| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 867
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Model ogljičnega odtisa organizacije in predlog za njegovo komuniciranje za podjetje emo-orodjarna d.o.o.
Hana Brecl, 2024, master's thesis

Abstract: Proizvajalci avtomobilov se soočajo z vse večjim pritiskom, da zmanjšajo emisije iz vozil, ki jih proizvajajo, saj je približno 15 % skupnih emisij CO2 po vsej EU mogoče zaslediti v osebnih avtomobilih. Glede na stroge predpise sprejetih uredb EU v zvezi z avtomobilsko zakonodajo, proizvajalci avtomobilov vedno bolj zahtevajo odgovorno ravnanje svojih dobaviteljev do poročanja o izpustih TGP. Namen magistrske naloge je predstaviti in analizirati metodologijo določanja ogljičnega odtisa organizacije na podlagi metode Greenhouse Gas Protocol za Obseg 1 in Obseg 2 podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , identificirati vse ključne vire emisij TGP, postavitit model izračuna in izračunati ogljični odtis organizacije ter v nadaljevanju pripraviti predlog za komuniciranje ogljičnega odtisa organizacije na primeru podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , ki posluje izključno na trgu avtomobilske industrije, kar pomeni, da mora slediti trendom in smernicam avtomobilskih proizvajalcev na področju nizkoogljičnih zahtev. Glavni cilj magistrske naloge je postavitev modela ogljičnega odtisa za podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. po mednarodno uveljavljeni metodologiji GHG Protokola. Izračun ogljičnega odtisa organizacije podjetja je pokazal, da največ emisij TGP v dveh poslovnih letnih povzroči Obseg 2 – električna energija. V nalogi smo se omejili na postavitev izračuna ogljičnega odtisa za Obseg 1 in Obseg 2. Cilj marketinške raziskave je preučiti načine komuniciranja ogljičnega odtisa naših poslovnih partnerjev in na podlagi tega oblikovati predlog za promocijo ogljičnega odtisa podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. Osredotočili smo se na poslovne partnerje podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. in sicer sistemske orodjarne; Voestalpine, Gestamp, Gedia in Benteler. V zadnjem delu marketinške raziskave smo pripravili predlog komuniciranja aktivnosti ogljičnega odtisa organizacije, s katerimi bo podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. lahko učinkovito komuniciralo aktivnosti svojega ogljičnega odtisa ter okrepilo svojo trajnostnostno zavezo in ugled med poslovnimi partnerji, kupci ter širšo javnostjo. Rezultati, ki smo jih zasledovali skozi marketinški del naloge, so pokazali najbolj optimalne načine komuniciranja ogljičnega odtisa organizacij v avtomobilski industriji in kazali, kako lahko ocena ogljičnega odtisa organizacije pripomore k marketinškim aktivnostim za pridobivanje novih kupcev in partnerjev podjetja.
Keywords: ogljični odtis, GHG Protokol, avtomobilska industrija, orodjarstvo, emisije TGP.
Published in DKUM: 09.09.2024; Views: 25; Downloads: 3
.pdf Full text (5,28 MB)

2.
Industrija 4.0 in digitalizacija bančnega sektorja
Tjaša Rojko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Industrija 4.0 je revolucionarni koncept, ki vključuje integracijo digitalnih tehnologij v proizvodno industrijo, prav tako pa digitalizira poslovanje bank in finančnih institucij. Napredne tehnologije so omogočile razvoj inovacij, kot so spletno bančništvo, računalniško trgovanje in plačila s karticami. Nove tehnologije, kot so umetna inteligenca, tehnologija veriženja blokov, internet stvari in robotska avtomatizacija procesov, omogočajo bankam, da izboljšajo svoje storitve, povečajo učinkovitost ter povečujejo prilagodljivost in agilnost. Na trgu se pojavljajo tudi nove konkurenčne grožnje, kot so finančno-tehnološka podjetja, ki ponujajo inovativne rešitve in storitve, kar lahko ogrozi položaj bank na trgu ter jih prisili inoviranju njihove ponudbe in poslovanje na hitro rastočem finančnem trgu. V diplomskem delu smo si zastavili šest hipotez. V teoretičnemu delu preverjali vpliv industrije 4.0 na spremembe poslovnih modelov bank, poostreno regulacijo bank ob uporabi tehnologij industrije 4.0. V empiričnem delu smo izvedli anketni vprašalnik, kjer smo analizirali odgovore anketirancev o poznanju industrije 4.0 , tehnološko-finančnih podjetjih ter njihovo mnenje o prehodu k tehnološko-finančnem. Preučili smo težave s katerimi se pri spletnih bančnih storitvah soočajo ter skrbi, ki bi jih imeli ob uporabi bančnih storitev, ki temeljijo na naprednih tehnologijah. Tako smo v diplomskem delu preučili tehnologije, ki so odgovorne za intenzivno digitalno transformacijo bančnega sektorja ter njihove implikacije in uporabo v tradicionalnem bančništvu. Poglobili smo se v analizo možnih tveganj in disrupcij, ki so lahko neizogibna posledica transformacije bančnih storitev ter opredelili dosedanje regulativne okvire, ki obsegajo implementacijo tehnologij 4.0 v Evropski uniji.
Keywords: industrija 4.0, digitalizacija bančnega sektorja, tehnologija veriženja blokov, umetna inteligenca, robotska avtomatizacija procesov, internet stvari, tveganja industrije 4.0, digitalni poslovni modeli bank.
Published in DKUM: 05.09.2024; Views: 43; Downloads: 0
.pdf Full text (1,95 MB)

3.
13. letna konferenca mehatronike 2024 : zbornik povzetkov študentskih projektov
2024, proceedings

Abstract: Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI) in Fakulteta za strojništvo (FS) Univerze v Mariboru (UM) sta edini v Sloveniji, ki izvajata kakovostne samostojne študijske programe Mehatronike na dodiplomski univerzitetni in visokošolski strokovni 1. stopnji ter na podiplomski magistrski 2. stopnji študija. Diplomirani inženir Mehatronike je v domači industriji, še bolj pa v naši soseščini, izredno in vedno bolj iskan profil, strokovnjaki na tem področju pa sodelujejo v proizvodnji in razvoju najsodobnejših mehatronskih izdelkov. Študijski programi Mehatronike na Univerzi v Mariboru se odlikujejo s projektno orientiranim načinom izobraževanja, kjer študenti delajo v skupinah na različnih praktičnih mehatronskih problemih. Rezultate svojega projektnega dela predstavijo študenti javno konec zimskega semestra in konec študijskega leta na Letni konferenci Mehatronike. Tako so letos na konferenci predstavili (organizirani v dveh delih 22. 2. 2024 in 27. 6. 2024) 48 projektov, od tega 15 projektov študenti visokošolskega strokovnega programa, 20 projektov študenti univerzitetnega dodiplomskega študijskega programa in 13 projektov študenti podiplomskega magistrskega študijskega programa. Povzetke teh projektov smo zbrali v pričujoči zbornik, kjer so predstavljene osnovne informacije, več podrobnosti pa so ekipe študentov predstavile na javni konferenci. Vsi projekti so zanimivi, zato vas v imenu organizatorjev FERI in FS vabimo, da se udeležite tudi naslednje Letne konference Mehatronike!
Keywords: mehatronika, robotika, avtomatika, industrija, študentski projekti
Published in DKUM: 19.08.2024; Views: 106; Downloads: 21
.pdf Full text (8,41 MB)
This document has many files! More...

4.
Prototip nadgradnje merilne naprave Blist o2 : diplomsko delo
Tim Zupanec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Potrebe v farmacevtski industriji so pripeljale do tega, da se zaradi obsega dela in hitrejše kontrole določenih izdelkov veča povpraševanje po izboljšani različici naprave za kontrolo plinov Blist O2. Blist O2 je naprava, ki meri zaostali kisik ali dušik v pretisnem omotu oz. v blisterju, tj. v mehurčasti embalaži za tablete. V diplomskem delu smo se lotili izdelave prototipa nadgradnje obstoječe merilne naprave, na katerem bo temeljila končna nadgradnja merilne naprave Blist O2. Cilj je odpraviti pomanjkljivosti obstoječe naprave.
Keywords: nadgradnja, prototip, merjenje vsebnosti dušika ali kisika, pretisni omot, farmacevtska industrija, merilna naprava
Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 112; Downloads: 8
.pdf Full text (1,27 MB)

5.
Marketinški pristopi v industriji videoiger na primeru brezplačnega modela generiranja prihodkov : magistrsko delo
Veronika Jakopič, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava vzpon brezplačnega modela generiranja prihodkov (free-to-play oz. F2P) v industriji videoiger ter njegov vpliv na vključenost igralcev in marketinške pristope. V industriji videoiger se osredotoča na njene karakteristike in strukturo, prehod s tradicionalnega plačljivega modela na F2P ter na značilnosti in strategije monetizacije v modelu F2P. Analizira tudi igralne platforme, klasifikacije igralcev videoiger in marketinške pristope v industriji. Empirična raziskava med slovenskimi igralci videoigre League of Legends je pokazala, da je vidik brezplačnega igranja za igralce F2P zelo pomemben, saj polovica igralcev igre verjetno ne bi igrala, če le-ta ne bi bila brezplačna. Ugotovljene so bile tudi pozitivne korelacije med igralnim časom, vključenostjo igralcev, nakupi v igri in spremljanjem marketinških kanalov v povezavi z videoigro.
Keywords: free-to-play, industrija videoiger, videoigre, vključenost igralcev
Published in DKUM: 03.06.2024; Views: 196; Downloads: 59
.pdf Full text (3,71 MB)

6.
Sistemi vodenja kakovosti dobaviteljev v jedrski industriji : diplomsko delo
Roman Semenič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava sisteme vodenja kakovosti v jedrski industriji. V prvem delu so razložene osnove, ki so potrebne za lažje razumevanje opisane teme, v nadaljevanju pa je izvedena analiza vrzeli med standardi ISO 9001 in NQA-1 ter ISO 9001 in ISO 19443. Delo lahko služi kot pripomoček dobaviteljem v dobavni verigi jedrske industrije, ki se osredotočajo na potrebne dopolnitve lastnega sistema kakovosti po standardu ISO 9001, da bi dosegli skladnost z zahtevami jedrske industrije.
Keywords: kakovost, jedrska industrija, sistemi vodenja
Published in DKUM: 09.05.2024; Views: 293; Downloads: 25
.pdf Full text (2,24 MB)

7.
PRIMERJAVA VPLIVA GOSPODARSKE KRIZE IZ LETA 2008 IN COVID - 19 KRIZE NA AVTOMOBILSKO INDUSTRIJO - PRIMERI TOYOTE, VOLKSWAGNA IN GENERAL MOTORS
MITJA ŠTUMPF, Zlatko Nedelko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Področje raziskave diplomskega dela je primerjava vpliva gospodarske krize iz leta 2008 in Covid-19 krize na avtomobilsko industrijo na primeru treh večjih proizvajalcev avtomobilov, Toyote, Volkswagna in General Motorsa. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega dela z usmeritvijo v krize, s katerimi se soočajo podjetja, in drugega, raziskovalnega dela, kjer smo analizirali soočanje treh proizvajalecv s krizama. Kriza je širok pojem, ki lahko prizadene posameznika, organizacijo, državo itd. Lahko so predvidljive, kot je bila gospodarska kriza iz leta 2008, ali nepredvidljive, kot je bila Covid-19 kriza, ki je bila povezana s pandemijo koronavirusa. Avtomobilska industrija je bila prizadeta na večih področjih, tako v času gospodarske krize kot tudi v času Covid-19 krize. V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako sta krizi vplivali na delovanje avtomobilskih proizvajalcev Toyote, Volkswagna in General Motorsa, ter kakšne so bile podobnosti in razlike v njihovem soočanju. Krizi, ki sta prizadeli avtomobilsko industrijo, sta si bili precej različni, spopadanje podjetij s krizama pa je bilo dokaj podobno. Veliko vlogo pri soočanju podjetij s krizama je imel krizni management, ki je omogočil, da so se podjetja prilagodila na krizne razmere, kot je bila preusmeritev proizvodnje, in ublažila posledice, ki sta jih prinesli krizi. Podjetja so se, tako ekonomski krizi, kot Covid-19 krizi, prilagodila tako, da so prilagodila svoje poslovne modele, ter tako ohranila konkurenčnost na trgu, kupce in ključne dobavitelje. Večinoma so prilagodila svoje delovanje tako, da so zmanjšala svoje proizvodne zmogljivosti ali pa, v času Covid-19 krize, tudi z zaprtjem določenih obratov.
Keywords: Gospodarstvo, Covid-19, kriza, avtomobilska industrija, Toyota, Volkswagen, General motors.
Published in DKUM: 07.05.2024; Views: 269; Downloads: 27
.pdf Full text (3,18 MB)

8.
Vodenje zalog in digitalizacija procesa nabave v podjetju Doorson : magistrsko delo
Tine Glodež, 2024, master's thesis

Abstract: V predloženem magistrskem delu je predstavljen proces digitalizacije v podjetju Doorson s posebnim poudarkom na digitalizaciji v oddelku nabave. V teoretičnem delu so najprej na splošno opisani nabavni procesi v podjetju, ki v splošnem zajemajo ustrezno spremljanje in analiziranje zalog v podjetju in potem metode naročanja za uravnavo teh zalog. V nadaljevanju je teoretično opisan še proces digitalizacije in z njo povezane glavne značilnosti in usmeritve industrije 4.0. Glavni del naloge predstavlja digitalizacija procesa nabave v podjetju Doorson. Najprej je podana analiza trenutnega stanja na tem področju in ocena trenutnih možnosti za uvedbo digitalizacije z uporabo informacijskega sistema Pantheon. Ugotavljeno je bilo, da predstavlja digitalna transformacija velike izzive in priložnosti pri vodenju zalog in nabavnem procesu ter ima velik vpliv na učinkovitost nabavnega procesa v podjetju Doorson. Na podlagi teh ugotovitev so podane tudi nadaljnje smernice za uvajanje digitalizacije nabave v podjetju Doorson.
Keywords: proces nabave, vodenje zalog, digitalizacija, industrija 4.0
Published in DKUM: 04.03.2024; Views: 334; Downloads: 50
.pdf Full text (2,96 MB)

9.
Vizualizacija dela proizvodnje v podjetju : diplomsko delo
Tomaž Vrzel, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Vpeljava vizualizacije proizvodnje, brezpapirnega poslovanja ter sledenje industriji 4.0 prinese veliko prednosti podjetju. V podjetju Arcont sta brezpapirno poslovanje in vizualizacija proizvodnje že vpeljana v strojnem in lesnem oddelku in opisana v tej diplomski nalogi. Glavni cilj te naloge je s pomočjo zaposlenih pripraviti predlog za vizualizacijo linijske proizvodnje linije − streh, ki se razlikuje od proizvodnje polizdelkov (v strojnem in lesnem oddelku).
Keywords: vizualizacija proizvodnje, brezpapirno poslovanje, industrija 4.0, Arcont
Published in DKUM: 28.02.2024; Views: 343; Downloads: 36
.pdf Full text (2,31 MB)

10.
Modni aktivizem za trajnostno prihodnost : diplomsko delo
Urška Cotič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zadnje raziskave kažejo, da je tekstilna industrija postala druga največja onesnaževalka okolja, takoj za naftno industrijo. Težave, ki se pojavljajo v zadnjih sto letih, se odražajo tako na ekološkem kot tudi na etičnem področju zaradi izkoriščanja delovne sile. Da bi posledice vsaj malo ublažili, lahko z odgovornimi nakupi trajnostnih oblačil in premišljenim ravnanjem z izdelki znova vzpostavimo zdravo ravnovesje med produkcijo in potrošnjo. Ozaveščanje o problematiki hitre mode in ponujanje trajnostnih izdelkov, ki so trenutno na voljo na tržišču, bosta privedla do prvih pomembnih korakov k spremembi.
Keywords: tekstilna industrija, odgovorni uporabniki, aktivizem, trajnostni razvoj
Published in DKUM: 28.02.2024; Views: 262; Downloads: 20
.pdf Full text (3,34 MB)

Search done in 27.67 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica