| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
REŠEVANJE PROBLEMOV NA PODROČJU KAKOVOSTI S PRISTOPOM ŠEST SIGMA V GORENJU D.D.
Matej Grabner, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema reševanje problemov na področju kakovosti s pristopom šest sigma v podjetju Gorenje, d. d. in izvedbo praktičnega primera delavnice po metodologiji DMAIC. Namen delovnega procesa je, da z njim zagotovimo izdelke ustrezne kakovosti kupcem in s tem zadovoljimo njihove potrebe. Šest sigma je torej zelo uporabna metoda za izboljševanje in odpravo različnih napak, ki se pojavijo v procesih. Diplomsko delo predstavlja »green belt« nalogo iskanja možnih izboljšav, zaradi nabiranja ledu na kanalih hladilnika HKS 3666. Nabiranje ledu v odtočnem kanalu je povzročila premajhna moč grelca. Testiranja različnih grelcev so omogočila izbiro najbolj optimalne rešitve glede uporabnosti in cene. Namesto grelca z močjo 1,5 W se je uporabil grelec 3 W. Pri testiranju rešitve smo uporabili tako imenovani »gorila test«, katerega je izbrana rešitev prestala. Težavo pri delovanju programa nastavljene temperature odtaljevanja hladilnika smo odpravili s popravilom in optimiziranjem programa. Program smo testirali v razvojnih laboratorijih. Prav tako smo pripravili servisni program za hladilnike, ki so že na trgu. Težavo nabiranja ledu na stiroporni vložek EPS, je povzročila premajhna distanca med uparjalnikom in stiropornim vložkom ter hrapava površina stiropornega vložka EPS. Ta problem smo rešili s kontrolo debeline stiropornega vložka, merjenjem distance in dodatnim fiksiranjem stiropornega vložka s posebnimi plastičnimi distančniki. Hrapavo površino smo odpravili z izdelavo novega stiropornega vložka, ki ima bolj gladko površino.
Ključne besede: šest sigma; DMAIC; VOC – glas kupca; CTQ – kritična mera za kakovost; Gorenje; hladilnik HKS 3666; nabiranje ledu.
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 2922; Prenosov: 586
.pdf Celotno besedilo (3,08 MB)

2.
UVEDBA METODOLOGIJE DMAIC V PODJETJU HELLA SATURNUS SLOVENIJA D.O.O.
Maja Zajc, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je prikazana uporaba pristopa Six sigma, ki nudi sistematično zasnovo DMAIC (Define-Measure-Analyze-Improve-Control), ter kombinacijo različnih orodij in tehnik za izboljševanje kakovosti procesov in proizvodov. Diplomsko delo zajema tudi izvedbo praktičnega primera po metodologiji DMAIC v podjetju hella Saturnus Slovenija d.o.o., z namenom zmanjševanja napak in izboljšanja kakovosti proizvodnega procesa in s tem povečati zadovoljstvo kupcev. Praktični primer se nanaša na zmanjšanje izmeta zaslonke na žarometu Nissan Qashqai, in sicer v vseh fazah procesa ter zmanjšanje reklamacij kupca. Na podlagi DMAIC smo ugotovili, da je največ izmeta v fazi naparevanja, pri čemer največji problem predstavlja rokovanje z zaslonko. Rešitve smo podali v smislu predlogov za izboljšave s ciljem zmanjšanja izmeta. Rezultati diplomskega dela so bili zadovoljivi. Realizirana sta bila dva poglavitna cilja: izmet žarometa zaradi zaslonke smo zmanjšali iz 1% na 0,5% in interne stroške za 50%.
Ključne besede: management kakovosti, Six sigma, DMAIC, žaromet Nissan Qashqai, izmet zaslonke
Objavljeno: 10.05.2010; Ogledov: 3138; Prenosov: 450
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

3.
PREHOD IZ SIX SIGMA V LEAN SIX SIGMA
Matjaž Veršič, 2010, diplomsko delo

Opis: Spoznanje podjetij, da ne morejo prodati vsega, kar proizvedejo, je s sabo prineslo zavedanje o pomenu kakovosti. Danes podjetja brez zagotavljanja kakovosti ne morejo obstati. Kakovost morajo opredeliti kot tisto, ki jo s svojimi željami opredelijo kupci oz. v ospredje je stopil glas kupca. Kupec je tisti, ki odloča, kaj je kvalitetno in kaj ni; podjetja pa se morajo prilagajati njegovim željam. V ospredje je stopilo nenehno zagotavljanje kakovosti. Razvile so se metode, ki težijo k nenehnemu izboljševanju kakovosti. Nastali sta dve glavni metodi za doseganje kakovosti, vsaka v svojem kulturnem okolju. Six Sigma je nastala v Ameriki v podjetju Motorola in se v zadnjih dvajsetih letih razširila v vse oblike podjetij. Na drugi strani sveta, na Japonskem v podjetju Toyota, pa je nastala druga metoda vitka proizvodnja. Skozi čas so podjetja spoznavala prednosti obeh metod in tako ugotovila, da je najboljša rešitev, če se obe metodi združita; tako je nastala nova metoda Lean Six Sigma, ki je enakopravno združila obe metodi. Glede na to, da je Slovenija na sredi poti med obema deloma sveta, so tudi v Slovenijo prišli pozno signali o prednostih uporabe omenjenih metod. Slovenska podjetja so v zaostanku za 10-15 let glede na uporabo metode Six Sigma. V zadnjem času je moč zaznati razvojni napredek na področju uporabe Six Sigma in Lean Six Sigma, saj se pojavlja vedno več podjetij, ki so začela vključevati omenjeni metodi v svoje procese.
Ključne besede: šest sigma, standardna deviacija, meja tolerance, DMAIC, vitka proizvodnja, vitka šest sigma, nenehno izboljševanje, razvoj v Sloveniji.
Objavljeno: 13.12.2010; Ogledov: 3353; Prenosov: 732
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

4.
IZBOLJŠEVANJE PROCESA IZBORA, OCENJEVANJA IN RAZVOJA DOBAVITELJEV V PODJETJU DOMEL, D.D.
Mohor Markelj, 2010, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljeno izboljševanje procesa izbora, ocenjevanja in razvoja dobaviteljev v podjetju Domel, d. d. Spremljali smo delo na štirih razvojnih projektih, in sicer za kupce Stihl EC, Continental, Swegon in Visteon, kjer se soočamo z neustrezno kakovostjo vhodnega materiala, kar ima za posledice veliko število izdanih OK-1 nalogov in reklamacij dobaviteljem. V magistrsko nalogo je vključena raziskava, katere namen je bil raziskati način dela na omenjenem procesu v slovenskih podjetjih elektro-kovinsko predelovalne industrije. Rezultati raziskave so pokazali, da je podjetje Domel, d. d. na področju izbora, ocenjevanja in razvoja dobaviteljev v veliki meri primerljivo s slovenskimi podjetji, ki so sodelovali v raziskavi. Predstavljeni so predlogi za izboljšanje posameznega segmenta procesa, s katerimi bomo lahko dosegli zastavljen cilj »biti korak pred konkurenco«. Izbor dobaviteljev smo nadgradili s piramido dobaviteljev in projektnim timom, preko katerega se izbirajo dobavitelji. Dobavitelje bomo ocenjevali s Pareto diagramom in preko seminarjev za predstavitev dobaviteljev. Z organizacijo različnih izobraževanj, delavnic in predstavitev bomo skrbeli za razvoj dobaviteljev. Vključevanje dobaviteljev pa bo potekalo po natančno začrtani poti, po kateri bodo dobavitelji vključeni v razvoj izdelka že takoj na začetku projekta. Izvedli smo tudi praktičen primer po postopku Definiraj, Izmeri, Analiziraj, Izboljšaj, Preveri (DMAIC), z namenom povečanja števila »A« dobaviteljev na obravnavanih štirih razvojnih projektih in zmanjšanja stroškov reklamacij in OK-1 nalogov. Rezultati po postopku DMAIC so bili zadovoljivi. Realizirani so bili vsi poglavitni cilji: delež »A« dobaviteljev na obravnavanih projektih se je povečal za planiranih 40%, stroški reklamacij so se zmanjšali za 70%, kar je 20%, več kot smo planirali, stroški OK-1 nalogov pa so se zmanjšali za planiranih 50%.
Ključne besede: management kakovosti, kakovost procesa razvoja izdelka, izbor dobaviteljev, ocenjevanje dobaviteljev razvoj dobaviteljev, vključevanje dobaviteljev, DMAIC
Objavljeno: 09.03.2011; Ogledov: 2541; Prenosov: 383
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

5.
OPTIMIRANJE DELOVANJA IN ZMANJŠANJE ŠTEVILA MENJAV NA LINIJI OHIŠIJ PRALNIH STROJEV V GORENJU, D.D.
Jožef Mazej, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema reševanje problemov na področju kakovosti z metodo šest sigma v podjetju Gorenje, d. d. in izvedbo praktičnega primera delavnice po metodologiji DMAIC. Namen delovnega procesa je, da z njim zagotovimo kupcem izdelke visoke kakovosti in s tem zadovoljimo njihove potrebe. Cilj diplomske naloge je zmanjšanje izmeta surovih ohišij za 50 odstotkov torej na stopnjo izmeta 0,2 odstotka. Prav tako je cilj tudi zmanjšanje drobljenja menjav za 20 odstotkov. Vzporedno s tem pa je cilj izboljšati tudi dimenzijsko ustreznost izdelanih ohišij. Linija za izdelavo ohišij pralnega stroja je bila postavljena leta 2004 in je s tehnološke plati prinesla v proizvodnjo veliko težav predvsem glede varjenja ohišij in točnosti mer. Zaradi konkurence in različnih prodajnih trgov pa se je število tipov ohišij tudi povečalo, kar prinese v proizvodnjo tudi večje število menjav na liniji in posledično tudi precej zastojev. Dimenzijsko ustreznost izdelanih ohišij bomo izboljšali s prilagoditvijo pozicioniranja platine v vlečnem orodju in prilagoditvah na upogibnih orodjih. Zaradi boljše dimenzijske ustreznosti surovih ohišij bodo zmanjšani zastoji zaradi nepotrebnega ročnega varjenja, ki je posledica dimenzijskih neustreznosti, ker varilne šobe ne zavarijo ohišja na točnem mestu.
Ključne besede: - šest sigma; - DMAIC; - CTQ – kritična mera za kakovost;
Objavljeno: 12.07.2011; Ogledov: 1489; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

6.
ZADOVOLJITEV KAKOVOSTI VRAT ZA KONČNEGA KUPCA PO METODI ŠEST SIGMA V GORENJU D.D.
Miha Hriberšek, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja reševanje problema v podjetju Gorenje d.d. z metodo Šest sigma, katere cilj je doseči nič manj kot popolnost. Rdeča nit diplomskega dela je nezadovoljen kupec, ki v trgovini opazi hladilnik, ki ima povešena vrata. Poves vrat je dolgoročno gledano vzrok za nastanek novih problemov z delovanjem hladilnika in s tem povezanih stroškov. S tem postane poves vrat ključen problem za zagotavljanje kakovosti izdelka. V diplomskem delu je predstavljen praktični projekt izboljšave kakovosti hladilniških vrat po metodi DMAIC. Pridobljene izboljšave, poleg izboljšanja kakovosti vrat, prinašajo večjo funkcionalnost, zadovoljstvo kupca in dvig ugleda blagovne znamke.
Ključne besede: kakovost, Šest sigma, DMAIC, GAGE R&R, VOC-glas kupca, CTQ-kritična mera za kakovost, poves vrat hladilnika, Gorenje
Objavljeno: 13.04.2011; Ogledov: 2030; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (5,86 MB)

7.
IZBOLJŠANJE FUNKCIJE STEPANJA APARATA MUM8 PO METODOLOGIJI 6SIGMA
Aleksander Strojanšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Razvoj malih gospodinjskih aparatov zahteva stalno izboljševanje njihovih funkcionalnih lastnosti, tako pri BOSCH-u kot tudi pri konkurenčnih blagovnih znamkah, saj so te ključnega pomena za uspeh na trgu. Zaradi primerjave s konkurenco in želja kupcev je bila s strani marketinga BSH dana zahteva, da je na aparatu MUM 8 potrebno izboljšati funkcijo stepanja. Ker vpliva na kvaliteto te funkcije izredno veliko faktorjev, smo se odločili, da v diplomskem delu prikažemo, kako v podjetju BSH Nazarje rešujemo zahtevnejše probleme po metodologiji 6Sigma. Za izboljšanje funkcije stepanja aparata MUM 8 smo s člani tima v začetnem delu najprej definirali problem in določili ciljno vrednost, katero želimo doseči. Nato smo definirali vse možne vzroke, ki vplivajo na funkcijo stepanja, in izmed njih izbrali glavne, ki imajo po našem mnenju največji vpliv. V osrednjem delu diplomske naloge so opisani zbiranje podatkov, izvedba meritev, rezultati meritev in analiza. Na podlagi vseh analiz sledi oblikovanje možnih rešitev. Da dosežemo zastavljeni cilj izboljšanja funkcije stepanja aparata MUM 8, je potrebno na stepalni metlici obdržati možnost nastavljanja dolžine. Ta nam omogoča optimalno nastavitev oddaljenosti metlice od posode, ki je eden glavnih pogojev dobrega stepanja. Drugi pogoj, ki doprinese levji delež k izboljšavi, je dvig vrtljajev stepalne metlice, ki skrajša potreben čas stepanja. Po uvedenih rešitvah je v zadnjem delu izveden nadzor procesa, kjer je ugotovljeno, da smo skrajšali čas stepanja in je stepena smetana zahtevane kvalitete.
Ključne besede: Aparat MUM 8, Metodologija 6Sigma, DMAIC, Stepanje, Optimiranje, Sladka smetana, Meritve, Izboljšave, Optimizacija
Objavljeno: 29.10.2012; Ogledov: 1333; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

8.
IZBOLJŠANJE PROCESA MERJENJA RAZTRŽNE SILE NA STATORSKEM PAKETU S POMOČJO METODOLOGIJE 6 SIGMA
Danica Marenk, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno izboljševanje procesa merjenja raztržne sile statorskih paketov. Spremljali smo delo v oddelku kakovosti poslovne enote komponente, kjer se soočamo s stroškovno in časovno neučinkovitim procesom merjenja, kar ima za posledico velike stroške in nezadovoljstvo vseh vpletenih v obravnavani proces. Na podlagi opisa obstoječega stanja in kritične analize so predstavljeni predlogi za izboljšanje posameznega segmenta procesa merjenja raztržne sile statorskih paketov, s katerimi smo dosegli zastavljeni cilj – »biti korak pred konkurenco«. Prenova procesa temelji na sistematičnem postopku DMAIC (Definiraj, Izmeri, Analiziraj, Izboljšaj, Preveri), ki je del metodološkega pristopa 6-Sigma. Namen analize je bilo poiskati ustrezne rešitve, s katerimi smo poenostavili in skrajšali proces merjenja raztržne sile statorskih paketov. Glavni gonilniki, na katere smo se osredinili, so zmanjšanje izmeta, skrajšanje časa postopka merjenja in prihranek na materialu, ki vstopa v proces merjenja. Rezultati, do katerih smo prišli po postopku DMAIC, so zadovoljivi. Realizirani so vsi poglavitni cilji: medtem ko smo zmanjšali izmet statorskih paketov za več kot 40 odstotkov in skrajšali čas tekočih kontrolorjev za več kot 20 odstotkov, smo porabo lepila zmanjšali za več kot 50 odstotkov.
Ključne besede: management kakovosti, 6-sigma, proces, merjenje, izboljšanje, DMAIC
Objavljeno: 27.05.2016; Ogledov: 396; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

9.
REŠEVANJE PROBLEMOV S POMOČJO METODOLOGIJE IN ORODIJ PRISTOPA ŠEST SIGMA: študija primera podjetja Domel d.o.o.
Denis Ovniček, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno reševanje problema s pomočjo metodologije in orodij šest sigma. V teoretičnem delu je predstavljen DC motor s trajnimi magneti ter izdelava rotorja in sestava motorja. Opisana je metodologija šest sigma ter najpogostejši in najbolj znani model v metodologiji šest sigma - DMAIC model. V praktičnem delu je predstavljen problem nedoseganja življenjske dobe motorjev in po fazah DMAIC metodologije opisan pristop k reševanju tega problema. Prva faza v praktičnem delu diplomskega dela zajema definiranje začetnega stanja pred uvedbo končne rešitve in določa cilje, ki se želijo doseči s projektom DMAIC. V drugi fazi je predstavitev in opis izvedbe meritev, katere so potrebne za uspešno rešitev problema. V tretji fazi so predstavljene vse analize, katere so se izvajale pri iskanju možnih vzrokov za nedoseganje minimalne življenjske dobe in odpovedi motorjev. V zadnjih dve fazah projekta DMAIC je predstavljena uvedba novega stanja v proces in kontrola izboljšanega procesa. V zaključku diplomskega dela je izdelana primerjava procesa pred uvedbo novih rešitev in po uvedbi ter vse skupaj tudi grafično prikazano.
Ključne besede: DC motor, šest sigma, DMAIC model, življenjska doba motorjev, ščetke
Objavljeno: 21.06.2016; Ogledov: 470; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (4,24 MB)

10.
Optimiranje procesa ustreznosti barv za termoplastične polimerne materiale z uporabo metodologije šest sigma
Mateja Ramšak, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo predstavlja implemetacijo metodologije šest sigma, s pomočjo katere smo preučili kakovostni problem določitev ustreznosti barvil za termoplastične polimerne materiale. S preučevanjem literature smo raziskali prednosti metodologije šest sigma in osnove ustreznosti barv ter ugotavljanja barvnega odstopanja. V magistrskem delu obravnavamo pristop za izboljšanje kakovosti in odpravljanje napak, ki nastanejo v procesih podjetij, ki predelujejo termoplastične polimerne materiale. Ta pristop imenujemo šest sigma, pri čemer je osrednja obravnavana metoda iz tega področja DMAIC. Raziskava je osredotočena na določitev zahtev barvil do dobavitelja in metod za ugotavljanje barvnega odstopanja, kadar predelovalci termoplastičnih polimernih materialov uporabljajo različne količine barvil oziroma »sarže«, ki jih proizvajalci barvil izdelajo v različnih proizvodnih delovnih nalogih. Pri proizvodih, ki so sestavljeni iz več polproizvodov, je barvno odstopanje zelo vidno, še posebno pri proizvodih izrazitih barv. Z implemetacijo metodologije šest sigma smo poiskali ustrezne metode za kakovostno določanje ustreznosti barv, ki prispevajo k boljši kakovosti različnih sarž barvil ter posledično zmanjšanju stroškov za (ne)kakovost, kot so stroški izmeta v proizvodnji ter reklamacije do dobaviteljev barvil. Vizualna ocena barve nam omogoča določiti pogojno enakost barvnih učinkov. S pomočjo svetlobne kabine osvetlimo proizvode s svetlobo različne barvne temperature. Opazovalec izvede kontrolo kakovosti z ugotavljanjem odstopanja barv, ki so podane v obliki ploščic barvil. Instrumentalna ocena barve omogoča objektivno identifikacijo odnosa med barvami in s tem kontrolo kakovosti ploščic barvil. Merjenje barv po standardu CIE temelji na merjenju refleksije ploščic barvil v vidnem spektru svetlobe.
Ključne besede: kakovost, šest sigma, DMAIC, kontrola kakovosti, barvila, termoplastični polimeri.
Objavljeno: 18.10.2016; Ogledov: 460; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici