| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 57
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Poročanje bank o finančnih računih za davčne namene
Luka Timotej Hadjar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava avtomatično izmenjavo podatkov o finančnih računih za davčne namene. Tehnični razvoj in globalizacija sta omogočila investiranje finančnih sredstev kjerkoli po svetu, tudi v davčnih oazah, kar je omogočilo izogibanje plačilu davka od dohodkov in premoženja v državi rezidentstva. S sprejetjem OECD standarda poročanja CRS in Direktive Sveta 2014/107/EU glede obvezne avtomatične izmenjave podatkov o finančnih računih (DAC2) so si začele države izmenjevati podatke o finančnih računih. V izmenjavi podatkov sodeluje že več kot 120 držav, Slovenija pa je v letu 2016 med prvimi državami pristopila k tej izmenjavi. Posamezna država poroča drugim državam podatke njihovih rezidentov, in sicer posameznikov in subjektov, medtem ko od drugih držav prejema podatke o svojih rezidentih. Izmenjujejo se informacije o stanju na finančnih računih in o dohodkih od obresti, dividend, določenih zavarovalnih pogodb ter od prodaje finančnih sredstev. Banke so zaradi števila računov in izplačevanja različnih dohodkov najpomembnejši poročevalec. Za namene poročanja so morale banke v svoje poslovne procese vgraditi postopke za identifikacijo nerezidentov, postopke dolžne skrbnosti ter postopke za zbiranje in poročanje podatkov, kar za banke pomeni pomembno prilagoditev poslovnih procesov. Uvedba poročanja je povzročila zmanjšanje števila finančnih računov in sredstev v davčnih oazah, povečala se je preglednost čezmejnih transakcij, pomembno pa je vplivala tudi na bančno zaupnost, ki zdaj ni več absolutno varovana. Poročanje o finančnih računih je torej pomemben instrument za preprečevanje čezmejnih davčnih utaj ter za učinkovito obdavčitev finančnih dohodkov in premoženja v državi rezidentstva.
Ključne besede: avtomatična izmenjava informacij, OECD CRS standard, DAC2, finančni računi, bančna zaupnost, davčno izogibanje
Objavljeno v DKUM: 23.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

2.
Vpliv konsolidirane davčne osnove davka na dohodek pravnih oseb na podpisane davčne pogodbe med tretjimi državami
Matjaž Kovač, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Uvedba konsolidirane davčne osnove davka na dohodek pravnih oseb (CCCTB) v EU je odgovor na izziv evropskega gospodarskega povezovanja. Prispevek obravnava analizo okvira CCCTB za preprečevanje dvojnega obdavčevanja in za zaščito skupne konsolidirane davčne osnove ter njen vpliv na že podpisane davčne pogodbe. V praksi je bilo ugotovljeno, da uvedba davčnega odtegljaja za plačila hčerinskih družb s sedežem v tujini matični družbi iz tretje države po običajni davčni stopnji (stopnja neobdavčene pogodbe) krši pogodbene določbe, enakovredne drugemu odstavku 10. in 11. člena ter prvemu odstavku 12. člena Modela OECD. Dodelitev dohodka stalni poslovni enoti v EU, ki je v lasti tretje države, na podlagi prerazporeditvenega mehanizma CCCTB, je v nasprotju z drugim odstavkom 7. člena Modela OECD. Klavzula o varčevanju z davki, ki obstaja v davčnih pogodbah, sklenjenih med državami članicami CCCTB in tretjimi državami v razvoju, bi lahko bila problematična pri porazdelitvi »navideznega« kredita.
Ključne besede: davčni sistem, konsolidirana davčna osnova, davčne pogodbe, predlog direktive CCCTB, model OECD
Objavljeno v DKUM: 18.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (544,06 KB)

3.
An overview of the current state of cell viability assessment methods using OECD classification
Eneko Madorran, Miha Ambrož, Jure Knez, Monika Sobočan, 2025, pregledni znanstveni članek

Opis: Over the past century, numerous methods for assessing cell viability have been developed, and there are many different ways to categorize these methods accordingly. We have chosen to use the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) classification due to its regulatory importance. The OECD categorizes these methods into four groups: non-invasive cell structure damage, invasive cell structure damage, cell growth, and cellular metabolism. Despite the variety of cell viability methods available, they can all be categorized within these four groups, except for two novel methods based on the cell membrane potential, which we added to the list. Each method operates on different principles and has its own advantages and disadvantages, making it essential for researchers to choose the method that best fits their experimental design. This review aims to assist researchers in making this decision by describing these methods regarding their potential use and providing direct references to the cell viability assessment methods. Additionally, we use the OECD classification to facilitate potential regulatory use and to highlight the need for adding a new category to their list.
Ključne besede: cell viability, cell-based methods, in vitro toxicology, OECD cell viability classification
Objavljeno v DKUM: 13.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Obravnavanje davčnih izzivov digitalnega gospodarstva
Marija Smilevska, 2024, magistrsko delo

Opis: Gospodarstvo je veja ekonomije, ki se nenehno razvija. Nove rešitve v obliki blaga, izdelkov in storitev se nenehno izumljajo, da bi odpravili težave in ovire v vsakdanjem življenju ljudem. V zadnjih dveh desetletjih, od razcveta spleta, so se vedenja in navade potrošnikov zaradi novih spletnih produktov in storitev spremenile, pri čemer gospodarski subjekti uporabnikom in potrošnikom vedno znova zagotavljajo posodobljenje rešitve na digitalnem področju. S pomočjo globalizacije in naprednega tehnološkega razvoja, nove, inovativne digitalne storitve so na voljo potrošnikom, kot so računalniška programska oprema, aplikacije na pametnem telefonu ali spletna platforma družbenih medijev. Podjetja so zdaj sposobna doseči konkurenčnost na svetovnem trgu, na videz brez truda in z veliko nižjimi stroški, kot bi jih moralo nositi običajno podjetje za dostavo fizičnega izdelka ali storitve. V začetku tega stoletja je bilo ustanovljenih več podjetij z nekonvencionalnimi modeli upravljanja in novo tehnologijo. Kljub napredku in razvoju teh podjetij pa davčni sistemi na mednarodni in nacionalni ravni niso sledili tem spremembam. Zastarela davčna zakonodaja, je prerasla v spekter, v katerem multinacionalne korporacije v digitalnem sektorju gospodarstva, zlasti tiste z močno globalno prisotnostjo, izkoriščajo pravne vrzeli, da bi se bistveno izognile davkom njihov dobiček v državah, v katerih so prisotni in iz katerih pridobivajo dobiček, v primerjavi z drugimi sektorji. Slabosti v sedanjih pravilih ustvarjajo priložnosti za erozijo davčne osnove in preusmerjanje dobička (BEPS), kar od oblikovalcev politik zahteva pogumne poteze, da bi ponovno vzpostavili zaupanje v sistem in zagotovili, da so dobički obdavčeni tam, kjer potekajo gospodarske dejavnosti in se ustvarja vrednost. Poleg tega Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) izvaja projekt BEPS (Base Erosion and Profit Shifting), ki se ukvarja z izzivi davčne optimizacije in izogibanja davkom s strani multinacionalk v digitalnem gospodarstvu. Ta projekt predstavlja dvostebersko rešitev za obravnavo problematike BEPS, pri čemer prvi steber projekta BEPS preprečuje izogibanje davkom, drugi steber pa se osredotoča na pravično razdelitev dobička med državami glede na dejansko gospodarsko dejavnost. Skupni cilj projekta BEPS in drugih prizadevanj OECD je zagotoviti pregledno in pošteno davčno obravnavo v digitalnem gospodarstvu ter spodbuditi države k sodelovanju pri reševanju izzivov, povezanih z davčno optimizacijo.
Ključne besede: Digitalno gospodarstvo, davki, OECD, digtalni davek, Evrospka unija, dvosteberska rešitev.
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 240; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

5.
Digitalna poslovna enota in BEPS : magistrsko delo
Gregor Premrl, 2022, magistrsko delo

Opis: Davčno-pravni koncept stalne poslovne enote, digitalno gospodarstvo in njuna prepletenost je bil povod za raziskavo te tematike, katere težava se vedno bolj odraža v praksi in ustvarja vedno večji pritisk po ureditve oz. rešitvi le-te. Tehnološki razvoj podjetjem omogoča poslovanje preko državnih meja, brez potrebe po fizični prisotnosti v tej državi. Tako fizična prisotnost ni več potrebna za poslovanje v (digitalnem) gospodarstvu, kar ustvarja nekakšne vrste praznino v veljavnih načelih davčne zakonodaje glede stalne poslovne enote, ki, vsaj trenutno, kot glavni pogoj predpostavlja fizično prisotnost. Za digitalno gospodarstvo je značilna velika odvisnost od neopredmetenih sredstev, geografska mobilnost in malo ali celo nič potrebe po fizični prisotnosti ter uporaba podatkov in udeležbe uporabnikov kot dela poslovnega modela. Za digitalne izdelke so značilne komercialne transakcije, ki temeljijo na digitaliziranih (neopredmetenih) sredstvih, ki jih je mogoče enostavno, poceni in hitro množično porazdeliti čez državne meje. Ti so omogočeni ravno z digitalno ekonomijo in digitaliziranimi poslovnimi modeli. Sedanja pravila za ustanovitev stalne poslovne enote predstavljajo davčne izzive v luči digitalnega gospodarstva, saj je koncept stalne poslovne enote namenjen tradicionalnim, fizičnim poslovnim modelom in se ne uspe dovolj hitro prilagoditi visoko digitaliziranim podjetjem. Hkrati pregled sodne prakse pokaže, da visoko digitalizirana podjetja v izvorni državi običajno ne kreirajo stalne poslovne enote prav zaradi pomanjkanja te famozne fizične prisotnosti. To pomeni, da lahko taka podjetja delujejo v gospodarskem okolju države izvora brez davčnih obveznosti. Posledica je nepoštena porazdelitev davčne osnove. Načelo stalne poslovne enote v sedanji obliki ne dopušča obdavčitve poslovnih dejavnosti visoko digitaliziranih podjetij v državi izvora. Študija zadevnega problema poglobljeno analizira delo OECD in Evropske komisije pri reševanju vprašanj, povezanih z obdavčitvijo digitalnega gospodarstva in njunih prizadevanj za razširitev in/ali spremembo koncepta stalne poslovne enote, tako da bo ocena v prihodnje temeljila na gospodarski in digitalni prisotnosti podjetij v državi izvora in ne (zgolj) na fizični. Prav tako se je tekom raziskovanja iskalo kazalnike o kratkoročnih in dolgoročnih potencialnih rešitvah, ki bi privedle do pravičnejše distribucije davčne osnove. Iskalo se je odgovore tudi na morebitne polemike glede ustreznosti teh rešitev z vidika splošno sprejetih načel, primeroma, načela nevtralnosti. Prav tako me je zanimalo, ali so morda katere države že uvedle kakšna enostranska pravila, ki bi lahko predstavljala problem glede harmoničnosti prava EU, saj je za usklajenost mednarodnega davčnega sistema ključno, da se sprejemajo skupne in harmonične odločitve. Posamezna davčna pravila, namenjena visoko digitaliziranim podjetjem, bi lahko povzročila razdrobljenost mednarodnega davčnega sistema, kar pa bi lahko privedlo do konkurenčnega neravnovesja in povečalo tveganje utaj in izogibanja davkom. Kot se bo pokazalo tekom magistrskega dela, je končen sklep, da trenutnega koncepta ni mogoče uporabiti za obdavčitev v digitalnem gospodarstvu, saj le-ta ne omogoča obdavčitve dejavnosti visoko digitalnih podjetij v državi izvora. Koncept oz. načelo stalne poslovne enote je tako treba spremeniti, posodobiti in razširiti, da bo prilagojeno digitalnemu gospodarstvu.
Ključne besede: digitalno gospodarstvo, pogodbe o izogibanju dvojnega obdavčevanja, zmanjševanje davčne osnove, prenašanje dobička, OECD, EU, Evropska komisija.
Objavljeno v DKUM: 08.07.2022; Ogledov: 901; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

6.
Najnovejši razvoj reguliranja hibridnih neskladij v evropski uniji in vpliv na slovensko davčno zakonodajo
Tina Ristić, 2021, magistrsko delo

Opis: Trenutna pravila na področju mednarodnega obdavčevanja niso v koraku s časom. Tako s političnega kot ekonomskega vidika predstavljajo pomanjkljivosti v pravilih vse večji problem. S tem se pojavlja težnja po ustreznih regulacijah. Sodoben poslovni svet vse pogosteje uporablja agresivno davčno načrtovanje; zato je med drugim cilj članic EU z ustreznimi ukrepi doseči čim višjo raven zaščite notranjega trga. Do hibridnih neskladij pride zaradi razlik med pravnimi opredelitvami finančnih instrumentov ali subjektov, kar pa v vzajemnem delovanju dveh različnih pravnih sistemov pogosto privede do dvojnega odbitka ali pa do odbitka dohodka v prvi državi in nevključitev dohodka v davčno osnovo v drugi državi. Te razlike predvsem multinacionalke izkoriščajo sebi v prid in se na tak način izognejo plačilu davkov. Direktivi ATAD 1 in 2 davčno urejata pravila proti praksam, kjer pride do izogibanja plačila davkov, ki neposredno vplivajo na delovanje notranjega trga in v zvezi s hibridnimi neskladji s tretjimi državami. Direktivi temeljita na ukrepih in priporočilih, ki si bili izdani iz strani OECD znotraj BEPS-ovega akcijskega načrta 2 v boju proti eroziji davčne osnove in preusmerjanjem dobička. Trg, ki je sestavljen iz več močno povezanih gospodarstev, za dobro in učinkovito delovanje potrebuje skupne rešitve, ki pa se jim morajo prilagoditi vse članice. Usklajen strateški pristop na ravni Evropske unije je ključ do uspeha pri odpravljanju neskladij na področju obdavčevanja.
Ključne besede: Hibridna neskladja, OECD, BEPS, izogibanje davkom, ATAD.
Objavljeno v DKUM: 20.10.2021; Ogledov: 768; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

7.
Ukrepi za preprečevanje možnosti erozije davčne osnove in preusmeritve dobička ter njihov vpliv na poslovanje multinacionalnih podjetij
Tatjana Svažič, 2019, magistrsko delo

Opis: Na vse odmevnejše primere spornih davčnih praks skupin mednarodnih podjetij, ki imajo za rezultat nepravično obdavčitev dobičkov v primerjavi z ostalimi podjetji ter enormen izpad davčnih prihodkov držav, v katerih dejansko poslujejo, so se mednarodne organizacije in zakonodajalci odzvali s predlogi in uvedbo ukrepov za preprečevanje škodljivih davčnih praks, tj. erozije davčne osnove in prenašanja dobička (t. i. BEPS). V nalogi najprej predstavljamo problem, katere so škodljive davčne prakse mednarodnih podjetij, ki se z novimi ukrepi na področju mednarodnega davčnega prava poskušajo zajeziti. Osredotočamo se na prakse, ki jih v ospredje kot ključne izpostavljajo ti ukrepi. To so zlasti poslovanje prek davčnih oaz, manipulacije s TC-ji, zlorabe mednarodnih davčnih konvencij, manipulacije z neopredmetenimi sredstvi, zlorabe opredelitve stalne poslovne enote in davčna inverzija. Po predstavitvi izbranih spornih in škodljivih davčnih praks mednarodnih podjetij povzemamo ukrepe, ki jih je v okviru akcijskega načrta za preprečevanje BEPS oktobra leta 2015 predstavila Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj. Institucije EU so ob zavedanju, da je na notranjem trgu Evropske unije potreben enoten pristop, ukrepe pozdravile in k njim še odločneje pristopile s paketom za preprečevanje izogibanja davkom, ki ga kratko predstavljamo. Slovenija nove rešitve oz. ukrepe uvaja predvsem z implementacijo ukrepov, ki jih predvidevajo področne Direktive EU, zato je posledično tudi v slovenski davčni zakonodaji precej novosti, ki zadevajo poslovanje podjetij, zlasti tistih, ki so del mednarodne skupine podjetij. Vsi predvideni ukrepi bodo bistveno vplivali na poslovanje mednarodnih podjetij. Ta bodo morala davčnim učinkom svojega poslovanja posvečati več pozornosti kot kdaj koli prej. Medtem ko je vpliv ukrepov za preprečevanje BEPS na poslovanje MNP-jev razmeroma negativen, zlasti z vidika ohranjanja dosedanje ravni dobičkov, pa je prav tako dvomljiv učinek ukrepov na celotno gospodarstvo.
Ključne besede: BEPS, OECD, mednarodno davčno pravo, davki, KIDO, ATAD, davčno načrtovanje, prenos dobičkov, erozija davčne osnove, davek od dohodkov pravnih oseb
Objavljeno v DKUM: 23.10.2019; Ogledov: 1742; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

8.
Analiza in predlogi dolgoročnega varčevanja za pokojnino v iii. stebru
Matej Krampač, 2018, magistrsko delo

Opis: Raziskovalno delo se ukvarja s problemom dolgoročnega varčevanja za pokojnino. Težišče skrbi za pokojnino prehaja od kolektivnega k individualnemu. Delež državne pokojnine iz I. stebra se znižuje, odgovornost za ustrezno in želeno pokojnino bo delno na posamezniku. Državljani se bomo morali zavedati lastne odgovornosti in država bo morala poskrbet za ustrezno regulacijo trga produktov zasebnega varčevanja za pokojnino. Prikazane so možnosti varčevanja v II. in III. stebru v posameznih državah OECD-ja in prikazanih je bilo veliko produktov in rešitev, ki bi lahko bile primerne tudi za Slovenijo. V obzir je potrebno vzet tudi nove produkte za varčevanje, kateri predstavljajo dobre prakse pri dolgoročnem varčevanju. Ti produkti lahko dopolnjujejo sistemske rešitve in pomanjkljivosti.
Ključne besede: Varčevanje za pokojnino, zasebno pokojninsko varčevanje, zasebni skladi, OECD, pokojninska renta.
Objavljeno v DKUM: 30.08.2018; Ogledov: 1165; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

9.
Davčni izdatki v sloveniji in državah članicah EU
Nikola Feguš, 2018, magistrsko delo

Opis: Davčni izdatki predstavljajo pomemben del pri snovanju državne politike, obenem pa pomembno vplivajo na prebivalstvo. V magistrski nalogi smo raziskali njihovo funkcijo in vpliv na proračun kot tudi na prebivalstvo ter pravne subjekte. Ugotavljali smo ali je nadzor v državah članicah EU dovolj dober ali bi se ga dalo kako izboljšati. Poiskali smo priporočila OECD ter predstavili pozitivne plati obenem pa omenili tudi negativne učinke. Pri davku od dohodkov fizičnih oseb smo za obdobje 2006 - 2013 analizirali olajšave in njihove učinke na proračun in zavezance. Pri davku od dohodkov pravnih oseb in davku od dohodkov iz dejavnosti smo razčlenili vsako olajšavo. Prav tako smo poudarili prednosti, ki jih je skozi leto prinesla nova zakonodaja na tem področju. Ugotavljamo, da se v opazovanem obdobju znižuje znesek pobranih davkov, kot tudi sama efektivna davčna stopnja. Monitoring davčnih izdatkov se v državah članicah EU izboljšuje, a obstaja še vedno veliko prostora za napredek tudi na tem področju.
Ključne besede: davčni izdatki, dohodnina, davek od dohodkov iz dejavnosti, davek od dohodkov pravnih oseb, Evropska unija, OECD, davčne olajšave.
Objavljeno v DKUM: 19.07.2018; Ogledov: 2345; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

10.
Mednarodno sodelovanje davčnih organov pri izmenjavi informacij
Polona Klenovšek, 2017, magistrsko delo

Opis: Globalizacija je proces, v katerem se svet povezuje v celoto in vzpostavlja mednarodni trg, na katerem se preko državnih meja kapital in blago prelivata prosto. Davčne utaje in izogibanje davkom ovirajo državo pri pobiranju davkov in izvajanju politike. Boj proti davčnim utajam zahteva celostno postopanje na ravni posameznika, na nacionalni ravni, ravni Evropske Unije in globalni ravni. Nacionalni organi so primorani k sodelovanju in izmenjavi informacij, saj davčne goljufije in neizpolnjevanje davčnih obveznosti predstavljajo resen problem v slovenskem finančnem in gospodarskem okolju. Ugotovila sem, da so izmenjani podatki za posamezno državo koristni le, če ta sodeluje z drugimi državami, seveda na veljavni pravni podlagi. Slovenska ureditev je ustrezna in sledi avtomatični izmenjavi informacij kot novemu globalnemu standardu. Verjamem, da bo Slovenija tudi vnaprej v koraku s časom in se bo hitro odzivala na morebitne spremembe.
Ključne besede: globalizacija, avtomatična izmenjava informacij, enoten standard poročanja, OECD model, davčne oaze, FURS, sodelovanje, davki
Objavljeno v DKUM: 04.08.2017; Ogledov: 1234; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (997,13 KB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici