SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
RIBA FARONIKA
Snežana Malenović, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Riba faronika« je teoretično delo, ki obravnava problematiko motiva pravljičnega apokaliptičnega bitja ribe faronike, ki svetu grozi z vesoljnim potopom. Diploma sestoji iz treh delov. Prvi del naloge je oblikovan kot pregled določene reprezentacije simbolike ribe skozi zgodovino, ki vključuje tudi ribo faroniko kot morsko deklico. Drugi sklop naloge obravnava predstavitev bajeslovne ljudske pesmi Riba faronika. V tretjem delu se posvetim raziskovanju, vrednotenju in interpretaciji ter simbolnemu pomenu upodobitev ribe faronike nekaterih slovenskih umetnikov, predvsem Franceta Miheliča.
Ključne besede: France Mihelič, simbolika ribe, riba faronika, risba, morska deklica, ljudska pesem
Objavljeno: 24.02.2010; Ogledov: 3647; Prenosov: 472
.pdf Celotno besedilo (13,59 MB)

2.
BEVKOVE PESMI MED REVIALNO OBJAVO, SAMOSTOJNO PESNIŠKO ZBIRKO IN IZBRANIMI SPISI
Marija Filej, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na Bevkovo pesništvo. Gre za pesmi, ki so izhajale v reviji Dom in svet med letoma1910 in 1920 in ki so leta 1921 izšle v samostojni pesniški zbirki z naslovom Pesmi. V petdesetih letih 20. stoletja pa so Bevkove pesmi izšle še v Izbranih spisih, v katerih so poleg pesmi iz pesniške zbirke Pesmi še krajši prozni sestavki, zamejeni z letnicama 1911 in 1927. Iz primerjave različnih objav del v samostojni pesniški zbirki Pesmi in v kritični izdaji v Izbranih spisih je moč opaziti, da je Bevk po preteku tridesetih let, kolikor je razlike med obema objavama, nekatere svoje pesmi popravljal in spreminjal. Če pa vzamemo v pregled še pesmi iz zbirke Pesmi, ki so pred knjižno izdajo izhajale v reviji Dom in svet, opazimo, da je Bevk nekatere pesmi modificiral celo dvakrat. Nekatere pesmi imajo tako tri različice: revialno, tisto iz pesniške zbirke in tretjo v Izbranih spisih.V prvem delu naloge je predstavljen France Bevk kot pesnik in pisatelj. Na začetku je na kratko povzeto njegovo pesništvo, in sicer prve objave. Temu sledi kratka predstavitev samostojne pesniške zbirke Pesmi in odzivi literarnih kritikov na izdajo ter predstavitev prve knjige Izbranih spisov, kjer so Bevkove pesmi še zadnjič izdane. V drugem je sistematičen prikaz vseh pesmi, kjer primerjam Bevkove pesmi iz revije, samostojne zbirke in Izbranih spisov. Tako skušam spremljati razvoj Bevkovega pesništva skozi štiri desetletja. Analiza zajema vsebinsko-stilne ter oblikovne vidike. Pokazalo se je, da so najbolj opazne razlike med verzijami pesmi v reviji Dom in svet ter pesniški zbirki Pesmi, medtem ko modifikacije v Izbranih spisih niso več tako izrazite in so bolj jezikovne oz. stilne narave, ki v večini primerov ne vplivajo na vsebino. Ob vsem tem se postavlja vprašanje, ali je na spremembe morda vplivala (avto)cenzura, ali je imel morda pri spremembah kaj besede urednik spisov, ali pa bi nanje lahko vplivala celo kritika. Na podlagi obstoječega gradiva je na zastavljena vprašanja mogoče samo delno odgovoriti.
Ključne besede: France Bevk, Dom in svet, Pesmi, Izbrani spisi
Objavljeno: 19.04.2013; Ogledov: 1191; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (772,98 KB)

3.
4.
ŽENSKI LIK V PREŠERNOVI POEZIJI
Teja Behin, 2016, diplomsko delo

Opis: Prešernova poezija, čista, suverena in brez dvoma večna, je v nasprotju z njegovim nadvse nesrečnim življenjem. V celoti je zasnovana tako, da se ljubezenski motivi zmeraj znova vračajo v njeno središče; vodilni motiv je motiv ženske, ki ima mnoge različice in podobe (Kos, 1994). Ženske so imele pomembno vlogo v Prešernovem življenju; izbira ženske je vplivala na njegovo osebno usodo. V diplomski nalogi smo analizirali ženske like v Prešernovi poeziji, saj je v večini njegove romantične poezije ljubezenska tema, najpomembnejša pa prav vloga ženskega lika. Pri izbiri pesmi smo se omejili le na določene pesmi, in sicer na tiste, v katerih je ženski lik najbolj izrazit. Želeli smo ugotoviti, koliko je v pesmih uporabljenih avtobiografskih elementov oz. ali se ženski liki navezujejo na ženske iz pesnikovega resničnega življenja. Omenjeno smo primerjali tudi glede na pesnikovo obdobje ustvarjanja. Diplomska naloga je zaključena z ugotovitvijo, da se v večini Prešernove poezije pojavljajo avtobiografski elementi in da se ženski lik običajno navezuje na določeno dekle iz resničnega življenja, hkrati pa se ženski lik razlikuje glede na obdobja pesnjenja.
Ključne besede: France Prešeren, poezija, ženske, ženski lik, ljubezen
Objavljeno: 27.07.2016; Ogledov: 598; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (743,55 KB)

5.
REPREZENTACIJA SMRTI V SLIKARSTVU
Mojca Hribernik, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je na podlagi izbranih primerov na pregleden način prikazan motiv smrti v slikarski umetnosti. Motiv smrti v slikarstvu smo raziskali tudi v slovenskem prostoru. Janez iz Kastva in Mrtvaški ples, France Mihelič in Mrtvi kurent, opus Nismo poslednji Zorana Mušiča ter Jože Tisnikar in njegovo delo v prosekturi. V magistrskem delu z naslovom Reprezentacija smrti v slikarstvu smo se soočali s tematsko razdelitvijo na reprezentacijo smrti, zgodovinski pregled in interpretacijo slikarjevih intenc. Raziskovali smo pod predpostavko, da vsakršen motiv na slikarjevem platnu zrcali zgodovinski in individualno-psihološki kontekst, v katerem je umetniško delo nastalo. Naš cilj je bil raziskati večplastnost morbidne tematike v slikarstvu. Na podlagi tega smo ugotavljali razlike in podobnosti med svetovnimi ter slovenskimi slikarskimi deli. Raziskali smo odnos med umetniškim delom, družbeno percepcijo smrti in konkretno izkušnjo slikarjev. Reprezentacijo smrti smo klasificirali na neposredno in posredno z namenom podrobneje raziskati ta diadni odnos. S pojmovno mrežo, ki smo jo razvili pri t. i. eksplicitnih in obsesivnih delih, nam je bilo omogočeno raziskovanje tudi bolj subtilnih elementov reprezentacije smrti v likovni umetnosti.
Ključne besede: bolezen, France Mihelič, Jože Tisnikar, reprezentacija, umetnost, smrt, slikarstvo, kontekst, motiv, morbidnost, mrtvaški ples, simbol, uboj, vojna, Zoran Mušič.
Objavljeno: 23.08.2016; Ogledov: 518; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (3,91 MB)

6.
EKSPRESIONIZEM V SLOVENSKI UMETNOSTI IN V MOJEM LASTNEM LIKOVNEM SNOVANJU
Anita Škrlec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Ekspresionizem v slovenski umetnosti in v mojem lastnem ustvarjanju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen dela je predstaviti ekspresionistično gibanje v Evropi in njegov vpliv na slovensko slikarstvo. V prvem delu naloge so obravnavani začetki evropskega ekspresionističnega gibanja, temeljne značilnosti ter predstavitev najizrazitejših skupin Die Brücke in Der Blaue Reiter. Drugo poglavje je posvečeno začetkom slovenskega ekspresionizma, bistvenim značilnostim in razvoju sloga pri glavnih predstavnikih. Ekspresionizem je najbolj izrazit v delih bratov Franceta in Toneta Kralja, v delih Vena Pilona in Božidarja Jakca. V praktičnem delu so predstavljena moja lastna dela in kako se ekspresionistične prvine evropskih in slovenskih slikarjev kažejo v mojem lastnem likovnem snovanju.
Ključne besede: Ekspresionizem, Die Brücke, Der Blaue Reiter, slovenski ekspresionizem, slovenski ekspresionistični slikarji, France Kralj, Tone Kralj, Veno Pilon, Božidar Jakac.
Objavljeno: 20.09.2016; Ogledov: 2145; Prenosov: 277
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

7.
UMETNOST IN POLITIKA. MODERNISTIČNI KIPAR FRANCE GORŠE (1897-1986)
Anja Iskra, 2016, magistrsko delo

Opis: Predmet pričujočega magistrskega dela je obravnava odnosa povojne slovenske politične oblasti do emigrantskega kiparja Franceta Goršeta, ki je zapustil domovino tik pred zaključkom druge svetovne vojne maja 1945. Njegova ideološka opredelitev je bistveno vplivala na nadaljnji potek življenja in umetniškega ustvarjanja, ki se je razlikovalo od predvojnih let. Leta 1972 je bila v Kostanjevici na Krki predvidena Goršetova retrospektivna razstava, s katero bi se slovenski javnosti prvič predstavil po odhodu iz domovine. Razstava je bila prepovedana, kar je vplivalo tudi na njegovo odločitev o morebitni vrnitvi v Slovenijo. Namen naloge je osvetlitev družbeno-političnega ozadja odnosa, ki ga je imela povojna oblast do emigrantskega kiparja Goršeta, in poglobitev znanja o umetniku in njegovem ustvarjalnem delu. Glavni viri za nalogo so bili ohranjeno arhivsko gradivo v obliki korespondence in uradnih dokumentov, strokovnih publikacij in pričevanja umetnikovih sodobnikov.
Ključne besede: France Gorše, slovensko kiparstvo, emigrantska umetnost, kulturna politika, nadzor umetnikov, Dolenjski kulturni festival
Objavljeno: 14.11.2017; Ogledov: 431; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (18,74 MB)

8.
Prešerens eigene Übersetzung des späteren Mottos Prosto srce (das freie Herz)
Mirko Križman, 1995, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)

Opis: In der Sprachwissenschaft bekam der Strukturalismus eine bedeutende Stellung. Jedoch muß man den deskriptiven Strukturalismus als Beschreibung grammatischer Kennzeichen einzelner Äußerungen gegenüber dem Strukturalismus, der Sätze und Texte als einen Korpus einer natürlichen Sprache sieht, unterscheiden. Die linguistischen Strukturen und die ihnen zugrunde liegenden Gesetzmäßigkeiten, wie das die generative Grammatik zu erforschen sucht, sind vor allem eine Theorie, die eine menschliche Fähigkeit in einer einheitlichen Weise rational schematisch auffaßt und zergliedert.
Ključne besede: France Prešeren, Das freie Herz, Übersetzung, Muttersprache, Zweitsprache, Slowenisch, Deutsch
Objavljeno: 17.05.2017; Ogledov: 257; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (975,32 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Zgodnje obdobje slovenske ekspresionistične kratke proze in njene slogovne prvine
Jožica Čeh Steger, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Novejše raziskave potrjujejo, da je začetek slovenske ekspresionistične kratke proze sovpadel z začetkom prve svetovne vojne, ko je v reviji Dom in svet ob Cankarjevih »podobah iz sanj« začel objavljati distorzične psihološke črtice z etično obsodbo vojne tudi mladi rod pisateljev (France Bevk, Stanko Majcen, Ivan Dornik, Narte Velikonja idr.). Ob raznovrstnosti stilnih postopkov se razprava osredinja na model temnih sanj v Cankarjevih simbolno-alegoričnih in metaforičnih »podobah« ter na Bevkovo vojno črtico, za katero so značilni parabolični postopki, pisateljev vstop v ekspresionistično stilno paradigmo pa je potekel ob disharmoniji zvoka, grotesknih podobah, barvni abstrakciji in retoričnem govoru.
Ključne besede: ekspresionizem, kratka proza, stil, Cankar, Ivan, Bevk, France
Objavljeno: 31.05.2017; Ogledov: 357; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (330,49 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
France Bevk: Sunduk s serebrom
Jurij Rojs, 1973, recenzija, prikaz knjige, kritika

Ključne besede: slovenska književnost, ruski jezik, France Bevk, prevod, recenzija knjige
Objavljeno: 07.06.2017; Ogledov: 195; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (863,67 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici