| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 44
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Model za sistematično ocenjevanje kakovosti storitev javnega prevoza : magistrsko delo
Klemen Košič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sem na podlagi pregleda literature mednarodnih standardov, priročnikov in raziskav razvil model za ocenjevanje kakovosti javnega prevoza. Model predlaga nov koncept kvalitete storitev: kvalitetna storitev javnega prevoza je storitev, ki ponuja čim višjo občuteno hitrost potovanja za čim več potencialnih uporabnikov s čim manj resursi. Predlaga tudi nov konceptualni okvir: elementi kakovosti so horizontalno klasificirani na fizične/objektivne in psihične/subjektivne; vertikalno pa so klasificirani na elemente postaje, linije in omrežja. Model je namenjen primerjavi omrežij javnega prevoza, vrednotenju sprememb omrežja in za izvajanje monitoringa kvalitete storitev.
Ključne besede: ocenjevanje kakovosti storitev, prometni sistem, trajnostna mobilnost, javni prevoz, postaja, linija, omrežje, potovalne navade, EN 13816:2003, primerjalna evalvacija (ang. benchmarking)
Objavljeno v DKUM: 17.01.2022; Ogledov: 1027; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (12,46 MB)

2.
Transformacija organiziranosti mikro podjetja v malo podjetje
Sara Kremsar, 2019, diplomsko delo

Opis: Organizacije se morajo vključevati v zunanje okolje, ki je dinamično, saj se v tem okolju neprestano odvijajo spremembe, ki jih je težko predvidevati. Če se organizacije pravočasno in ustrezno ne odzovejo na spremembe, na katere ni mogoče vplivati, se lahko čez čas pojavijo težave, ki vplivajo na uspešnost poslovanja organizacije. Za preprečevanje nastajanja omenjenih težav v organizacijah je znotraj podjetja pomemben vidik prenova poslovnih procesov. Prenova in reorganizacija lahko podjetju predstavljata velik izziv, saj sta to dolgotrajna postopek. Pred prenovo morajo podjetja ugotoviti, ali je prenova poslovnih procesov rešitev za omenjene težave, zato morajo v začetnih fazah prenove pregledati, popisati in analizirati procese. Kasneje pa je treba te procese preučiti in določiti, kateri procesi so potrebni prenove oziroma katere je treba na novo vpeljati ali celo umakniti iz poslovanja. V delu je izdelana primerjalna analiza mikro podjetja z malim podjetjem z namenom prenove procesov v podjetju Docentric, d. o. o. Predstavljena je metoda procesnega benchmarkinga, za katero smo dokazali, da je kot managerska metoda koristna tudi v primeru prenove procesov zaradi rasti podjetja. Rezultati diplomskega dela so posnetek stanja, narejena analiza in predstavljeni predlogi organizacijske transformacije izbranega podjetja. Predlog organizacijske transformacije iz mikro v malo podjetje lahko služi kot model drugim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela transformirati pod podobnimi pogoji.
Ključne besede: − modeliranje poslovnih procesov, − procesni benchmarking, − analiza poslovnih procesov, − prenova poslovnih procesov.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2019; Ogledov: 1447; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

3.
Merjenje učinkovitosti in uspešnosti davčnega organa po metodi benchmarking
Sanja Krautberger, 2018, magistrsko delo

Opis: Trendi vzpostavljanja učinkovitosti in uspešnosti sistemov delovanja organizacij, so se v zadnjih desetletjih močno okrepili v številnih državah po svetu. Trendi so omogočili organizacijam da so s pomočjo orodja imenovanega benchmarking prišli do uspešnejše in učinkovitejše presoje. Orodje benchmarking se uporablja za več različnih namenov. Predvsem gre za orodje, ki omogoča merjenje, učenje in izboljšave. Za benchmarking je pomembno, kako načrtujemo, kako merimo učinkovitost in uspešnost ter vpeljava samega orodja v organizacijo. Benchmarking že kot sama beseda, je dokaj ne razširjen pojem v Sloveniji. Pri večini Slovenskih organizacij lahko zasledimo, da se benchmarking ne uporablja kot orodje čemur je namenjeno, temveč lahko že iz literature zasledimo, da je benchmarking le priložnostno orodje za primerjavo izdelkov, procesov, storitev, strategij, rezultatov, ipd. V Sloveniji se organizacije osredotočajo zgolj na to, kaj in kako narediti, da dosežejo vodilen in vodstveni položaj. Uporaba orodja benchmarking postaja vedno bolj pogosta. Večinoma jo lahko zasledimo v organizacijah na globalni ravni drugod po svetu. Skozi obdobja je razvidno, da njegova uporabnost prodira tudi v majhne države in v vse vrste organizacij. Za to smo lahko optimistični, da bo v prihodnje orodje imenovno benchmarking korenito prodrl na Slovenski trg in s tem pripomogel k uspešnejši in učinkovitejši državi. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu se bomo s pomočjo literature, večinoma tuje, seznanili s pojmom benchmarking. V drugem delu pa bomo proučili orodje, ki ga bomo uporabili na dejanskem primeru, in sicer na davčnem organu Republike Slovenije.
Ključne besede: benchmarking, davčni organ, orodje za merjenje, merjenje učinkovitost in uspešnosti, strategije, primerjave, učenje od najboljših praks, upravljanje učinkovitosti.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2018; Ogledov: 1469; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA REGIONALNIH JAVNIH ZAVODOV ZA ZAPOSLOVANJE V EVROPSKI UNIJI
Alenka Golubič, 2016, magistrsko delo

Opis: Trenutna gospodarska in finančna kriza ima velike posledice za zaposlenost v Evropski uniji. Brezposelnost je problem večine držav članic Evropske unije, zato se javni zavodi za zaposlovanje soočajo s številnimi izzivi, ki so povezani s spodbujanjem oživitve evropskega trga dela. Glavni cilj magistrske naloge je bil ponuditi orodje, s katerim bi bilo mogoče izboljšati delovanje v analizo vključenih zavodov za zaposlovanje na petih tematskih področjih v osmih regijah Evropske unije. Te so: Štajerska (Avstrija), Bavarska (Nemčija), La Rioja (Španija), Murcia (Španija), Sardinija (Italija), Bucuresti Ilfov (Romunija), Vest (Romunija) in Vzhodna Slovenija (Slovenija). Pet tematskih področij, ki smo jih analizirali v magistrskem delu, se nanaša na ključna področja delovanja zavodov za zaposlovanje v Evropski uniji in vključujejo: upravljanje zavodov za zaposlovanje, izbiro usmerjenosti, ujemanje ponudbe in povpraševanja, vključitev ranljivih skupin na trg dela in individualno zaposljivost. V magistrski nalogi smo s pomočjo makroekonomske analize prikazali stanje gospodarske razvitosti vseh osmih regij ter definirali možnosti za izboljšave v okviru vseh petih tematskih področij. Z anketnim vprašalnikom, ki smo ga poslali izbranim zavodom za zaposlovanje v omenjenih osem regij EU, pa smo pridobili informacije o dobrih praksah delovanja teh zavodov. Na podlagi rezultatov cluster analize in benchmarking analize dobrih praks, magistrska naloga podaja matriko priporočil, v kateri je prikazano, katere dobre prakse bi bilo smiselno prenesti med regijami po različnih tematskih področjih. Največ je v matriki priporočil zapisanih predlogov za tiste regije, ki so v makroekonomski analizi prikazale največ vrzeli in s tem možnosti za izboljšave.
Ključne besede: trg dela, zaposlenost, brezposelnost, gospodarska kriza, benchmarking
Objavljeno v DKUM: 03.02.2017; Ogledov: 1370; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (554,90 KB)

5.
PRIMERJALNA ANALIZA PROCESOV INVESTICIJSKEGA VZDRŽEVANJA V DVEH PODJETJIH
Jan Bobnar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali problematiko procesa investicijskega vzdrževanja nepremičnin. Problem je v namreč v tem, da je proces dolg oziroma časovno in stroškovno neučinkovit. Upravniki imajo problem zaradi dolgotrajnega pridobivanja soglasja za sprejem načrta vzdrževanja. Problematično je usklajevanje medsebojnih interesov upravnika in etažnih lastnikov, kar ima lahko negativne vplive na kakovost izvajanja procesa in vzdrževalnih del. Zaradi tega prihaja do nepotrebnih zamud in dodatnih stroškov, kar pomeni slabši ugled in manjšo konkurenčnost na trgu. Potrebne podatke o procesih investicijskega vzdrževanja smo pridobili z intervjuji in študijem razpoložljivih virov. V orodju Aris Business Architect smo modelirali proces večjega in manjšega podjetja ter proces, kot je opredeljen v stanovanjskem zakonu. Uporabili smo EPC tehniko. Na podlagi pridobljenih podatkov smo nato opravili primerjalno analizo procesov investicijskega vzdrževanja večstanovanjskih stavb. Primerjalno analizo smo naredili tako, da smo med seboj primerjali procesne korake in ostale poslovne objekte v procesih. Po opravljeni primerjalni analizi pa smo podali predlog prenove procesov. Prenovljeni proces je generalni predlog, ki ga lahko uporabijo tako v večjem kot manjšem podjetju oziroma nepremičninsko podjetje katerekoli velikosti in obsega poslovanja. Prišli smo do takšne rešitve, ki omogoča izboljšanje časovne in stroškovne učinkovitosti procesa.
Ključne besede: poslovni proces, benchmarking, investicijsko vzdrževanje, prenova procesov
Objavljeno v DKUM: 24.11.2016; Ogledov: 1548; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

6.
Uvajanje električnega avtomobila na trg
Benjamin Gönc, 2016, diplomsko delo

Opis: Avtomobilski promet predstavlja težave v velikih mestih z različnih vidikov. Visoka stopnja onesnaženosti ogroža zdravje prebivalcev, pogosti so zastoji, prosta parkirna mesta pa so prava redkost. Z namenom, da bi zmanjšali emisije in odvisnost od fosilnih goriv, so mnoge države pričele z vzpodbujanjem prehoda na alternativne pogone in tudi vsi največji avtomobilski proizvajalci so že razvili vsaj en model električnega vozila ter ga tudi predstavili trgu. Prodaja električnih vozil je v zadnjih letih bliskovito naraščala, vendar je do množine uveljavitve tovrstnih vozil še dolga pot. V diplomski nalogi smo preverili trende na evropskem trgu in tudi ovire, s katerimi se soočajo proizvajalci. Potencialne kupce k prehodu na električni pogon ni lahko prepričati kljub številnim prednostim, ki jih ponujajo električna vozila. Proces razvoja in uvajanja omenjenih vozil bomo podrobneje spoznali preko snovanja majhnega električnega avtomobila Odsev 15, ki ga je razvilo društvo snovalcev električnih vozil.
Ključne besede: majhno električno vozilo, uvajanje, trendi prodaje, benchmarking analiza, souporaba
Objavljeno v DKUM: 22.11.2016; Ogledov: 2184; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

7.
Razvoj orodja za presojo sistema varnosti in zdravja pri delu
Simon Bajc, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Namen magistrskega dela je izdelava avtorskega teoretičnega modela in praktičnega orodja za presojo stanja dokumentacije na področju varnosti in zdravja pri delu, ki bo kot motivacijski vzvod vodilo podjetja v izboljšave in uspešnost. Mikro in majhna podjetja so izjemno pomemben nosilec gospodarske rasti, inovativnosti in zaposlovanja. Eno izmed glavnih navodil članicam Evropske unije je načelo »Najprej pomisli na mala podjetja!«. Še posebej manjši poslovni subjekti so pod stalnim vplivom raznih oblik zunanjih in notranjih nevarnosti, incidentov in kriznih dogodkov. Z našim pristopom želimo doseči dvig ravni zavedanja managementa, saj se splača vlagati v preventivo zaradi varnosti (z vidika obstoja podjetja). Razvili smo enostavno spletno aplikacijo, orodje managementa kakovosti, ki ga lahko podjetniki uporabljajo za samopresojo ali pa se z njim izvede ocenjevanje v sodelovanju s strokovnimi službami. V orodje smo aplicirali metodo managementa kakovosti »benchmarking« in določili robne pogoje uporabe. Kot dodatno možnost smo za potencialne naročnike ocenjevanja uvedli možnost stroškovne analize in primerjave z ostalimi vzorci povprečnih stroškov v bazi podatkov. Ne glede na dejstvo, da smo že na samem začetku omejeni s postopno izgradnjo baze in trenutno nizkim številom že ocenjenih in validiranih podjetij, smo lahko že na osnovi dosedanjega empiričnega dela pridobili nekaj zanimivih ugotovitev in odgovorov na raziskovalna vprašanja. Ugotavljamo, da se odgovorne osebe v mikro in majhnih podjetjih niso sposobne kritično samooceniti, saj je poznavanje zahtev zakonodaje na nizkem nivoju. Ugotavljamo tudi, da imajo podjetja z uvedenim sistemom vodenja kakovosti bistveno boljše povprečne rezultate ocen. Prepričani smo, da bo naša metodologija pomembno vplivala na zagotavljanje varnostne kulture in na humanizacijo delovnih razmer v podjetjih. Aplikacija OHS-check© prinaša nov motivacijski pristop za sistemsko obvladovanje dokumentacije v poslovnih okoljih malih podjetij. Največjo učinkovitost sistema varnosti in zdravja pri delu nam prvenstveno prinašajo naložbe v ključne dejavnike varnosti (tehnologija, organizacija, kadri). Varnost je eden od pomembnih elementov kakovosti.
Ključne besede: Management varnosti in zdravja pri delu, mala in srednja podjetja (MSP), sistemski pristop, notranja presoja, benchmarking, orodje za stalne izboljšave.
Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 1503; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

8.
Merjenje uspešnosti davčnega organa
Denis Žunić, 2016, diplomsko delo

Opis: Merjenje uspešnosti davčnim organom omogoča spremljanje svojega delovanja in upravljanje organizacije v smeri doseganja zastavljenih ciljev. Rezultati merjenja se kažejo v naboru kazalnikov, ki posegajo v finančna in nefinančna področja delovanja davčnega organa, podajajo informacije v kvalitativni in kvantitativni obliki, ter prikazujejo stopnjo učinkovitosti in uspešnosti na strateški, operativni ter individualni ravni. Dodatna vloga merjenja uspešnosti davčnih organov se kaže tudi kot orodje za dokazovanje upravičenosti porabe proračunskih sredstev, ter zagotavljanje transparentnosti in odgovornosti. Za namene merjenja je potrebno vzpostaviti sistem merjenja uspešnosti, ki vsebuje davčnemu organu prilagojene kazalnike, ti pa temeljijo na prej postavljenih ciljih organizacije. Pod okriljem nekaterih organizacij, kot so Svetovna banka, Mednarodni denarni sklad, Evropska komisija, ipd. so nastala določena orodja, ki davčnim organom omogočajo merjenje in ocenjevanje uspešnosti. Ta orodja delimo v dve skupini in sicer: ocenjevalni okvirji za ocenjevanje uspešnosti posameznega davčnega organa, ter baze podatkov o davčnih organih. Ocenjevalni okvirji vsebujejo nabor kazalnikov, ki jih davčni organi lahko uporabijo pri merjenju svoje uspešnosti, baze podatkov pa so uporabno orodje za medsebojno primerjavo delovanja nacionalnih davčnih organov. Primerjalna analiza ali benchmarking davčnim organom z analiziranjem dela drugih davčnih organov in njihovih delovnih praks, omogoča dostop do informacij, ki bodo pripomogle pri procesu izboljševanja delovanja davčnega organa. Zaradi razlik v strukturi in organiziranosti davčnih organov, ter drugačnih pristojnostih in zadolžitvah, primerjanje delovanja davčnih organov v nekaterih primerih ni mogoče. V teh primerih je primerno porazdeliti davčne organe s podobnimi lastnostmi po skupinah, ter nato znotraj teh skupin izvajati primerjalno analizo.
Ključne besede: Uspešnost, učinkovitost, kazalniki, sistemi merjenja uspešnosti, benchmarking.
Objavljeno v DKUM: 16.06.2016; Ogledov: 2016; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (600,87 KB)

9.
PROCES UPRAVLJANJA NABAVNE FUNKCIJE V PODJETJU ROSENBAUER D.O.O.
Martina Hanžekovič, 2015, magistrsko delo

Opis: Vsa podjetja potrebujejo nabavo kot funkcijo, ki nabavlja izdelke/storitve potrebne za proizvodnjo oziroma za opravljanje dejavnosti. Nabava je tista, ki priskrbi podjetju nemoten poslovni proces . Tej funkciji se danes posveča vedno več pozornosti, in se jo predstavlja kot pomembno funkcijo podjetja. Saj lahko veliko prinese h konkurenčnosti, uspešnosti in učinkovitosti celotnega podjetja. V nadaljevanju magistrske naloge bomo predstavili podjetje Rosenbauer, d. o. o., ki je postalo del skupine Rosenbauer, ki spada med ene največjih proizvajalcev gasilskih vozil na svetu, in nabavni model, ki bi bil podjetju Rosenbauer, d. o. o., lahko v pomoč pri optimizaciji nabavnega procesa. Tak model lahko služi kot pomoč za doseganje uspešnosti podjetja in posledično konkurenčnosti. Ugotovili smo, da je za upravljanje nabavnega procesa potrebno sodelovanje z drugimi oddelki in tudi z drugimi podjetji. Nabava podjetja pomaga uresničevati temeljne cilje podjetja in tudi skupine Rosenbauer. Najboljšo uspešnost nabavnega modela bomo dosegli, če bomo raziskali in obvladali nabavni trg (ceno, konkurenco, kakovost, lastnosti materiala itd.). Vsako podjetje si oblikuje svoj model upravljanja nabave na podlagi svoje dejavnosti. Odvisen je od velikosti nabavnega oddelka in od tega, kakšen pomen ima nabava glede na odločanje. Model mora temeljiti na inovativnosti. Modeli, ki temeljijo na posnemanju konkurence (ang. Benchmarking), prinašajo koristi oziroma prinašajo dodano vrednost. Dobri nabavni modeli zmanjšujejo stroške, zato mora podjetje ocenjevati uspešnost nabave, to lahko preverjamo z analizo stroškov, tako da vključujemo dobavitelje v projekte že pri njihovem razvoju, da se odločamo po načelu »narediti ali kupiti?«, da izberemo med dobavitelji, ki so za nas koristni, in ki nam kakovostno ustrezajo
Ključne besede: nabava, model nabave, odnosi z dobavitelji, nabavni proces, proces Benchmarking
Objavljeno v DKUM: 23.10.2015; Ogledov: 1969; Prenosov: 271
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici