1. Besedje iz tematskega polja telo, družina in kmečka hiša v govoru Lovrenca na Pohorju, Činžata in RuteBarbara Cotič, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena raziskava besedja iz tematskega polja telo, družina in kmečka hiša, zbranega v Lovrencu na Pohorju, na Činžatu in Ruti. Čeprav Lovrenc na Pohorju geografsko spada v štajersko pokrajino, ljudje v tem kraju govorijo koroško narečje. V teoretičnem delu naloge so predstavljene geografske in zgodovinske značilnosti Lovrenca na Pohorju, nato pa je govor Lovrenca, Činžata in Rute še narečno umeščen. Slovenska dialektologija izbrane govore uvršča v koroško narečno skupino, natančneje v severnopohorsko narečje. V osrednjem delu naloge je predstavljeno besedje za telo, družino in kmečko hišo, zbrano s pomočjo informatorjev v naseljih Lovrenc, Činžat in Ruta. Narečno gradivo, zbrano na terenu s pomočjo Vprašalnice za slovenski lingvistični atlas, je bilo s posnetkov prepisano, fonetično zapisano in analizirano glede na izvor. Analizirali smo 283 različnih leksemov in ugotovili, da je večina zbranih poimenovanj slovanskega izvora, med prevzetimi besedami pa prevladujejo germanizmi. Kljub geografski bližini v raziskavo vključenih naselij je med poimenovanji iste predmetnosti v Lovrencu, na Činžatu in Ruti opaziti tudi nekaj razlik. Ključne besede: Dialektologija, Lovrenc na Pohorju, Činžat, Ruta, koroška narečna skupina, telo, družina in kmečka hiša. Objavljeno v DKUM: 27.07.2021; Ogledov: 1534; Prenosov: 102
Celotno besedilo (1,29 MB) |
2. IZKUSTVENO PRIDOBIVANJE NARAVOSLOVNIH ZNANJ NA OBMOČJU OBČINE LOVRENC NA POHORJUAlenka Kasjak, 2009, diplomsko delo Opis: Narava, ki nas obdaja, je neprecenljivo bogastvo, ki ga premalo cenimo. Stališča otrok do narave je zato potrebno oblikovati zgodaj, posledično je veliko vsebin v šoli namenjenih prav naravi. V diplomskem delu smo zbrali dejstva in prikazali predlog izvedbe izkustvenega učenja na učni poti. Teoretični del diplomske naloge sestavljajo tri večja poglavja. V prvem smo predstavili razvojne značilnosti otrok med 7. in 11. letom, osnovna dejstva izkustvenega učenja in terenskega dela. V drugem delu predstavljamo Občino Lovrenc na Pohorju, na katero je vezana izvedba empiričnega raziskovanja in praktičnega preizkušanja. Tretji del je namenjen učnim potem. Naš namen v empiričnem delu je bil ugotoviti otrokovo poznavanje živali, rastlin, kulturnih znamenitosti Lovrenca na Pohorju in gozdnih učnih poti ter stališča otrok do gozda in gozdnih učnih poti. Na podlagi ugotovitev teoretičnega in empiričnega dela smo v praktičnem delu oblikovali predlog učne poti v Lovrencu na Pohorju. Ustreznost predloga učne poti smo preizkusili z obiskom učencev četrtega razreda OŠ Lovrenc na Pohorju, obisk analizirali ter dodali smernice za nadaljnjo uporabo. Ključne besede: Naravoslovje, izkustveno učenje, terensko delo, učna pot, kulturne in naravne zanimivosti, Lovrenc na Pohorju. Objavljeno v DKUM: 16.12.2020; Ogledov: 997; Prenosov: 90
Celotno besedilo (5,04 MB) |
3. SPOZNAVANJE ZDRAVILNIH RASTLIN PREKO PROJEKTNEGA DELA V ČETRTEM RAZREDU OŠNatalija Kraner, 2012, diplomsko delo Opis: Večina zdravil ki rastejo v naši okolici je zdravilnih. V teoretičnem delu so zato te zdravilne rastline opisane, posebej tiste v okolici Lovrenca. Zanimalo me je, koliko te rastline poznajo učenci, zato sem naredila raziskavo. Na podlagi dobljenih rezultatov sem se odločila, da učence bližje seznanim z zdravilnostjo, zato sem izvedla projektno učno delo na to temo. Ključne besede: zdravilne rastline, učinkovine, čaj, zdravila, Lovrenc na Pohorju, projektno učno delo Objavljeno v DKUM: 22.03.2012; Ogledov: 3370; Prenosov: 371
Celotno besedilo (12,81 MB) |
4. Sveti Lovrenc na Pohorju : pregled kulturnega, gospodarskega, socialnega, cerkvenega in šolskega razvoja Svetega Lovrenca na PohorjuŠpela Robnik, 2009, diplomsko delo Ključne besede: sociologija, zgodovina, Lovrenc na Pohorju, šolstvo, kulturna društva, športna društva, naravne znamenitosti, kulturne znamenitosti, gospodarstvo, diplomska dela Objavljeno v DKUM: 31.05.2009; Ogledov: 4186; Prenosov: 384
Celotno besedilo (3,88 MB) |