| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga pivovarne Lobik pri razvoju pivskega turizma v občini Ruše
Sara Vocovnik, 2019, diplomsko delo

Opis: Pivski turizem je v našem okolju relativno nov pojem. Obsega obiskovanje pivovarn, pivske tematske poti, pivske prireditve in množico drugih s pivom povezanih aktivnosti. V diplomskem delu smo raziskovali, kakšno vlogo bi pivovarna Lobik lahko imela pri razvoju pivskega turizma v občini Ruše. Teoretični del diplomskega dela smo začeli s predstavitvijo pojma gastronomija, nato smo raziskali zgodovino pivovarstva, se posvetili pivskemu turizmu pri nas in po svetu ter predstavili občino Ruše. Sledil je empirični del raziskave - opredelitev potenciala za turistični razvoj na podlagi pivovarne Lobik. To smo storili po opravljenih delno strukturiranih intervjujih s strokovnjaki s področja turizma in pivovarstva. Ugotovili smo, da je pivski turizem zelo širok pojem, potencial za njegov razvoj v občini Ruše pa zelo dober. Za razvoj in dopolnitev turistične ponudbe občine in turistične destinacije Maribor - Pohorje je poleg upoštevanja trajnostnih načel potrebno tudi sodelovanje z lokalnimi deležniki. To bi koristilo deležnikom, prav tako pa tudi celotni lokalni skupnosti. Na podlagi profila gastronomskega turista smo oblikovali turistični produkt, ki sledi turističnim trendom in načelom trajnostnega razvoja.
Ključne besede: pivski turizem, Ruše, pivovarna Lobik, gastronomija, gastronomski turizem
Objavljeno: 10.10.2019; Ogledov: 684; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

2.
Kako certifikat družini prijazno podjetje vpliva na organizacijo delovanja podjetja
Tjaša Gerečnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja postaja eden izmed zelo pomembnih dejavnikov iskalcev zaposlitve pri izbiri primernega delodajalca. Podjetja lahko za pozitivno podobo na trgu veliko naredijo tudi sama in zaposlenim omogočijo bonitete, ki zagotavljajo lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Eden izmed načinov, ki omogoča doseganje zgoraj navedenega cilja, je vpeljava certifikata Družini prijazno podjetje v vsakdanje poslovanje podjetja. Z implementacijo certifikata podjetje izkazuje naklonjenost zaposlenim in jim omogoča večjo prilagodljivost pri delu in družini. Izvajanje družini prijaznih ukrepov pa lahko prinaša tudi druge pozitivne posledice: zmanjšanje stresa na delovnem mestu, manjša odsotnost z delovnega mesta, večji motivacija in ustvarjalnost, navsezadnje pa tudi večje zaupanje podjetju. Da je tema o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vedno pomembnejša, na letni ravni nakazuje tudi naraščajoče število podjetij, ki se odločajo za uvajanje certifikata Družini prijazno podjetje. V diplomskem delu smo se tako odločili predstaviti pojem certifikat Družini prijazno podjetje, postopek pridobitve in dve izmed slovenskih podjetij, ki uspešno izvajata ukrepe, navedene v omenjenem certifikatu, to sta Mlekarna Celeia in Slovenska turistična organizacija. Želja diplomske naloge je bila raziskati, ali prihaja do razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom Družini prijazno podjetje in med podjetji, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. V ta namen smo v raziskavo vključili tudi dve slovenski podjetji, ki se za implementacijo nista odločili. Pivovarna Laško Union in Kompas certifikata uradno nista pridobila, a kljub temu izvajata številne družini prijazne ukrepe. Podjetja smo v raziskavi med seboj primerjali glede na tri kriterije – število vpeljanih ukrepov v posameznem podjetju, področja uvajanja ukrepov in primerjava uvedenih ukrepov med proizvodnimi in storitvenimi družini prijaznimi podjetji – in tako prišli do razultatov, ki zajemajo več vidikov. Rezultati raziskave v diplomski nalogi so pokazali, da število podjetij, ki so se odločila za vpeljavo certifikata Družini prijazno podjetje, v Sloveniji narašča. Prav tako smo ugotovili, da izvajanje družini prijaznih ukrepov prinaša številne pozitivne posledice, ki se odražajo na pozitivni klimi v podjetju in zadovoljstvu zaposlenih. Zanimivo dejstvo pa predstavlja tudi ugotovitev, da ne prihaja do večjih razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov med podjetji v diplomski nalogi, ki imajo certifikat Družini prijazno podjetje, in tistimi, ki se za implementacijo certifikata niso odločila.
Ključne besede: družini prijazno poslovanje, certifikat Družini prijazno podjetje, Mlekarna Celeia, Slovenska turistična organizacija, Pivovarna Laško Union, Kompas.
Objavljeno: 30.08.2018; Ogledov: 483; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (464,73 KB)

3.
Pregled in analiza etiket piva mikro-pivovarn v Sloveniji
Ana Vrezner, 2017, diplomsko delo

Opis: Z diplomskim projektom želimo pojasniti kaj to etiketa sploh je ter kakšna je njena uporabna vrednost, po čem se etikete mikro-pivovarjev v Sloveniji med seboj razlikujejo, v čem so si podobne in kaj jih naredi edinstvene.
Ključne besede: Etiketa, pivo, mikro-pivovarna, obrtna pivovarna, vedenje potrošnikov, nakupno odločanje.
Objavljeno: 23.11.2017; Ogledov: 566; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

4.
Tehnološka zasnova domače pivovarne
Matevž Špes, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo naredili tehnološko zasnovo domače pivovarne. S pomočjo programskega paketa SolidWorks smo izdelali načrt konstrukcije, na kateri se bo pivovarna nahajala. S programskim paketom AutoCAD pa smo izdelali celotno cevno povezavo z vsemi ventili, črpalkami, izmenjevalci, gorilniki in ostalo opremo. Pomemben del naloge je bila izbira komponent, ki so morale ustrezati živilski industriji in imeti potrebne certifikate. Raziskali smo trg, pregledali njegovo ponudbo in izdelke med seboj primerjali. Cilj te naloge je bil, da naredimo stroškovno analizo projekta in podamo mnenje, ali je izdelava takšnega pivovarskega sistema smiselna.
Ključne besede: Domača pivovarna, HERMS, tehnološka zasnova, pivovarstvo.
Objavljeno: 03.10.2017; Ogledov: 961; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

5.
Združitve in prevzemi podjetij v pivovarstvu kot strategija krepitve tržne pozicije podjetja
Matej Marič, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali kapitalsko povezovanje podjetij v pivovarski panogi. Osredotočili smo se na slovenski trg v kontekstu silnic vpliva globalnega trga pivovarstva. Z globalizacijo in konsolidacijo podjetij ter posameznih sektorjev so v današnjih časih kapitalske povezave kompleksen način za pospešeno mednarodno tržno rast podjetij. Kapitalske povezave delimo na združitve, pripojitve in prevzeme. Posebno pozornost smo v magistrskem delu namenili proučevanju prevzemov in združitev v pivovarski panogi. Zaradi vedno večje konkurence in naraščajoče ponudbe izdelkov, podjetja na razvitih trgih s težavo povečujejo svoje prihodke. Zato se največja globalna pivovarska podjetja, ki imajo globalno težo in prevzemno finančno zmogljivost, veliko raje odločajo za rast s prevzemi kot pa za organsko rast podjetij. Takšen način rasti je finančno zahtevnejši, vendar pa prinaša pomembne prednosti, kot so: dostop do distribucijskih kanalov, blagovnih znamk, kupcev ter ostale prednosti. Organska rast nam za želeno pospešeno dinamiko tržne rasti podjetja teh prednosti ne zagotavlja vedno v enaki meri, saj je vstop na nov trg zaradi nepoznavanja trga vedno tvegan proces rasti podjetja. V magistrskem delu smo predstavili prevzeme in združitve v današnjem času, njihove prednosti in slabosti, pasti ter motive. Preučili smo tudi alternativne oblike rasti podjetij, oblike kapitalskih povezav ter vrste združitev in prevzemov podjetij. Ker so kapitalske povezave z namenom preprečevanja zlorabe konkurenčnega položaja povezane z določenimi institucionalnimi (regulativnimi) omejitvami, smo proučili tudi zakonsko ureditev kapitalskih povezav v Sloveniji in deloma Evropski uniji. Preučili smo zgodovino pivovarstva v Sloveniji in v tujini. Raziskali smo največje in svetovno najbolj znane festivale piva. Preučili in analizirali smo tudi največje globalne proizvajalce piv. Raziskali smo značilnosti pivovarske panoge v Sloveniji. Analizirali smo tudi najpomembnejši pivovarski podjetji v Sloveniji, in sicer Pivovarno Laško in Pivovarno Union. Posebno pozornost smo namenili preučevanju mednarodnih združitev in prevzemov. Raziskali in analizirali smo tudi aktivnosti kapitalskega povezovanja petih največjih globalnih proizvajalcev piva na svetu. Kronologijo prevzema Pivovarne Union in Pivovarne Laško pa smo predstavili v zadnjem poglavju magistrskega dela. Rezultati preverjanja hipotez so pokazali, da je na tržni delež Skupine Laško vsekakor vplivala količina prodanega piva. Glede na opravljeno raziskavo pa ne moremo potrditi, da se je tržni delež gibal premo sorazmerno s sredstvi, ki so bila namenjena promocijam. Ob tem moremo poudariti, da so sredstva, namenjena promocijam, pomemben faktor vpliva na povečevanje prodaje, vendar pa ne edini. Ugotovili smo, da je bil pred leti nameravani prevzem Pivovarne Union medijsko veliko bolj odmeven in dolgotrajen, kot prevzem Pivovarne Laško s strani Heinekena. Ugotovili smo tudi, da je borzni trg močno občutljiv na dogajanja v povezavi s podjetji. Vsaka najmanjša malenkost lahko močno vpliva na spremembo tečaja delnice. Po opravljeni raziskavi lahko potrdimo, da se je tečaj delnice Pivovarne Laško v času reorganizacije in odprodaje določenih delov Skupine Laško skupaj zvišal za 3,85 EUR na delnico, medtem ko se je tečaj delnice v času prevzemanja pivovarne Laško s strani Heinekena skupaj zvišal za 3,49 EUR na delnico.
Ključne besede: prevzemi in združitve, Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Heineken, globalna pivovarska podjetja
Objavljeno: 12.07.2017; Ogledov: 970; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

6.
Oglaševanje v tiskanih medijih podjetja Pivovarna Laško d.d. na zunanjem trgu
Jožica Krušič, 2016, diplomsko delo

Opis: S pomočjo oglaševanja se vzpostavlja odnos med blagovno znamko in življenjskim stilom, ki se ujema s potrošnikovo identiteto oz. po tej identiteti hlepi. Za raziskovanje našega diplomskega dela smo si izbrali oglaševanje tiskanih medijev na tujem tržišču podjetja Pivovarna Laško. Tiskani mediji so ogroženi zaradi rasti internetnega oglaševanja. Ljudje tiskane medije dojemajo kot kredibilne, koristne za vsakdanje življenje in intelektualne, poleg tega so lahko zapomnljive vsebine tudi zanesljiv vir informacij. Najprej omenimo, da med najstarejše vrste tiskanih medijev spada plakat. S plakati oglašujemo izdelke široke potrošnje, kulturne dogodke, predstave, sejme ipd. V okolje vnašajo živahnost, zanimanje, barvitost in gibanje. Nihče se jim ne more izogniti, vsakdo jih sprejme zavestno ali nezavestno. Pivovarna Laško d.d. je na področju piva kljub težkim tržnim razmeram ohranila vodilni položaj v Sloveniji. Njihovo komuniciranje s potrošniki je skrbno načrtovano, za kar skrbi njihov marketinški oddelek, pri večjih projektih pa sodelujejo tudi z zunanjimi sodelavci, kot je oglaševalska agencija Luna TBWA. Za potrebe analize bomo izpostavili oglaševanje podjetja, saj predstavlja eno vodilnih podjetij na področju alkoholnih pijač, ki kontinuirano komunicira s svojimi dosedanjimi in bodočimi potrošniki. Blagovne znamke alkoholnih pijač običajno asociirajo na pojme, kot so družabnost, priljubljenost, ponos ipd. Nadvse pomemben je podatek, da večina ljudi oglaševanje v tiskanih medijih dojema povsem drugače od tistega po televiziji ali radiu. Ponavadi jim gredo reklame »na živce«, medtem ko nekateri posamezniki tiskano obliko reklame lažje »prenesejo«, za podjetje pa tiskan medij predstavlja manjši strošek.
Ključne besede: oglaševanje, tiskani mediji, zunanji trg, Pivovarna Laško
Objavljeno: 20.06.2016; Ogledov: 633; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (1013,65 KB)

7.
AVTOMATIZACIJA DOMAČE VARILNICE PIVA
Robert Ferk, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega raziskavo postopka izdelave piva za osebno rabo. Za avtomatizacijo domače varilnice piva sta bila izbrana krmilnik Raspberry Pi ter sistem HERMS za varjenje piva. Za potrebe varjenja piva je bil izdelan spletni uporabniški vmesnik, prek katerega je možno lokalno ali daljinsko upravljati ter nadzirati sistem. Implementirano je bilo tudi shranjevanje podatkov v podatkovno bazo MySQL ter možnost pregled zgodovine prejšnjih projektov. Na koncu je bil prototipni sistem stestiran in preizkušen na dejanskem primeru. V diplomski nalogi so zbrana vsa potrebna navodila, ki so lahko v pomoč pri izvedbi podobnega projekta.
Ključne besede: avtomatizacija, Raspberry Pi, domača varilnica, pivovarna.
Objavljeno: 11.12.2015; Ogledov: 1562; Prenosov: 370
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

8.
Kako izboljšati etiko managerskih prevzemov v Sloveniji
Vladka Jauk, 2015, magistrsko delo

Opis: Vpliv etike managerjev na splošno poslovno etiko je izredno velik in pomemben. Namen magistrskega dela je obravnava slovenskih podjetij in delovanje managerjev pri prevzemih podjetij v skladu s poslovno etiko. Prvi del magistrskega dela je obravnavan s teoretičnega vidika, in sicer zajema obravnavo managerskih prevzemov, opredelitev etike in poslovne etike, etike managementa in predstavitev ene izmed pomembnejših funkcij v managementu, ki ji pravimo etično odločanje. Navedene kompetence smo na podlagi literature ustrezno predstavili in povzeli mnenja različnih avtorjev. V drugem delu magistrskega dela smo po posameznih korakih predstavili podjetja, ki so prevzemala ali bila prevzeta, in izpostavili motive oziroma vzroke za prevzem posameznega podjetja. Zabeležili smo tudi, kako je bila prisotna etika pri posameznih prevzemih, in navedli predloge za izboljšave. To nam je predstavljalo I. aplikativni del. V nadaljevanju aplikativnega dela smo proučili raziskovalna vprašanja in jih ustrezno argumentirali. V magistrskem delu smo si zastavili nalogo, da pojasnimo in ugotovimo vpliv etike na managerske prevzeme v Sloveniji. Temeljna ugotovitev našega dela je, da na uspeh managerskega prevzema pomembno vpliva etično delovanje v podjetju. Managerski prevzemi, v katerih podjetja procesu etičnega delovanja ne posvečajo dovolj pozornosti, so obsojena na propad. Pomemben del magistrskega dela predstavlja primerjava petih podjetij, ki so prevzemala in bila v končni fazi tudi sama prevzeta ter prikaz vloge etike v obravnavanih primerih. Tako v teoretičnem kot v empiričnem delu dosegli zastavljene cilje magistrskega dela.
Ključne besede: prevzem podjetij, prijazni in sovražni prevzem, uspešnost prevzema, etika in poslovna etika, etika managementa, etično odločanje, izbrani managerski prevzemi v Sloveniji (Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Mercator, Merkur in Fructal).
Objavljeno: 26.11.2015; Ogledov: 1068; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

9.
SPONZORIRANJE ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V PODJETJU MERCATOR D.D.
Miha Hiršman, 2015, diplomsko delo

Opis: Temeljni cilj vsakega podjetja je zagotovitev trdne in stabilne konkurenčne prednosti, ki se kaže tudi pri sponzorstvu in donacijah. Družbeno odgovorna podjetja, ki so usmerjena v trajnostni razvoj in ki se zavedajo vpetosti v širše družbeno in naravno okolje, želijo prispevati k višji kakovosti življenja in razvoju tako lokalnih kot regionalnih okolij. Zato vsako leto podprejo številne humanitarne, kulturne, športne in izobraževalne projekte. Tudi v zelo zaostrenih gospodarskih razmerah podjetja sodelujejo v sponzorskih in donatorskih akcijah. Podpirajo dogodke, ki so vseslovenskega značaja in pomena. To so na eni strani množične športno rekreativne prireditve, na drugi stran vrhunski športni in kulturni dogodki. Prvo poglavje je namenjeno opredelitvi področja, namenu in ciljem diplomskega dela, predpostavkam in omejitvam ter uporabljenim metodam. V drugem poglavju smo opredelili pomen sponzorstva, strategije in cilje sponzoriranja, odnos med sponzorjem in sponzorirancem, sponzorsko pogodbo ter davčni vidik sponzoriranja. Tretje poglavje zajema sponzorstvo v športu. Opredelili smo značilnosti sponzorstva v športu, oblike, tipe in cilje sponzoriranja v športu. Predstavili smo izbiro področja in trženjsko komuniciranje v sponzorstvu. V četrtem poglavju smo predstavili sponzoriranje športnih dejavnosti v družbi Mercator, d.d. Na kratko smo predstavili Mercator ter podrobno opisali sponzoriranje Ljubljanskega maratona, OKS in RK Celje Pivovarna Laško. Diplomski projekt smo zaključili s sklepno mislijo, v kateri poudarjamo, da čarobna formula za uspešno aktivacijo sponzorstva ne obstaja. Pomemben je predvsem celovit pristop, partnersko sodelovanje, navdušenje in vpletenost sodelujočih pri izvedbi aktivnosti. Z diplomskim projektom smo želeli poudariti pomen in koristi sponzoriranja za oba partnerja v procesu, tako za sponzorja kot za sponzoriranca.
Ključne besede: Mercator, d.d., sponzorstvo, šport, cilji, Ljubljanski maraton, OKS, RK Celje Pivovarna Laško
Objavljeno: 29.10.2015; Ogledov: 627; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (769,69 KB)

10.
PRIMERJALNA ANALIZA OBVLADOVANJA SISTEMA KAKOVOSTI
Dejana Starčević, 2014, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje skuša zadovoljiti potrebe, standarde in načela kupcev s čim manjšimi stroški, to pa si zagotavlja z razvitim sistemom obvladovanja kakovosti. V delu diplomskega seminarja smo pojasnili pojme kakovost, poslovnik kakovosti in standardi ISO ter TQM. Predstavili smo sistem obvladovanja kakovosti v podjetjih Cinkarna Celje, d. d., Pivovarna Laško, d. d. in Pivovarna Union, d. d., ene vodilnih podjetij na slovenskem trgu, ter na podlagi njihovih poslovnikov kakovosti potrdili, da podjetja, ki poslujejo s standardi ISO, bolje obvladujejo sistem kakovosti. Kakovost bi morala biti ključen cilj vsakega podjetja. Pomembno je, da kakovost razumemo, saj jo le tako lahko pravilno vpeljemo v podjetje. Imeti vpeljan ISO sistem preverjanja kakovosti, še ne pomeni, da smo uspešni in da smo svoj del naloge že končali. Izbrati je potrebno pravo metodo in vse zaposlene podučiti in vpeljati v pravilno izvajanje le-te.
Ključne besede: sistem kakovosti, ISO standardi, Cinkarna Celje, Pivovarna Laško, Pivovarna Union
Objavljeno: 20.11.2014; Ogledov: 1147; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici