| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
The importance of autonomy of European Union member states with regard to the use of genetically modified organisms on the right to healthcare : an analysis of judgements of the Court of Justice of the European Union
Katja Meško Kuralt, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: The European Union Member States (hereinafter: EU MS) have the possibility of restricting or banning the cultivation of GMOs under the Directive 2015/412 but under certain conditions. EU MS must also pay attention to the provisions of the Treaty on the Functioning of the Euro-pean Union or Treaty Establishing the European Community (hereinafter: TFEU), the provi-sions relating to the free movement of goods, which is one of the key objectives of the func-tioning of the European Union. This contribution is based on the data obtained from an analy-sis of Court of Justice of the European Union (hereinafter: CJEU) cases concerning the use of genetically modified organisms (hereinafter: GMO(s)). The analysis highlights the link between environmental risk assessment and the right to healthcare. The purpose of this paper is to make the individual aware of the possibilities they have regarding the use of GMOs.
Ključne besede: Directive 2001/18, Directive 2015/4120, Directive 2018/350, high level of protection of human life and health, possibility of restricting or prohibiting the production of GMOs, free movement of goods, environmental risk assessment
Objavljeno v DKUM: 26.06.2024; Ogledov: 144; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (518,32 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Uvedba standarda kakovosti SIST EN ISO 9001:2015 in ocena učinkov uvedbe : magistrsko delo
Stanislav Hozjan, 2024, magistrsko delo

Opis: Zagotavljanje kakovosti je ključnega pomena pri izvajanju storitev v procesu graditve objektov. Ocenjevanje kakovosti pri storitvah je težje kot pri izdelkih, saj so storitve neotipljive in nemerljive. Dejavniki, ki vplivajo na doseganje visoke stopnje kakovosti pri storitvah graditve objektov, vključujejo neprimerne specifikacije v ponudbah, nepopolne ali slabe vhodne podatke, neprimerno komunikacijo med udeleženci, neustrezen nadzor nad kakovostjo in podobno. Za dosego visoke ravni kakovosti je pomembno vzpostaviti sistem vodenja kakovosti in sistem zagotavljanja kakovosti, ki omogočata usmerjanje, nadzorovanje ter izpolnjevanje pričakovanj naročnika, ustrezen nadzor nad projekti, zmanjševanje napak in pomanjkljivosti, izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti ter povečanje zaupanja z naročnikove strani. Ključni namen magistrskega dela je podati napotke za vzpostavitev ustreznih sistemov vodenja kakovosti in zagotavljanja kakovosti v inženiring ter projektantskih podjetjih ter njihovo pravilno upravljanje za dosego optimalnih rezultatov. Magistrsko delo v nadaljevanju obravnava uvedbo sistema kakovosti v podjetje ZEU , družba za načrtovanje in inženiring d. o. o. v skladu z zahtevami mednarodnega standarda SIST ISO 9001:2015 in ob upoštevanju lastnosti obravnavanega podjetja ter izvedene analize anketnega vprašalnika skuša ugotoviti pomembnost vzpostavljenega sistema vodenja kakovosti v inženiring podjetjih ter oceniti učinke za podjetje. Bistvena ugotovitev dela je, da zagotavljanje kakovosti v procesu izvajanja storitev (svetovalnega) inženiringa omogoča izpolnjevanje pričakovanj naročnikov, zmanjšanje števila napak, povečanje zaupanja naročnikov, povečanje učinkovitosti in konkurenčne prednosti podjetja.
Ključne besede: SIST ISO 9001 : 2015, kakovost, zagotavljanje kakovosti, inženiring podjetje, projektantsko podjetje
Objavljeno v DKUM: 17.06.2024; Ogledov: 237; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (3,92 MB)

3.
Primerjalna analiza zahtev standarda SIST EN ISO 9001:2015 z zahtevami v letalstvu
Maša Rakovec, 2023, magistrsko delo

Opis: Podjetja morajo zagotavljati kakovost izdelkov in storitev. SIST EN ISO 9001:2015 je eden izmed standardov za vodenje kakovosti, ki se osredotoča na uspešnost in učinkovitost sistema vodenja kakovosti in je lahko uporabljen v vsaki panogi. V letalstvu letalski prevozniki kakovost in varnost zagotavljajo z upoštevanjem zahtev v letalstvu, kjer je fokus na zagotavljanju varnosti. Primer tega so letalski prevozniki v Evropski uniji, ki zagotavljajo kakovostne in varne storitve z upoštevanjem regulacij EASA (angl. European Union Aviation Safety Agency). Namen zaključnega dela je izvedba primerjalne analize zahtev standarda SIST EN ISO 9001:2015 in zahtev, ki veljajo na področju letalstva (kot npr. EASA). Delo izhaja iz koncepta stalnega izboljševanja kakovosti. Sprva je bila temeljito pregledana literatura in nato izvedena primerjalna analiza med sistemom kakovosti SIST EN ISO 9001:2015 in zahtevami v letalstvu, da se je lahko odgovorilo na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovljeno je bilo, da sta SIST EN ISO 9001:2015 in EASA različna seta standardov z različnimi nameni in cilji. Ključne razlike so glede obsega in področja uporabe, pravne veljavnosti načina certificiranja, preciznosti in poudarka na varnosti. Zahteve v letalstvu so do določene mere komplementarne zahtevam standarda SIST EN ISO 9001:2015. Zahteve v letalstvu so specifične za to panogo in so zasnovane za zagotavljanje varnosti, zanesljivosti in skladnosti v letalski industriji, medtem ko standard SIST EN ISO 9001:2015 določa splošne zahteve za sistem vodenja kakovosti. Element zahtev v letalstvu, ki bi se lahko prenesel v SIST ISO EN 9001:2015, je varnostno usmerjen pristop. Pod varnost spadajo tudi tveganja. Vključevanje nadzora tveganj v okvir SIST ISO EN 9001:2015 bi poudarilo pomembnost prepoznavanja in obvladovanja tveganj za dosego kakovostnih rezultatov in izdelkov. Ugotovljeno je bilo tudi, da podjetja, ki so certificirana s strani EASA, dodatno ne potrebujejo biti certificirana še za SIST EN ISO 9001:2015. Določene letalske družbe imajo implementirane določene standarde ISO. Največkrat so oddelki za vzdrževanje letal certificirani s standardom SIST EN ISO 9001:2015. Čeprav letalska podjetja, ki so certificirana s strani EASA, dodatno sicer ne potrebujejo biti certificirana še za SIST EN ISO 9001:2015, bi bil certifikat ISO 9001 prednost in dodana vrednost pri pridobivanju novih partnerjev ali pa novih strank.
Ključne besede: IST EN ISO 9001:2015, zahteve v letalstvu, stalno izboljševanje kakovosti
Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 553; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

4.
Uvajanje sprememb v tehnološko-razvojnem podjetju adc sistemi d.o.o.
Luka Iličič, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je prikazati uvajanje sprememb v tehnološko-razvojnem podjetju ADC sistemi, ki je ustanovljeno na novo in si želi postavitev standarda ISO 9001:2015. Uporabljena je bila metoda analize razkoraka za primerjavo trenutnega stanja v podjetju z zahtevami, ki jih vsebuje standard. Z intervjujem so bile pridobljene potrebne informacije, ki so pripomogle pri vpeljavi standarda ISO 9001:2015. Podjetju so predložene predloge organizacijskih predpisov, potrebnih za standard.
Ključne besede: standard ISO 9001:2015, kakovost, vpeljava, procesi
Objavljeno v DKUM: 18.01.2023; Ogledov: 621; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

5.
Nevtralnost interneta: človekova pravica v digitalni dobi? : magistrsko delo
Andreja Breškon, 2021, magistrsko delo

Opis: Pojav interneta velja za globalni fenomen, saj si življenja brez njegove pomoči ne bi več znali predstavljati. Internet lahko svoj uspeh pripiše ravno odprtosti, saj je z lahkoto prosto dostopen vsakomur in vsepovsod. Uporabniki, ki imajo možnost internetne povezave, lahko do informacij na internetnem omrežju dostopajo skoraj neomejeno. Da bi se omogočile čimbolj kakovostne spletne storitve in splošna internetna uporaba, pa se posamezniki ne smejo soočati s posebnimi omejitvami glede dostopa do omrežja ali drugimi omejitvami pri uporabi storitev, aplikacij in vsebin na internetu. Za takšne primere se je zato uveljavilo načelo nevtralnosti omrežja. Uvodoma magistrsko delo prikazuje splošno opredelitev pojma in njegov razvoj ter, primerjavo pravnega področja nekaterih neevropskih držav (predvsem Združene države Amerike). Področje nevtralnosti interneta namreč izhaja iz pravice do interneta in se tako razteza po vsem svetu. Ne glede na različne nacionalne zakonodaje je definicija načela vedno opredeljena enako. Za boljše razumevanje je predstavljena tudi sodna praksa, ki pa se v Evropski uniji zaenkrat osredotoča zgolj na en primer Sodišča Evropske unije, saj je nevtralnost omrežja relativno nov pojem. Ne glede na ustrezno evropsko zakonodajo in smernice, ki so v pomoč državam članicam pri uveljavitvi nacionalne zakonodaje o nevtralnem internetu, pa tveganje še vedno predstavlja pravna neenotnost držav članic na tem področju. Magistrsko delo med drugimi preučuje tudi ustreznost ureditve slovenske uzakonitve pojma nevtralnosti ter ali le-ta zadostuje ali bi bile na tem področju potrebne dopolnitve. Ugotavljam, da se nevtralnost omrežja hkrati povezuje tudi z načelom odprtega interneta in načelom brezplačnega interneta. Kljub hitremu razvoju digitalnega ekosistema pa glavno težavo še vedno predstavlja pomanjkljiva tehnična infrastruktura in cenovna nedostopnost interneta. Glavna tema, na katero se v magistrski nalogi osredotočam, je odgovor na vprašanje »Ali bi se nevtralnost interneta lahko uvrščala v sklop temeljnih človekovih pravic?«. Razprave o tem, da bi internet lahko postal nova človekova pravica, se sicer že pojavljajo, vendar zaenkrat še niso dovolj intenzivne za dejansko uresničitev. Pravica do interneta s svojo učinkovitostjo, razsežnostjo in vplivom trenutno še ne izpolnjuje kriterijev za uvrstitev med temeljne človekove pravice. Podobno velja tudi za nevtralnost interneta. Če bi bila nevtralnost interneta temeljna človekova pravica, bi posamezniki namreč imeli takšne privilegije, da bi lahko prosto odločali, na kakšen način in kako bodo uporabljali internet, katere informacije, storitve ali aplikacije bodo z njegovo pomočjo iskali in se jih posluževali, brez omejitev. Slednje bi vplivalo na celotno strukturo svetovne družbe. Prihodnost interneta in telekomunikacijskih sredstev zaenkrat ostaja še vedno nepredvidljiva in posledično nedorečena. Razvoj se trenutno usmerja v brezplačno dostopne točke na javnih mestih. Na takšen način se omogoča vsaj začasno dostopanje do interneta tistim uporabnikom, ki si ga sicer ne morejo privoščiti. Ker internetna povezava na žalost ostaja posebna ugodnost sodobne družbe, pravne določbe o priznanju novih človekovih pravic v digitalni dobi ostajajo prevelik izziv.
Ključne besede: nevtralnost omrežja, odprt internet, ponudniki internetnih storitev, Uredba 2015/2120, Zakon o elektronskih komunikacijah, BEREC, svoboda izražanja
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1434; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (852,56 KB)

6.
Priprava smernic za vpeljavo standarda SIST EN ISO 9001:2015 v storitveno podjetje
Maruša Podbevšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je mikro storitvenemu podjetju predlagati smernice za vpeljavo standarda ISO 9001:2015. Metoda analize razkoraka je bila uporabljena za primerjavo trenutnega stanja v podjetju z zahtevami standarda. Trenutno stanje v podjetju je pridobljeno z opravljenim intervjujem z osebo iz podjetja. Analiza obstoječega stanja je pokazala, da podjetje nima vseh informacij dokumentiranih in tveganj ne definira ter analizira sistematično. Podjetju so predložene smernice in osnutki nekaterih dokumentov potrebnih za vpeljavo standarda ISO 9001:2015.
Ključne besede: standard ISO 9001:2015, kakovost, vpeljava
Objavljeno v DKUM: 23.09.2021; Ogledov: 1323; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

7.
Optimizacija poslovanja izbranega podjetja s pomočjo procesnega pristopa
Milena Kajba, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Vsako podjetje, ki želi predstavljati konkurenco na trgu in obdržati svojo poslovno pozicijo, mora vlagati v kakovostno poslovanje – ali je to kakovost storitev, izdelkov, procesov znotraj podjetja ali pa sam način poslovanja. Iz tega izhaja cilj, h kateremu bi morala stremeti vsa podjetja: proizvajati kakovostne izdelke ali storitve, s katerimi je omogočeno maksimalno izpolnjevanje želja, potreb ter zahtev svojih strank. Malo podjetje iz Savinjske regije, ki se ukvarja z butično proizvodnjo, je zelo prepoznavno na svojem področju poslovanja. Zaradi želje po dolgoročni konkurenčnosti venomer iščejo možnosti inovacij in izboljšav. Ena izmed teh je vsekakor tudi procesni pristop, ki omogoča boljši nadzor nad procesi in njihovo optimizacijo. Vendar jim zaradi manjšega števila zaposlenih in velikega povpraševanja na trgu do sedaj ni uspelo uvesti procesnega pristopa. Zato bomo izvedli posnetek stanja, s katerim bomo pridobili obstoječi procesni pristop v podjetju, na podlagi katerega bomo izvedli kritično analizo. V namene izboljšanja poslovanja in konkurenčnosti bomo pregledali morebiti pridobljene certifikate kakovosti s strani podjetja in jim predlagali pridobitev še drugih ustreznih. Na podlagi vseh ugotovitev bomo tako podali predlog rešitve problema, ki predstavlja izboljšan procesni pristop na podlagi standarda ISO 9001:2015.
Ključne besede: procesni pristop, kakovost poslovanja, optimizacija poslovanja, ISO 9001:2015, posnetek stanja
Objavljeno v DKUM: 08.10.2020; Ogledov: 1574; Prenosov: 390
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

8.
Omejitve pravic iz znamke po novi EU zakonodaji : magistrsko delo
Thomas Robnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Omejitve pravic iz znamke po novi EU zakonodaji obravnava posamezne omejitve pravic iz znamke, v zvezi s katerimi je nova zakonodaja EU prinesla nekatere novosti in spremembe. Napravljena je konkretna primerjava določb Direktive 2015/2436 in novele ZIL-1E, ki je Direktivo 2015/2436 prenesla v slovenski pravni red. Poleg splošnih omejitev (uporaba imena ali naslova, deskriptivna uporaba, referenčna uporaba in uporaba pravice, ki velja le na določenem območju), so predmet analize magistrskega dela še nekatere specialne omejitve, kot so dobroverna prejšnja uporaba po ZIL-1, omejitev kot posledica privolitve in omejitve pravic iz kolektivne in certifikacijske znamke. V okviru določenih omejitev je nova zakonodaja posegla v sodno prakso Sodišča EU. Očiten primer se kaže pri omejitvi glede uporabe imena ali naslova, ki je bila s prenovljeno določbo usmerjena izključno na fizične osebe. Sodna praksa je pred tem dopuščala, da so se na omejitev lahko sklicevale tudi pravne osebe oziroma družbe in v gospodarskem prometu v skladu z dobrimi poslovnimi običaji uporabljale znamki enako firmo ali trgovinsko ime. Avtor ugotavlja, da izključitev družb iz te omejitve zagotavlja boljše razlikovanje med znamko in firmo oziroma trgovinskim imenom. Vendarle velja slednje le v omejenem obsegu, saj je položaj nekaterih družb ostal nespremenjen. To so predvsem tiste družbe, ki so trgovinska imena ali firme začele uporabljati pred registracijo znamke. Le-te imajo še zmeraj možnost obrambe v smislu omejitve pri uporabi imena ali naslova. Enako velja za firme samostojnih podjetnikov. Poleg tega se lahko po slovenskem pravu tretji, ki so določen znak začeli dobroverno uporabljati pred prijavo znamke, prav tako sklicujejo tudi na dodatno omejitev prejšnje dobroverne uporabe, ki je Direktiva 2015/2436 ne vsebuje. Nenazadnje pa večje razlikovanje omogoča izključitev omejitve za tiste družbe, ki so firme začele uporabljati po registraciji znamke in zagotovitev pravice do preprečitve registracije kasnejše znamke na podlagi neregistriranega prejšnjega znaka (firme) po novem relativnem razlogu za zavrnitev, ki ga je prenesla novela ZIL-1E. Avtor nadalje posebej izpostavlja primernost ureditve koeksistence dveh enakih znamk kot posledice privolitve imetnika prejšnje znamke k uporabi kasnejše. Z vidika potrošnika in zagotavljanja temeljne funkcije izvora takšen položaj zmeraj ni ustrezen, vendar je pri tem potrebno ločiti primere dvojne identičnosti in primere podobnosti. Kadar hkrati obstajata dve enaki znamki za enako blago ali storitve, se obstoj zmede pri potrošnikih predvideva in če se potrošniki ne bodo mogli zavedati razlik med njima, znamka ne bo zagotovila svoje funkcije izvora. V primeru podobnosti se zmeda ne predvideva, zato je zahtevano tehtanje pogoja ustvarjanja zmede v vsaki zadevi posebej.
Ključne besede: Direktiva 2015/2436, ZIL-1E, uporaba znamke, dobri poslovni običaji, gospodarski promet, dobra vera, firma, soobstoj znamk, funkcije znamke
Objavljeno v DKUM: 26.06.2020; Ogledov: 1192; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (797,24 KB)

9.
Analiza uvajanja sistema managementa kakovosti v skladu s standardom sist en iso 9001:2015 v podjetju droga kolinska d.d.
Mark Strehar, 2019, diplomsko delo

Opis: Osredotočili smo se na vpeljavo standarda SIST EN ISO 9001:2015 pri podjetju Droga Kolinska d.d. kateri predstavlja pomembni del skupine Atlantic Grupa. Najprej smo v teoretičnem delu opredelili pojem kakovosti, spoznali vpliv kakovosti izdelkov in storitev na poslovanje podjetja ter se soočili s potrebno dokumentacijo za obstoj ustreznega sistema vodenja kakovosti. Bolj podrobno smo v teoretičnem delu definirali standard kakovosti SIST EN ISO 9001:2015. Za raziskovalni del smo uporabili metodo intervjuja, s katerim smo skušali od pristojne zaposlene za vodenje kakovosti v podjetju pridobiti čim boljši vpogled v načinu zadovoljevanja zahtev standarda SIST EN ISO 9001:2015. Ključna videnja smo strnili v tabelo. Ugotovili smo, da podjetje upošteva vse temeljne točke standarda ter ima ustrezno dokumentacijo. Podjetje vidi veliko vrednosti v pridobitvi certifikata kar je že obrodilo nove inovacije v sami proizvodnji.
Ključne besede: kakovost, sistem vodenja kakovosti, ISO 9001:2015
Objavljeno v DKUM: 23.10.2019; Ogledov: 1436; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

10.
Analiza in prenova procesa podpore strankam
Janja Kolarič, 2018, magistrsko delo

Opis: V podjetju za računalniški inženiring, kjer se ukvarjamo z razvojem in prodajo programske opreme, smo z empiričnimi podatki analizirali kompleksnost in zmogljivost procesa podpore strankam. Z deskriptivno metodo sistematičnega pregleda literature smo razjasnili pomen uporabljene metodologije in ISO standarda in tako podrobno raziskali delovanje procesa v informacijski rešitvi, ki se vsakodnevno uporablja v podjetju. Prav tako smo raziskali vpliv procesa AS-IS in TO-BE na samo kompleksnost in zmogljivost. S pomočjo analize in sinteze ter dopolnilno deskriptivno metodo, ki zajema proces podpore strankam, smo v podjetju nadaljevali z merjenjem in analiziranjem porabljenih virov pri reševanju zahtevkov. Na ta način bo podjetje pridobilo bolj realno sliko nerentabilnih strank ter ustrezno ukrepalo pri morebitni izgubi in/ali pridobivanju financ in drugih sredstev. V podjetju smo poskušali izboljšati samo poslovanje in rast podjetja ter delovanje posameznih aktivnosti znotraj procesa podpore strankam.
Ključne besede: ITIL, ISO 9001:2015, proces podpore strankam, kompleksnost, zmogljivost
Objavljeno v DKUM: 13.08.2018; Ogledov: 1381; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici