| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 43
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Overcoming cultural cleavages: results from a health promotion intervention among Roma
Erika Zelko, Igor Švab, 2016, original scientific article

Keywords: promocija zdravja, intervencija, Romi
Published in DKUM: 11.04.2024; Views: 66; Downloads: 1
.pdf Full text (102,57 KB)
This document has many files! More...
This document is also a collection of 1 document!

2.
Policijski postopki z Romi - stališča prebivalcev, policistov in Romov
Janez Ogulin, 2007, published scientific conference contribution

Keywords: policija, policijska pooblastila, Romi, romska problematika
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 131; Downloads: 0
.pdf Full text (576,04 KB)

3.
4.
Izvajanje nalog policije na območjih z večetničnimi skupnostmi - odnos policistov do ukrepov policije
Janez Ogulin, Dušan Brodarič, Vinko Ribič, 2005, published scientific conference contribution

Keywords: policija, policijsko delo, večetnična skupnost, Romi
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 87; Downloads: 1
.pdf Full text (272,57 KB)

5.
Projekt usposabljanja delavcev policije za delo v večetnični družbi
Branko Novak, Matjaž Mravlja, 2005, published professional conference contribution

Keywords: policija, policisti, usposabljanje, večetnična skupnost, Romi
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 94; Downloads: 2
.pdf Full text (408,71 KB)

6.
Odnos policije do marginalnih skupin : primer Romov in brezdomcev
Tomaž Jakše, Milan Pagon, 2002, published scientific conference contribution

Keywords: Romi, brezdomci, policija, marginalne skupine
Published in DKUM: 11.03.2024; Views: 152; Downloads: 10
.pdf Full text (291,34 KB)

7.
Varnostna problematika v občini Grosuplje : magistrsko delo
Maša Rački, 2023, master's thesis

Abstract: V vsakdanjem življenju na varnost prebivalcev lokalne skupnosti vpliva veliko dejavnikov in pojavov. Nekateri dejavniki in pojavi bolj ogrožajo varnost kot drugi, zato jih je pomembno opredeliti, poiskati vzroke zanje in jih preprečiti. Pri tem so ključnega pomena subjekti zagotavljanja varnosti na lokalni ravni, kot so policija, civilna zaščita, zasebnovarnostna podjetja, redarstvo, občinska inšpekcija, varnostni sosveti, gasilci in drugi. Pomembni so tudi ukrepi zagotavljanja varnosti, kot so občinski program varnosti in spletni portali, kjer občani dajo pobudo za rešitev varnostnega problema, ter druge oblike zagotavljanja varnosti. Namen magistrske naloge je ugotoviti, kateri pojavi prebivalcem občine Grosuplje predstavljajo problem. V teoretičnem delu naloge sta uporabljeni deskriptivna metoda in metoda kompilacije, s katerima smo pregledali domačo in tujo literaturo ter na podlagi ugotovitev pisnih virov predstavili preučevano tematiko. V empiričnem dlu smo z anketnim vprašalnikom ugotovili, kolikšno stopnjo zaupanja imajo občani Grosupljega v subjekte zagotavljanja varnosti ter kateri varnostni pojavi in v kolikšni meri jim predstavljajo varnostni problem. Rezultati raziskave so pokazali, da prebivalci občine Grosuplje najbolj zaupajo prostovoljnim in poklicnim gasilcem, najmanj pa Komisiji za reševanje romske problematike in občinskemu redarstvu. Največji varnostni problem jim predstavljajo Romi in divja odlagališča, najmanjši pa homoseksualci in prireditve na prostem.
Keywords: varnost, lokalne skupnosti, varnostni problemi, Romi, magistrska dela
Published in DKUM: 14.03.2023; Views: 522; Downloads: 65
.pdf Full text (1,48 MB)

8.
Romska naselja v Sloveniji kot potencialna geta : magistrsko delo
Laura Kovač, 2023, master's thesis

Abstract: Večina Romov v Sloveniji živi v romskih naseljih, ki so v stroki obravnavana kot poseben pojav na našem ozemlju. Zanje je značilno, da se v večini primerov nahajajo na obrobju naseljenih območij ali pa so celo ločena od njih in v celoti izolirana. Posebna so tudi zaradi svoje oblike, prostorske strukture, naseljenosti in ostalih lastnosti. Prav zaradi specifičnih bivanjskih razmer so Romi v Sloveniji uvrščeni med socialno ogrožene in marginalne družbene skupine. Kot taka se romska naselja pogosto enačijo z različnimi pojavnimi oblikami prostorske segregacije, predvsem z getom, romsko skupnost v Sloveniji pa se posledično opisuje kot getoizirano. V magistrskem delu analiziramo štiri romska naselja v Sloveniji z namenom ugotavljanja elementov geta v slednjih. Delo temelji na kvalitativnem pristopu raziskovanja. Podatki so pridobljeni preko treh metod raziskovanja, in sicer: z metodo opazovanja z udeležbo, s polstrukturiranimi intervjuji ter s sekundarno analizo podatkov. Obdelani so po načelih kvalitativne analize podatkov. Izmed štirih analiziranih naselij se prekmursko romsko naselje Beltinci in dolenjsko romsko naselje Žabjak izkažeta kot tisti, kjer so elementi geta še najbolj očitni in zatorej problematični. Ti dve naselji se soočata z največ izzivi. Zgodovinski temelji prostorske segregiranosti obravnavane skupnosti nakazujejo, da gre v primeru romskih naselij v Sloveniji za neprostovoljno prostorsko koncentrirano območje, vendar pa so v delu slednja obravnavana tudi v luči prostovoljne segregacije.
Keywords: romska naselja, geto, prostorska segregiranost, Romi
Published in DKUM: 09.03.2023; Views: 980; Downloads: 173
.pdf Full text (3,73 MB)

9.
Bralno razumevanje romov izvirnih in v lahko branje prirejenih splošnih dokumentov vrtca : magistrsko delo
Petra Smej, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Bralno razumevanje Romov v izvirnih in v lahko branje prirejenih splošnih dokumentih vrtca je v teoretičnem delu predstavljeno življenje in izvor Romov, izsledki bralne pismenosti, pismenosti odraslih ter lahko branje. V drugem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila narejena v romskem naselju Kamenci v občini Črenšovci. Preverjeno je bilo razumevanje splošnih dokumentov vrtca, ki so v izvirni in prilagojeni različici. V raziskavi so sodelovali prebivalci Kamencev različnih starosti in izobrazbene strukture. Rezultati so bili pridobljeni z anketnimi vprašalniki in izpolnjevanjem dokumentov v izvirni in prilagojeni različici.
Keywords: bralna pismenost, Romi, bralno razumevanje, lahko branje
Published in DKUM: 28.10.2022; Views: 764; Downloads: 175
.pdf Full text (3,31 MB)

10.
Vloga romskega pomočnika pri vzgoji in izobraževanju romskih otrok : magistrsko delo
Saška Sočič, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Vloga romskega pomočnika pri vzgoji in izobraževanju romskih otrok v teoretičnem delu predstavi romsko skupnost, vzgojo in izobraževanje Romov in podrobneje predstavlja vlogo romskega pomočnika v vzgojno-izobraževalnem procesu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati polstrukturiranih intervjujev, ki smo jih izvedli z romskimi učenci, starši romskih otrok in učitelji, ki romske učence poučujejo. Z raziskavo smo želeli izvedeti, kakšna je splošna motiviranost romskih otrok za udeleževanje aktivnosti v okviru vzgoje in izobraževanja, kakšen pomen ima romski pomočnik pri vzgoji in izobraževanju romskih otrok, kako so udeleženci raziskave zadovoljni z delom romskega pomočnika ter posebnosti, s katerimi so se intervjuvanci srečevali pri izobraževanju na daljavo v času epidemije COVID-19. Ugotovili smo, da je splošna motiviranost romskih otrok v naši raziskavi za udeleževanje aktivnosti v okviru vzgoje in izobraževanja sorazmerno visoka. Zasluge gre pripisati romskemu pomočniku, ki s svojo prisotnostjo in delom v vzgojno-izobraževalni ustanovi pomembno prispeva k vzgoji in izobraževanju romskih otrok. Glede tega se strinjajo tako romski učenci, starši romskih otrok in učitelji, ki romske učence poučujejo. Osrednjo vlogo ima pri spodbujanju romskih učencev k rednemu obiskovanju pouka in opravljanju domačih nalog ter drugih šolskih obveznosti, velik doprinos je zaznati tudi pri vzpostavljanju komunikacije s starši romskih otrok in nudenju učne pomoči. Spoznali smo, da so intervjuvanci zadovoljni z delom, ki ga opravlja romski pomočnik. Ugotovili smo, da so se pojavljale težave pri šolanju na daljavo v času epidemije COVID-19, saj romski učenci nimajo ustrezne informacijsko-komunikacijske tehnologije, opazno je pomanjkanje učne pomoči, ki so je učenci deležni v šoli, nespodbudno domače okolje težave samo še dodatno krepi in stopnjuje. Glede na navedbe romskih staršev in učiteljev smo ugotovili, da je pomoč romskega pomočnika v času šolanja na daljavo bila prisotna, a ne na tak način, da bi se težave pojavljale v manjši meri.
Keywords: Romi, romski učenci, romski pomočnik, vzgoja in izobraževanje, izobraževanje na daljavo
Published in DKUM: 24.11.2021; Views: 1021; Downloads: 130
.pdf Full text (1,34 MB)

Search done in 1.61 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica