| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen Janka Ravnika v slovenski klavirski pedagogiki
Marjana Vajngerl, 2018, magistrsko delo

Opis: S popotnico praškega konservatorija je Janko Ravnik leta 1919 postavil temelje klavirskemu pouku na novo ustanovljenem Konservatoriju Glasbene matice v Ljubljani. Pridobil si je ugled izvrstnega pedagoga, ki je s svojim znanjem, karizmo in pedagoškim čutom uspel pridobiti v svoj razred najbolj nadarjene mlade pianiste na Slovenskem. Njegovi učenci in študenti so bili: njegov brat Anton Ravnik, Zora Zarnik, Pavel Šivic, Marijan Lipovšek, Hilda Horak, Igor Dekleva, Zdenka Novak in Tanja Zrimšek, ki so po študiju v tujini postali osrednji domači reproduktivni umetniki ter klavirski pedagogi na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Čeprav so se pri učencih Janka Ravnika kasneje porajale različne metode poučevanja klavirja ter različni pogledi na klavirsko tehniko in interpretacijo, pa v temeljih pretežni del slovenske klavirske pedagogike sloni na njegovih pedagoških prizadevanjih. Ob pedagoškem delu je deloval tudi kot skladatelj in z njegovimi klavirskimi skladbami sem ga umestila med njegova učenca in študenta: Pavla Šivica ter Marijana Lipovška, oba prav tako skladatelja, klavirska pedagoga in Ravnikova dolgoletna sodelavca na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Ključne besede: JANKO RAVNIK, PEDAGOŠKO DELO, KLAVIRSKE SKLADBE, PEDAGOŠKA DEDIŠČINA, FOTOGRAF IN REŽISER
Objavljeno v DKUM: 08.01.2019; Ogledov: 1561; Prenosov: 345
.pdf Celotno besedilo (10,24 MB)

2.
MEŠANI ZBORI JANKA RAVNIKA
Urška Zupančič, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Pričujoče delo predstavlja življenje skladatelja, pianista in fotografa Janka Ravnika in nekoliko podrobneje obravnava njegove mešane zbore. Predstavljene so skladbe: Poljska pesem, Ženjica, Bohinjska, Oj, breze ve kraljičine bele, Naš spev, Jezero in Requiem. Prve tri so bile skupaj z nekaterimi skladbami iz preostalega Ravnikovega opusa predstavljene na diplomskem koncertu, katerega namen je bil predstaviti Bohinjcem njihovega rojaka, ki ga, po analizi rezultatov anketnega vprašalnika, ne poznajo najbolje. V diplomskem delu so uporabljene naslednje metode: deskriptivna metoda, zgodovinska metoda, komparativna metoda, metoda analize in sinteze, metoda generalizacije in specializacije.
Ključne besede: Janko Ravnik, skladatelj, pianist, fotograf, mešani zbori, Bohinj, izvedba
Objavljeno v DKUM: 14.05.2014; Ogledov: 1718; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (11,69 MB)

3.
GREGOR GOJMIR KREK IN NJEGOV ZBOROVSKI OPUS
Simon Šubic, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta uvodoma predstavljena življenje in delo Gojmirja Kreka ter njegovo delovanje na različnih področjih. Gojmir Krek je po poklicu bil pravnik, deloval pa je tudi kot skladatelj, urednik, glasbeni pisec in kritik. Podrobneje je Krekovo delo predstavljeno na področju uredništva in glasbene kritike, prav tako njegov glasbeni opus, poseben poudarek pa smo namenili analizi skladb iz njegovega zborovskega opusa, ki so bile objavljene v glasbeni reviji Novi akordi. Diplomsko delo je metodološko zasnovano na dveh med seboj dopolnjujočih se načelih: na zgodovinski analizi virov ter analizi skladb iz Krekovega zborovskega opusa.
Ključne besede: GREGOR GOJMIR KREK ZBOROVSKI OPUS NOVI AKORDI JOSIP IPAVEC EMIL ADAMIČ ANTON LAJOVIC JANKO RAVNIK BARČICA BLAGOR JIM BRATJE, V KOLO SE VSTOPIMO IDILA KAKOR BELA GOLOBICA KANGLICA POVEJTE VE PLANINE SLIKA SRBSKA NARODNA STUDENČEK TAM NA VRTNI GREDI VABILO ZVEČER
Objavljeno v DKUM: 08.07.2013; Ogledov: 2751; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (788,31 KB)

4.
SAMOSPEVI HUGA WOLFA IN SOČASNA USTVARJALNOST SAMOSPEVA NA SLOVENSKEM
Elizabeta Kotnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno življenje skladatelja Huga Wolfa, njegova ustvarjalnost in najpomembnejše zbirke samospevov. Ker gre za enega najpomembnejših skladateljev samospeva, sem podrobneje predstavila razvoj samospeva v Evropi in Sloveniji. Metodološko je diplomsko delo zasnovano na dveh dopolnjujočih se načelih, primerjavi arhivskih virov in doslej opravljenih raziskav ter iskanju arhivskih virov, o življenju in delu Huga Wolfa ter razvoju samospeva.
Ključne besede: HUGO WOLF, MÖRIKEJEVE PESMI, GOETHEJEVE PESMI, ŠPANSKA PESMARICA, ITALIJANSKA PESMARICA, RAZVOJ SAMOSPEVA, FRANZ SCHUBERT, ROBERT SCHUMANN, JOHANNES BRAHMS, JURIJ FLEIŠMAN, MIROSLAV VILHAR, KAMILO MAŠEK, ANTON NEDVĔD, DAVORIN JENKO, HRABROSLAV VOLARIČ, BENJAMIN IPAVEC, FRAN GERBIČ, ANTON FOERSTER, RISTO SAVIN - FRIDERIK ŠIRCA, JOSIP IPAVEC, GOJMIR KREK, ANTON LAJOVIC, JANKO RAVNIK
Objavljeno v DKUM: 27.02.2012; Ogledov: 3429; Prenosov: 292
.pdf Celotno besedilo (489,21 KB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici