27.02.2021; Ogledov: 198; Prenosov: 14
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...
; Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

3.
Razumevanje frazemov iz učnega gradiva in vsakdanjega življenja
Maja Mavec, 2017, magistrsko delo

Opis: Uporaba frazemov je v šoli in v življenju zelo pogosta, ker pa je frazeologija mlada veda, še ni toliko raziskana. Izražanje s frazemi naš jezik obogati in ga naredi zanimivejšega. Razumevanje frazemov je včasih zapleteno, saj gre za besedne zveze, ki imajo prenesen pomen. Razumevanje frazemov pri otrocih s starostjo narašča in do konca osnovne šole doseže obseg razumevanja splošnih frazemov. V magistrskem delu z naslovom Razumevanje frazemov iz učnega gradiva in vsakdanjega življenja je bilo preučeno razumevanje izbranih frazemov pri tretješolcih. Razumevanje je bilo preverjeno s preverjanjem (testom) znanja, ki je vseboval naloge s frazemi iz učnega gradiva in iz vsakdanjega življenja. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike v razumevanju frazemov glede na izbor frazema, ali se razlikuje razumevanje frazemov pri dečkih in deklicah ter ali obstaja povezava med končno oceno pri slovenščini in številom točk na preverjanju znanja. Analiza preverjanja znanja je pokazala, da v raziskavo vključeni tretješolci enako dobro razumejo frazeme, ki so jih obravnavali v šoli, in frazeme, ki so bili izbrani iz vsakdanjega življenja. Med dečki in deklicami ni bilo razlik v razumevanju frazemov. Rezultati so pokazali, da je bila višina zaključene ocene pri slovenščini povezana z uspešnostjo na preverjanju znanja. Tisti učenci, ki so imeli pri slovenščini zaključeno višjo oceno, so bili na preverjanju bolj uspešni, in obratno. Učenci so na testu v povprečju dosegli 64-% uspešnost. Čeprav so učna gradiva bogata s frazemi, je bilo pri pregledu učnega načrta za slovenščino ugotovljeno, da se frazemom ne namenja veliko pozornosti. Frazemi imajo za slovenski jezik veliko vrednost, zato bi učitelji morali učence vseeno opozarjati na frazeme, jih spodbujati k razmišljanju o njihovem pomenu in jim pomagati pri oblikovanju pravilnega pomena.
Ključne besede: frazeologija, frazemi, učni načrt za slovenščino, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, tretješolci, učno gradivo, vsakdanje življenje
Objavljeno: 19.07.2017; Ogledov: 786; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

4.
Razvoj e-učnega gradiva za podporo uporabi Essence platforme v malih in srednje velikih podjetjih
Dušan Radovanovič, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Uporaba informacijskih in komunikacijskih tehnologij (IKT) v malih in srednje velikih podjetjih (MSP) je kljub dolgotrajnim spodbudam še vedno šibka. MSP so sicer sodeč po raziskavah dobro opremljena z IKT, medtem ko uporaba celovitih rešitev za podporo poslovanju glede na velika podjetja še vedno zaostaja. V eni izmed iniciativ, v kateri je sodelovalo šest evropskih držav (Poljska, Italija, Nemčija, Avstrija, Slovenija in Madžarska), je bila razvita spletna rešitev za celovito podporo poslovanju MSP. Medtem ko je razširjenost uporabe e-poslovanja med velikimi in srednjimi podjetji v Evropi velika, mikro in mala podjetja precej zaostajajo na tem področju. Razloge lahko iščemo v šibkem poznavanju procesov in tehnologij, ceni tovrstnih storitev in tudi velikem številu ponudnikov teh storitev. Osnovni cilj projekta je bil takšnim podjetjem ponuditi dostop do storitev e-poslovanja in na ta način izboljšati njihovo konkurenčno prednost. Spletna rešitev omogoča malim in srednje velikim podjetjem (MSP) poleg osnovnih storitev e-poslovanja (elektronsko izmenjavo poslovnih dokumentov) tudi upravljanje logistike (optimizacijo oskrbovalnih verig z oblikovanjem lastnih poslovnih mrež) ter komuniciranje. Za namene evalviranja e-storitev so bili izvedeni pilotni projekti v šestih sodelujočih državah ter hkrati tudi trije čezmejni pilotni projekti. Na podlagi pridobljenih izkušenj z uporabo Essence spletne rešitve bodo izdelane nadgradnje in dopolnitve. Za uspešno izvedbo pilotnih projektov je bilo potrebno razviti e-učno gradivo (video vodiče in pisno gradivo), ki služi za seznanjanje in izobraževanje uporabnikov spletne rešitve v malih in srednje velikih podjetjih. Predmet raziskave magistrske naloge je razvoj e-učnih gradiv za podporo uporabi spletnih rešitev, namenjenih MSP. Ker je pri tem potrebno upoštevati tako šibko poznavanje e-poslovanja kot tudi uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije, različna kulturna in poslovna okolja, izziv ni trivialen. E-učna gradiva morajo biti preprosta za razumevanje, sistematična in prilagojena samostojni uporabi.
Ključne besede: Mala in srednjevelika podjetja, MSP, Spletna rešitev, e-učno gradivo, Optimizacija logistike, e-poslovanje
Objavljeno: 09.11.2016; Ogledov: 649; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (7,57 MB)

5.
PRIMER MULTIMEDIJSKEGA UČNEGA GRADIVA IN ELEKTRONSKO PREVERJANJE ZNANJA PRI PREDMETU GRADIVA
Lucija Turnšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Živimo v času, ko brez računalnika ne gre, zato je primerno začeti uporabljati elektronska orodja in izdelovati študijska učna gradiva v elektronski obliki. V našem primeru smo se osredotočili na elektronsko učno-poučevalno okolje Moodle, ki je na voljo vsem študentom in delavcem Univerze v Mariboru. Podrobneje bomo raziskovali modula Knjiga in Kviz. Rezultat našega dela je izdelana multimedijska e-knjiga, ki smo jo izdelali na podlagi učbenika Gradiva (4. Poglavje), ki so ga do zdaj študentje uporabljali v tiskani obliki. E-knjigo bodo študentje uporabljali v naslednjih študijskih letih kot učni pripomoček, v katerem je snov prikazana širše, saj so v njej na voljo povezave do spletnih strani in filmov. Predstavljen je tudi elektronski kviz oziroma test, ki bo služil študentom za preverjanje znanja. Uporabili smo različne tipe vprašanj: Drži/Ne drži, Esej, Več izbir, Številčno, Ujemanje in Kratek odgovor. Predstavljen je potek kreiranja e-knjige in e-testa po korakih, s čimer je omogočena boljša predstava uporabe obeh modulov Knjiga in Kviz.
Ključne besede: Moodle, multimedijsko učno gradivo, elektronsko preverjanje znanja, modul Knjiga, modul Kviz
Objavljeno: 30.09.2016; Ogledov: 682; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (4,49 MB)

6.
KREIRANJE IN UPORABA INTERAKTIVNEGA MULTIMEDIJSKEGA UČNEGA GRADIVA PRI USVAJANJU NUMERIČNIH METOD
Tjaša Lemut, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučili uporabo različnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij v izobraževalnem procesu ter predstavili primere uporabe interaktivnih multimedijskih učnih gradiv v različnih izobraževalnih ustanovah po svetu in pri nas. Prikazali smo tudi rezultate ankete o uporabi tovrstnih gradiv, ki je bila izvedena med študenti na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo v Mariboru v študijskem letu 2011/2012. Njihove povratne informacije so nas vodile pri kreiranju interaktivnega multimedijskega učnega gradiva pri usvajanju numeričnih metod. Gradivo smo izdelali z urejevalnikom teh gradiv, poimenovanim eXe (eLearning XHTML editor). Program eXe smo podrobno predstavili ter s primeri prikazali njegove elemente in njihovo uporabo. Na podlagi izkušenj smo ugotovili tudi njegove prednosti in slabosti. S programom Jing smo posneli kratek film s potekom reševanja kemijskega problema.
Ključne besede: eXe XHTML editor, e-izobraževanje, e-učno gradivo, multimedija in izobraževanje, Jing
Objavljeno: 19.07.2016; Ogledov: 734; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

7.
PODPORA IZOBRAŽEVANJA NA DALJAVO V SUDANU
Jan Križnar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Raziskava obravnava izgradnjo učnega gradiva za izobraževanje na daljavo v Sudanu. Predstavljena so osnovna teoretična izhodišča izobraževanja na daljavo in uporabe računalnika v izobraževanju. Kratko so opisane značilnosti nekaterih primernih informacijsko-komunikacijskih tehnologij ter izbrane potrebne za potrebe raziskave. Učno gradivo za učenje osnov angleškega jezika za potrebe izobraževanja na daljavo v Sudanu je izdelano z orodjem eXe Learning. Izveden je pilotni preizkus na populaciji slovensko govorečih anketirancev. Rezultati so pokazali, da je učno gradivo primerno zahtevno za širšo populacijo. Predlagane so možnosti nadgradnje razvitega učnega gradiva in za njegovo potencialno uporabo tudi na drugih območjih, kjer je prisotna begunska kriza.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, eXe Learning, učno gradivo za učenje osnov angleškega jezika, testiranje učnega gradiva
Objavljeno: 01.07.2016; Ogledov: 407; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

8.
Osnove pragmatičnega jezikoslovja
Mira Krajnc Ivič, 2013, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo

Ključne besede: jezikovna pragmatika, teorija govornih dejanj, komunikacijska načela, učno gradivo
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 691; Prenosov: 65
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Zbirka izpitnih nalog iz optimizacijskih problemov
Danilo Korže, 2012, drugo učno gradivo

Ključne besede: učno gradivo, izpitne naloge, optimizacijski problemi
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 998; Prenosov: 44
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Estetika e-gradiv
Matjaž Duh, Marjan Krašna, 2009, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Skladno z razvojem IKT se spreminjajo tudi sodobna e-učna gradiva. Država s pomočjo sredstev iz evropskih socialnih skladov financira njihov razvoj. Javna naročila za izdelavo e-gradiv izhajajo v glavnem iz zahtev po kakovostni tehnični plati (število multimedijskih elementov, interaktivnih elementov, slik, animacij, simulacij, ...), manj pa je poudarka na didaktični kakovosti. Estetika e-gradiva pa sploh ni omenjena. Izdelava kakovostnih e-gradiv za izobraževanje na daljavo pa mora ob tehnični in didaktični kakovosti zadostiti tudi estetskim kriterijem. Članek temelji na analizi e-gradiv, ki so bila v slovenskem pedagoškem prostoru izdelana v zadnjih nekaj letih. Namenjena so bila predvsem osnovnošolski populaciji. Pri analizi se nismo osredotočali na vsebino temveč na estetsko dimenzijo gradiv. Prikazali bomo nekatere najbolj pogoste estetske pomanjkljivosti e-gradiv s ciljem dviga kakovosti pri njihovem nadaljnjem razvoju.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, učno gradivo, e-gradiva, učenje na daljavo, estetsko načrtovanje
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 789; Prenosov: 54
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici