1. Primerjava digitalnih kompetenc med študenti Slovenije in SrbijeMarija Goljović, 2025, diplomsko delo Opis: Digitalne kompetence so zdaj bistvenega pomena za uspeh na delovnem mestu, v šoli in v vsakdanjem življenju v današnjem digitalnem okolju. Tema diplomskega dela je primerjava digitalnih kompetenc slovenskih in srbskih študentov. V tej raziskavi je analiziranih osem primarnih digitalnih kompetenc, kot jih opisujejo trenutne teorije in študije.
Raziskovalna vprašanja, na katera smo poskušali odgovoriti z anketo kot raziskovalno metodo, so:
• Kakšna je stopnja digitalnih kompetenc med študenti v Sloveniji?
• Kakšna je stopnja digitalnih kompetenc med študenti v Srbiji?
• Ali obstajajo razlike v ravni digitalnih kompetenc med študenti v Sloveniji in Srbiji?
Metodologija je vključevala anketiranje študentov iz obeh držav in analizo rezultatov. Ugotovitve raziskave so pokazale razlike in podobnosti med digitalnimi kompetencami učencev v obeh državah. Slovenija je v primerjavi s Srbijo, ki ima veliko političnih in gospodarskih težav, kot članica Evropske unije izboljšala digitalne veščine študentov zaradi integracijskih postopkov in vlaganj v digitalizacijo.
Na podlagi rezultatov te raziskave so podana priporočila za krepitev digitalnih kompetenc v izobraževalnih sistemih obeh držav s povečanim financiranjem digitalnega izobraževanja in spodbujanjem uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije s prilagajanjem učnih vsebin potrebam trg dela. Ključne besede: kompetence, študenti, Slovenija, Srbija Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
Celotno besedilo (2,04 MB) |
2. Primerjava športnih dejavnosti učencev iz Maribora in Novega SadaJasmina Jančič, Jurij Planinšec, 2018, izvirni znanstveni članek Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, koliko in na kakšen način so športno dejavni učenci iz Maribora in Novega Sada ter ali obstaja razlika v športni dejavnosti učencev iz omenjenih mest. V raziskavo sta bila vključena 202 učenca 4., 5., 6. in 7. razredov osnovnih šol, in sicer 100 učencev iz Novega Sada ter 102 učenca iz Maribora; od tega je bilo 96 deklet in 106 fantov. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki so ga učenci izpolnjevali v maternem jeziku. Dobljene podatke smo obdelali s programom SPSS 21, pri tem smo uporabili χ²-preizkus in t-preizkus. Rezultati kažejo, da obstajajo statistično pomembne razlike med učenci iz Maribora in učenci iz Novega Sada pri obiskovanju športnih interesnih dejavnosti v šoli, pri športnem udejstvovanju z družinskimi člani ter v neorganiziranih športnih dejavnostih. Pri obiskovanju organiziranih izvenšolskih športnih dejavnosti pa ni bilo statistično pomembne razlike. Sklenemo lahko, da so učenci iz Maribora v povprečju športno dejavnejši kot učenci iz Novega Sada. Ključne besede: športna vzgoja, šolski šport, gibalna aktivnost, gibalna dejavnost, Slovenija, Srbija, učenci, osnovne šole Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (231,37 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Primerjava fizične aktivnosti študentov na dveh fakultetah v Sloveniji in SrbijiJovan Mladenović, 2024, diplomsko delo Opis: V tej raziskavi je preučevana fizična aktivnost študentov na dveh fakultetah, eni v Sloveniji in drugi v Srbiji. Namen raziskave je bil primerjati raven fizične aktivnosti med študenti Fakultete za organizacijske vede v Sloveniji in Fakultete organizacionih nauka v Beogradu v Srbiji ter ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na te razlike.
Raziskava je vključevala anketiranje študentov obeh fakultet, pri čemer so zbrani podatki o njihovih navadah glede telesne dejavnosti, vključno s pogostostjo, trajanjem in vrstami aktivnosti, ki jih izvajajo. Rezultati so pokazali pomembne razlike v fizični aktivnosti med študenti obeh fakultet. Študenti v Sloveniji so pokazali višjo raven telesne aktivnosti v primerjavi s študenti v Srbiji, kar je moč pripisati različnim dejavnikom, kot so dostop do športnih objektov, akademske obremenitve in kulturne razlike.
Zaključki te raziskave poudarjajo pomen spodbujanja fizične aktivnosti med študenti za izboljšanje njihovega zdravja in splošnega počutja. Na podlagi ugotovitev so podana priporočila za razvoj programov, ki bi študente spodbujali k bolj aktivnemu življenjskemu slogu, pri čemer je treba upoštevati specifične potrebe in okoliščine vsakega okolja. Ključne besede: študenti, Slovenija, Srbija, študentsko življenje Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10
Celotno besedilo (2,79 MB) |
4. |
5. Fenomen študija srbskih študentov v slovenijiTijana Zdravković, 2023, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega dela je odkriti razloge, ki spodbujajo študente iz Srbije, da se odločijo za študij v Sloveniji. S pomočjo sintetične metode smo združili informacije iz različnih virov, ki so obravnavali to tematiko. Med ključnimi razlogi, ki so jih študentje izpostavili, je bila želja po boljših kariernih priložnostih in širših možnostih za zaposlitev po končanem študiju.
Med anketiranjem 50 srbskih študentov, ki so študirali ali še vedno študirajo v Sloveniji, jih je 80 % odgovorilo, da je ključni razlog za izbiro študija v Sloveniji možnost, da njihova pridobljena diploma odpre številne poti v prihodnosti. To kaže na to, da je cilj izboljšanja kariernih možnosti eden od glavnih dejavnikov, ki vplivajo na študentske migracije iz Srbije v Slovenijo.
Poleg tega so študentje izpostavili tudi druge dejavnike, kot so kakovost izobraževanja, mednarodno okolje, dostop do raziskovalnih možnosti ter kulturna in jezikovna podobnost med Srbijo in Slovenijo. Vendar pa se je v večini odgovorov izkazalo, da je priložnost za boljšo karierno pot najpomembnejši motiv za njihovo odločitev.
Skupaj s sintetično analizo in statističnimi podatki iz ankete te ugotovitve jasno kažejo, da študentje iz Srbije v Slovenijo migrirajo predvsem zaradi cilja, da bi pridobili kakovostno izobrazbo, ki jim bo odprla vrata do boljših priložnosti za karierno rast in uspeh v prihodnosti. Ključne besede: študentje, Srbija, Slovenija, razlogi Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 420; Prenosov: 85
Celotno besedilo (2,67 MB) |
6. Ustanovitev družbe z omejeno odgovornostjo – primerjava med slovenijo in srbijoAnja Vrbanjšak, 2020, diplomsko delo Opis: Družba z omejeno odgovornostjo je torej družba, katere osnovni kapital sestavljajo osnovni vložki družbenikov. Je ena najpogostejših oblik gospodarske družbe. Družbenik v Družbi z omejeno odgovornostjo ne odgovarja za obveznosti družbe. Družba sama odgovarja z vsem svojim premoženjem. Družba z omejeno odgovornostjo je ena najpogostejših družb v Sloveniji in v Srbiji, kljub temu pa se sami zakonodaji družbe nekoliko razlikujeta ena med drugo. V diplomskem delu sem najprej opisala samo ustanovitev družbe v Sloveniji in nato v Srbiji. Na koncu sem obe državi med seboj primerjala. Prav tako sem opisala obdavčitev družbe v Sloveniji in obdavčitev družbe v Srbiji in na koncu obe primerjala. Ključne besede: družba z omejeno odgovornostjo, Slovenija, Srbija, ustanovitev, obdavčitev Objavljeno v DKUM: 24.11.2020; Ogledov: 1248; Prenosov: 116
Celotno besedilo (406,08 KB) |
7. |
8. Primerjava preprečevanja pranja denarja v republiki sloveniji in republiki srbijiRok Lešnik, 2019, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je predstaviti vlogo bančnega sistema pri preprečevanju pranja denarja in financiranju terorizma. V magistrski nalogi bo predstavljen problem pranja denarja v Sloveniji in Srbiji, zakonodaja, postopki ter domače in tuje organizacije, ki regulirajo preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma. V magistrski nalogi je izraz »pranje denarja« povzet kot področje preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma. Cilj magistrske naloge je predstaviti osnovne pojme, razložiti zakonodajo v Republiki Sloveniji in Republiki Srbiji, v praktičnem delu pokazati, kako lahko bančni uslužbenec prepreči poskus pranja denarja v X banki ter z anketo ugotoviti mnenje javnosti ali so državljani Slovenije zadovoljni z ukrepi institucij pri preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Glede na podatke iz preteklih let o številu sumljivih prijav transakcij, delež bank predstavlja več kot 90% prijav, kar pomeni, da banke pri preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma nosijo ključno vlogo. Skozi magistrsko delo zato želim pokazati, da je bančni sistemu v Republiki Sloveniji ustrezno urejen z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma.
V samem delu je opisano kakšne pristojnosti imajo Urad Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja, Komisija za preprečevanje korupcije Republike Slovenije ter Banka Slovenije. Z zlorabo bančnega sistema za namen pranja denarja posamezna banka in celotni finančni sektor določene države izgubita ugled. V vseh bankah po Sloveniji in Evropski Uniji je bilo potrebno implementirati zakonodajo, ki jo je sprejel parlament Evropske Unije.
V nadaljevanju so predstavljeni preventivni ukrepi za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma in po sklopih opisani indikatorji za prepoznavanje sumljivih transakcij.
Banke se morajo zavedati, da so pri svojem poslovanju izpostavljene različnim tveganjem. Sestavni del poslovanja bank je tudi prevzemanje tveganj. Banka, ki želi biti uspešna, mora izvajati različne aktivnosti za vzpostavitev sistema upravljanja s tveganji, s katerim bo zagotovila učinkovito obvladovanje, prepoznavanje, spremljanje in merjenje tveganj. Kljub temu, da učinkovit sistem upravljanja s tveganji ne prinaša višjega dobička, je pa ključen pri zmanjševanju škode, ki jo banka lahko utrpi. Za uspešno obvladovanje tveganj na področju pranja denarja morajo banke vzpostaviti sistematičen in učinkovit sistem za preprečevanje in odkrivanje pranja denarja. Ključne besede: pranje denarja, financiranje terorizma, Slovenija, Srbija, tipologije pranja denarja, Moneyval, FATF, ZPPDFT-1. Objavljeno v DKUM: 14.08.2019; Ogledov: 1807; Prenosov: 216
Celotno besedilo (1,75 MB) |
9. Primerjava stališč slovenskih in srbskih študentov študijskega programa Pedagogika do inkluzivnega izobraževanjaAnja Pliberšek, 2017, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava stališča slovenskih in srbskih študentov študijskega programa Pedagogika do inkluzivnega izobraževanja. V skladu s tem je v teoretičnem delu predstavljeno teoretično ozadje stališč, predstavljeno je inkluzivno izobraževanje in študijski program pedagogike Filozofske fakultete Univerze v Mariboru v Sloveniji ter študijski program pedagogike Filozofske fakultete Univerze v Novem Sadu v Srbiji.
V empiričnem delu smo z raziskavo, v katero so bili vključeni slovenski in srbski študenti študijskega programa Pedagogika, ugotavljali njihova stališča do inkluzije in mnenja o lastni usposobljenosti/kompetentnosti za delo v inkluzivnih šolah ter primerjali podatke študentov iz obeh držav.
Pri študentih smo preučili razlike glede na fakulteto in letnik, ki ga le-ti obiskujejo. Rezultati raziskave so pokazali, da so študenti iz Novega Sada bolj naklonjeni inkluziji in da se čutijo bolj usposobljeni/kompetentni za delo v inkluzivnih šolah kot študenti iz Maribora. Hkrati pa je raziskava pokazala tudi, da več predmetov z inkluzivnimi vsebinami ne pripomore k izboljšanju stališč o inkluziji in lastni usposobljenosti/kompetentnosti. Ključne besede: inkluzivno izobraževanje, stališča, študenti pedagogike, Slovenija in Srbija Objavljeno v DKUM: 08.05.2017; Ogledov: 1300; Prenosov: 183
Celotno besedilo (510,22 KB) |
10. POVEZANOST RELIGIOZNOSTI IN STALIŠČ O HOMOSEKSUALNOSTI V SRBIJITamara Jovičić, 2016, diplomsko delo Opis: V vseh družbah sveta so bili in so še vedno prisotni pripadniki lezbičnih, gejevskih, biseksualnih in transseksualnih (LGBT) skupin, same družbe in posamezniki pa se na pojav različno odzivajo. Homofobija pomeni nestrinjanje, nesprejemanje in odpor do homoseksualcev, ki lahko vodi v različne oblike nasilja in diskriminacijo le-teh.
Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti, ali obstaja povezava med religioznostjo (pravoslavjem) in stališči o homoseksualnosti v Srbiji ali z drugimi besedami, ali religioznost vpliva na nastajanje in ohranjanje homofobije v Srbiji.
Prva naloga dela je teoretično predstaviti definicijo, funkcijo in pomen človekovih pravic v nasprotju s homofobijo. Opisano je splošno stanje, življenje in pravna ureditev položaja LGBT skupin v Srbiji in hkrati predstavljen odnos vodilne religijske organizacije – Srpske pravoslavne cerkve (SPC) do le-teh. Teoretični del diplomske naloge je zaključen s pregledom dosedanjih raziskav o povezanosti religioznosti in stališč o homoseksualnosti.
Druga naloga dela je empirična raziskava, v kateri smo z analizo anketnega vprašalnika preverjali hipoteze, ki se nanašajo na vprašanje povezanosti religioznosti s stališči o homoseksualnosti. Rezultati so pokazali, da obstaja povezava med religioznostjo in stališči o homoseksualnosti, saj tisti, ki so bolj religiozni imajo tudi bolj homofobična stališča. Vendar pa je potrebno opozoriti, da na nastanek in ohranjanje homofobije v Srbiji ne vpliva samo religioznost, temveč več medsebojno zelo povezanih dejavnikov, kot so tudi tradicionalnost, splošna prepričanja o spolnih vlogah, nacionalizem, »strah pred Zahodom«, standardi »normalnosti«, itd. Ključne besede: LGBT, homoseksualnost, človekove pravice, religioznost, stališča, homofobija, socialna distanca, Srbija. Objavljeno v DKUM: 03.10.2016; Ogledov: 1887; Prenosov: 191
Celotno besedilo (804,00 KB) |