| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 425
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izdelava spletne trgovine na osnovi JavaScript in MongoDB
Danijel Gruden, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo sestavljajo opredelitev problema, zastavljanje ciljev in želenih rezultatov. V sklop naloge spada tudi proučitev orodij, s pomočjo katerih smo izdelali prototip. Za obličje spletne rešitve smo uporabili ogrodje Angular, ki je eno vodilnih za izdelavo spletnih aplikacij. Ker smo za spletno trgovino potrebovali še druge sestavne dele, kot na primer podatkovno bazo in strežnik, smo se odločili za priljubljeno kombinacijo tehnologiji Node.js, ExpressJS in MongoDB. V diplomski nalogi so opisane glavne funkcionalnosti in kako je potekala njihova implementacija v kodi. Pri izdelanem prototipu smo nato analizirali še možne nadgraditve za produkcijsko in razvojno okolje, ki bodo uporabne, ko se bo ta programska oprema začela uporabljati v prodaji.
Ključne besede: programiranje, spletna stran, oblačne storitve
Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 38; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

2.
Razvoj pametnega prezračevalnega sistema
Matic Smogavec, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo govori o razvoju prezračevalnega sistema z možnostjo upravljanja le-tega s pomočjo telefona, tablice ali računalnika. Delo zajema metode kot so 3D modeliranje, načrtovanje vezja, Programiranje v C jeziku, programiranje v HTML in Javascript jezikih, sestava vezja oz. spajkanje ter montažo sistema. V začetku smo podrobneje analizirali podobne sisteme, ki so ponujeni na trgu in glede na to opredelili zahteve za naš sistem z namenom, da bi bil le-ta boljši. Sledila je izbira ustreznih komponent, ki so na voljo na trgu, nato pa načrtovanje in izdelava strojnih in elektronskih delov ter montažo teh v smiselno zaključeno celoto. Na koncu sledi analiza našega oz. lastnega sistema v kateri ugotavljamo ali sistem v celoti izpolnjuje v začetku postavljene zahteve in glede na to podamo rezultate. Sledi še opis in rešitev večjih težav, ki jih je pomembno izpostaviti in pa zaključni komentar z nekaj idejami za nadgradnjo.
Ključne besede: razvoj, prezračevalni sistem, rekuperacija toplote, Wi-Fi, upravljanje na daljavo, 3D modeliranje, 3D tiskanje, načrtovanje, vezja, mikrokrmilnik, programiranje, C, C++, HTML, Javascript, CSS, spletna stran, Websocket
Objavljeno v DKUM: 08.11.2022; Ogledov: 172; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Sodoben razvoj domorodnih aplikacij za iOS
Ivan Jovanović, 2022, diplomsko delo

Opis: Za potrebe diplomskega dela smo razvili aplikacijo Philitas (slovenski slovar), ki trenutno uporablja lokalni strežnik napisan v NodeJS ter domorodno iOS aplikacijo z uporabo najnovejšega SDK z različico iOS 15, pri čemer smo izbrali SwiftUI za razvoj samega uporabniškega vmesnika. V diplomskem delu sta opisana programska jezika Objective-C in Swift, kjer smo se bolj osredotočili na Swift, saj le-ta predstavlja sedanjost in prihodnost razvoja aplikacij za iOS. Opisana sta imperativen način ustvarjanja pogledov v ogrodju UIKit ter deklerativen način ustvarjanja pogledov v ogrodju SwiftUI ter njuna integracija z življenjskim ciklom iOS aplikacije. Izbrali smo tudi primerne arhitekturne vzorce za obe ogrodji.
Ključne besede: ios domorodna aplikacija, deklarativno programiranje, swift, swiftui, uikit, arhitekturni vzorci
Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 97; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Razvoj sistema za preverjanje pravilnosti stavkov SQL
Luka Lukarič, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema razvoj sistema za preverjanje pravilnosti stavkov SQL. Namen sistema je testiranje znanja iz SQL programskega jezika in učenje jezika SQL. Uporabnik dobi naključno vprašanje izbranega tipa, na katerega ima možnosti odgovoriti s pomočjo jezika SQL. Uporabnikov vneseni stavek se primerja s pravilno rešitvijo za to vprašanje, nato pa se izpiše njegova rešitev in pravilna rešitev. Delo vsebuje podroben opis razvoja sistema in implementacijo vseh delov sistema.
Ključne besede: SQL, programiranje, razvoj
Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 36; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

5.
Razvoj spletne učilnice z uporabo PHP in ogrodja Laravel
Maja Štrucl, 2022, diplomsko delo

Opis: Živimo v času, ko prenos znanja na daljavo postaja vse pomembnejši, spletne učilnice pa so tiste, ki ta prenos znanja olajšujejo. Ob tem ne smemo zanemariti dejstva, da mora biti spletna učilnica fleksibilna in enostavna za uporabo tako nosilcu znanja kot tudi prejemniku. V diplomskem delu smo zato razvili novo spletno učilnico, ki je uporabniško prijazna, varna in funkcionalna za uporabnike in za nosilca znanja. Spletna učilnica je bila razvita z uporabo programskega jezika PHP in ogrodja Laravel ter testirana glede na različne zmogljivostne kriterije.
Ključne besede: razvoj spletne učilnice, PHP, programiranje, ogrodje Laravel
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 40; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

6.
Dobre prakse pri implementaciji računalniške igre v igralnem pogonu Godot
Jaka Mesarec, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Dobre prakse pri implementaciji računalniške igre v igralnem pogonu Godot je predstavljen igralni pogon Godot, v katerem je bila izdelana naša računalniška igra. Najprej so na kratko opisani osnovni koncepti igralnega pogona in programa za grafično oblikovanje. Nato so predstavljeni postopki ustvarjanja naših grafičnih elementov v slogu umetnosti pikslov. Sledi preučitev načrtovalskih vzorcev objektno usmerjenega programiranja in pomembnih konceptov igralnega pogona Godot. V zadnjem delu je predstavljena izdelana računalniška igra, ki temelji na prej opisanih konceptih.
Ključne besede: Godot, računalniška igra, objektno usmerjeno programiranje, umetnost pikslov
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 37; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

7.
Brezpilotni zrakoplov s prvoosebnim pogledom
Martin Grosek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisan postopek sestavljanja, programiranja in upravljanja brezpilotnega zrakoplova s prvoosebnim pogledom (FPV-drona). V prvem delu smo preučili brezpilotne zrakoplove in njihovo uporabo. Analizirali smo nove zakone za letenje z droni in navadne drone primerjali s FPV-droni. Sestavili smo dron iz posamično izbranih komponent in s pomočjo programa Betaflight prilagodili nastavitve. Nazadnje smo z izdelanim dronom naredili posnetke, ki smo jih uporabili v priloženem videu.
Ključne besede: brezpilotni zrakoplov, FPV-dron, sestavljanje, programiranje, upravljanje FPV-drona
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 52; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (17,69 MB)

8.
Standardizirano preverjanje znanja temeljnih konceptov programiranja za nivo osnovne šole
Franc Jakoš, 2022, doktorska disertacija

Opis: Preverjanje znanja je bistvenega pomena pri vsakem izobraževalnem procesu. Preverjanje je sestavni del vrednotenja znanja, pri katerem zbiramo odzive učečih, ki povedo, v kolikšni meri učeči dosega učne cilje oz. standarde znanja. Preverjanje znanja ima formativno vlogo oz. temelji na spremljanju znanja učencev in ima izobraževalni namen s ciljem izboljšati učenje in znanje. Področje računalništva v osnovni šoli nima veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje znanja v pedagoške in raziskovalne namene. Zveza učiteljev računalniške znanosti (angl. Computer Science Teachers Association - CSTA) predlaga razvoj inštrumentov, ki upoštevajo učne cilje iz učnih načrtov in so neodvisni od programskih jezikov. V disertaciji obravnavamo možnosti prilagoditve standardnih metod za izdelavo inštrumentov za preverjanje znanja iz uvodnega programiranja v osnovni šoli. Raziskujemo možnost izdelave novega inštrumenta za preverjanje znanja temeljnih konceptov programiranja neodvisno od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V postopku izdelave inštrumenta upoštevamo predpostavke in omejitve poučevanja uvodnega programiranja v osnovni šoli in analiziramo artefakte za presojo veljavnosti in zanesljivosti inštrumenta. Cilj te disertacije je oblikovanje nove metodologije, ki bo omogočala izdelavo veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje znanja temeljnih konceptov uvodnega programiranja v osnovni šoli neodvisno od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V ta namen smo predlagali štiri prilagoditve standardnih metod: dodaten korak za preverjanje neodvisnosti nalog od programskih jezikov in izobraževalnih okolij, poenostavitev postopka za identifikacijo zmotnih prepričanj in drugih težav učečih pri uvodnem programiranju, kombinacijo raziskovalnih in statističnih metod za presojanje nekaterih merskih lastnosti inštrumenta, dodaten korak za napovedovanje primernosti nalog z metodami strojnega učenja. Prilagoditve analiziramo v sklopu petih študij in odgovorimo na sedem raziskovalnih vprašanj. Najprej opredelimo konceptualno vsebino, ki jo želimo preverjati. Nato predlagamo enovit konstrukt nalog, s pomočjo katerega so oblikovane vse naloge v raziskavi. V postopku oblikovanja nalog odprtega tipa preverjamo neodvisnost nalog od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V postopku izdelave nalog izbirnega tipa analiziramo možnosti oblikovanja nepravilnih odgovorov (motilcev) na podlagi izsledkov analize izzivanja zmotnih prepričanj in drugih težav učečih. V zaključku postopka obravnavamo vse zbrane artifakte za presojo veljavnosti in zanesljivosti inštrumenta in testiramo metode strojnega učenja za napovedovanje primernosti nalog. Na koncu predstavimo novo metodologijo v obliki urejenega seznama vseh korakov in diagrama poteka korakov. Nova metodologija omogoča standardizirano izdelavo veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje temeljnih konceptov uvodnega programiranja na nivoju osnovne šole. Nastali inštrumenti bodo primerno težavni in občutljivi za zmožnosti učencev in bodo preverjali različne taksonomske stopnje znanja.
Ključne besede: preverjanje znanja, uvodno programiranje, računalništvo v osnovni šoli, veljavnost in zanesljivost inštrumenta, zmotna prepričanja pri programiranju
Objavljeno v DKUM: 18.10.2022; Ogledov: 72; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (10,97 MB)

9.
Avtomatizacija delovnega mesta za prelaganje palet : diplomsko delo
Miha Unterlehner, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisan postopek avtomatizacije delovnega mesta za prelaganje palet. Podjetje, ki je sprožilo postopek avtomatiziranja, je bilo Gorenje d. o. o. PROGRAM PSA, saj hočejo čim bolj oziroma še bolj avtomatizirati proizvodnjo pralnih strojev. Pred avtomatizacijo je delavec na tem delovnem mestu privijačil nogice aparata na njegovo ohišje in nato nanj postavil paleto. Za tem delovnim mestom se aparat obrne tako, da sedaj stoji na tej paleti in se od tukaj naprej vozi po proizvodnji na tej paleti. Podjetje je tako izdalo povpraševanje po možni avtomatizaciji tega delovnega mesta. Diplomska naloga opisuje različne faze in postopke takšnega projekta: ponudbo s problemom, koncept, vizualizacijo stroja oziroma rešitve, dokončno delovanje, izdelavo elektro in strojnega načrta. Poudarek je na inženirskih zaključnih delih, kot so elektrifikacija stroja oziroma rešitve, programiranje PLK za napravo, testiranje, integracija rešitve v obstoječo proizvodnjo in na koncu še končni prevzem rešitve.
Ključne besede: avtomatizacija procesa, manipulacija palet, programiranje, Siemens
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 87; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Uporaba kolaborativnega robota ur10e in kolaborativnih prijemal onrobot
Luka Sakač, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je namenjeno predstavitvi kolaborativnega robota UR10e in kolaborativnih prijemal podjetja OnRobot. Kako začnemo delati z robotsko roko UR10e je potrebno napisati vse od samega začetka, ko o robotu ne vemo nič, pa do programiranja samega robota UR10e in različnih prijemal. Nato pa je potrebno opisati, kako in zakaj uporabljamo določene dele PolyScope grafičnega vmesnika ter programska vozlišča. Diplomsko delo služi kot nekakšen priročnik za uporabo robotske roke UR10e.
Ključne besede: Universal Robots, UR10e, programiranje robota, OnRobot, RG6, VG10, prijemalo Gecko, kamera Robotiq
Objavljeno v DKUM: 29.09.2022; Ogledov: 43; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici